Менің атам, 9 мамыр және Сталин

«Беломестная – Сабынино – Авдеевка аудандарында 1943 жылдың шілде айының 5-сі мен 17-сі аралығында неміс басқыншыларымен болған ұрыста, ауыр жараланған миномет командирін ауыстырып, қарсыластың 100 жуық жаяу әскерін жойып, шабуылды тоқтатты, 1 станокты және 2 қол пулеметін құртты.

Үкіметтік награда – «Қызыл Жұлдыз» орденіне лайық»


«Бұл менің атамның наградалық парағындағы жазба. Ресейдің арнайы сайттарының бірінен тапқам. Осы соғыста із-түссіз жоғалған атамның інісін және нағашы атам мен оның інісін іздеп жүріп. Әулеттің тарихы – шежірені түгендеу мақсатындағы тірлік ед…

Мен өз атамды танымайды екем. Танымағанда, атам есімде жоқ, есімдегісі: айналамдағылардың естеліктері. Содан, өзіме әлдебір тұлғаны сомдап келем. Бұл машығым ұзаққа бармайтын шығар. Өйткені, ол кісіні көрген, таныған адамдардың да қарасы азайып келеді…

… Сталиннің трубкасын тұтатып тұрған суреті жүретін альбомдардың арасында. Сталинді пір тұтқан екен. Әлгі, жылымық кезінде «Сталин сұмдықтары» сөз болып, атамнан суыртпақтар сыр сұрағандарды үйден қуып шығады екен шалың. Діни сауаты барын естіп, мешітке қызмет ұсынып келген молданы да сөйтіпті. Сосын, бір жартысын алып, темекісін будақтатып, бөлмесіне карта ашуға кетеді екен...

Осындай жүздеген жылт еткен сәттерден құралған атамның образына әлдебіреулер корректорлық жасағысы келеді. Кімдер? Ұлы Отан соғысын «Екінші Дүниежүзілік соғыс» деу керек, Алматыдағы 28 панфиловшы ескерткішінің астындағы жазбаны өзгерту керек деп жүргендер. Деп жүргендердің кейбірінің аталары соғыс уақытында мүлде басқа елде болған екен…

Жә, моральдық құқық деген тіркестің архаизмге айналғаны қашан…

Тарихи тақырыптарға полемикаға түсуге құмбыл емеспін. Оның үстіне, оппонентім – саясаттанушы не журналист болса, тіптен. Тарихшымен де пікірталастыра алмаймын: соғыс даласынан, қамал басынан, құстың ұшар биігінен қарайтындай білімім жоқ екен ол жылдарға. Ондай білім болған күннің өзінде де, тарих симпатия мен антипатияны қабылдамаған күннің өзінде де – бұл тақырыпта менің көзқарасым қалыптасты: Менің атам – мемлекет алдында ант берді. Антына адал болды. Туған жерін қорғады. Оның сыртындағы әлдебір факторларға, астыртын мақсаттарға болмаса коспирологиялық нұсқаларға оның білімі жетпеді. Бәлкім, өресі де…

… бәлкім, менің балаларым бүгінгі «деп жүргендердің» көзқарасын ұстанатын шығар. Әм онысы дұрыс та болатын шығар. Мен оларға ҰОС-на қатысты өз көзқарасымды телмек емеспін. Ол – олардың уақыты болады. Дәл салқын санамен бағалайтын да уақыт сол болмақ, меніңше. Әйтпесе, мені «орысшыл», «ресейшіл», «құлдық сананың айқын өкілі», «бодандықтың құрбаны» десе де, қойш, сол топтың лексикондарыңдағы сөзтіркестерінің қай-қайсының клишесін тақсада да – менің көзқарасым анық: тап осы тақырып төңірегінде қоғамды бөлудің қажеті шамалы. Соңғы ардагер о дүниеге атанғаннан кейінгі бес жыл көп уақыт емес қой. Оның үстіне, онсыз да қай мәселеге келсек те баррикаданың екі жағында болып шығамыз. Дауылды күні кеме шайқау сол кемені аман сақтауды қалайтындардың тірлігі болмаса керек.
Бөлісу:

