Ұлан жылдың үздігі!

«Алаш айнасындағы» Әзиз ағамның ғана емес, бүкіл қазақ жанкүйерлерінің сүйіктісіне айналған Ұлан Қонысбаев 2011 жылдың үздік футболшысы атанды! Ұлттық футбол лигасы жүргізген дауыс беру нәтижесінде Тараздық өреннің мерейі үстем болыпты! Не дейміз, Құтты болсын! Қазақ футболын өрге сүйрей берсін! Ұланның Түркия қақпасына соққан голы ешқашан есімнен кетпейді. Осындай голдардың талайын соғуыңа тілектеспіз!Ұлан Қонысбаев
Әрі қарай

Автокурс

ШохаКеше автокурсқа барсам, менің жүргізуге үйреніп қалған мерсухам (шохам) жоқ. Әрине, шетел маркалы көліктер көп, бірақ маған осы жалғыз, әрі ескі жигули тап болд та, (айтпақшы енді жигули де шет ел маркасына жатады ғо, как-будто осы машинаны өзіміз ойлап тапқандай) осыдан бастаған соң, аяғына дейін жақсылап көлік жүргізуді үйреніп алайын дедім, әйтеуір аяусыз. Енді оқуда өздеріңіз білетіндей/өздеріңіз білмейтіндей (кімге қалай) әйелдер қауымы көп екен. Біреуіне қарасам, жасы орта шамадағы әйел, өзінің гольфухасына мінуге бара жатқанда көңілі көтеріңкі өзінен өзі күліп бара жатыр, оған қараған мен де күлгім келіп кетті, қой құрсын (осы қазақты құртатын құрсын, бірақ бұл жерде не к месту, жарайд) салмақты болайын дедім… (татыр күлвалайыншы..) жарайд кеттік. Сонымен машинаға келетін болсақ, жигулиды митсубисиге ауыстырған екен, енді сол мицухаға сыпайы (галантный) болып мініп, сыпайы болып түсіп жүрк. Айтпақшы, бір жағынан жақсы болд, шоханың (кәк рәз) ана несі кетіп жүред… муфтасы (сцеплениясы), басқаннан кейін, кейін қарай шықпай қалатын әдеті бар, сосын аяғыңды сцеплениенің астына тығып шығарып аласын, соған шамасы үйреніп қалған жайтым бар-ау дим, енді галанттың муфтасының астына аяғымды тықпайм, бір жағынан жақсы етігім бүлінбейд, екінші жағынан да жақсы өйткені, көп салмақ түспейд, көлік барлық жағынан да жайлы. Джө шын, ана бұрынғы ескі машинамен үйреніп жүргендерге обал да, кінә өзімнен деп ойлап қалып, сенімсіздік пайда болып, «машина айдау» менікі емес деп қалулары мүмкін дә басқалардың. Әрине, проблема бастапқыда сол старттан басталады, яғни муфтаны басып тұрып, 1-ге саласын да жаймен газды басып және дәл солай жаймен бір уақытта сцеплениені жібересін. Қазір көлік айдауда біраз нәрселерді үйрендік. Енді қалғаны өзіме жеке машина сатып алу, ал әзірге ағамның ескі апелюшочка аструхочкасы (опель ғо, өз басым осы марканы аппель деп оқим, біреу орёл дид, енді әркімнің өзінің варияциясы бар) бар ед… эээ бірақ ол автомат екен ғо, өз басым автомат айдағым келмид, бірақ амал не, таңдайтын жағдайда емеспін. Ең бастысы көлік айдағанда сақ болыңыздар халайық! Сіздер көлік айдағанда тек өзіңіз үшін емес, айналадағы адамдар үшін де жауапкершіліктесіз. Әсіресе, қыздардың құлақтарына… екі құлақтарына да тынық мұхитының түбінен табылған маржан тастан жасалған үлкен сырға!
З.Ы. Қыздар, балдардың аяғына қарағанда егер аяқ-киімі лас болса, онда ол муфтасы дұрыс жасамайтын машина айдаған!
Аудионұсқасы: micknick.podfm.ru/my_podcasts/14/
Әрі қарай

