Жамағаттардың да жақсы жақтары бар
Дін туралы БАҚ өкілдерінің бүгінгі жазғандары тым біражақты пікір деп айтуға болады. Себебі қай газетті, журналды, қай арнаны ашып қарасаң да ислам діні жамағаттарын жамандаған мақала мен түсірілімге куә боласың. Бірақ, сол жамағаттардың елімізге тигізген аз да болса пайдасына көз жұма қарағанымыз әділдік пе? Түріктердің жақсы бір мақала бар. «Жақсылар жақсылықты, жамандар тек жамандықты көреді» дейді түбі бір халық. Біз де жақсылар қатарынан табылуға тырысып көрелік.
Сәләфилер. Елдің атын естісе шошитын ең бірінші ағымы осы сәләфи-уахабилер. Ислам дінінде ең ауыр күнә Аллаға серік қосу. Құранда “Шынында да, Алла Оған серік қосқанды кешірмейді, ал одан өзгесін қалағанына кешіреді” (Ниса сүресі, 48-аят). Сақалы өсіруді сүннет, тек құран мен хадиспен жүреміз дейтін бұл жамағаттың біздің елге тигізген ең бірінші пайдасы «Отырарда отыз баб, Сайрамда бар сансыз баб, Түркістанда түмен баб, Ең үлкені Арыстан баб» деп Яссауиді, Бекет атаны, Арыстан Бабты табынатын орынға айналдырып алған «Ақ жол», «Ата жолы» сынды топтарға қарсы жақсы күрес жүргізді. «Ақ жол» деген атты желеу еткен топтар халықты көпе-көрнеу алдап, әлеуметтік жағынан зиян тигізді. Қазақ қоғамына әруаққа сиынудың дұрыс емес екендігін алғаш көтерген де солар емес пе? Рас, кей кезде олар шектен шығып жатты. Дегемен, сәләфилер жасаған ізгі амалдарын біле тұра неліктен біз оларды жамандауға тиіспіз?
Дағуатшылар. Ел ішінде ең назарға көп ілінетін топтардың бірі таблиғ жамағаты. Үш күндік, бес күндік, қырық күндік сапарға шығып, ел ішін аралап халықты ислам дініне шақыру мақсатында біраз тер төкті. Солардың шақыруымен өмірі мешіт есігін ашып көрмеген жанның намаз бастап кеткенін көз көрді. Бұл топ өткен ғасырдың 1820 жылдары Үндістанда Мұхаммед Иляс ибн Маулади Имағил (1303-1364 һ.ж.) есімді кісінің бастауымен ұйымдастырылған. Ол Үндістанның Кандағлақ елді мекенінде дүниеге келген. Осы елдегі Әбу Ханифа мазһабы бойынша ең ірі білім ордасы саналған «Диапант» мектебін тәмамдаған. Дағуатшылардың негізгі мақсаты ислам құндылықтарын уағыздау, халықты исламға шақыру, мұсылмандарға ислам үкімдеріне толық амал ету қажет екендігін түсіндіру және олардың Алла тағаланың алдындағы жауапкершілігін арттыру. Талай адамның мешітке келуіне ықпал еткен жамағатқа қалай қара күй жаға аламыз?
Нұршылар. Түрік ғұламасы Саид Нұрсидің артынан еретін жамағат «Нұршылар» деп аталады. Елімізде бұлардың белсенділігі қатты байқала қоймаса да, саны біршама. Бұлардың кеңге қанат жаюына себеп елімізде көптеп ашылған қазақ-түрік лицейлері деп айта аламыз. Нұршылардың басшыларының бірі Фетхуллаһ Гүленнің кітаптарын кез-келген кітап дүкендерінен таба аласыз. Нұршыларды жамағат деп қарағанмен олардың жібектей мінезімен өзіміздікін салыстыра аламыз ба? Шет елдерге олимпиадаларға барып қоржынымызды толтырып жүргендер де осы Нұршылардың лицейінде оқығандар емес пе? Батысқа мұсылманның ғылымнан кенде емес екендігін де дәлелдеген осылар болатын. Соның әсері болар әлемнің көптеген елдерінде Нұршылар өздерінің мектептерін беймарал ашуда. Осындай еңбектері бар жамағатты біз неге бөле жаруымыз керек?
