Қасиетті, киелі мекен - Түркістан

Ескі Түркістан қаласы
(XV — XX ғ.ғ. бірінші ширегі)
Ахмет Иасауи кесснесінің салынуына байланысты (XIV) Иасы қаласының көлемі тез арада батысқа және оңтүстікке қарай ұлғайып, аймақтың саяси орталығына айналды. Жазба деректерде қала жаңа атаумен — «Хазірети Түркістан» деп атала бастады. XVI ғасырдан бастап «Түркістан» атауы қалаға мықтап бекиді. Қазіргі күні қаланың орталық бөлігі — цитаделі және оны қоршаған шахарістаны сақталған. Цитаделінің көлемі — 2,6 гектар, шахарістаны -23,5 гектар. Рабадының оңтүстік бөлігі ғана сақталған, көлемі — 50 гектарға жуық. Қаланың цитаделінде археологиялық зерттеулер 1930 жылдардан (М.Е.Массон) бері жүргізіліп келеді. Сонғы жылдардағы зерттеулерді 1981 жылдан бастап Түркістан археологиялық экспедициясы жүргізіп келеді. 1997-1999ж.ж. жүргізіліп зерттеулер нәтижесінде қаланың цитаделі мен шахірстаны XV ғасырдың басында қалыптасқандығы анықталды. Екеуі де бекініс қорғанымен қоршалған, цитаделінің екі, шаһарістанының төрт қақпасы болғандығы тарихи деректерден белгілі.Толық танысқыңыз келсе
Бөлісу:

9 пікір

chimaq
baryp kelgen kisilerding tusken suretinen korgemdi……………
Onlasyn
Жазба деректерде қала жаңа атаумен — «Хазірети Түркістан» деп атала бастады.
«Хазрети» деп адамға айтпай ма?
Arhun
Осы сол заманда әр елден шеберлерді жинап алып, салды-ақ Қызығы, қабырғасын тұрғызғанға қанша уақыт кетті екен?
Шіркін, жобасын бір көрсем,,,
KILYZAMAN
Бар шығар шаң басқан архивтердің бірінде.
Beytanis
(7 Kb, 150x150)
KILYZAMAN
Бұл қай кесене?
Beytanis
Ахмет Ясауи, Түркістан. Түндегі көрінісі ғой. Сапасы нашар екен, инеттен "үптеп" алғам.
Beytanis
Қожа Ахмет Яссауи кесенесі, XIV ғасыр

Оңтүстік-Қазақстан облысы: Қожа Ахмет Яссауи кесенесі, XIV ғасыр Түркістан қаласындағы Ахмет Яссауи ғимараты – орта ғасырлық сәулет өнерінің көрнекті ескерткіші. Ол XII ғасырда өмір сүрген бүкіл Шығысқа аты әйгілі көне түркі ақыны, софизмді уағыздаушы Ахмет Яссауидің (Яссы-дан шыққан деген мағынада) бейітінің басына орнатылған. Оңтүстік Қазақстанда Сайрам деген жерде туған Ахмет Яссауи сол кездегі ғылым мен ағартудың орталығы ретінде белгілі болған Отырар қаласында білім алады да, кейіннен Бұхардағы Юсуп Хамадани басқарған сопылар қауымына кіріп, дәруіштік мектептен өтеді. 1140 жылы Юсуп Хамадани, ке»іннен оның екі мүриті дүние салған соң қауымды Ахмет Яссауи басқарады. Бірақ көп ұзамай-ақ «мәртебелі» қызметін тастап, өзінің туған өлкесіне біржола қайтып оралады. Софизм иддеяларын уағыздап, өзі де оны берік ұстана отырып, жоқшылықта өмір сүреді. Сондықтан да, оны жергілікті халық Әзірет Сұлтан деп атап кетеді. Ахмет Яссауидің уағыздаушы және ақын ретінде атағы кең жайылып, оның «Диуани Хикмат» («Даналық жайындағы кітап») атты діни өлеңдер жинағы көне түркі тілінде жазылғандықтан, жергілікті халыққа түсініктілігі арқасында талай мәрте қайта көшіріліп, бірнеше рет басылған…

visitkazakhstan.nur.kz/kk/guide/places/view/460/ Егжей-тегжейлі
Khan
Қазіргі діндарлардің кесірінен Қожа Ахмет Яссауидің атына кір жағылды. Ненің киелі, ненің күйелі екенінен жаңылдық. Қасиет деген әркімге әртүрлі мағына беретін болды. Одақ кезінде қазақта ортақ бір идеология болған секілді, сол кезде біртұтас секілді еді… Бәрінің артында көшпенділер өркениетінен алшақтап қалғандығымыз тұр ма екен?