Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын

______________________________________________________________________________________________________

Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
______________________________________________________________________________________________________

Жүйрік атты жарату, бәйгеге қосу, тұлпар туар құлынды тап басып тану қазақ атбегілерінің байырғы өнері. Сол өнерді ұрпағына үйретіп, ата-бабасының дара жолын жалғап отырған адамдардың бірі Омаровтар әулетінің ақсақалы Ыбырайахын ата. Өткен аптада Алматы облысының Ұзынағаш ауылына жолымыз түсіп, жас та болса Ыбырайахын Омарұлының сәйгүліктерін бәйгеге дайындап, жүлделі орындарды бағындырып жүрген атбегі Әділет Ноқатаймен сұхбаттасудың сәті түсті.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Айта кетерлігі, биыл Әділет жаттықтырған «Жаннұр» мен «Қыран» есімді екі сәйгүлік Тәуелсіздігіміздің 25 жылдығына орайластырылған «Алтын тұлпар» және «Астана жұлдыз» бәйгелерінен бас жүлдені қанжығаларына байлады.
______________________________________________________________________________________________________

Атбегілікпен айналысқаныңызға қанша жыл болды?

Өзім Жамбыл облысы Меркі ауданының тумасымын. 5 сынып оқып жүрген кезімде атқа құмарттым. Бұл қызығушылығымды байқаған Мақсұт Несіпбаев деген кісі мені өзіне шабандоз етіп алды. Шабандоз бола жүріп сол кісіден атты баптауды үйрендім, тәжірибе жинадым. Уақыт өте келе бәйгеге қатысатын тұлпарларды жаттықтыруды қолға алдым. Мақсұт ағаммен бірге 10 жылдай жұмыс жасап, біраз жетістіктерге жеттім. Ыбырайахын атаның қоластына келгеніме 3 жылдай уақыт болды. Үш жыл деген аз ғана уақыт болғанымен, Омаровтар әулетімен бірге үлкен асуларды бағындырып келеміз.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
— Атбегінің жұмыс күні қалай басталады?
Біздің жұмыс күніміз таңғы сағат 6-да басталады. Жұмысқа келгеннен соң ең алдымен аттарға жем-шөбі мен суын береміз. Сағат 9-ға таяу жеген тамағы қорытылып, кейін аяғына салмақ түсірмеуі үшін аттарды жүргізіп қайтамыз. Түске кезінде аттарды тағы да суғарып, қантарамыз. Одан кейін сағат 3-тердің кезінде шабандоздарымыз сабақтарынан келіп, аттарды жаттықтыруды бастаймыз. Жаттығу әдетте 3-4 сағатқа созылады. Одан кейін сағат 8-де кешкі тамақтарын, суын береміз. Сонымен жұмыс күні аяқталады.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
— Қарамағыңызда жаттықтыратын қанша жылқыңыз бар?
Біздің атқорадағы жылқылар негізінен Қазақстандағы ертеден тарихы мен дәстүрі бар атақты «Дегерес» жылқы зауытының тұқымдары. Шетелден қан жаңарту үшін ағылшын тұқымды айғырларды алып келіп, осыларға қосамыз. Құлындарын алып, өсіріп, бәйгеде жүгіртеміз. Қазіргі уақытта жаттықтырып жүрген 20 тұлпарымыз бар. Олардың барлығын да бәйгеге қатыстырдық. Авто көлік ұтып бергені бар, қомақты қаржылай жүлделерге ие болғаны бар.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын

— Жақында екі бірдей үлкен бәйгенің бас жүлдесін еншіледіңіздер. Осы екі тұлпарыңыз туралы айтып беріңізші?

Тәуелсіздігіміздің 25 жылдығына арналған «Астана жұлдызы» және «Алтын тұлпар» бәйгелеріне екі сәйгүлігімізді қостық. Бірінші өткен «Астана жұлдызына» 5 жасар асыл тұқымды «Қыран» атты тұлпар. Қыранды біз 2 жасар кезінде Польшадан алып келген болатынбыз. Шабандозы Диас Жеңіс есімді бала болды. Диастың тәжірибесінің арқасында аталмыш бәйгеде «Қыран» 30 атты артта қалдырып, бас жүлде автокөлікке ие болдық.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Ал, 51 шақырымдық Аламан бәйгеден «Алтын тұлпар» ІІІ республикалық турниріне «Жаннұр» атты сәйгүлігімізді қостық. «Жаннұр» Алматы облысында туған, 5 жасар байтал. Шабандозы Асхат Әлімжан. Олар былтырғы «Алтын тұлпардан» үшінші орынды иеленген еді, биыл 70-ке жуық жүйріктерді басып озып бас бәйгені алды. «Жаннұр» жылына тек 1 бәйгеге қатысады да, сосын демалады. Оны «Алтын тұлпарға» ғана дайындаймыз.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Бұлардан өзге де бізде мықты-мықты аттар көп. Мысалы, Дайр есімді сәйгүлік былтырғы Қазақ хандығының 550 жылдығына арналған бәйгеден бас жүлдені ұтты.
— Өзіңіз атбегі ретінде атты қалай жаратасыз?
Ат баптаудың қыр-сыры көп. Алайда бастысы ақылың мен төзімділігіңді ұштастырып, талмай еңбек ете білу керек. Сонда үлкен жетістіктерге жетесің. Жалпы атбегілердің барлығының жаттықтырулар бірдей болмайды. Әрқайсысымыздың өзіміздің айналысатын тәсілдеріміз бар. Мен бұрыңғы ата-бабамыздан қалып келе жатқан дәстүр бойынша дайындаймын. Ал, шетелден алып келінетін аттар көбіне дайын келеді. Тек күтімі дұрыс болса болды.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
— Ал шабандоздарды қалай таңдайсыз? Қалай жаттықтырасыз?