20 пікір

Marco
Шамамен жиырма жылдың төңірегінде тарихтың «шындығы» күтпеген бұрылыстар жасап отырады. Бұл да сондай бір бұрылыс қой. Кім қанша даурығып, байбалам салып жатса да, менің де көзқарасым өзгермейді. Ол кезде Отанның ортақ болғанын, атам туралы естеліктерден және сол соғысқа қатысқан көзі тірі ардагерлерден естіп, біліп жүрміз. Және бұл ортақтық әсіре пәлсапашыл тұрғыдан ойлануға білімі/өресі жетпеген, мүмкіндігі болмаған қарапайым қазақ үшін жай әдемі тіркес емес, қалыпты ұғым болған. Әлгі өзгерісшілердің бірін сондай ардагерлермен бетпе-бет қою керек, жараның ізі, әжімнің табына қарап отырып айтып көрсін айтатынын.
Tyulpan
ненің дұрыс, ненің бұрыс екенін болжап болмайтын заманға тап болдық па әлде заман бұрыннан сондай болған ба — ұғып болмайсың. тарихшыларға да көзсіз сене беруді қойдық. журналистерге. ешкімге де.

өзімізді өзімізді жоғалтып алмасақ бопты…
qyzylordalyq_jigit
Нұрберген бауырым, сенің жазып отырғаның дұрыс. Еліміздің тыныштығы үшін соғысқан аталарымызды құрметтеу үшін жылдың шамамен 7 күнінде (5-11 мамыр аралығын айтып отырмын) жыл сайын көңіл бөліп жүрміз. Бұл өте дұрыс. Менің де атам соғысқа белсенді қатысқан, ерлігімен көзге түскен.
Мәселе бұл тағзым күнін атап өту-өтпеуде емес. Мәселе қосарланған стандартта.
Мысалы, мен үшін жылдың ең атаулы күндері — бесеу. Олар Тәуелсіздік мейрамы, Наурыз мейрамы, Құрбан Айт, Ораза Айт және қазақ халқының ашаршылық пен репрессия құрбандарына тағзым күні. Бірақ қалған күндер де өте маңызды, оларды да атап өтуге тиістіміз.
Қосарланған стандарт дегеніміз — жоғарыдағы 5 атаулы күнге үкіметтің аз көңіл бөлуі болып отыр. Жаңа жылға шамамен 30 күн көңіл бөлеміз, Жеңіс күніне шамамен 7 күн, Астана күнін шамамен 10 күн атап өтеміз де, Тәуелсіздік күнін тек 1-2 ғана күн, ал ашаршылық пен репрессия құрбандарына тағзым күнін тіпті мүлде еске алмаймыз. Мысалы, кеше 2 мамыр күні осы тағзым күні болды. Оны айтқан жан болмады, ал Жеңіс күніне 1 апта бұрын қамдану дәстүрге айналған.
Басқа маңызды даталарды да ұлықтау мәселесін қолға ала бастауымыз керек деп ойлаймын.
Aya
Сталиннің трубкасын тұтатып тұрған суреті жүретін альбомдардың арасында.
охо, атаңыз деген мықты адам болыпты ғой
torgai
Өте керемет жазба! Ұнады! Сол бірнеше ел бірігіп соғыспаса жеңбейтін де едік. Тарихта бірге жеткен жетістікті әркімнің өзіне бөліп алуы — ортақ өзгізден қашқан адамның тірлігі. Бүгінгің ортақ емес деп кім айтты? Кедендік одағың бар, басқасы бар. Егемендік деген өткенді ұмытумен өлшенбейді меніңше. Қайта сол өткендегі ағаттықтарды қайталамаудан тұруы керек. Сондықтан, Панфиловшылар дегенді ауыстыру да — кері тарту. Панфиловты Бауыржандай батыр атамыз құрметтеп өткен.
Соңғы түзету:
bake
Ол – олардың уақыты болады.
уақыты болатын шығар, бірақ өзгермейтін тұстар болуы керек. Естелік сондай өзгерммейтін тұс болып қала беруі тиіс.
zholantai
Тарихты таңды таңға ұрып талқылауға болғанымен, өз заманыңдағы көзқарастармен теңестіремін деп өз ойларыңды тықпалауға болмайды. Кез-келген өткен күнге сол кездегі жағдаймен қарап ғана қоймай, ондағы шешімдерге де құрмет көрсеткен жөн, араға жылдар салып ықылық атып отырмай. Соғыс басталды ма, басталды ма, жау шапты, шапты, отанды қорғау міндет пе, міндет. Болды.
patick
Ия, ол кезде елдің тұрғындары үшін — КСРО деп аталғанымен, өзге мемлекеттер үшін барлық 15 мемлекет бір Ресей және орыс ретінде қабылдандық. Олар үшін КСРО да, Ресей де бір еді ғой. Сол үшін бір шовинистікке салынып, қызылкеңірдек болуды артық деп санаймын.
Менің нағашы атам сол қолын беріп келді. Денесінің бір бөлігін дәл қазіргі көтриот-қотақбастар үшін бермеген шығар.
Nurshat
Көзқарасың көзқарас-ақ екен) Шындығында олар кетіп барад. Шымкентте мәскеу барып отқа оранған соғыс даласынан аман келген жалғыз ғана ардагер шал қалды деген еді. Сол жарықтық та биылдан қалмайтын секілді, тілі күрмеліпатыр дейді)