Левит жартылай финалда

Мына жердегі ақпаратқа сенсек біздің Василий Левит деген боксеріміз жартылай финалға шығыпты. Негізі оны білмейді екенмін.
Мына бойын интернеттен тауып алдым. Білетін информациондарың болса бөлісе отырыңдар
Әрі қарай

Абайдың қара сөздері - III сөз

Қазақтың бірінің біріне қаскүнем болмағының, бірінің тілеуін бірі тілеспейтұғынының, рас сөзі аз болатұғынының, қызметке таласқыш болатұғынының, өздерінің жалқау болатұғынының себебі не? Һәмма ғаламға белгілі данышпандар әлдеқашан байқаған: әрбір жалқау кісі қорқақ, қайратсыз тартады; әрбір қайратсыз қорқақ, мақтаншақ келеді; әрбір мақтаншақ қорқақ, ақылсыз, надан келеді; әрбір ақылсыз надан, арсыз келеді; әрбір арсыз жалқаудан сұрамсақ, өзі тойымсыз, өнерсіз, ешкімге достығы жоқ жандар шығады.
Мұның бәрі төрт аяқты малды көбейтеміннен басқа ойының жоқтығынан, өзге егін, сауда, өнер, ғылым — солар секілді нәрселерге салынса, бұлай болмас еді. Әрбір мал іздеген малым көп болса, өзімдікі де, балаларым да малды болса екен дейді. Ол мал көбейсе, малшыларға бақтырмақ, өздері етке, қымызға тойып, сұлуды жайлап, жүйрікті байлап отырмақ. Қыстауы тарлық қылса, арызы жеткендік, сыйы өткендік, байлық қызметінен біреудің қыстауын сатып алмақ, ептеп алмақ, тартып алмақ. Ол қыстауынан айырылған және біреуге тиіспек, я болмаса орынсыздығынан елден кетпек — әр қазақтың ойы осы.
Осылар біріне бірі достық ойлай ала ма? Кедей көп болса, ақысы кем болар еді, малдан айырылғандар көбейсе, қыстауы босар еді деп, мен ананы кедей болса екен деп, ол мені кедей болса екен деп, әуелде ішімізбен қас сағындық. Әрі-беріден соң сыртымызға шықты, жауластық, дауластық, партияластық. Осындай қастарға сөзім өтімді болсын және де ептеп мал жиюға күшім жетімді болсын деп, қызметке болыстық, билікке таластық. Сонан соң не момынның баласы бөтен жаққа шығып, еңбек қылып, мал іздемейді, егін, сауданың керегі жоқ болады. Өз басын өзі осындай таласпенен кісі көбейтеміз деп партия жиғандардың бүгін біреуіне, ертең біреуіне кезекпен сатады да жүреді. Ұрылар тыйылмайды. Ел тыныш болса, оның ұрлығын ешкім сүйемес еді. Ел екі жар болған соң, кім ант ішіп ақтап, арамдығын жақтап, сүйеймін десе, соған жақ болып сүйеніп, бұрынғыдан ұрлығын әлденеше есе асырады.
Елдегі жақсы адамдардың бәрінің үстінен бекер, өтірік «шапты, талады» деген әртүрлі уголовный іс көрсетіп, арыз береді. Оған дознание — тергеу шығарады. Өтірік көрмегенін көрдім деуші куәлар да әлдеқашан дайындап қойылған, бағанағы жақсы адам сайлауға жарамасы үшін. Ол адам басын құтқармақ үшін жамандарға жалынса, оның да адамдығының кеткені, егер жалынбаса, тергеулі, сотты адам болып, ешбір қызметке жарамай, басы қатерге түсіп өткені. Ол болыс болғандар өзі қулық, арамдықпенен болыстыққа жеткен соң, момынды қадірлемейді, өзіндей арам, қуларды қадірлейді, өзіме дос болып, жәрдемі тиеді деп, егер қас болса, бір түрлі өзіме де залал жасауға қолынан келеді деп.