Сәләфилер. Елдің атын естісе шошитын ең бірінші ағымы осы сәләфи-уахабилер. Ислам дінінде ең ауыр күнә Аллаға серік қосу. Құранда “Шынында да, Алла Оған серік қосқанды кешірмейді, ал одан өзгесін қалағанына кешіреді” (Ниса сүресі, 48-аят). Сақалы өсіруді сүннет, тек құран мен хадиспен жүреміз дейтін бұл жамағаттың біздің елге тигізген ең бірінші пайдасы «Отырарда отыз баб, Сайрамда бар сансыз баб, Түркістанда түмен баб, Ең үлкені Арыстан баб» деп Яссауиді, Бекет атаны, Арыстан Бабты табынатын орынға айналдырып алған «Ақ жол», «Ата жолы» сынды топтарға қарсы жақсы күрес жүргізді. «Ақ жол» деген атты желеу еткен топтар халықты көпе-көрнеу алдап, әлеуметтік жағынан зиян тигізді. Қазақ қоғамына әруаққа сиынудың дұрыс емес екендігін алғаш көтерген де солар емес пе? Рас, кей кезде олар шектен шығып жатты. Дегемен, сәләфилер жасаған ізгі амалдарын біле тұра неліктен біз оларды жамандауға тиіспіз?
Дағуатшылар. Ел ішінде ең назарға көп ілінетін топтардың бірі таблиғ жамағаты. Үш күндік, бес күндік, қырық күндік сапарға шығып, ел ішін аралап халықты ислам дініне шақыру мақсатында біраз тер төкті. Солардың шақыруымен өмірі мешіт есігін ашып көрмеген жанның намаз бастап кеткенін көз көрді. Бұл топ өткен ғасырдың 1820 жылдары Үндістанда Мұхаммед Иляс ибн Маулади Имағил (1303-1364 һ.ж.) есімді кісінің бастауымен ұйымдастырылған. Ол Үндістанның Кандағлақ елді мекенінде дүниеге келген. Осы елдегі Әбу Ханифа мазһабы бойынша ең ірі білім ордасы саналған «Диапант» мектебін тәмамдаған. Дағуатшылардың негізгі мақсаты ислам құндылықтарын уағыздау, халықты исламға шақыру, мұсылмандарға ислам үкімдеріне толық амал ету қажет екендігін түсіндіру және олардың Алла тағаланың алдындағы жауапкершілігін арттыру. Талай адамның мешітке келуіне ықпал еткен жамағатқа қалай қара күй жаға аламыз?
Нұршылар. Түрік ғұламасы Саид Нұрсидің артынан еретін жамағат «Нұршылар» деп аталады. Елімізде бұлардың белсенділігі қатты байқала қоймаса да, саны біршама. Бұлардың кеңге қанат жаюына себеп елімізде көптеп ашылған қазақ-түрік лицейлері деп айта аламыз. Нұршылардың басшыларының бірі Фетхуллаһ Гүленнің кітаптарын кез-келген кітап дүкендерінен таба аласыз. Нұршыларды жамағат деп қарағанмен олардың жібектей мінезімен өзіміздікін салыстыра аламыз ба? Шет елдерге олимпиадаларға барып қоржынымызды толтырып жүргендер де осы Нұршылардың лицейінде оқығандар емес пе? Батысқа мұсылманның ғылымнан кенде емес екендігін де дәлелдеген осылар болатын. Соның әсері болар әлемнің көптеген елдерінде Нұршылар өздерінің мектептерін беймарал ашуда. Осындай еңбектері бар жамағатты біз неге бөле жаруымыз керек?
Бәрі жақсы көрінер алғашқыда дейді ғой. Бастапқыда жақсы істерімен көрініп ап, күш алып кеткенде лаңдатпауына кім кепіл?!
Олар жақсылықты өзддерінің пайдасы үшін істейді деп ойлаймын. Түптің түбінде өздері үшін.
Барлық жамағаттың кемшіліктері жетіп, артылады. Олардың бөлек жамағат болуларының өзі ең үлкен кемшіліктері деп білемін.
Менің әр түрлі жамағатта достарым бар. Өзім Нұршылармен оқыдым. Жолдастарымның біразы Нұршы. Үлкен ағам сәләфтармен жақын. Сол арқылы танысқан жолдастарым сәләф. Сопы достарым, дағуатшы таныстарым бар. Тіпті, жақында бір танысымның Исматуллашы екенін білдім. Бірақ біз ешқашан қызыл кеңірдек болып айтысқан емеспіз.
Адамға ең маңызды өзгенің тілін таба білу. Қателікті көзге шұқып көрсетпей ақ, жайлап отырып жеткізуге болады. (Хасан мен Хусейннің мысалын қара). Яғни, өгізді де өлтірмей, арбаны да сындырмай жүруге болады.
Сосын барлығы бірдей жақсы болса бастары бір қазанға сыяды деген қағида да, заңнама да жоқ. Бірлікті іздесең бірігесің. ірілікті іздесең қанша жерден жақсы бол басың бір қазан емес, тай қазанға да сыймайды.
