Мүсірепов бағалауындағы Мағауин

«Бұл Мұхтар туралы бірінші айтпағым — оның жастар қатарында саналатын кезеңі бұдан едәуір жыл бұрын өтіп кеткен екен. Біздің сыншылар ол жайды кезінде-ақ көрген болар, мен өзім кешірек көріп қалдым. Оның алпысыншы, жетпісініші жылдары жазған әңгіме, повестері қалам ұшы өткір, әр сөздің ішкі-тысқы ен таңбасын, қат-қабат сыры барын сол кезде-ақ танытыпты. Мұхтар Мағауиннің сол тұста жазған „Әйел махаббаты“, „Күтпеген кездесу“ сияқты әңгімелерін, „Қара қыз“ сияқты повесін оқыған сыншы, не болмаса замандас достары сол күні-ақ авторды құшақтап құттықтаған шығар деп ойлаймын. Өз басым сол достар қуанышының ішінде болмағанымды өкініш еткендеймін. Пендешілік тағы…

Мұхтар Мағауин ана тіліміздің байлығын, оралымды, астарлы, әрі от жалынды,әрі нәзік те биязы бояу-сырларын алғашқы адымдарынан бастап-ақ меңгеріп алғандығын көрсетеді. Тіліміздің оралымдылығын тереңдетуге қосқан үлесі де аз емес. Еркек-әйел бейнелері қандай сом! Әр түрлі өмір талқыларына түсе жүріп, сол шытырман-шырғалаңдарда майыса да сына білмеген жастарға еріксіз қызығасың. „Күтпеген кездесудегі“ Сәлкен мен Көшім сияқты ер жігіттер, зымиян Айгүл сияқты махабат жолында да, басқа тіршіліктерінде де табанды айнымас жүректі әйелдермен қатар Шәрипа, Тұлымқан, Гүлжиһан сияқты „дүниеқоңыз“ әйелдер де жеткілікті. Бар арманы ғылым емес, атақ-даңқ, баю болып кеткен Бексейіт доцент, ақындық қабылеті болмаса да ақын атанып жүрген Уақас сияқты, ғылым мен әдбиетте, құдайға шүкір, тым көп кездесетін типтер де босқа күйеленбей, әділ бейнелеген.

Мағауин шығарма желісін тартуға шебер. Сиыспас бірдемелерді тоқпақтап жіберу „әдісі“ онда атымен жоқ. Оқиға соғыстары — себеп пен өрісі шебер түйілген. Адам мінедерін оңашалап алып қарасаң бәрі де таныс-бейтныстар.
Әсіресе ерекше мән бере айтылуға керекті, ерекше бағалануға тиісті жағы — бұл кездері жас жазушы қатарында жүрген Мағауиннің барлық тақырыптары Ұлы Отан соғысынан кейінгі күндерімізді көрсетеді. Бейнеленген адамдары да осы дәуірдікі. Осы айтқандарымыздың әділет екендігіне сенгендіктен Мағауин Мұхтар бұдан он-он бес жыл бұрын-ақ іргелі жазушыларымыздың қатарына қосылды демекпіз. Оның соңғы жылдарда шыққан екі томдық романы „Аласапыран“ бұл ойымызды толықтыра түседі. Мағауин қазір үлкен жазушылар қатарынан сенімді орын алды. Үлкен шығарма,үлкен талдауды керек етеді. Әдебиет зерттеушілерінің шаруасына қол сұқпай-ақ қысқаша ғана өз қорытындымды айтсам:

»Аласапыран" қазақ совет прозасының тағы бір үлкен мақтанышы. «Жақсы еңбек» дейтініміздің шеңберіне сыймайтын, ойы терең, тіл көркемдігін түгел меңгерген, шебер қаламынан ғана туа алатын қымбат қазына.
Мұхтар Мағауин қай шығармасында болсын еркін отырады. Тақырыптары ұсақ-ұлаң емес, бүгінгі күніміздің іргелі сауалдарына толымды жауап береді. Атүсті емес, терең жауаптар. Алған тақырыптарын терең зерттеп алатынын байқалады. Әсіресе, «Аласапыран» романын жазу үшін қанша архивті қопарғанына, қанша қалаларды кезгеніне таң қаласың. Мағауин Мұхтар орнықты дарын, үлкен талант.