Осы күнде қазақ ішінде «ісі білмес, кісі білер» деген мақал шықты. Оның мәнісі: «ісіңнің түзулігінен жетпессің, кісіңнің амалшы, айлалылығынан жетерсің» деген сөз. Үш жылға болыс сайланады. Әуелгі жылы «Сені біз сайламадық па?» деп елдің бұлданғандығымен күні өтеді. Екінші жылы кандидатпенен аңдысып күні өтеді. Үшінші жылы сайлауға жақындап қалып, тағы болыс болып қалуға болар ма екен деп күні өтеді. Енді несі қалды? Осы қазақ халқының осындай бұзықшылыққа тартып, жылдан жылға төмендеп бара жатқанын көрген соң, менің ойыма келеді: Халықтың болыстыққа сайлаймын деген кісісі пәлен қадәрлі орысша образование алған кісі болсын. Егер де орталарында ондай кісісі жоқ болса, яки бар болса да сайламаса, уезный начальник пенен военный губернатордың назначениесімен болады десе, бұл халыққа бек пайдалы болар еді. Оның себебі: әуелі — қызметқұмар қазақ балаларына образование беруге ол да — пайдалы іс, екінші — назначениемен болған болыстар халыққа міндетті болмас еді, ұлықтарға міндетті болар еді.
Уә және назначение қылғанда тергеуі, сұрауы барлығына қарамаса, өтірік арыз берушілер азаяр еді, бәлки жоғалар еді. Уә және әрбір болыс елде старшина басы бір би сайланғандық, бұл халыққа көп залал болғандығы көрініп, сыналып білінді. Бұл билік деген біздің қазақ ішінде әрбір сайланған кісінің қолынан келмейді. Бұған бұрынғы «Қасым ханның қасқа жолын, Есім ханның ескі жолын», Әз Тәуке ханның Күлтөбенің басындағы күнде кеңес болғанда «Жеті жарғысын» білмек керек. Әм, ол ескі сөздердің қайсысы заман өзгергендікпенен ескіріп, бұл жаңа заманға келіспейтұғын болса, оның орнына татымды толық билік шығарып, төлеу саларға жарарлық кісі болса керек еді, ондай кісі аз, яки тіпті жоқ.
Бұрынғы қазақ жайын жақсы білген адамдар айтыпты: «Би екеу болса, дау төртеу болады» деп. Оның мәнісі — тақ болмаса, жұп билер таласып, дау көбейте береді дегенмен айтылған сөз. Өйтіп би көбейткенше, әрбір болыс елден толымды-білімді үш-ақ кісі билікке жыл кесілмей сайланса, олар түссе, жаманшылығы әшкере білінгендікпенен түссе, әйтпесе түспесе. Ол билерге даугер адамдар қалмай, екеуі екі кісіні билікке таңдап алып, үстіне біреуді посредникке сайлап алып, біте берсе; егер оған да ынтымақтаса алмаса, бағанағы үш бидің біреуін алып, яки жеребемен сайлап алып жүгінсе, сонда дау ұзамай, бітім болар еді.
Әрі қарай

Қартайтпайтын һәм жасартатын «әбілхаят суы» қашан пайда болатыны туралы

АСТАНА. 21 қараша. ҚазАқпарат /Жасұлан Аманбайұлы/ — Адам баласын қартайтпайтын құдірет ойлап табу — бүгінгі ғылымның бас ауыртып отырған мәселесі. Өзекті жанға бір өлім барын біле тұра, ұзақ ғұмыр сүруден үмітті адамзат «мәңгілік өмір» кілтін іздеу жолында тер төгуін доғармақ емес. Барлығының іздегені де, көксегені де бір — қартайтпайтын һәм өлтірмейтін «әбілхаят суын» ойлап табу.
Бұл бағыттағы ғылыми ізденістерге Астанадағы Назарбаев университетінің «Өмір туралы ғылым» орталығы да белсенді түрде араласып келеді. Оның тұңғыш жемістері мен соңғы заманауи жетістіктері жайлы сайт тілшісіне «Өмір туралы ғылым» орталығының бас директоры, хирургия профессоры Жақсыбай Жұмаділов әңгімелеп беруге өз ықыласын білдірген болатын.
Әрі қарай