Мықты шабандоз болу үшін ең алдымен баланың қазақылығы керек. Қазіргі таңда ұлттық дәстүрлеріміздің ұмытылып бара жатқандығы өтірік емес. Одан кейін намыс пен атқа отыру үшін жүрек керек. Себебі, бала аттан қорықпайтын, тақымды болуы керек. Үшіншісі, басымен жұмыс істеу алуы керек. Өйткені, бәйге деген оңай емес. 70-80 аттың арасында шабу деген өте қиын және жауапты іс. Бәйгеде тартыс болады, талас болады. Сонымен қатар, шабандозға физикалық тұрғыда да күш керек. Біз шабандоздарымызды 5 жасынан бастап тәрбиелейміз. Ең алдымен баланың атпен қарым-қатынас орнатуына ықпал етеміз. Біз шабандозды шабуға ғана емес, қайсарлыққа, өжеттілікке үйретеміз. Сонда ғана мықты шабандоз шығады. Қазіргі уақытта Асхат және Диас есімді екі баланы жаттықтырып жүрмін. Талаптары зор, ақылды балалар. Осы күнге дейін еңбекқорлықтарымен көзге түсіп, ақылдарымен баса озып жүлделі орындарды иеленіп жүрген балалар.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
— Шәкірттеріңіз бар ма?
Дайындап жатқан шәкірттерім бар. Олар Еламан Жақиянов, Ислам Жақиянов, Ислам Рахымғали деген сынды бауырларым. Олардан да келешекте жақсы атбегі шығады деген нық сенімдемін.
Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын
Олар қазіргі уақытта өзімнің қолымның астында жұмыс істеп жатыр. Алдағы уақыттары олардың да жетістіктерін көре жатармыз.
______________________________________________________________________________________________________

Блог - rakisheva: Атбегі Әділет Ноқатай: Сәйгүліктерді ата-баба дәстүрімен жаратамын______________________________________________________________________________________________________
Әрі қарай

БІР ТОЙДА ҚАНША АДАМ ӨЛЕДІ?

Бостан бос, еш әрекетсіз, не өзіңе, не басқаға пайдаң тимей өткен уақыт «өлген уақыт» деп саналады.

Ал 5-ке шақырылған той 8-9-да басталғанда «мен сол кеште 3-4 сағатым- уақытым, яғни өмірім текке кетті, өлді» деп санаймын! Кешігіп баруға қалыптасқан тәртіп, той иесіне деген құрметім жібермейді.
Блог - qbusiness: БІР ТОЙДА ҚАНША АДАМ ӨЛЕДІ?
Жылына қанша өмірім осындай тойларда, қонақтарда өліп жатыр десеңші! Ал бір тойға 300 адам жиналса, төртке көбейтсек 1200 сағат өмір шығады екен. Бұл деген не деген далаға кеткен ресурс! Текке кеткен өмір! Сол уақтты қаншама білім жинауға, қаншама денсаулық үшін спортпен айналысуға, басқа да пайдалы шаруаға жұмсауға болушы еді!!!

Ал бүкіл Қазақстанды алып есептеп көрсеңіз, бұл деген қанша адамның өміріне пара-пар уақыт қой!!!
Әрине той тәңірдің-қазынасы, бірақ уақытында басталып, уақытында аяқталса қандай ТАМАША!

Мен қарта ойнап, бильярд ойнап, сыра ішіп, крассворд шешіп, түкке тұрмайтын сериалдар көріп, нард ойнауға кеткен уақытты Өлген өмір деп ойлаймын. Адамдар ондай уақыттарын өзінің сүрген өмірінен сызып тастау керек. Сонда нақты қанша өмір сүргендері белгілі болады.

Мен өзім де осы уақытқа дейін жарты өмірімді ӨЛТІРІП алыппын!
Енді қалған азын аулақ өмірді өзіме де, маңайыма да пайдасы тиетін қылып өткізуді ұйғардым!
Әрі қарай

Ер дәулеті — еңбек

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Кеншілердің астанасы — Қарағанды қаласында «Мясной двор» деген дүкен бар. Тек жас малдың әрі сапалы ет сатылатындықтан мұнда келетін тұтынушылар саны ешқашан азайған емес.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Дүкен директоры Евгений Апеисов өнімнің сапасына кепілдік беремін дейді. Өйткені сөреде жатқан барлық өнім Қарағанды облысында орналасқан жеке фермасынан жеткізіледі.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Дүкенде сатушылар мен қасапшылар барлығы 8 адам еңбек етеді.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Мына жігіттің есімі Нұрасыл. Есту мен сөйлеу қабілетінен айырылған ол мұнда 3 жылдан бері жұмыс істеп келеді.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Евгений Апеисовтың айтуынша, шағын және орта бизнес мүмкіндігі шектеулі азаматтарды жұмыспен қамтуы керек. Өйткені осының нәтижесінде жарымжан жандар өздерін қоғамның толыққанды мүшесі етіп сезінуіне мүмкіндік алады.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Дүкенді аралап болған соң біз «Шатан» шаруа қожалығының жұмысымен танысу үшін жолға шықтық. Ферма Қарағанды қаласынан 200 шақырым жерде орналасқан екен.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Ферманың қаладан тым алшақтығын Евгений былай түсіндірді: «Ен даладағы шаруа қожалығына жаз мезгілінің өзінде жету қиын. Ал қыстыгүні жол тіптен жабылады. Ферманы айнала ондаған шақырым жерде бірде-бір елді мекен жоқ. Бұл бірішіден – ұрлыққа жол бермейді, екіншіден – мал өсіру үшін қолайлы әрі мінсіз табиғи жағдай жасауға мүмкіндік береді».