torgai
Неменеге мәз болдың бала батыр? Олар аз еді, енді мүлдем бітіп бара жатыр
GALEKE
Дәл Мәскеу қорғағанын білмеймін, бірақ, соғысқа қатысқандар көп деп жатыр ғой. Өлмесінші.
Daniar-Alan
Ол – олардың уақыты болады.
лібәәә… Жалғыз ауыз сөз. Көпіріп салғыласқан (мұны бәзбіреулер «пікірлесу» деп те атайды) бірнеше сағаттық бағдарламалар мен рәсуә болған газет беттеріндегі мақала-сымақтардың аузын жапқандай екен…
Соңғы түзету:
GALEKE
Осы тақырыпқа келгенде көбісі (менің ойымша) бірқатар нәрселердің ара жігін ажырата бермейді. 1. ҰОС немесе Екінші дүниежүзілік соғыс? Менің атам да соғысқа қатысқан, Сталин өлгенде қайғырғандардың бірі. Ол үшін ҰОС. Ол талқыланбайды да. Қалыпты жағдай. Бірақ, КСРО менің отаным болмағандықтан ешқашан мен үшін ҰОС бола алмайды. Бір жағынан түсінуге қиындау жағдай — атасының отаны немересіне отан болмауы. Амал жоқ, ол факт. 2. КСРО жеңісін тойлау мен солдаттардың ерлігін, жеңісін құрметтеуді шатастыру. КСРО-ның фашизмі Гитлердің фашизмінен он есе асып кетпесе кем болмаған. Яғни, бұл бір фашизмді екінші фашизмнің жеңуі ғана. Бірақ, бұлай бағалау аталардың ерлігін ешқандай кемітпейді. Олар үшін КСРО — Отан. Сол соғысқа дейін солдаттардың қаншама туыстарын атып, асып, аштықтан қырып, бауырларын шет елге көшуге мәжбүрлесе де олар Отаны бұйрық бергенде саудаласып, сен өйтіп едің ғой, есіңде ма, анауымды өлтіріп едің ғой, білесің ба деп тұрған жоқ. Әрбір сарбаз үшін қасиетті — Отан алдындағы парыз деген жалғыз ұғымға бағынды, өзінің борышын адал өтеді. Сол үшін біз сол кезде соғысқан солдаттарды сыйлауымыз керек. Мейлі, КСРО-ға жеңіс сыйласын, мәселе оның солдат деген атқа, антқа адалдығында. Ол мәңгі үлгі болуы керек болашаққа. Байқасаң бұл да шым-шытырық, қарама-қайшылыққа толы мәселе. КСРО-ның жеңісі далбаса, ал солдаттың жеңісі ерлік, қасиетті жеңіс. Сол үшін 9-мамырды Жеңіс күні емес, тек ерлік күні деп атап өткен дұрыс деп ойлаймын. Ардагерлер де көп қалған жоқ. Қазірше бұл ҰОС бола тұрады. Өмірден соңғы ардагер өткенде тек Екінші дүниежүзілік болып қалады. Ол да қашып құтыла алмайтын нәрсе. Ал көзі тірі бір ардагер жоқ, соғысты тек кітаптан оқыған бала ҰОС деп жүрсе, ол енді ұят.
П.С. Өзімен пікірі үйлеспейтін немесе осы сипаттас пікір оқыса Көтриот деп, айдар таға жөнелетін зомбиларға ескерту, бұл менің жеке пікірім. Ешкімге таңып, бәрің осылай ойла, әйтпесе сатқынсың, құлсың, орысбайсың, мәңгүртсің дегеннен аулақпын. Келіспесең бас салып, жаттап алған терминдеріңді термелетпей, қосылмайтыныңды айтып, керек деп тапсаң өз аргументтеріңді келтірсең жеткілікті.
Armanjan
КСРО-ның фашизмі Гитлердің фашизмінен он есе асып кетпесе кем болмаған
дұрыс-ау, дұрыс-ау. әлгі кеңес әскері неміс әскерімен соғысып ғана қоймай олардың қыз-келіншектерін де аямай «дырылдатқандары» туралы да көбірек жазып зерттей түскен дұрыс сияқты
GALEKE
Оны біреулер зерттеп көрген екен. Жалпы соғыс уақытында 50 мыңдай қыз зорланған деген қорытынды шығарыпты әлгілер. Соған ұқсас бір жағдай болған екен 90ж. КСРО тараған соң біраз немістер Германияға қайтқан ғой. Барған соң жергілікті немістер келімсектерге Орыс деп тиіседі екен. Сонда біз жақтан барғандар былай дейді екен местныйларға: — Нағыз қаны таза немістер біз. Өйткені, КСРО-да фашист деп бізбен ешкім араласпай қойды. Тек өзімізбен өзіміз болдық. Ал соғыс кезінде сенің апаңды қай совет солдаты зорлағанын бір құдайым білсін.
asaubota
ҰОС деп атау қазір өзекті емес деп ойлаймын. бұл соғыстың әлемдегі аты — 2-ші Дүниежүзілік соғыс. одан басқа ерекше ат қою керек емес.
satibaldi
Тарихтың сайқал ілім екенін білдік енді нақ. Қайта қарасаң — қайта қарала салады; осылай десең — осылай болады; жоқ былай десең — саған керек жағымен төңкеріле салады. Осы күндері ҰОС қойня лібә, мына тұрған кешегі, барлығымыз көрген, тонна-тонна жазба мен бейнекадрлары бар 90 жылдарға келісе алмай жүр шешесс адамдар.