Аз-мұз оқыс сөйлемдер де кездеседі: «Арқардың тоқтылары мен ешкілері» депті бір жерде. Тоқтылары десең, «саулықтары» деген дұрыс болар. Ешкіден тоқты емес, лақ туатын. Сұлу қызды бейнелегенде «апай төс» депті. «Апай төс» балуандарға, кеуделі еркектерге ғана айтылады емес пе?! Маған өте ұнамағаны — «сымбаттытын», "ұстамдытынсың" деген екі сөз. Бір сөзде қатарынан үш «ы» әріпі болса, ол сөзді ауызша айтқанда аузың икемге келмей кететін шығар." Қазақ әдебиеті газеті, 1984 жыл,27 июль
Бөлісу:

20 пікір

satibaldi
Ой шешесс, Гиббонды (Ғабеңді өз арамызда солай айта береміз) қоя ғой нақ. Ол ақ жол тілеп, ақ батасын бермеген адам қалмаған шығар нақ. Анау-мынау қаламын дірілдететін дімкәс қойшылардың өзі Ғабеңнен бата алғанбыз деп отыратын.
Қаззақта мынауың құсық деп тіліп тастайын жалғыз Асқар Сүлейменов еді ғой. Қайсардың қасқасын қазір көбісі ұмытуға тырысады. Алда-жалда біреулер болмаса. Ол шығармаңа құстым демеген адам қалмаған шығар лібә Сыншы деп соны айт!
zholantai
Асқарды оқу-азап па дедім, «Ситуация»-сы алғашқы сөйлемімен-ақ сындырып тастаған еді. Жазушылар одағындағылар таңғы астарын ішерде «Асқар Сүлейменов келіп қалмаса екен» деп отырады-мыс,
Aya
сіз айтаверетін Асқар Сүлейменовтың шығармаларын оқудың сәті түспей жүр( мен де кітабы жоқ.
satibaldi
Әрине, оны оқу саған тиімсіз Арыстарыңның үстіне емен бұтақтары сықырлап құлаватад
Aya
күлебермеш жынды ұстатпай.
Aya
Ол шығармаңа құстым демеген адам қалмаған шығар лібә Сыншы деп соны айт!
бізге сыншы деп Сағатты оқытады ғой өмірі
satibaldi
Сағат деген кім шешесс???
Aya
Анау-мынау қаламын дірілдететін дімкәс қойшылардың өзі Ғабеңнен бата алғанбыз деп отыратын
келісемін. Анау әлгі өзіңіз айтатын бар ғой, ашық хатының үстіне итіме сүйек салып беруге жиіркенем дейтін. Сол кісіге де сәт-сапар тілеген екен Ғабит аға: «Мұхтар поэзиясының әрбір жолында ойландыратын салмақ бар. Оның өлеңдерін қызыға-қызыға, сыдыртып оқып шықтың… кейде кездесіп қалатын кедір-бұдырыңа қабақ шыттың. Осымен болғаның ба? Жоқ, бұл ақынды бұлай ғана оқып шығу жеткіліксіз… автобуста келе жатып оқыма, шай ішіп отырып оқыма, басыңды жастыққа сала беріп оқыма! Өйткені оның әрбір жолы қадағалап оқуды керек етеді».
satibaldi
Ой қойш, Гибекең мықты интеллигент кісі болған, адамның көңілін қалдырмау үшін батасын бермеген адамы жоқ Мухырло сияқтылар ғой, кереғар түсініп қалып жүрген
satibaldi
Еркек-әйел бейнелері қандай сом!
Яки Гиббең бұл жерде Мухырлоның кеінде еркек-әйел бейнелерін Әлімжановқа қырық сомға жаздыртып алғанына меңзеп, кекетіп тұрса керек
Соңғы түзету:
Aya
Ойбоооой, жарар енд))) Муха брат жақсы ғо бәрібір  Сатыбалды да күшті
satibaldi
Маған өте ұнамағаны — «сымбаттытын», "ұстамдытынсың" деген екі сөз.
Негізі, тағы бір өсек. Мухомор табиғатты Бөкейге (байқасаңыз, Ораз-Мұхамед көшетін жерде «алтайы» сарын бар), басты кейіпкерлердің обрызын Әнуарға, желісін — тағы біреуге — бас-аяғы бес жүз алпыс сомға жаздыртып алған кезінде, аналар айтқан екен:

— Мухыч ты Мухырло, өз ойыңнан ештеңе қоспай, баспаға тап осылай бер! — деп.

Тыңдамай, өзі бірдеңе қосқысы келген түрі ғой енді, бәрін құртты Ой лібәәә, шұлғауды тарқатып тұрып атты нақ "ұстамдытынсың" — ужсс нақ
Соңғы түзету:
satibaldi
Сұлу қызды бейнелегенде «апай төс» депті.
Охх Мухыч, охх кәрі ловелас, охх дөң Жуан, охх Каззанова!!!
satibaldi
Сиыспас бірдемелерді тоқпақтап жіберу „әдісі“ онда атымен жоқ.
Ай Гибекең де кейде көңілденіп кеткен кезде...
temir1986
Құдайға шүкіршілік ететінім тарихта satibaldi емес Мағауинның қалатыны!!!
Aya
асылық қылма, бғат. Сатыбалды қалмаса менің жылағаным сонда болад
temir1986
Қала берсін тарихта. Тек мына құсықтары қалмаса болды.