Жамағат пен ағымды шатыстырма
Аа, солай де. Мен жамағаттарды ағымдарға теңеймін. Ағым деген не? Секта деген не?
«Бәрімен доспын» дейтін адам ешкімнің досы емес" деп келетін жақсы сөз бар емес пе. Соған не дейсің? Сәләф пен Нұршылардың ортақ тілін қалай табамыз? Ең қиыны, Уаххабшылар мен Исматуллашылардың ортақ тілін қалай табамыз?
2) Сен жамағат пен ағымды теңеді екен деп екеуі тең бола салмайды. Ағым мен сектаның айырмасын білмейтін болсаң онда несіне пернатақтаңды басып қолыңды ауыртып отырсың? Керек болса іздеп, оқып, тауып ал!!!
3) "Қазақ сөздерінің іске татырлығы да бар, іске татымақ тұрмақ не адамшылыққа, не құдайшылыққа жатпайтындары да бар"(Абай Құнанбайұлы 27-қара сөз). Дипломат© бола біл. Очм тілін таба алмасаң ол сенің проблемаң, менікі емес. Мен өзім табуға тырысамын
Жас бала екенің көрініп тұр. Бұрындары намазын қала қылмаған аталарымыздың аузынан еститін «жамаған» сөзін сен келдің де сектанттық тобырларға, топтарға жапсыра кеттің. Мұсылман қазақтар «жамағат» деп әр жердің, қоныстың адамдарын айтқа. Мысалы, Қапшағай жамағаты, Қаскелең жамағаты деп айтатын. Бірақ Барлығының оқитын намазы мен ұстанған бағыты 100 пайызға бірдей болатын. Ал сенің айтып отырған жамағаттарыңды қалайша жамағат деуге болады?
бұл хадис мазхабтар үшін айтылған (төрт мазхаб туралы).
"Үмбетім 73 топқа бөлінеді. Олардың тек біреуі ғана жұмаққа кіреді. Олар менің және сахабаларымның жолында болғандар" деген хадис бар.
Жамағат, жамағат дейсің. Қай қайсысына бара қалсаң да айтатындары: «Бізге кел. Басқа жамағаттардың істеп жатқары жақсы, біздіңкі барлығынан жақсы. Біз тура жолдамыз. Қалғандары аздап адасқан» дейтіндерін қайда қоясың? Төмендегі хадис пен жамағаттардың арасындағы ауызбіршіліктің болмауын қалай жасырып қалуға болады?
Исматуллашыларды белсенді дейді, олар қай қаладан қандай оқу орындарын ашты? Сәләфтар қандай оқу орнын ашыпты?
пы.сы. біздің қазіргі жағдай былай ғой: бір «діннің»
пы.сы. біздің қазіргі жағдай былай сияқты: бір «діннің» астынан шыққандар көп «дінділікті» (жамағаттықты, топтықты, ойлықты, партиялықты және т.б.) көтере алмайтын сияқты
www.muftyat.kz/index.php?newsid=1812
сәләфтар туралы мында жақсы жазылған екен
Мұсылман атын жамылған бандылар
«Далаға пальма өсірудің қажеті жоқ»
«Атыраудың жайы алаңдатарлық»
ХАНАБАДТАҒЫ ҚАҚТЫҒЫС
Аңқау елді алдаған арамзалар
Ғалым сыңарезу болса, ғылымның соры
“МАҢҒЫСТАУДАҒЫ ВАНДАЛИЗМНЕН” кейінгі сөз
«ҚАЗАҚСТАНДЫҚ ТЕРРОРИЗМ» – ШЫНДЫҚ ПА?!
ДІН ДҰШПАНЫ – ДОГМАТИЗМ
Мәнсіз мәжіліс
Дін істері жөніндегі жаңа агенттіктен не күтеміз?
«Ширк» деп шиқылдаған шерменделердің көксегені не?
Дін тақырыбына сергектік керек
ЖАЙЫҚТА ЖИҺАДШЫ КӨБЕЙІП БАРА МА?
Тағы да қазақстандық жамағат дертінің өсуі туралы
Кертартпа діни ағымдармен күрес – кімге тиген үлес?
Қырғыз қаупі қайдан?
ҚАУІПТІ АҒЫМДАРДЫҢ ҚАҚПАНЫНАН АУЛАҚ ЖҮР!
«ДІНИ ЭКСТРЕМИЗМДІ ҚЫЗҒА ГҮЛ СЫЙЛАҒАНДАЙ ОРАП ӘКЕЛМЕЙДІ»
“Жастар сырттың сыланған сеніміне ауыз ашып отыр…”
ҚАТЕРЛІ ДІНИ ИДЕОЛОГИЯНЫ АҚТАУ –
ИЗБАИРОВ ДИССЕРТАЦИЯСЫНЫҢ МАҚСАТЫ МА?