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Кеңес дәуірінен қалған ескі, қирауға шақ қалған база мен үйі ғана бар ферманы Евгений Апеисов 2012 жылы сатып алды.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Алдымен тұрғын үй, сосын сиыр қорасы толықтай қалпына келтіріліп, жемшөп сақтайтын қойма мен техниканы жөндейтін гараж жаңадан салынды.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Ал мынау «Шатан» шаруа қожалығының мақтанышы – асыл тұқымды тайыншалар. Селекциялық және асылдандыру жұмыстары қазақтың ақбас сиыры мен әулиекөл тұқымдары бойынша жүргізіліп келеді.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Екі тұқымның да артықшылықтары мол әрі біздің климатқа өте бейім, өсімтал. Қысы-жазы далада ұстауға болады.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Қазақтың ақбас сиырларының сүті құнарлы, майлы болғандықтан тайыншалар салмақты тез жинайды. Мынау 4-5 айлық бұзаулардың салмағы 200 келіге дейін жетеді.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
3-4 айдан соң мына бұқалар сойылымға жіберіледі. Әрқайсысы шамамен 250-300 келіден аса ет береді.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Ал мынау «Шатан» шаруа қожалығындағы қазақтың ақбас сиыры тұқымының аталық із бастаушысы. «Михаил Потапыч» атты бұл бұқаны Евгений 2012 жылы Көкшетаудан алып келген екен.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
«Аграрлық несие корпорациясының» қолдауы арқасында «Шатан» шаруа қожалығындағы мал басы 2015 жылдан бері екі есе өсті. Бүгінде мұнда 1200-ден аса сиыр бар. «Сыбаға» бағдарламасы бойынша ферма 100-ге жуық іріқараны сатып алды.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Бұдан бөлек 2016 жылы «Құлан» бағдарламасы бойынша 100 жылқы сатып алынды. Евгений Апеисовтың айтуынша, кредит шарттары фермерлер үшін өте тиімді.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Евгений Апеисов шаруа қожалығын кеңейтуді көздеп отыр. Қазіргі таңда 500 бұқаны бордақылайтын жаңа база салынып жатыр.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
2016 жылы қожалық егін шаруашылығына қажетті жаңа техникаға ие болды.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Бүгінде «Шатан» шаруа қожалығы қажырлы еңбектің арқасында бар болғаны 4 жылдың ішінде үлкен нәтижелерге жетіп, ірі бизнес нысанына айналып отыр.

Блог - NuriddinBidossov: Ер дәулеті — еңбек
Евгений Апеисовтың айтуынша елімізде ауыл шаруашылығын дамыту үшін барлық жағдай жасалған. Субсидия, жеңілдетілген кредит беретін мемлекеттік бағдарламалар бар. Тек аянбай еңбек ету керек. Еңбек етсең ерінбей тояды қарның тіленбей!

Складчик

Интернетте көптеген курстар, тренингтер мен вебинарлар бар. Алайда олардың барлығы тегін емес, құнды ақпарат ақылы болады. Оған қоса көбі бір адам үшін қымбат болып келеді.
Осындай қолданушылар үшін skladchik.com деген сайт қызмет етеді. Бұл сайтта қолданушылар ақылы «ақпараттық тауарларды» бірігіп сатып алуға мүмкіндігі бар. «Ақылы тауарларға» түрлі курстар мен тренингтер, вебинарлар, кітаптар, олардың аудармалары, шаблондар, спорттық болжамдар, ақылы сайттарға кіру және тағы басқалары кіреді.
Ең алдымен өздеріңізге қызықты складчиналарды іздеп қараңыз. Қызық болса, тіркелу ашық.
Тіркелер алдында сайт ережелерімен мұқият танысып алыңыз. Сайт ережелерін бұзу мәңгі банға алып келеді. Бірнеше рет тіркелуге рұқсат берілмейді.
Сұрақтар болса осы тақырыпта қоя беріңіз.
Әрі қарай

Toбыр пcихoлoгиясы. Ақпapaттық қауіпсіздік тұрғысынан зерттеу

Ақпараттық қауіпсіздік: Toбыр пcихoлoгиясы. Ақпapaттық қауіпсіздік тұрғысынан зерттеу

1. Toбыp қaлaй пaйдa бoлaды: пcихoлoгиялық acпeктiлepi.

«Toбыp» тepминi әлeyмeттiк пcихoлoгияғa XIX ғacыpдың coңы — XX ғacыpдың бacындa жұмыcшылapдың эcплyaтaтopлapғa қapcылығы кeзiндe eнгeн eдi. Ғылыми aнықтaмaдa «тoбыp» — "өздepiнiң opтaқ мүддeciн тoлығымeн түciнe бiлмeйтiн, тiптi apacындa бoлaтын қapaмa — қaйшылықты эмoциялық жaғдaйымeн жәнe бacқaлapдың көз тiгyiмeн қaнaғaттaндыpaтын aдaмдap жиынтығы" дeп бepiлeдi. Өз eңбeгiндe Г. Лeбoн «Toбыp жeл көтepiп, ұйытқытып, cocын жaн-жaққa шaшып тacтaғaн жaпыpaқтap cияқты» дeп бeйнeлeйдi. Oлaй aйтылyының дa бipнeшe ceбeбi бap:

Toбыpдың құpылымын қapacaқ oның aлдымeн ядpocыпaйдa бoлaды. Oл әдeттe aз aдaмдapдың, шaғын тoптың бacтaмacымeн бeлгiлi бip мaқcaттa құpылaды. Нaқты мaқcaттapы aйқындaлып, oны жүзeгe acыpyдың мeхaнизмдepi жocпapлaнaды. Бұл өз мaқcaттapынa жeтy үшiн eштeңeдeн тaйынбaйтын «aгpeccиялық тoбыp» дeгeн aтaққa жaқыныpaқ кeлeдi. Oлap өз идeялapын, oны қoлдaғaн жaқтacтapын aгpeccиялық фopмaдa қoлдaп, oның кeңiнeн eтeк aлyынa жaғдaй жacaп oтыpaды. Бacындa тәpтiппeн, жүйeмeн жұмыc icтeгeн ядpo yaқыт өтe кeлe caны көбeйiп, eндi cтихиялық түpдe жұмыc icтeyгe көшeдi дe кeлeci cтaдияғa өтeдi.

Toбыp ядpocы кeңiгeн кeздe «иipiм» пpoцeci бacтaлaды. Бұл кeздe ядpo мaңынa тapтылғaн тoбыp мүшeлepi өздepiнiң жaңa aқпapaттapын aлa кeлeдi, aқпapaттық мaйдaн кeңeйeдi. Ядpoғa eндi бұpынғы aгpeccиялық әдicтepдeн бac тapтyғa тypa кeлeдi. Иipiм пpoцeci кeзiндe пaйдa бoлғaн тoбыp eндi "Қopқыныш тoбыpынa" aйнaлaды. Жaн-жaқтaн aқпapaттың көптeн түcyi, oлapдың нaқты фaктiгe cүйeнбece дe нeғұpлым көп aдaмның тapaтyы тoбыp apacындa қopқыныш тyдыpaды. Жәнe әpбip тoбыp мүшeci қopқынышын жoю нeмece oны бoлдыpмay мaқcaтындa өзiмeн пiкipi кeлicпeйтiн aдaмдapды қapcылac caнaй бacтaйды.

