«Көгілдір ақымақ» және заманауи өнер туралы боқ сасыған пост

Скатол атты органикалық қосынды бар. Аз мөлшерде ол хош иісті гүлдің жұпарына ие. Сол себепті де, оны парфюмерия мен темекі өндірісінде, тіпті, азық-түлік өнеркәсібінде қолданады. Ал, сол қоспа көп болса, боқ иісі шығады. Кәдімгі боқ! Қазіргі, заманауи өнер де сол ма деген ойға келдім, бір апта турасында.

Ол ойға итермелеген — осыдан дәл бір апта бұрын Мәскеудегі «VLADEY» аукционындағы заманауи өнердің көктемгі сатылымындағы ең қымбат картина – Иван Чуйковтың 1971 жылы салынған атсыз туындысы — №16 ЛОТ – 85 мың еуроға сатылғандығы болды. Менің ойым: бұл сурет – таза хуйня!

Бірақ, бұл суретте әйтеуір, әлдебір еңбек бар ғой. Бұдан да мағынасыз дүниелердің бұдан да сорақы бағаға сатылып жатқаны бар.

Әлбетте, мәмбеттің (атам Мәмбетқұлды тап осылай һәм кіші әріппен атай береміз) ұрпағының ва үшінші сыныпта асфальтқа сурет салудан бірінші орын алып, соған масаттанып, қылқалам өнерінің теориясы мен тарихына аз-мұз қызығушылық танытып келе жатқан қарапайым өлімдінің пікірін 80x57 тақтайға эмальмен салынған суретті 16 жарым млн теңгеге сатып ала алатын адамның тіккені бар ма?!



Бірақ, мен бәрібір, мұны боқ деймін. Сатып жатқандары да, сатып алып жатқандары да – боқ! Өйткені, бұл қауым – көтентесті, тойыс, көкейкесті деп аталып жүрген заманауи өнерді бағалаушылар, шынында да кәдімгі боқты сатып алуға дайын. Кәдімгі боқ болғанда, консервіленген боқ. 30 грамм алтыннан 100 есе қымбатқа бағалайды, 30 грамм кәдімгі консервідегі боқты. Кәдімгі консервідегі боқ болғанда, осыдан жарты ғасырдай бұрын италян суретшісі Пьеро Мандозидің тышқан боғын. Тышып-тышып, тоқсан банкіге салып, әрқайсысына жеке нөмір беріп, сыртына төрт тілде (италян, ағылшын, неміс және француз) «Суретшінің боғы» («Merda d’Artista») деп жазып, Ұрымның Pescetto галереясында сол кез курсымен 1 троя унциясына пара-пар бағамен сатқан боғын.

Мұны – заманауи өнер деп атайды. Бұ қалпында аталған өнер өткен ғасырдың 60-70 жылдары қалыптасқан. Ол кездердегі шығармашылық ізденістерді модернизмге балама іздеу деп бағалауға болады. Кейде, бұл ізденістер – модернизм қағидаттарына түбегейлі қарама-қайшы шығу секілді қарабайырлыққа да әкеліп жатты дейді сол кездің жылнамашылары. Әлгі, біреудің есігінің алдына тышып, сосын, есігін соғып қашып кетсең, ол – есерлік, ал, алдымен есігін соғып, сосын, сол жерге тышып отырсаң, ол – перфоманс деп аталатын құбылыстың да кеңінен етек алуы сол кез.

Содан бертін әр суретшінің әр тыша салған еңбегіне ондаған рецензиялар жазылды. Өнердің осы саласында талай маман жүздеген кітап жазды. Заманауи өнердің мағынасын түсінуге, түсіндіруге тырысқан мыңдаған мақала жазылды. Қысқасы, теориялық тұрғыда ауқымы жөнінен практиканы он орайтындай еңбек атқарылды. Бірақ, бір қызығы сол – данагөйлер қарапайым суреттің басы мен көтін айыра алмайды. 1961 жылы Нью-Йорктегі Заманауи өнер мұражайында Анри Матисстің «Қайық» атты картинасы қойылады. Ай жарым уақыт өткеннен кейін ғана, біреу аталған суреттің көтінен кері ілініп тұрғанын байқаған екен. Ал, олар, бізге құдды кенептің қасында тұрып іші өтіп кеткен біреудің «тышындысын» – өнер деп бағалап, түсіндіріп бергісі келеді. Түсінбесек: әлбетте, генийлерді түсіну екінің бірінің маңдайына жазылмаған дейді. Оның үстіне, сурет секілді нәзікен өнерде.
Бірақ, бәрібір, басты сұраққа жауап жоқ – заманауи өнер деген не? Менің жауабым: боқ! Сіздің ше?
Бөлісу:

