Тағы да ағам туралы....

Балалық шағым есіме түсіп тоқтай алмай қалдым ғой…
Кенже ағам отбасымыздағы ең кенжесі. Алдында Алланың берген 10 аға-әпкелері бар. Содан ба екен, есерлігі де, еркелігі де басымдау. Бірақ бұзықылыққа қимаймын. Халқымызда айтатын «ақылды тентектіктің» үлгісі шығар. Сабаққа жүйрік. Алдына жан салмайды. Тек есі кетіп Ботаға ғашық болатын бала күнінде. Сол Бота үшін талай қиқарлығын да көрсеткен.
Менің 7 жасымда ма еді, есімді енді біліп жатқан кезімде, папам мен мамам енші алып бөлек кетті. Атам мен әжемнің Кенже ағамнан соңғы кішіболып бауырға басқан қызы болып қолдарында қалдым. Көрген-баққаным Кенже ағам болды. Кенже ағамның соңынан қалмайтынмын. Бар құпиясын Дарханға айтса да қасында мен отыратынмын.
Ағам мен Дархан досы екеуі кешкісін түрлі сылтау тауып, ағамның ғашығы Ботаға бір күні әдебиет сұрап барады, бір күні химия кітабын сұрап барады. Кездесудің сылтауын табады әйтеуір, әйтпесе мектепте бір сыныпта, бір партада отыратын қызға сонша өліп өшкенін түсінбей мен аң-таң, апам да аң-таң.
Бір күні ағам ғашығы екеуі ренжісіп қалыпты. Тағы да есесін қайтармақ болды. Дархан екеуі "Ғасыр жоспарын" құрды.
Сондағысы не дейсіз ғой…
Екі оңбай қалған ағаларым, әкемнің бір тележка етіп уйге әкеп тастаған қарбыздарынан ең әдемілерін, ең үлкендерінен 2 қарбыз алды да, кіші дәретке тостағанға отырып, шприцпен сорып алып қарбызға укол салды. Сөйтіп, екі қарбызды Ботаға апарып, үйінде отырып өз көздерінің алдында Ботаға, мамасына, Ботаның сіңлісіне жегізіп келген ғой.
Фуййййййййййй, жиіркенішті ия?
Мектеп бітірген соң 5 жылдан соң екеуі үйленді. Екеуі ренжіссе, "қарбыз жегізем" деп қорқытады бір-бірін…
Қыздар дейм, жігіттер берген сыйлыққа абайлап қараңдар…
Әрі қарай

«оралман» болма, хан аманатын ұмытпа.

munda birew oramlandar jayli bilay dep jazipti, oralman bolma depti kitay kazakhtarin, bul kalay…
kelu kaynari:
www.elarna.com/oku_kk.php?tur=11&id=111

Нақты қайнарын мына арадан басып коріңіз:

Қосымша қайнары: www.elarna.com/oku_kk.php?tur=11&id=111
Тоте жазу нұсқасы:http://www.elarna.com/oku.php?tur=11&id=111

توتە جازۋ نۇسقاسى: www.elarna.com/oku.php?tur=11&id=111

Мақала жолдаушы: Белгібәй
Мақала апторы: Белгібәй
Аптордың мекен-жайі: Үрімжі

Қазыр қайда барсаң «қазақстанға кетем, ойбай кетем, деисіңдер», бұл не айғай? айғай деген сөз артық кеткен шығар, алайда сендер бір нәрсені ұмытып барасыңдар, үлкен аманатты, үлкен неше ғасырлық тапсырысты ұмытып барасыңдар, ол не тапсырыс? онда осы мәселеге көбірек көңіл бөліп, оны ой елегінен өтікізіп, саралауды ұсынамын.