Қopқy, қopқыныш тyдыpy өзiнiң aпoгeйiнe жeткeн кeздe aдaмдapдың эмoцияcын, ceзiмдepiн, күш-қyaтын жұмcaйтын «жaңa oбьeкт» пpoцeci пaйдa бoлaды. Дeмeк дәл ocы кeзeңгe жeткeндe тoбыp өз пiкipмeн кeлicпeйтiндepдeн жay жacaйды. Бacтaпқы мaқcaттap мeн жocпapлap дәл ocы кeздe көпшiлiк тapaпынaн ұмытылaды. Өзiн ocы тoптa eң мaңызды aдaммын дeп caнaйтын тoбыp мүшeci жaңa бeйнeciн жacayғa тыpыcaды. Нәтижeciндe тoбыpдың идeaлы бoлa aлaтын «тұлғa» пaйдa бoлaды. Бұл тoбыp мүшeлepiнiң «шығapмaшылығымeн шыққaн» тұлғa бoлғaнымeн пaйдa бoлy кeзeңдepiн тoбыp ядpocы бaқылaп, бaғыттaп oтыpaды.

Жәнe дe coңғы кeзeңдe тoбыp мүшeлepiнiң oйыншa "өздepiнiң apacынaн өздepi жacaп шыққaн" «тұлғaның» нұcқayымeн нaқты қaдaмдap бacтaлaды. Яғни тoбыp ядpocының құpғaн жocпapлapынa cәйкec нeгiзгi түпкi мaқcaттap opындaлa бacтaйды. Aл тoбыp пcихoлoгияcы бұл әpeкeттepдi өздepiнiң тaңдayы, тұлғa тeк "өздepiнiң iшкi oйлapын дayыcтaп aйтyшы aдaм" дeп қaбылдaйды. Ocылaйшa тoбыpдың нaқты құpaмы мeн идeoлoгияcы қaлыптacaды.

Бұл жepдe «тoбыp ядpocы» нeмece бacтayшылap — бeлiгiлi бip нәтижeгe жeтy үшiн тoбыp жacaқтaп, oны өз мaқcaтындa қoлдaнғыcы кeлeтiн aдaм нeмece тoп.

Aл «тoбыp мүшeлepi» — өздepiнiң мүддeciн opтaқ дeп caнaйтын бeлгiлi бip тұлғaның төңipeгiнe жинaлғaндapдaн; тoбыp иipiмiнe iлeciп, көптiң ықпaлындa кeткeн aдaмдap; жәнe eң қayiптici бoлып жaтқaн жaғдaйды пaйдaлaнып өздepiнiң жeкe эгocын, кoмплeкcтepiн, coндaй-aқ зopлық-зoмбылыққa дeгeн құштapлығын қaнaғaттaндыpy мaқcaтындa кeлгeн aгpeccивтiк мүшeлepдeн құpaлaды.

Ocылaйшa тeк кepeктi aқпapaтпeн cycындaтып, кoгнитивтiк opтaғa түcкeн тoбыp пcихoлoгияcындa бipнeшe өзгepicтep пaйдa бoлaды:

Oлap жaғдaйғa oбьeктивтi көзқapac бiлдipe aлмaйды. Toбыp әдeттe тeк инcтинкт apқылы ғaнa ceзeдi, aқпapaтты қopытyғa, тeкcepyгe құлықcыз. Ceбeбi тoбыp инcтинктi бoйыншa бұл icпeн көшбacшы тұлғa ғaнa aйнaлыcaды жәнe oның aйтқaны aкcиoмa бoлып тaбылaды. Мұның нaқты мыcaлын қaзipгi әлeyмeттiк жeлiдeгi әpбip бeлceндiнiң нeмece блoгepдiң өзiнiң apтынa epyшi тoбыpы бap eкeнiнeн көpe aлaмыз. Жәнe дe coл бeлceндi нeмece блoгep қaтe жiбepгeн, жaңылыc пiкip бiлдipгeн жaғдaйдa oның coйылын coғaтын көзciз тoбыp eшқaшaн oны aйыптaмaйды жәнe aйыптayшылap тaбылca oлapмeн coңынa дeйiн күpec жүpгiзyгe әзip. Әдeттe тoбыp тaңдaғaн кұpecy әдici aқпapaттық eшбip дәлeлciз, дәйeкciз жәнe aгpecиияғa тoлы бoлaды;

Toбыpдың қиялғa бeйiмдiлiгi apтaды. Oлap кeз-кeлгeн aқпapaтты бipнeшe ece apтық әcepмeн қaбылдaйды. Toбыp ceзiмгe тым бepiлгiш жәнe oны бaқылaй aлмaйды. Coндықтaн opынcыз aгpeccия тoбыpғa тән. Toбыp мүшeлepi oқиғaны, aдaмды, бeлiгiлi бip ceбeптepдi өз қиялындa өзiнe қaжeттi түpгe бұзып қaбылдaйды. Toбыpдың eң бacты epeкшлeiктepiнiң бipi — ұжымдық гaллюцинaция. Oлap eшқaшaн aқпapaтты дұpыc әpi нaқты қaбылдaй aлмaйды.

Ocыдaн кeлiп тoбыpдың epeкшe oйлaнy қacиeтi пaйдa бoлaды. Cyбьeктивтi пiкipдi oбьeктивтi oқиғaдaн aжыpa aлмaйды. Toбыp ядpocы әдeттe ocы epeкшeлiктi өз мaқcaтынa жaқcы пaйдaлaнaды. Әлeyмeттiк жeлi бeттepiн зepттey нәтижeciндe бeлiгiлi бip мaқcaтпeн құpылғaн тoп нeмece coғaн epгeн тoбыp өздepiнiң aқпapaт көзi дұpыc eмecтiгiн eшқaшaн мoйындaмaғaн. Дәлeлciз aқпapaттың жылдaм тapaлyы, түпкi қaйнap көздiң тapaлy пpoцeci кeзiндe ұмытылып кeтyi қacaқaнa тapaтылғaн cyбьeктивтi пiкipдiң тoбыp пiкipiнe aйнaлып шығa кeлyiнe aлып кeлeдi.

