Ұстаз, оқушы, ата-ана
Кеше баламды мектепке алып барып, әншейінде істемейтінді істеп, сыныбына дейін апарып, кіргізіп жібердім. Сонда мынадай көріністің үстінен түстім. Тура сынып есігінің алдында бір ата-ана практикант қыздың жер-жебіріне жетіп ұрсып жатыр. Мәселенің төркіні неде екен деп, құлақ түрдім (ұяттымын). Сөйтсем, практикант қыз баланың бағасын төмендетіп қойған сыңайлы. Үш қойды ма екен, сондай бірдемесі бар. Себебін былай түсіндірді: «балаңыз сабақ айт дегенде орнынан тұрмай, қырсығып, бедірейіп алды» дейді. Соған әлгі мамаша: «сонда сен, баланың тәртібіне қарап, оның бағасын төмендеттің бе?» деп таңқалып тұр.
Қой, өсек бітті, енді істің мәнісіне көшейік.
Өзім «мектеп ата-анасы» болғаным кеше ғана ғой. Бірақ, ес білгелі бауырларымның ата-аналар жиналысына мен баратынмын. Сол кезде көрген, түйгенім бар, аға-жеңгелерімнің өз балаларына қатысты әрекеттерінен түйгенім бар, өзім үшін біраз ереже жасап алғанмын.
Мектептегі мұғалім бала үшін «непререкаемый» авторитет болуы тиіс.
Біріншіден. Мұғалімнің қойған бағасы талқыланбайды. Ешқашан да балаға «ой, ол неге саған төмен баға қойды? мен ертең барып сөйлесе қояйын» деп айтуға болмайды. «Төмен баға алдың ба, демек дайындалмай барғансың. Ертең жақсылап оқып барып, бағаңды түзейсің» деу керек. Тіпті, балаңыздың бағалары төмендеп кеткенін байқасаңыз, балаңызға білдірмей барып мұғаліммен сөйлесіңіз. Бірақ, сөйлескенде де, «неге менің балама төмен баға қоясыз?» деп бас салмай, «баламның сабағы қалай болып жүр өзі? үлгерімі қалай?» деп сұрасаңыз, мұғалімнің де сізге айтар назы бар екенін ұғасыз. Өйткені, баланың үлгерімі тек мұғалімге ғана емес, ата-анаға да байланысты.
Екіншіден. Ешқашан баланың көзінше мектепте жиналатын ақша туралы әңгіме қозғамаңыз. Бала үшін мектеп білім ордасы болып қалуы керек. Ақша жинауға қатысты дауларыңызды директордың кабинетінде шешуге тырысыңыз. Ол жаққа балалар кіре бермейді. Әрине, баланы өмір бойы мектеп бір тиын алмай оқытып жатыр деп алдай алмайсыз, бірақ тым құрыса бастауышты алаңсыз бітірткізуге тырысыңыз.
Үшіншіден. Көп ата-ананың қатесі, жақсы бағаны ақшаға сатып алуға болады деп ойлайды. Яғни, баласы мұғалім төмен баға қойғанып, ал екінші бір балаға керісінше, жоғары баға қойғанын айтып шағымданғанда оны қолдай кетеді. Мысалы: «маған екі қойды, ал ана Алмаға, менен жаман біліп тұрса да, бес қойды, өйткені оның мамасы мұғалімге сегізінші мартқа сыйлық алып келді» деген баланың әңгімесін бірден тиып тастау керек. Өйткені, ең алдымен, мұғалім өзі біледі, кімге қандай баға қоятынын. Содан соң, әу бастан балаңызды өмірде бәрін ақша шешетініне бағдарлаудың қажеті бар деп санайсыз ба? Мен олай деп ойламаймын. Келесі жолы балаңыз жақсы баға алу үшін мұғалімге сыйлық жасау жеткілікті деп сеніп алып, сабаққа салғырт қарап кетсе, өзіңізден басқа ешкімді кінәлай алмайсыз. Бір жағынан, балада «мен бәрін білем, тек лайықты баға алмай жүрмін» деген жалған түсінік қалыптасу қаупі бар екенін де естен шығармаңыз.
Төртіншіден. Әрине, жаңа жыл, ұстаздар күні, сегізінші наурызда мұғалімдерге сыйлық жасау салт болған. Бірақ, меніңше, бағалы сыйлық балаларға білдіртпей жасалуы тиіс. Тіпті білдірген жағдайда да, ол сыйлықтың бағасы, құны баланың көзінше әңгіме болмауы керек. Керісінше, балаға ұстазды өз қолымен жасаған ашықхатпен де қуантуға болатынын үйреткен абзал.
Бесіншіден. Мұғалімнің балаларға деген қарым-қатынасынан шикілік байқасаңыз, оны жылы жауып қоя салудың қажеті жоқ. Мысалы, менің баламның ұзартылған күн мұғалімінің балаларға деген қарым-қатынасы маған ұнамайды. қашан барсам, "әй, үй" деп айқайлайды да отырады. Ол мәселенің екі шешімі бар: не бір күні балам жоқта апаймен сөйлесемін, мұғалімдік этиканың оқушыларға айқайлағанды қойып, «сіз» деп сөйлеуді талап ететінін есіне саламын, не бірден директорына барып, үстінен шағым түсіремін. Бірақ, баламның көзінше, «сіз неге балаларға айқайлайсыз» деп бет жыртыспаймын. Баланың көзінше мұғалімге «наезд жасау» ол мұғалімнің қадірін бес тиын қылу деген сөз. Ол артық.