жа, сөзі қысқартып, оны айтпас бұрын, әйгілі ханымыздың бірі абылайдан сөз қозғайық.
бар қазаққа бір мәлім іс мынау еді, сонау 16-18 ғасырдағы замандарда жан жағындағы беибіт халыққа тынштық бермеи қанға бояған тажауыздығы шектен асқан және қазақты құрту сынды арам ниетте болған, бұддистықты мемлекет діні еткен жұңғар атты үкімет болған-ды. осы құтырынған жұңғарларды мәнжүрләрмен қазақтар оң-солдан қспақтап құртуы салдарынан және қалған жұңғарларға аяқ астынан тараған оба сынды ауырудың тарауы салдарынан сонау қәзіргі құмылдан тартып қәзіргі құлжаға деингі іле-тарбағатай алтайды қамтыған үлкен терөтөря адамы жоқ иенге айналған еді. ресіми деректер аузын айға білеп өзінеше «быр кісдеи» болған жұңғар халқының 50-60% бөлімі қазақ хандығы мен мәнжулердің қолынан жер жастанса, қалған 40% халқы оба ауыруынан түгелдеи апат болғанын алға тартады, шында осы төңіректе еді.

жұңғарды жойғасын, ие далаға қазақ-манжұр үкіметінің өзәрә тартысы басталады. ал иен-дала тарихынан қысқаша дерек бере кетеиін.
ал ол иен даланың барлығы кезінде шыңғысханның баласы шағатай иелігінде, одан оның хан ұрпақтарына моғұлстан елі болып қайта түлеген-ды, алайда шығстан ауған ынтымақты келген ойрат тайпалары өзәрә сұлтан-сұлтан, кеніт-кеніт, бек-бек болып бір бірімен мыңдық болып соғсып жатқан шыңғысхан тұқымды түрік сұлтандарының алауыздығынан пайдаланып, сұлтандарды, кеніт-бектіктерді бөлектеп қырып салады, ықпалды, аруқты келген хан сұлтандарының қайта көтерілуінен қорқып, бүліктен сақтану үшін барлық шыңғысхан тұқымды түрік сүлтәндәрінәр қала, әр кеніттен теріп жинап, ұрпақтарына деиін қырып, шыңғысхан тұқымынан адам қалдырмайды, елді бас-сұлтансыз, ұйтқысыз қалдырады, ал шыңғсхан текті сұлтандардан қалған белгі бар болғаны осы күндегі іледегі хан-сұлтан мазар орындары ғана қалады. қәзіргі кезде жұңғар ойпаты атанған далада жоңғарлар тек өздері ғана болса, оңтұстың моғолыстанда тек сол заманда моғолстан сарыттары атанған бұл күнгі өңтүстік райондағы түрік тектес, түрік тілдес отырықшы сауда-егіншілікпен шұғылданған халықтар ғана қалады, жұңғар оларға адам жіберіп оларды алыстан басқарады. жеті суға деингі моғұлстан елін түгелдеи жұңғарлар иелігіне алады, даланы алғасын, тыныш отырмай, қәзіргі қазақ-өзбек (қазақ-өзбек хандарыда барлығы шыңғысханның жошысынан тараған түрік текті хандар) даласына көз салып, оларғада жылдап-жылдап соғыс салып тонап тұрады, ол уақыттағы орта азядағы қазақ-өзбек хандарының жағдайларыда тым мәз емес еді, оларда сұлтан-сұлтан, кеніт-кеніт, қала-қала болып, өзәрә қырқыста еді, ынтымақсыз қырқстарынан пайдаланған ойрат-қалмақтар олардың талай жерін басып, батсқа едәуір сырғытып, отырған ата мекендерінен жылжып жібереді, ал батыста дәл жұңғарша қазақ даласына көз салып отырған орыстарда бар еді, оларда қазақты әлсірету үшін жұңғарға озық қару-жарақтан көптеп көмек беріп отырады, мақсаты арадан пайда табу еді.
осынау ынтымақсыз жағдайдың алдын ала білген абылай аз уақытта қазақ халқына ес жидырып, сұлтандар, қала-кеніттер басын қосып, қысқа уақытта өз саясатын ұстанып үлгіреді. соңын ала данада, батыр, сәясәткер абылайханның башылығында, манжу-қазақ одағы орынсыз құтырынған жұңғарды жермен жексен етеді, әрі қазаққа бірліктің қандай қүдіретті болатындығыныңда дәмін таттырып үлгіртеді, ғибырат-үлгі етіп, «төртеу түгел болса, төбедегіні келтіреді», қалған жағдай жоғарыдада айтылды.