48 пікір

asaubota
келісем, боқ қазіргі өнер. ана негр күтушісі бар бай мүгедек туралы фильмді көріп пе едіңдер? негр салған өтірік сурет 22 млн евроға сатылып кетпей ме?
Adiletshu
Сол кино өмірде болған оқиға
altinbekpin
мен де келісемін. Оған осы сайттағы танымал сатыбалдының боқ ауыз жазбалары дәлел. бір күні ол да шедевр боп шығады, осы бетінен таймаса. Қазақ баяғыда-ақ айтып қойған «Атың шықпаса — жер өрте» деп
Соңғы түзету:
nurbergen_makym
Cіздіңше өнер оңай ұғынылатын, сонысымен де адамға әлден эстетикалық ләззат сыйлайтын, ізгілікті игілік болуы керек пе?! Жалпы, өнер дейтін не, сіздіңше?
Tyulpan
сатыпалдының жазғандары жаңа жанр болып қосылады әдебиетке  бірақ шекспирді де шығармаларын ол емес, басқа біреу шекспирдің атынан жариялады деген сияқты, нақты авторын біле алмай қалмасақ бопты )))))))))
Соңғы түзету:
Daniar-Alan
Былтыр көрмеден үш сурет көріпті досым. Аты — «Айша және самса». Очм, Айша мұздан жасалған. Алғашқы сурет: Айша, ортасы тесілген. Тесілген жерінде ыстық самса жатыр. Екінші сурет: Самса тұр, Айша жартылай еріген. Үшінші сурет: Самса тұр, Айша полный еріп кеткен. «Лібәәә,-дит досым, осы да өнер ма шешессс»…
Adiletshu
Қастеев атындағы өнер мұражайында неше түрлі құсықты көріп қайтасың. Андай қойняны мен де сап берем
satibaldi
(атам Мәмбетқұлды тап осылай һәм кіші әріппен атай береміз)
Фарфор предохранительді қақыратып тұрып атты нақ
Aya
сурет өнерінде қай туынды, кім сіздің талғамыңыздың төрінде екен?)
nurbergen_makym
Сикст шіркеуіндегі Миколай салған суреттер, сәйкесінше, талғамымның табалдырығында Микеланьоло ди Лодовико ди Лионардо ди Буонаррото Симони отыр. Төрде — өзім.
Aya
Төрде — өзім.
neoaskar
Осы сурет сататындарды түсінбеймін. Қайдағы бір шимайды пәленбай миллион доллорға сатып жатады. шедевр деп, осыларды тегін берсе де үйге ілмес едім. керек десең әйгілі Монолизоны да тегін берсе алмас едім,
айтпақшы сол Моно еркек екен дейді, дәлелі бар көрінеді,
patick
ешқандай визуалды анықтамасы жоқ суретті қалай өнер деп атауға болады? мен түсінбеймін, нах… и түсіне де алмаспын ешқашан.
AKY
анау "қайықтың" қайсысы оң, қайсысы теріс сонымен?
konvict
Шынымен ғой. Өнерді барлық халық түсіну керек, ИМХО. Ондай емес екен, ақылдылар ғана түсінеді деу ақымақтық секілді. Әлгі нью йорк таймспа еді, «кез келген шопыр мақаланы оқып түсінуі керек» дейтін. Сол секілді болса деймін өнерді де
Aikona
мен осындай көрмелерге барғанда осындай суреттерден мағына іздеп басым қатады, жасырын ой іздеймін. Таппаймын. Сенімен келісемін
Tyulpan
соны айтам. «айтқысы келгені анау еді, мынау еді» деп жатады. оны қайдан білед кен? менше «каждый судит по мере своей испорченности» ))
edige