«ТҰЗСЫЗ ЖИНАЛЫС»
Даудың басы – дағуатта
Түн жамылған “Таблиғтар”
ВАХХАБИТТЕР ПАЙҒАМБАРҒА (С.Ғ.С.) НЕГЕ ҚАРСЫ?!
БУРЯТСКИЙДІҢ ҚАЗАҚСТАНДЫҚ БАУЫРЛАРЫ
«Ресми діни басшылықтың бытыраңқылығы экстремистерге ғана тиімді»
«ТАЗАБЕКОВ СИЯҚТЫЛАРДЫҢ КЕРЕГІ ЖОҚ!»
Мәскеу метросындағы дүмпудің эпицентрі қай жақта?!
ҚАШҚАНДАР ҚҰТЫЛМАДЫ
ҚАТЕР – ҚАПАСТАН ШЫҚТЫ
ЖОЛДАН ҚОСЫЛҒАН «ЖОЛДЫБАЙШЫЛАР» КІМДЕР?
Пайғамбарымызға (ғ.с.) тіл тигізгендердің тілін қалай тиямыз?!.
Тағы да Тәжікстан туралы
Әулиеағашты өртеп жіберді
«Біздің қоғамды уаххабизмнен арылту үшін біріккен, үлкен бағдарлама қажет»
«Экстремизммен» кім бір бауыр?
Астанадағы жарылыс «қатардағы оқиға» ма?
ҚМДБ: «Салафия» –Қазақстандағы қауіпті діни ағым»
«Ертеңгі күні сопылар сотталып, террористер тайраңдап жүрсе, Чеховтың «Алтыншы палатасы» сол болады !..»
АЙҚАП! АҚТӨБЕДЕГІ «ҚЫЗ ӘУЛИЕ» АҒАШЫН НЕГЕ ӨРТЕДІ?
«БАСҚЫНШЫ ДІНИ ИДЕОЛОГИЯЛАРДЫ КӨЗСІЗ ҚОЛДАЙТЫНДАР ӨЗДЕРІ СОЛАРДЫҢ ҚҰРБАНЫНА АЙНАЛАДЫ»
P.S.: бұл мақалаларды оқып @konvict -тің пікірі өзгере қоюы екіталай. санасы уланбаған, ақылға салып ойлай алатын адамдар бар.
Шәкәрім атамыз:
Шын ақылмен таппаған дін,
Дін емес ол – жындылық,
Қармалаған бір соқырсың,
Өлген ой мен көз-құлақ.
Дін тазасын діннен ізде,
Дін шатағын сынға сал,
Анық айна өзіңізде,
Айда ақылды қаттырақ.
ал «Олар зікірді намаздан артық көреді екен. Намаз оқымай тек зікір салып жүре болады деп айтады екен» деген көрмей, білмей тұрып айтылған нәрсе.
Исламның ең бірінші парызы иман екенін дұрыс айттың, ал иманның алты шарты қандай? Ол зікір салу емес. Ол былай айтылады: «Әмәнту билләһи уә мәләикәтиһи уә кутубиһи уә русулиһи уәл-яумил ахири уә бил-қадари хайриһи уә шарриһи миналлоһи тағала уәл-бағсу бағдәл-мәути хаққун. Әшһәду ән лә иләһә иллоллоһу уә әшһәду әннә Мухаммадан абдуһу уә расулуһу»
Мағынасы: «Мен Аллаһқа, Оның періштелеріне, кітаптарына, пайғамбарларына, ақырет күніне, тағдырға, жақсылық пен жамандықтың Аллаһтың жаратуымен болатындығына иман еттім. Өлгеннен кейін қайта тірілу хақ. Аллаһтан басқа ешбір тәңірі жоқ, Хазіреті Мұхаммед (с.а.у.) Аллаһтың құлы және елшісі екендігіне куәлік етемін».
екінші сілтемеңде сәләфтар туралы бір де сөз жазылмаған.
сондықтан «еліміз аман, жеріміз тыныш болсын» деп тілеңдер.
сен мынаған жауап бер: егер муфтият «Салафия» елдегі қауіпті діни ағымдардың бірі деп есептесе мүфти бастап, мешіттің имамдары қостап, бүкіл халық болып қауіпті ағымға қарсы неге жұмыс істелмей жатыр?
мақаланы сен жаздың ба? автор сен бе? konvict дейді ғой
әлгі бұйра басты, формовка шапка киген, шашы өскен сен емеспе едің?