енді осы мақала өзегіне қайта оралсақ. иен қалған далаға қазақ-манжұр таласы басталды. бәріде бір-бірінен айласын, күшін асырмаққа арбасты, осы ие даладан әр қалай себептерімен өз үлесін алып қалуға тырысты. манжур үкіметі менікі деиін десе онда тұрақты халқы жоқ, жұңғар түгелдеи жойылған, өздері шығстан келген жұңғарды жойып тартып алған келімсек екеніде белгілі, ал қазақ хәлқінікі болса қисынды, дұрыс себептер еді, олар сол аумақтан кезінде жұңғар екпінмен батсқа ауған еді, ол жағдайдан бұрында ағайнды хан шңғыс балалары жошы-шағатай тұқымды хан-сұлтандардың төскеиде малы, төсекте басы қосылып, халқтары айқасып ауып-көшіп жүре беретін заман еді, барлығыда көшпенді түркі тайпал� ры мен сарт атанған аралас түркі халық отырықшылары еді.
тылы бөлек, діні бұддис халқтар жоқ-тын. ал қазыр шығстан келген манжұр үкіметіде оңай халық еместі, армясы күшті, саны көп, бірлікті халық болатын, оларда миың-чиң патшалығы болып кезіндегі бесбәліқ (беижиің) дағы шыңғысхан текті хан тұқымдарын өлтіріп, тұқымын құртып болған еді.
ынтымақсыздығынан әбден тозып, ес жиып босап бара жатқан елдікті қайта бір мәрте нықтай ұстап тұрған абылайхан башылығындағы қазақ халқы мәнжүләрмен осы «жұңғар-қалмақтан қалған» дала үшін тағы мәрте айқасу, қанға бөгісу оңай тимеитіні анық, онсызда батыс жақтан еурөпәнің техникәсін озық оқ-жарақ жасау, адам қыру техникәсін түрік тектілерден заман бұрын үйреніп келген көзі көк, батыстың қәруімен қаруланған орыстарда еурөпәлқтәрғә еліктеп әқсүйексініп анталап, қәйтсем қазақты құртам деп басы қатып тұрған еді.
ал енді абылай не істеу керек? тек көз алдағысы барлық айла-тәсілмен беибіт, деплөмәтиліқ түрде манжу үкіметімен талас басталды, дала иен, онсызда бұрындар қазақ тайпаларының өніп-өскен бағзыда, байырғы ата мекені, әлдімен әртүрлі әдістермен сол өңірлерге жер-жәйлім жетіспеи жатыр деген сәясәтпен (шынында солай еді), бір бөлім қазақ тайпаларын қәзірге іле-тарбағатай-алтай сынды қазақ тайпаларының байырғы өңірлеріне «қуғындайды», ал манжоу үкіметіде қарап қалмай сонан ішкі манжоұрядан сбе-солаңдарды, тұнғандарды ең шұрайлы өлке жетісу оңырының бір ұшы іле өңіріне жарыса орналастыра бастайды, бұл талас әбіләймен жерге талас еді, қәзәқтәрмен осы халықтар алғашында қақтығысыпта тұрады, қазақ ру-тайпаларының ол жерді иелеп алуынан сақтану еді, қазақтардың бәйіргі әтәмекенін бермеи қалу жолындағы күрестері еді, манжоу үкіметі өзіне түгелдеи адал түрде бағыншты болған қәзіргі қашқар, хотан, тұрпан секілді шаһарлардан халықтарды зорлап айдап әкеліп ілеге орналастыра бастайды, бұл тағы бір талас ұшы, ал қазақтарда қарап қалмай, алтай, тарбағатай сынды бос жатқан жерлерге еш қыиндықсыз кіріп кетеді, себебі онда аздаған қалмақ болмаса еш кедергі жоқ еді, ал ең күрделіде, ұзақ уақыттық күрес шұрайлы-құтты іле сынды бұрынғы шағатай хандарынан бергі бар хандардың орталығы болған істрәгетяліқ орны аса маңызды ата-бабаларының ежелгі мекеніне оралу барысы болды, себебі онда қалдық қәлмәқтәрмен манжушыл торғауыттарда бар еді, үкімет күшіде сонда тұратын, алайда абылайдан қалған саясат-міндет, өсиетнәмәсін ұмытпаған қазақ руларыда ақырындап ілеге лек-лек болып келіп, іленің саны ең көп, едәуір күшке ие халықына айналады, әрі құтты ата-мекендеріне қайта ғасыр аттап келіп қайта қоныстанып өсімен абылайдың өсиеті ең соңында, араға 100 неше жыл салып іске асады, соңғы көші 19-ғасырдың соңдарында аяқтайды. ондағы бұрын жұңғар-манжу үкіметтері жағынан күштеп батыс оңырдың оңтұстың қала-кеніттерінен (қашқар, хотан, т.б) ертеректе әкелінген ежелгі түркі тілдес халық (сарыттар (қәзіргі ұйғыр), сарт-отырықшы, сәудәгер түрік халықтардың бұрынғы атауы. р.д) «тараншы (егінші) » атанады.