Әзірше осы. Алып-қосарларыңыз бар ма?
Сосын сананы тұрмыс билейді деп те жақауратады
Біздің кезімізде мұғалім кәдімгі екінші анаң болатын ше. Тарих пәнінің мұғалімінен талай шалбан жегемінім, математика пәнінде тақтайға талай бастың соғылғаны бәрі есімде. Үйдегі анаңнан тяқ жеген сияқты қабылдайсың. Өз кінәң базар жоқ)))
Ал қазір мұғалім кім? Оларда оқымаса оқымай ақ қойсын деуге айналды(((
Оларды бәлеқорлар, жалақорлай деп айтады. Заңды біліп тұрған түгі де жоқ. Тек қана өздерінің құқықтарын біледі, бірақ міндеттерін білмейді. Заң құқықтар мен міндеттерден тұрады.
Пікірге +1
кейде мұғалімдердің өздері білмейді қандай право имет етеінін, қандай имет етпейтінін)))
Бізді тура осы принциптермен тәрбиелеген ата-анама мың алғыс. Мұғалім мен оқушы арасындағы қарым-қатынастың өзіңіз көрсеткен святой тәртібі, басқаны білеймін, Шығыс Қазақстанда жақсы сақталған(из личных наблюдений).Кейін бала-шағамды сол жаққа жіберем мектеп бітіруге
Жақсыдан жаман туады, елтіріге алғысыз»
гендік гигиенаңдыссс
Очм, кез келген дискусста «халық» және «билік» деген қарама-қарсы жақтар алынады да, «халық» деген жағы — алдын-ала пәк, аппақ, бейкүнә деп қарастырыла бастайды.
Жеген екенсіңдер, нақ. Халықтың өзі моралдық тұрғыдан азып кетті. Қазір көтінен май құйып жатқан мектеп-универлер бар, адамдарымен сөйлесіп көрдім, араласып көрдім, түйгенім: мұғалім де оңбаған ит-шошқа, ата-ана да малға айналған. Екеуі екі жаққа шауып бара жатқан батырлардың жекпе-жегі салынған картина елестейді.
Тек тәртіп бойынша дарға асып отыру, ұдайы түтіні бұрқырап тұратын істік-мылтықтың оқпаны мен рудниктердегі ауыр жұмыстар ғана қандай да бір толыққанды нәтиже әкелмек. Басқасы бекершілік. Ақшамен шешіп болдық, әңгіме ақшада емес екеніне барлығмыздың көтіміз жетті. Көзіміз әлдеқашан жеткен болатын.
Осы бір мысал қазіргі мектептің жалпы сипатын береді ау деймін…
Төртінші курста педпрактикаға барғанда, он бірінші сыныптың мұғалімі, үлкен апай кәдімгідей: "қыздар, «Ақбілекті оқыдыңдар ма? Күшті роман дейді, иә?» дегені бар.
Бірақ, әрқайсысымыз баламыз осындай мұғалімдерге тап болмаса екен деп тілейміз ғой.
Ал қазір осындай жағдай болса республикалық дәрежедегі уақиға ретінде көтеріліп, журиктерге біраз азық болатын еді.
АЙ, бірақ, өзіміз де, талай рет маңдайымызға бор келіп «тақ» ете қалған кездер болды ғой.
Мұғалім болу үшін темір жүйке керек.
Сол үшін мектепке бармадым…
жұмысты жасамайды, істейді.
мына жерден ұрлап алдым:
www.facebook.com/photo.php?fbid=10150709388495049&set=a.10150673130240049.442843.190965455048&type=1&theater
Бізде не көп тіл мамандары мен тарихшылар көп.
Бәрі шетінен шешен, бәрі шетінен білгір. Бірақ реально бағаға туалеттің тұтқасын дұрыстап жасайтын адам таппайсың, Сатыбалды айтпақшы.
Елдің бәрі көгілдір жағалы оқымысты болып кетсе, кен орнында кім жер қазады? Қоқысты кім жинайды? Кафельді кім жапсырады?
Бірақ, таңдаған мамандығыңды толық білгеннің айыбы да жоқ екенімен дауласпайтын шығарсың.
Ал постың «посылы» «мұғалім қандай болса да, сен оның біліктілігінен қалай күмәнданып тұрсаң да, балаңның көзінше ұстаз беделін түсіруге қақың жоқ».
Осымен келісесің бе?
сол үшін де ата ана сондай салыстыруды дер кезінде тиып отыруы керек.
Содан кейін өз ағамның отбасынан байқағаным: қыздарының білімі таяз бола тұра, «жақсы оқиды, тек мұғалім бұнымен ерегесіп алған, әдейі бағасын төмендетіп қояды» деп өздері айтып отырады. Дауласып шаршадым аға жеңгеммен, шын айтсам.
Өз басым, әрине, балам "үздік оқушы" деген лента тағып, мақтау грамотасын алғанына іштей мақтанам, баламды да мақтап, қолпаштап қойдым, бірақ алмаса ренжіп, жылап, мұғалімді кінәлап, балама ұрсып, шу шығармас едім.
Бірінші сыныпты үздік бітіру тек баланың алғырлығына ғана байланысты деп ойлаймын. Менің балам төрт жасынан әріп таныған, бірінші сыныптың программасы оған бәлендей қиын болмады. келесі жылы қиналатыны анық, тіпті үшке түсіп кетсе де таң қалмаймын.