Бұл сөзбен тарихтың мал ғылым екенін тағы да дәлелдеп отырғаным жоқ. Тарих ғылым ретінде ешқашан кесімін айтпайды. Бір ғана мысал: өткен аптада археологтардың еңбегін қазақшаға аудардым нақ тігілівөле жаздап. Екі сөз сайын «сияқты»,«тәрізді»,«ықтимал». Бірақ осы еңбек — бірдеңенің ДӘЛЕЛІ боп есептеледі. Ертең біреу осы еңбекке сүйеніп, тұжырым жасайды. Лібә, бүкіл ғылым осындай болжамдардан тұратынын елестеткеннің өзі қиын нақ.

ҰОС-ты дәріптемедіңдер деп ренжімейміз нақ, тарихты — дәптердің беті сияқты жұлып жіберіп қайта жазу әдісі құсық шақырып отырған. Лениннің ескерткіштері мысалы. Иә ұнамайд, түсінем, бірақ тарих қой, бір уақытта бодан болдың, кім бодан болмад шешесс? Қытай да бодан болд бір уақыттарда. Мысалы тап сол Ленин қазақ тәуелсіздігінің негізін қалаған. Әлихан Бөкейханов та емес, Рысқұлов та емес, тап сол Ленин. Оған көз жеткізу қиын емес.
GALEKE
Орыстарда сондай сөз бар: «История есть мать проституции». Тек көбісі тарих пен тарихнаманы шатастыра береді. Тарих болып қойған, ешқашан өзгермейді. Ешкім маған ұнамайды деп, бірінші немесе екінші дүниежүзілік соғысты қайтадан болдырмай тастай алмайды. Ал тарихнама әркімнің қалауына қарай өзгере береді.
qonyrbai
Қызық екен. Толығырақ білгім кеп кетті ғой.
Basic
Дауылды күні кеме шайқау сол кемені аман сақтауды қалайтындардың тірлігі болмаса керек.
Солай…