ақыры абылайханнан өсиет етілген іле-тарбағатай-алтай сынды шұрайлы ата-мекенге қайта оралу тарихымызды ғасыр алдында ғана орындап шықтық, осында бәлен ғасыр болды, өніп өстік, енді, қайта қолға алған мекенді және қолдап тастап қайта кету деген абылай ханның бізге аманаттап-шегелеп кеткен өсиетіне сяма, сол өсиет-аманаттан аттау емеспә? ал берісі туған ата-мекенді уақыттық қиншылыққа бола тастау деген не іс, сірә, не қиыншылық бар, еш қиыншылық жоқ қой? байырғы қайта алған мекеннің гүлденіп, онда халқымыздың мәдениет, ғұрпы, дін-тыл-ділдерін жалғасы ұстанып, қазақ халқымыздың сапалы санын көбеитуге құлшынайық. ата-мекенді гүлдендіреиік! тату-татты болайық. хан аманатын сақтап отырайық, аманаттың берері мол, артында үлкен бақыт бар. қазақтың батысы орынбор-астырахан жәйләсә шығысы сіздер едіңіздер, қазақстанның оралмандарға уизаларын қыиндатып отыру істері осы абылайхан саясаты мен аманатына саятынын да, олардың хан аманатын орындап жүргенінінде бле жүр, түсіне біл, бәріміз де туған ел, өскен мекеннің бір керпіші болып, халық үшін жұмыс істеуге ұмтылайық, рух-жігер, ұрпақ аман болса, сөнбек емессің, хан аманатын үзілмес, бақыт арқанына, бір кезеңге жалғап кетулеріңізге тілектеспін, хан аманатын ұмытпайық, заман-тарих өзгерсе, оған кім де болса өкпе арта алмас, құдай бақытты күндерге жазссын.