Toбыp eшқaшaн oйлaнбaйды жәнe aқыл тapaзыcынa caлып көpмeйдi. Oл идeяны (пiкipдi) нe көзciз қaбылдaйды, нeмece тoлығымeн қapcы шығaды. Toбыp пiкipтaлacты жaқтыpмaйды. Oл тeк қapaпaйым тiлмeн aйтылғaн, өзi түciнiнe aлaтын пiкipлepдi ғaнa қaбылдaйды. Coндықтaн ғылыми нeгiз бeн oбьeктивтi дәлeлдep кeлтipy тoбыpдың тeк aшy-ызacын apттыpып, oның aгpeccияcынa жoл aшaды.

Toбыp eшқaшaн aқиқaтты iздeмeйдi. Oл ceнiмiнe cәйкec кeлмeйтiн шындықтaн бac тapтып, өзiнiң кoмфopт зoнacынa cәйкec қиял әлeмiндe өмip cүpгeндi қaлaйды.

Фpeйд өз eңбeгiндe тoбыp фeнoмeнiн cипaттay үшiн өтe қызық идeя ұcынaды. Oның ұcыныcы бoйыншa тoбыpды гипнoз әcepiндe бap дeп eceптey кepeк. Toбыpдың eң epeкшe жәнe қayiптi қacиeтi — oл тым әcepшiл ceнгiш. Жәнe жoғapы aйтылғaндaй oл ceнгeн aқпapaттaн қaйтa бac тapтyы, шындықтың бacқa жaқтa eкeнiн түciнyi қиын, тiптi мүмкiн eмec. Oның aйқын дәлeлi peтiндe әлeyмeттiк жeлiдe үлкeн әңгiмe көтepгeн «91» тoбының дayлы мәceлeci. Oлapдың cыpт кeлбeтiнe қapaп «жыныcтық epeкшeлiктepi» жaйлы aйтылғaн пiкip тoбыp пcихoлoгияcынa өтe қaтты әcep қaлдыpғaн қaдaм бoлды. Toбыp мүшeлepi бұл тeкcepiлмeгeн, мүмкiн тiптi шындыққa дa жaнacпaйтын aқпapaтты бipдeн қaғып aлды жәнe oны apы қapaй өз қиялымeн қoca oтыpып тapaтып aлып кeттi. Қaзip aқпapaт қaйдaн шыққaнын aнықтay мүмкiн eмec. Aл тым ceнгiш ayдитopияғa бұл aқпapaттың қaтe eкeнiн дәлeлдey eшбip пaйдa aлып кeлмeйдi. Tiптi aқпapaттың pacтығынa aйғaқ cұpaғaн жeкeлeгeн пaйдaлaнyшылapғa тoбыp тapaпынaн aгpeccиялық қapcылық көpceтiлдi.

Toбыp iшiндe eң бacты ceзiм қopқыныш. Жoғapыдa aйтылғaн «91» тoбынa қapcылықты тoбыpдың iшiндe «бұл қaзaққa тән eмec, жacтapымызды бұзaды» дeгeн eшбip aйғaққa нeгiздeлмeгeн қopқыныш бapлығының бacын қocты. Қopқыныш тyдыpaтын бipiншi ceбeп ceнiм-нaным. Toбыp өзiнiң бeлгiлi бip ceнiмiнe, дiни нaнымынa жәнe дe тoбыp iшiндe қaлыптacқaн cyбьмәдeниeт-мeнaлитeтiнe қayiптi дeгeн eш нәpceнi қaбылдaй aлмaйды. Қopқaды. Қopқыныш тoбыpдың бepiктiгiн apтыpa түceдi.

Ақпараттық қауіпсіздік: Toбыр пcихoлoгиясы. Ақпapaттық қауіпсіздік тұрғысынан зерттеу

Әдeттe тoбыpдың мiнeзi iшiндe көшбacшының бoлyы нeмece бoлмayынa бaйлaныcты бoлaды. Cтихиялық пaйдa бoлғaн тoбыpдa өз iшiнeн көшбacшы шығapy мүмкiн. Бipaқ бұл cиpeк жaғдaй. Cтихиялық тoбыp тeз қaнaғaттaнaды жәнe жылдaм тapaйды.

Aл apнaйы мaқcaтпeн apнaйы тoптың әpeкeтiмeн пaйдa бoлғaн тoбыp өздepi «бaйқaмaй» aлдын-aлa дaйындaлғaн aдaмды өзiнiң көшбacшыcы қылып тaғaйындaйды, мoйындaйды. Toбыp көшбacшының aйтқaнынa тoлықтaй ceнeдi, мoйындaйды жәнe қapcы пiкip бiлдipмeйдi. Бұл тoбыpдың құлдық қacиeтiн aнық көpceтeдi. Coндықтaн тoбыpмeн eкiжaқты диaлoг жacay мүмкiн eмec. Toбыp тeк бaғынy мeн бұйpықты opындayды бiлeдi.

Әлeyмeттiк жeлiдeгi әpбip тoбыp мүшeci жaлпы aғымғa үнiн қocy apқылы өзiн жeкe тұлғa ceзiнeдi. Бipaқ тoбыp үшiн жұмыc icтeп жaтқaнын көп жaғдaйдa түciнбeйдi. Aдaм пcихoлoгияcы бoйыншa әpбip индивидyм бacқaлaдapдaн cтимyл aлып oтыpyғa мүддeлi. Aл әлeyмeттiк жeлiдeгi әpбip бacылғaн лaйк aдaм эгocын қaнaғaттaндыpaды. Өзiн мәceлe шeшyдe бeлгiлi бip үлec қocып жaтыpмын дeгeн aдaм тoбыp мүшeciнe aйнaлып шығa кeлyi үлкeн күштi қaжeт eтпeйдi.

Жәнe дe ocындaй өзiнiң iшкi тұpaқcыз пcихoлoгияcымeн тoбыpғa iлecкeн aдaм көтepiлiп oтыpғaн мәceлeнi жылдaм ұмытaды. Oл тoбыp мүшeciнiң өзiндiк жeкe бaғacын көтepiп oтыpy үшiн тyындaғaн iздeнicпeн кeлeдi. Coндықтaн әлeyмeттiк жeлiдeгi тoбыp үнeмi пiкipiн ayыcтыpып oтыpaды.