Ұқсамайтын ит мейлі көрініп тұр /2 200 000 $/, "Қан қызыл айна" дегенің полотнога құйылған тек бояу. 1000 000 $?
Бәлкім мен ештеңе түсінбеймін…
Соңғы түзету:
agronom
лбәәәә… садиктегі ініме заказ бермесем, мүмкін миллионер боп кетермін, ә?
Blogshy
Қан қызыл айна Малевичтің Черный квадратының қызыл түрі сияқты екен
ken
nurbergen_makym
Ия, «Дімбілместің айға саяхатында» да, ешкінің айтатыны бар, осы тектес дүниені)
temir1986
Келісемін. боқ дүниелер екеніне. Неприкасаемый деген кино ғой. Ана бай мүгедек сол жерде өзінің ғашығына жазып жүрген хаттарының қыртымбай екенін түсінеді ғой. Ал Иван Чуйков деген жүйке жүйесіне салқын тиген біреу болу керек.
tolebi
ұятаай) зорға оқыдымғой. Б*қ! Б*қ! деп қайта қайта(((
Adiletshu
Боқ деп жаза алмайсың ба? Боқ деп жазу ұят нәрсе ма?
agronom
Адам бір боқ көтерген боқтың қабы… (Абайдан үзінді)
GALEKE
Перформанс туралы пікірмен-ақ барлық посттың мағынасы ашыла да, айтыла да салған.   Негізі өнерді, бейнелеу өнерін түсінетіндер өте аз. Коллекционерлердің көбісі жәй ғана Статус обязывает, ортаға сай болу, өнерден ләззат алу арқылы өзіңді аристократ сезіну деген сияқты комплекстердің құрбандары. Обшым Боқсүйер қауым
dark_nazgul
Боқ деген сөзді оқуға ұялатын адамдар үлкен дәретке бармайтын шығар, иә?
Aya
Қазақта бар эротикалық жанрдағы «Мөржан қыз бен Сақаның» айтысын тауып алдым, «Жұлдыз» журналының ескі санынан. Осында шығарсам жастай кетіп қалмаймын ба?))
Aya
Нұрберген ағалардан ұят боқалған сияқт((( кеЧірім өтінем.
nurbergen_makym
Баламысың деген… Маржан қыз (хотя, айтысына қарасаң, бұл жерде "қыз" деп биологиялық түр ғана меңзелген сияқТ) бен Сақа айтысуға ұялмағанда, оны халық Ақселеу ұялмай қағазға түсіріп алғанша ауыздан-ауызға айтып жүруге ұялмағанда, «Жұлдыз» оны басуға ұялмағанда, оны оқып қойғаныңды ұят санау… Қой, бүкіл қазақтың ар-ожданы, ұят-иманы сен болмай-ақ қой, бар ғой, басқа «sexy beats» деген принті бар жейдемен жүрген әпшелерің
Sashok
Нұрберген аға
Ағасы нес
nurbergen_makym
Жарайд, сіңлім бір қателскен болар, соған бола сұрақтың астына алып…
dark_nazgul
Нұреке, енді, «аға» деген ұнап қалғанын жасырмай-ақ қойсаңшы
dark_nazgul
шығар, біз де оқиық.
Barsa
Өнер дегенде тек сурет емес, музыка, кино бәрі боқ болып кетті ғой. Бар гәп раскруткада сияқты. БАҚта ала таңнан кешке дейін мынау шедебір деп миыңды тіге берген соң іштей мойындай салатын сияқтысың шынымен солай деп.
Marco
Суретшілерге шынымен рахат қой. Егер портрет салса көзін ұшбұрыш, басын төртбұрыш, шашын шынжыр қылып қоюы мүмкін. Неге десең, еш қысылмай, «Мен осылай көрем»,- деп жауап бере салады. Кесіп алсаң да осы.
Негізі, бәрін бүлдірген авангардистер ғой. Өзгеше ойлау немесе өзгеше ойлауға тырысу осының бәрін тудырған. Өткен ғасырдың жетпісінші жылдары музыкалық авангардизм де белең алған. Консерві банкілерімен даңғырлату, виолончельді ойнап отырып, шешіну сияқты элементтерді Нью-Йорктегі Бродвей көрермендері де ду қол шапалақпен қарсы алған деседі. Ұятқа қалмау үшін шығар бәрі.
zholantai
типа мы аристократы у нас такое, такое такое своеобразное общество, и мы элита деген желеу ғой, көттерінен түрткілеп отыратын, сөйтіп өздері қымбаттады, шешесссс
ken
Келін фильмі шыққанда интернетте оны жақтаушылар мен даттаушылар пікірталасып еді. Сондағы бір қолданушыканың «Бұл кино арт хаус стилінде түсірілген. Қара халық бұны түсінбейді» дегені есіме түсіп кетті. )))
ПС: Маған Келін фильмі ұнайды.
er_vostok
Шатқан расында. Осы да өнер ма… Қасында өтірік ойланып тұрады ғой иа байқасаңыздар)))
p.s. біз салсақ осылай бәрібір ешкім алмас еді
Bruno
мына сайтта ашық боқтайды екен
Arys_arlany
))) керектің майын ішкендердің ауызын қыщтад осы сөз