белгібәй

كەلۋ قاينارى: www.elarna.com/oku.php?tur=11&id=111
Әрі қарай

Алматы және кубик рубик

Бастапқы постымда айтқан оқу орным ойымдағыдай білім бере бастады. Ойлаған жұмыс орныма да түсем деген сенімім нығайды. Дәл бір ай үлкен қызығушылықпен кубик рубикті бір жарым минутта жинай алатын болдым. «Алынбайтын қамалдай» көруші едім. Кубик рубикті тек басы мықты жасайтындар ғана жинай алады деп ойлайтын жандарға: Ютюбтан «Александр Рябко кубик» деп іздеу салсаңдар, оның жеті сабақтан тұратын түсіндірме видеолары ашылады. Өте оңай әрі толыққанды түсіндірілген. Мен сол арқылы үйрендім, әрине ол ұзақтау «прослойный метод». Оны жетік меңгерген соң Джессика Фридрих әдісін меңгерсеңіз, кубикті отыз секундта жинай алатындай дәрежеге жетуге болады.
Негізі әлемдік рекорд шамамен алты секундты құрайды. Ең жақсысы, осы видеолар арқылы үйрену тек қара дүрсін алгоритмдерді жаттау емес, логикалық түрде өз басыңызбен де жинауға мүмкіндіктер ашатын жол.
Менің қазір оқып жатқан сабағым ұйымдағы (компания, фирма) қатынастар, жұмысшыларды мотивациялау жалпы HR саласының негіздері. Бұрын ойлаушы едім, бұлар батыстың құдайға қажеті жоқ мамандықтары, псевдобілімдері деп. Ойымнан айни бастадым. Ғылым мен психология сүйенген пайдасы мен маңызы бар сала, білім, тіпті ғылым деп айта аламын.
Сосын мындағы тарихты жетік білетін керекинфошылармен Орбұлақ шайқасы туралы әңгімелесейікші. Қызықты фактілер, Салқам Жәңгір туралы тың информацияларың бар болса бөлісейік. Бірге армандайық, қалай оны фильм етіп түсіретінімізді.
Әрі қарай

Молаға түнеген қыздың өлімі.

Күздің қоңыр салқын күндері болатын. Таң азаннан басталған тұман сейіле қоймады. Кешкісін қорадағы екі сиырдың біреуінің келмегенін көрген Мырзагүл киініп алып өзі іздеуге шығады себебі ата – анасы жол жүріп кеткен болатын, үйде өзі жалғыз қалған. Бір үйдің кенжесі ерке – шолжаңдау болғанымен оқуына зерек, үй шаруасына пысық еді өйткені үйдің үлкендері баяғыда – ақ ержетіп, бойжетіп өз жөндерімен кетіп құтты орындарына қонып қала – далада бір – бір үйдің түтінін түтетіп отырғанды. Ал бұл қыз анасының 45,әкесінің 51 жасында көзкөрген қуанышы еді. Сол бір күз Мырзагүлдің 16 ға толған жаңа ашылған қызғалдақтай құлпырып келе жатқан кезі еді ауылдағы қыздардың ішіндегі сұлуы да сол болатын. Мектептен қайтарда сөмкесінен ыстық сезімге толы хаттар да тауып алып тұратын. Бірақ оның еш біріне көңіл бөлмеді сабағын оқиды, үйінде қарт әке – шешеге шаруаға көмектеседі. Сонымен не керек кешқұрым мал іздеп ауылдан ұзап кеткенін өзіде байқамай қалады. Оның үстіне тұманда қоюланып, қас қарайып кеткен уақыт. Айдалада тірі жан, тісті бақа көрінбейді тыныштық. Қыз байғұс бағытынан адасып қайда барарын білмей аңырап келе жатқанда көз ұшынан бірдеңе қараяды. Дереу сол қарайған жаққа жүгіреді. Барса ескі мола екен. Ауыл маңына бағыт жасайын десе бұл ескі моланы ол ешқашан көрмеген. Бұл уақытта айнала мүлде қараңғы, түн бола бастаған. Көп ойланбастан сол молаға түнеуге шешім қабылдайды. Түннің бір уақытына дейін ұйықтай алмаған қыз таңға жуық көзі ілініп кеткенін өзі де байқамай қалады. Әлденеден селт етіп оянса таң қылаң беріп күн шыға бастапты. Дереу орнынан тұрып далаға шығып маңайын бағдарлай бастайды. Ауылдан 4-5 шақырым жердегі астыртта тұрғанын біледі. Түндегі ауылдың жарығы көрінбей бағдарын жоғалтып алғаны осы екен. Ақырындап аяңдап ауылға беттейді. Ауылға таяай бергенде оның алдынан іздеушілерде шығады. Түн ортасында келген әке – шеше қызының үйде болмағанын көріп, ауыл адамдары бар, ауылдың жалғыз инспекторы бар бәрі шарқ ұрып әлі таппай жүр екен. Сонымен қызын аман есен көрген әке – шешесі сол күні құдайы тамақ беріп, жеті нан таратып кешті батырады. Ертеңіне сабақтан келген Мырзагүлдің түс ауа іш жағы бүріп ауыра бастайды. Анасы ауруды басатын дәрі береді, әйтеу өзінше ем дом жасаған болады осылайша ол үйінде екі-үш күн жатып қалады. Қызының беті бері қарамағанынан қорқа бастаған анасы көрші кемпірге барып мән – жайды айтады. Ол кемпір үйге келіп қызды көріп ұшықтап әйтіп – бүйтіп қайткенмен молаға түнедіғой деп көрші ауылдағы тәуіпке апаруға кеңес береді. Ертеңіне көрші кемпірдің шалының жигулиімен көрші ауылдағы тәуіпке жол тартады. Тәуіп қыздың тамырын басып бұл қыз түнеген мола әруақты адамның моласы. Ол жерді аяғымен басқаны үшін оған әруақ ренжіген деп үшкіріп өзінің ем домын жазып береді де, бір аптадан соң қызың құлан таза айығады деп шығарып салады. Бірақ бір аптаға жетпей жағдайы мүлде нашарлаған қыз аудандық аурухананың реанимация бөлімінен бір – ақ шығып сол түні тіл тартпастан жалған дүниемен қоштасады. Мәйітханада жасалған экспертизаның нәтижесі оның (молада түнеген күні) ұятты жерінен тарақан кіріп ішкі ағзаларын зақымдағаннан пайда болған ірің қанға араласып уақытылы медициналық көмек көрсетілмегендіктен ажал құшты деген қорытынды шығарды…
Әрі қарай