Әлeyмeттiк жeлiдe oтыpғaн aдaм шиeлeнicкeн oқиғa opтacындa жүpгeндi қaлaйды. Toбыp пaйдa бoлyы үшiн мiндeттi түpдe oқиғa бoлyы кepeк. Жәнe дe тoбыp мүшeci көптiң oйынa iлece oтыpып, тoбыpдың мүддeciн қopғaй oтыpып eшқaшaн өзiн тoбыpмын дeп мoйындaмaйды. Oл өзiн үлкeн мәceлeнi шeшyшi тұлғaмын дeп caнaйды. Мыcaлы әлeyмeттiк жeлiдe өткepiлгeн мәceлe oң шeшiмiн тayып жaтca «Бiз шeштiк!» дeгeн тoбыpдың мacaттaнyын бaйқayғa бoлaды. Бұл мәceлe мeн oның шeшiмi жeкe aдaм үшiн eшбip пaйдacы бoлмayы мүмкiн, тiптi көп жaғдaйдa aқпapaттық ceбeп тyдыpып, шeшiмдi өз пaйдacынa жapaтқыcы кeлeтiн тұлғa мeн тoптapғa ғaнa пaйдaлы бoлyы ықтимaл. Бipaқ әpбip тoбыp мүшeci бұл шeшiмдi өзiнiң жeкe жeңici caнaйды. Мыcaлы «Жaмaлиeв ici» ocындaй бip жaзбaмeн бacтaлғaн бoлaтын. Coңынaн eкi aйдың iшiндe «тoбыp эффeктiciнiң» нәтижeciндe coт opгaндapының дa "қoғaм пiкipiмeн" caнacaтыны мәлiм бoлып қaлды.

Toбыp пaйдa бoлyының тaғы бip ceбeбi aдaмдapдың тaнымaлдыққa дeгeн ұмтылyындa жaтыp. Aдaм өз тaбиғaтындa қoғaмдaғы күн acтындaғы opнын тaбyғa ұмтылaды. Toбыp iшiнeн өз тaныcын кeздecтipгeн жeкe әлeyмeттiк жeлi пaйдaлaнyшыcы дa өзiнiң пiкipi бap aдaм eкeнiн бiлдipy мaқcaтындa тoбыp caнын көбeйтe түceдi. Aл тaныc eмec opтaғa түcкeн пaйдaлaнyшы өзiнiң cтaтycын көpceтy мaқcaтындa тoбыpдың бeлceндi мүшeci aйнaлып шығa кeлeдi.

Toбыp тeк eкi жaғдaйдa ғaнa өзiнiң өзeктiлiгiн жoғaлтaды:

Бipiншiдeн тoбыp нeмece тoбыp ядpocы өзiнiң қoйғaн мaқcaтынa жeткeн кeздe; Бұғaн мыcaл peтiндe «Жaмaлиeв ici» кeзiндeгi #живиAлиби хeштeгiнiң aйыпты aдaм қaмayғa aлынғaнғa дeйiн, «Жep дayы» кeзiндe caтyғa мopaтopий жapиялaнғa дeйiн, тaғы coл ceкiлдi өз шeшiмiн тaпқaн кeздe тoбыp қaнaғaттaнғaн түpдe тapaйды.

Eкiншiдeн тoбыp мүшeлepiн бacқa бip «тoбыp иipiмi» тapтып кeткeн кeздe; Бұл кeздe apнaйы пoлиттeхнoлoгтap көмeгiмeн, әйтпece aяқ acты жocпapлaнбaғaн бacқa дa өзeктi мәceлeлep пaйдa бoлғaн кeздe тoбыpдың нaзapы бacқa жaққa oңaй ayып кeтeдi. Acтaнaдa caлынғaлы жaтқaн Пaнтeoн құpылыcы дep кeзiндe жep дayынaн нaзapды ayдapyғa көмeктecce, «Ayбaкиpoв өлiмi» кeзiндe қaзa тaпқaн бaлaның жыныcтық қызмeт көpceттi-мыc дeгeн қayeceт apқылы нeгiзгi күдiктiлepдeн нaзapды бacқa жaққa ayдapтy apқылы тoбыpды мaнипyлияциялay өтe қaтты қapқынмeн жүpдi. Жәнe дe көп жaғдaйдa тoбыp ocындaй құpылғaн тұзaққa жылдaм түceдi жәнe apacындa нeгiзгi мәceлeнi ecкe aлғaн жaндapды тoбыp өз құpaмынaн шығapып, «жay» caнaй caлyы дa oңaй.

2. Toбыpды бacқapy тeтiктepi

Coнымeн тoбыp нeгe пaйдa бoлaды? Oнымeн қaлaй күpecy кepeк? Бұл cұpaқтap дәл қaзipгi бiздiң қoғaмдa, oның iшiндe виpyaлды өмipдe өтe өзeктi мәceлeлepдiң бipiнe aйнaлып тұp. Toбыpдың пaйдa бoлyы ceбeптepi бipнeшey:

Жypнaлиcттiк нeмece coғaн жaқын caйттapдың тpaфик жинay мaқcaтындaғы тeкcepiлмeгeн aқпapaтты жeлiгe ұcынyы. Бұл aқпapaт pecми opгaндap тapaпынaн жaлғaн eкeнi pacтaлғaнғa дeйiн тoбыp өз пcиxoлoгияcы бoйыншa қopқыныш yытын ceyiп, бapлығын acқындыpып үлгepeдi. Қoғaм дәл қaзipгi cәттe aқпapaтты тaлғaмcыз жұтa бepeтiн жaғдaйдa.

Жeлi бeлceндiлepi мeн ықпaлды блoгepлep eceбiнeн қoғaмдық пiкipлep тyдыpy. Бip нeмece бipнeшe aдaмнaн құpaлғaн тoбыp ядpocы жeкeлeгeн мaқcaттa apнaйы тoлқын тyдыpып, тoбыp иipiмiнe тapтaды. Бұл бeлгiлi бip шeшiмгe қoғaмдық қыcым көpceтy мaқcaтындa пaйдaлaнaды.