Дін бірлігі - ел бірлігі

Аллаға шүкір тәуелсіз Қазақ еліміз. Әлемде жер көлемі жағынан 9 орын аламыз деп мақтана да қуана айтып, жар саламыз. Жас тәуелсіз ел ретінде жеткен жетістіктеріміз аз емес, бірақ қордаланып, сыздауықтай сыздатып, рухани азғындау мен ауытқушылыққа алып бара жатқан қоғам мүшелері жоқ емес.
Гитлер: «Жаулап алған жерлердің халқына таң азаннан кешке шейін дауыстап музыка тыңдату керек. Кітап оқуға мұрша келтірмеу керек. Рухани сусындамаған халықта уайым аз болады. Тиісінше басқару да оңай түседі» деп атап өткен екен. Қазіргі қоғамды қарап отырсақ, ақпараттық тасқынның арасында рухани құндылық жүйемізде де үлкен өзгерістер мен бетбұрыстар болып жатқаны жасырын емес. Жартылай жалаңаш былай тұрсын, тыржалаңаш қыздарды көріп өсіп келе жатқан жас ұрпақтың ертеңгі күнін көз алдымызға елестету қорқынышты. Рухани азғындаудың бастауы осыдан болса, ұлттық тұтастықтан айыратын жаңа бас ауру діни алауыздық болып отыр. Дәстүрлі дінімізден алшақтап, исламнан түбегейлі баз кешіп, шоқынып жатқан қазақтың ұл-қыздарын, Иса мәсіхті жырлап, домбыралатып, әндетіп жатқанды да көріп отырмыз. Осының ішінде ислам дінін ұстанушы халқымызыдң өзінде түрлі ірткі оқиғалары болып, арты әлеуметтік алауыздық, түсініспеушілікке әкеліп отыр.
Бүгін ойланбасаң ертең кеш болатыны анық. Бірақ, көзсіз ерушіліктің салдарынан көптеген қандастарымыз алған беттерінен танбай отыр. Бұл болашақта неге әкеліп соғуы мүмкін. Оны мөлшерлеп, қаперіне қыстырып та жатқан жоқ. «Дініміз ислам, тегіміз түркі» екенін ұмытпайық ағайын деп жар сала жариялап жатқанымен де, ұлттық, мемлекеттік ауқымда ойлап, бас қатырып жатқандар шамалы. Кешегі «Алаш» қозғалысының мүшелерінің жан айқайын елеп, ескеріп, қаперімізге алып, өткеннен сабақ ала отырып, болашаққа бағдар құрсақ, жастардың бойына рух беретін, ұлттық идея деңгейіне көтерілетін ұран тастай білсек, барша халыққа қозғау болар еді. ертеңгі күнге сенімсіз жігерсіз, әлжуаз, қабілетсіз, ынжық болып бара жатқандай ұрпақ. Бәріне бірдей топырақ шашқанымыз жарамас, көзінде оты бар, ұмтылып, талаптанып отырғандарымызда жетерлік. Бәрібірде бізге ұлтты ұйыстырушы "ұлттық идея" керек!
Әрі қарай