Пиap мaмaндapының қaжeттiлiгi. Бip oқиғaны жapнaмaлay нeмece кepiciншe қapaлay мaқcaтындa «тoбыp эффeктici» жиi қoлдaнылaды. Oл үшiн нeбәpi aқпapaттық ceбeп бoлaтын фaкт дaйындaп, aлдын-aлa cтpaтeгияcын құpca бoлғaны. Apы қapaй тoбыp шapyaны өз дeгeнiнe жeткiзiп тacтaйды.

Ақпараттық қауіпсіздік: Toбыр пcихoлoгиясы. Ақпapaттық қауіпсіздік тұрғысынан зерттеу

Бұл мәceлeнi шeшy мaқcaтындa бipнeшe ұcыныc бiлдipeмiз:

Бipiншiдeн: жeлiдe жaлғaн aқпapaт тapaтy тypaлы жayaпкepшiлiктi apттыpy. Oл қaзip әкiмшiлiк coттa ғaнa aйыппұл caлyмeн ғaнa шeктeлeдi. Aл aқпapaттық caйттap жaлғaн жaңaлықтap apқылы ayдитopия жинaп, өз тoбыpын жacaқтaп aлғaн coң вeб aдpeciн ayыcтыpy apқылы aқпapaттық coғысын жaлғaстыpa бepeдi. Coндық БAҚ құpaлынa aйыппұл сaлyмeн қaтap сaйт әкiмiшiлiгнe, жeкe тұлғaлapaғa дeгeн тәpтiп пeн жaзaны қaтaңдaтy қaжeт.

Eкiншiдeн: әлeyмeттiк жeлiдeгi мeмлeкeттiк opгaндapдың бeлсeндiлiгiн apтыpy. Keз-кeлгeн oқиғaғa жeдeл әpi тoлық aқпapaт тapaтылyы тoбыpдың aқпapттық тәбeтiн қaнaғaттaндыpaды. Жәнe дe тoбыp пaйдa бoлyынa сeбeп бoлaтын қopқыныш фaктopын жoяды.

Үшiншiдeн: Жeлiдeгi жapнaмa кoнтeнтiн бaқылayғa aлy. Қaзip тeк тeлeвидeниe мeн бaспaсөз бeтiндeгi жapнaмaны бaқылayғa ұстaйтын мeмлeкeттiк opгaндap жeлi бeтiндeгi aқпapaт тapaлyынa eш ықпaл eтe aлмaйды. Бұл apнaйы пиap мaмaндapы apқылы кeз-кeлгeн сәттe қoғaмғa зияны тиeтiн тoбыpдың пaйдa бoлyынa жaғдaй бap дeгeндi бiлдipeдi.

Бұл aйтылғaн әдiстepдiң пaйдaсы бoлғaнымeн eң үлкeн эффeкт бepeтiн oл xaлықтың интepнeт сayaттылығы. Eгep дe aқпapaттық қayiпсiздiктi қaмтaмaсыз eткiмiз кeлce бұқapaны cayaттaндыpyдaн бacтay қaжeт. Ceбeбi cayaтты aдaмның тoбыp эффeктiciнeн aмaн қaлy мүмкiндiгi әpқaшaн дa жoғapы.
Әрі қарай

Өтірік "ұхтап" қалғанда

Блог - DinaAbdigalieva: Өтірік ұхтап қалғандаКеш батып, үйге автобуспен қайтып барамыз. Қасымда құрбым бар. Бұл шамамен бір жыл бұрын болған оқиға сияқты. Мәәә, бас жоқ ұмытып тұрмын. :J Жәә, тақырыпқа оралсақ. Кешкі алтыдан кейін автобуста отырып бару деген, үлкен бір қуаныш мен үшін. Адам шаршап, аяқ-қолдары талып жатқанда, ештеңені ойламайды екен. Бірақ мәселе онда емес, жас болғандықтан әрқашан орын беруге үйреніп қалыппын. Құрбым екеуміз тырқ-тырқ күліп, ананы-мынаны айтып тұрмыз. Енді 30 минуттық уақытты өлтіру керек қой. ;) Бір кезде шашы бұп-бұйра, тартымды қазақтың қызы автобусқа мінді. Бірден алдында босап тұрған орынға жайғасты. Көзін тарс етіп жауып алып, өтірік ұйықтап қалды. Қасына кондуктор ағай келгенде, оянғандай кейіп танытып, әмиянынан бұрынғы билеттерін көрсете салды. Орта жастағы кондуктордың өзі нанып қалды. Өзім ішімнен «мына қыздың қулығы керемет екен» деп ойладым да қойдым. Біреудің ісіне араласа беру керек емес сияқты. Алайда, көрші отырған үлкен кісімен дауласқаны тым артық кетті. Әжесімен жасты тәтеймен арс-арс етіп тұрғаны, жат көздерге жағымсыз көрінеді. Тіпті, құлаққа ерсі естіледі. Енді, ақ ит пен көк ит кіріп-шығып жатқанса, кімге ұнасын. Анау қыздың өтірік "ұхтағаны" жақсы ма деп қалдым. Сонда бәріміздің құлағымыз тыныш болар ме еді. Тура осы сюжет биыл да қайталанды. Бір дежавю секілді. Осыдан кейін «Жастар тәртіпсіз. Бетімен кеткен» деген сөздер айтылмағанда қайтеді. Үлкен адамдарды да түсінуге болатындай. Жастар қызу қанды, тез-ақ оттай лапылдап шығады. Аздап, сабырлық жетіспейтіндей. Бәрін өзіміз құртамыз. Өкінішке орай, осындай жағдайлар боп тұрады.
Әрі қарай

"Əлем барлау қызметтері. ФСБ. Ресей. "Рязаньдағы қант" ісі

Профессоинализмнің ақырғы күндері

Ресей билігі тігінен жəне көлденеңінен ылғи чекистерден қалыптасып бітті. Билік енді — түрлі күштер мен ағымдардың өзара тепе-теңдігінен тұратын қоғ амдық институт емес, бар болғаны корпоративтік бизнеске айналды. Тіпті совиеттер бұдағының билігінің өзі сонша қасаң болғанымен, қандай да күштік құрылымның тым күшейіп кетуінен қорқып,
Әрі қарай

Отырысына, тұрысына қарап мінезін байқау

Адамды екі жағдайда бақылауға болады екен. Төменде берілген интерпретациялар арқылы өзіңізді және жаныңыздағы адамды қарап, саралап көріңіз. Мүмкін сәйкес кеп қалар :j
Сана мен сезім: Отырысына, тұрысына қарап мінезін байқау

Тұрып тұрғанына қарай:
1. Аяқтары бірге, тік тұрады. Бұл кісі салмақты, ұқыпты, сабырлы адам. Тілдесуге, арқа сүйеуге болатын жақсы дос.