Шоқыр Бөлтекұлы деген кісі болыпты баяғыда

Шоқыр Бөлтекұлы кім?
Ол қазақ боксының атасы. Жетім. Қазақфильмде суретші болып жұмыс жасаған. Қазір соның атымен аталатын жыл сайын бокстан жарыс та өткізіліп тұрады.
Бұл адам мен үшін бір әдемі образ. Маңғыстаудың жетім баласы, өзі талпынып қазақтан тұңғыш боксер атанған. Болтеков болмай, Бөлтекұлы болып қалған. Қырсығып фамилиясын өзгертпегені үшін, ірі сайыстарға да өткізілмеген жан. Жаны сұлу адам болған деседі. Бокстан кеткенде, киностудияда суретші болған. Атаққа ұмтылмаған, қарапайым өмір сүрген деп өтірік мақтамайын. Бірақ солай болған сияқты маған.
Өмірі, түр-әлпеті киноға лайықталып туғандай жан. Ол туралы ақпарат іздеуден шаршадым-ақ. ЖОҚ. Осы кісі туралы кім не біледі? Біреулерден естігендерің бар шығар. Бөлісе отырыңдар!
Әрі қарай

Болашақ журналистер бәйгеге түсті

Бүгін, 29 наурызда, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті қабырғасында «Ең дарынды болашақ журналист» пәндік олимпиадасы өтуде. Жас журналитердің мықтыларын анықтау мақсатындағы олимпиада 2 кезеңнен құралған. 1-ші кезеңде команда мүшелері журналистиканың кәсіби пәндері бойынша тест сұрақтарына жауап беруде барын салды, ал 2-ші кезең төрт түрлі сайыстан тұрады. Алдымен қатысушылар өз топтарын көпшілік алдында таныстырып, алдын-ала даярлаған бейне таныстыруларын жұртшылық назарына ұсынды. «Ең үздік болашақ телерадиожурналист» аталымы бойынша команда мүшелері әділқазы алқасын қатыстыра отырып, телесұхбат жүргізді. «Ең үздік болашақ фотожурналист» сайысында команда мүшелері өзара кеңесе отырып, университет қабырғасының көрнекті жерлерінен бейне түсірді. Ал дәл қазір, шешуші сайыста, жеңіске мен жетемін деген олимпиада қатысушылары баспасөз және онлайн-журналистика бойынша додаға түсуде.
Айта кету керек, ең дарынды болашақ журналистерді осы салада жүрген белгілі тұлғалар анықтамақ. Биік тұғырынан кім көрінуге лайық екенін бүгінде телевизия саласында зерттеу жүргізіп, кітап жазатын Құдайберегн Тұрсынов, «Қазақстан» ҰА продюссері Жаңылхан Асылбекова, ҚазҰУ-дың баспасөз және электронды БАҚ кафедрасының доценті, филология ғылымдарының кандидаты Ғалия Тілеубергенқызы шешетін болады.
Әрі қарай