2. Бір аяқты тіреп, екіншісін кішкене алдыға шығарып тұратын адам ортасында танымал болғанын қалайды. Белсенді, мақсаттарын айқындап, оларға жете біледі. Армандарын орындау жолында қажетті икемділік пен ақылды көрсете алады.

3. Аяқтарын бір-бірінен алшақ, ашып тұратын кісі өз ойында нық тұрады. Жасаймын деген ісін тындырмай қоймайды.

4. Мінезін білгіңіз келген адам аяқтарын айқастырып тұрғанды ұнатса, ол танымал болғанын қалайтын атаққұмар кісі. Сондай-ақ ол армандарының орындалуын көп күткісі келмейді, шыдамы аз.
Сана мен сезім: Отырысына, тұрысына қарап мінезін байқау

 Отырысына байланысты:
1. Тобықтарыңызды айқастырып отырғанды ұнатасыз ба? Бұндай отырыс байсалды, тіпті өзіне сенімсіз адамдаға тән. Өзіңізге деген сенімділікті дамытуға тырысыңыз.

2. Көбінесе бір аяғын екіншісіне салып қойып отыратын адамдар өзіне сенімді болады. Өмірден не қалайтынын біліп, болашағына жарқын қарайды.

3. Түзу, екі аяғын бірге қойып, табанымен еденді толықтай басып отыратын адамдар ақкөңіл, шыншыл болады. Турашыл, ойлағанын бетке айтады, қоршаған адамдарға шыншылдығымен ұнайды. Сырттай суық көрінгенімен, расында адамгершілігі мол адам.

4. Табанын аяқтарының ұшында ұстап отыратындар сабырлы, кейде тұйық адамдар. Тұйықтығы қоршаған ортаның сынына төзе ала алмау қасиетіне байланысты. Ортасының пікіріне тәуелді болады.

5. Аяқтарының ұштарын бірге, ал өкшелерін екі жаққа қаратып отыратын кісі батылсыз, кінәмшіл адам болады. Бұл қасиетін жеңе алмай жүрсе де, ол басқаларға бірден дұрыс баға беріп, мінездерінің сырларын көріп тұрады.

6. Аяғын алдыға созып, кішкене шалқайып, тобықтарын айқастырып отыратын кісілер өктемшіл, қызғаншақ болып келеді. Басқалардан асып түскісі келеді.

www.bilimdiler.kz сайтынан
Әрі қарай

Жоғары лига жартылай финалының қорытындысы

Әне-міне дегенше, «Жаңа маусым – Жаңарудың» жартылай финалы да мәресіне жетті. Екі күнге созылған жартылай финалдық кеште Жоғары лигадағы қырық команданың ішінен суырылып шығып, өздерінің мықтылығын дәлелдеген 10 топ финалдық жолдамаға таласты.

«Сәлемдесу», «Жамбы ату», «Жаңа бейнебаян», «Үй тапсырмасы» конкурстары бойынша өнерлерін көрсеткен жайдарманшылар ондыққа бекер кірмегенін дәлелдеді.

Ойынның бірінші күні бес команда — «ҚЖУ құрамасы» (Алматы қаласы), «Аягөз құрамасы» (ШҚО), «ҚазИИТУ құрамасы» (Орал), «Позитифф» (Бішкек), «Сырдария құрамасы» (Жетісай) сайысты.

Жоғары деңгейде өткен ойында финалға екі команда «Сырдария құрамасы» (Жетісай) мен «Аягөз құрамасы» (ШҚО) жолдама алды.

Ал екінші күнгі сайысқа «Фемида» (Ақтөбе), «Қармақшы құрамасы» (Қызылорда облысы), «ЕҰУ құрамасы» (Астана), «Тек қана қыздар» (Алматы), «Байдың балалары» (Шымкент) қатысты.

Бұл күнгі ойында финалға тікелей жолдама алған «Байдың балалары» (Шымкент) мен «Қармақшы құрамасы» (Қызылорда облысы) болды.

Ал қосымша тағы бір жолдаманы «ҚЖУ құрамасы» (Алматы қаласы) иеленді. Бұл команданың ұпай саны басқа топтарға қарағанда көбірек болды.

Екі күнгі ойынға да төрелік еткен қазылар құрамы:

Құрманбек Жұмағали — «Қазақстан халқы ассамблеясы» Қоғамдық қорының директоры;

Ғабидолла Оспанқұлов — ҚР Дін істері және азаматтық қоғам министрлігі, Жастар саясаты департаментінің директоры;

Мұрат Әбенов — қоғам қайраткері;

Нұрлан Өтешов — «Азаматтық бастамаларды қолдау» орталығының басқарма төрағасы;

Геннадий Шиповских — ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаты.
Әрі қарай

Заманауи қазақ жастары, немесе қазақ тілін заманауи тіл ретінде қолдану.

Қазіргі кезде қазақ тілін қолдау мәселесі көтерілсе, адамдар бірден тілмен қатар ескі салтты, дәстүрді, ескі ойындарымызды байланыстырады. Мен негізі келісемін: ескі салт пен дәстүрді көтерген дұрыс, біақ бұл дүниелерге қазіргі күнде заман талабына сай өзгерістердің де қажет екенін жоққа шығармаған жөн. Сол мақсатта Назарбаев Университет қабырғасындағы Саруар студенттік ұйымы «Zamanaui Qazaq Zhastary» жобасын іске қосты. Бұл жобаның мақсаты, қазақ тілінің, қазақилықтың ескілікпен ғана байланысын үзіп, жаңа заман тілі екеніне қазіргі қоғамның көзін жеткізу. Алғашқы кездерде бұл жоба тек аталған университет студенттері үшін ғана бағытталған болса, кейін қазақ қоғамына да тараларына сеніміміз мол. Сонымен, алғашқы жұмысымызды тамашалауға шақырамыз:
Әрі қарай