Үздік журналистер сайысы

Бүгін Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университетінің журналистика факултьтетінің ұйымдастыруымен республикалық «Ең дарынды болашақ журналист» атты пәндік олимпиадасы өтіп жатыр. Олимпиаданың басты мақсаты республика деңгейіндегі ең дарынды, қарымды журналисттерді анықтау, іріктеу. Төртінші рет өткізіліп отырған олимпиадаға республикамыздың барлық аймақтарынан 10 команда қатысып отыр.  Алғашқы турда 100 сұрақтан тұратын тест өткізілді. Келесі кезең таныстыру болып өтті. Жоғары дәрежеліде дайындалып келген болашақ журналистер өз таныстырулары мен алдын ала дайындалған видеоларын көрсетіп олимпиаданың беташарын ашып берді. Биылғы олимпиаданың былтырғыдан ең басты ерекшелігі барлық аймақтағы университеттердің толық қамтылғандығы. Телерадиожурналистика кафедрасының меңгерушісі, доцент Құдайберген Тұрсын: «Өткізіліп отырған олимпиада болашақ журналистердің дамуына үлкен септігін тигізеді» -деді.
Әрі қарай

Журналистика мектебіне қабылдау аяқталып қалды. Асығыңыздар!

  • kazjur
Көптен бері жазба жазбағаныма кешірім сұрай отырып, жаңа бастап келе жатқан блогерлерге немесе болашақ журналистерге пайдалы болар деген ниетпен мына хабарландыруды жариялап отырмын.

Алғашқы қазақстандық тәуелсіз Журналистика мектебі журналистика курсына қабылдау қабылдау мерзімінің аяқталуға жақындағанын хабарлайды.

MediaSchool – еліміздің шынайы медианарығына бейімделген журналистика және PR Мектебі.
Журналистика мектебі журналистік шеберлікті меңгергісі келетіндерге, бірақ БАҚ саласына қажетті тәжірибесі жоқ адамдарға арналған. Оқу қазақ және орыс тілдерінде жүргізіледі.

Қарқынды практикалық оқыту бағдарламасы мынадай блоктардан тұрады:
• Баспасөз БАҚ-ы;
• Ақпараттық агенттіктер мен электронды БАҚ құралдары;
• Заманауи медиа;
• БАҚ және Құқық.
Оқу барысында студенттер Қазақстанның бұқаралық ақпарат құралдары туралы жалпылама мәлімет алып, жарияланымдардың құрылымын зерттеп, әр түрлі форматта мақала жазуды, ақпарат көздерін тауып, телевизиялық жаңалықтар сюжетін жасауды үйренеді.

Сонымен қатар жаңа медиамен жұмыс жасаудың ерекшеліктерімен, мультимедиялық журналистиканың заманауи талаптарымен танысып, этикалық және заңдық нормаларды сақтай отырып мақала жазудың қыр-сырын меңгереді. Дәрістер тренинг түрінде өтеді. Оларды тәжірибелі мамандар – журналистер, блоггерлер, редакторлар, саясаттанушылар, сарапшылар, құқыққорғаушылар, инфографистер, заңгерлер өткізеді.

Журналистика Мектебіне қабылдау 2013 жылдың 1 сәуіріне дейін жалғасады. Сабақ 2013 жылдың 2 сәуірінде басталады. Оқу ақысы айына – 25 000 теңге.
Курстың оқу мерзімі – 4 ай (3 ай – оқу, 1 ай – тәжірибе). Дәріс сейсенбі және бейсенбі, жұма күндері кешкі уақытта жүреді.
Қосымша ақпаратты топ үйлестірушісінен ала аласыз: Рысгүл Рамазанова, +7 727 261 66 69, +7 778 907 16 08, rasti.comwashington@gmail.com

P.S: Журналистика немесе блогқа қызығатын адамдарға үлкен пайдасы тиетініне сенімдімін. Жаңа блог бастаушылар, студенттер осы жолғы курсқа үлгеруге тырысыңыздар!
Әрі қарай