Бобби Сэндс: "Мені Құдай жазалайды ма?"

Арнайы «Үздік кино сыншысы» байқауы үшін

Блог - zholantai: Бобби Сэндс: Мені Құдай жазалайды ма?

Ұлыбританиялық режиссер Стив МакКуиннің «Ашығу» («Hunger», «Голод») драмасы Солтүстік Ирландия тарихындағы елеулі оқиға ИРА-лықтардың ағылшын үстемдігіне қарсы күресіне арналған. Тарихи драманың өзегіне 1981 жылғы Мэйз түрмесіндегі жаппай аштық жариялау оқиғасы алынған. Бас кейіпкер – Бобби Сэндс (Майкл Фассбендер). Өмірде болған адам.
«Саяси кісі өлтіру, саяси жарылыс жасау, саяси зорлық-зомбылық деген ұғымдар болмайды. Кісі өлтіру, жарылыс жасау және зорлық-зомбылық деген ұғымдар қылмыс болып саналады. Біз бұл жерде ешқандай да мәмілеге бармаймыз. Саяси мәртебе бермейміз» деген Тэтчердің мәлімдемесімен басталатын «Ашығуды» шартты түрде төрт жікке бөлуге болады.
Біріншісі, күрескер Дэйви Гилленнің Мэйз түрмесіне келіп түсуі және Дэйвидің көзімен түрмедегі жағдайға оқырманның көзін үйрету. Екіншісі, Бобби Сэндспен танысу. Үшіншісі, Бобби Сэндс пен әулие әкей Моранның арасындағы сұхбат. Төртіншісі, Бобби Сэндстың ашығуы.
Фильмде «Ирландияның Республикалық армиясы» ұлт-азаттық ұйымының Мэйз түрмесінде жазасын өтеп жатқан мүшелерінің өздеріне саяси тұтқын мәртебесін алу жолындағы күресі баяндалады. Олар алғашында наразылық ретінде жуынудан, түрме киімін киіп жүруден бас тартады. Өздері жатқан камераларының ішін былғап, нәжістерін қабырғаға жағады. Алайда бұл тәсіл де еш нәтиже бермейді. Тұтқындарды күштеп жуындырады, шаштарын қырқып, сақал-мұрттарын күзеп тастайды. Көкала қойдай етіп сабайды. Ақырында тұтқындардың қозғаушы күші Бобби Сэндс аштық жариялауға шешім қабылдайды.
Блог - zholantai: Бобби Сэндс: Мені Құдай жазалайды ма?
«Ашығудың» сценарийін Стив МакКуин мен Энда Уолш жазған. Мұнда Энда Уолштың аса бір тер төге қойғаны байқалмайды. Мейз түрмесінің 1981 жылғы жағдайы мен сол уақыттағы саяси ахуалды екшелеп, тарих маманы ретінде көмек бергені болмаса, сценарий жазуда Стивтің көлеңкесінде қалғаны анық.
Сценарий желісінен МакКуиннің кейінгі фильмдерінде байқатқан қолтаңбасы айқын көрінеді. МакКуинде сценарийді оқиғаға емес, көркем кадрге бейімдеу бар. Үлкен киноға қысқаметражды фильмдер түсіру арқылы келген режиссер ғой. Режиссерлікке дейін суретші болғаны бар. Стив МакКуин сценарий жазуда оқиғалардың байланысуын емес, түсіретін кадрларын уайымдайды.
Блог - zholantai: Бобби Сэндс: Мені Құдай жазалайды ма?
Өзі жазған сценарийін өзі фильмге айналдырған Стив МакКуиннің режиссурасынан тек өте әдемі кадрларды ғана көруге болады. Қозғалмайтын, өте баяу алмасатын кадрлардың жетегіне ілескенде режиссердің бұрнағы өмірінде кескіндеме өнерімен қатысы бар болғаны анық білінеді.
Стив МакКуин үшін кадр маңызды. Диалогты екіншіге, оқиғаны үшіншіге ысырып тастайтын режиссер. Кадрдегі сұлулықты алға қояды. Сонысымен, ерекше. Әрбір кадр көз тойдырады. Стив МакКуинге «Ашығуды» түсіруде толықтай еркіндік берілген. Тұтас бір тарихтың тігісін сөкпей, қаз-қалпында жеткізген. Тарихқа адалдық танытқан режиссер.
Блог - zholantai: Бобби Сэндс: Мені Құдай жазалайды ма?
Майкл Фассбендерді актер еткен – Стив МакКуин. Қай-қай фильміне болмасын Фассбендерді сүйрелеп жүреді. Осы бір жақсы немістің шығармашылығын өз шығармашылығымен үндестіре білгенінен болар, «Ашығуда» да Майкл Фассбендерге бас кейіпкер Бобби Сэндстың рөлін береді.
Бобби Сэндс сынды кесек тұлғаны сомдау үшін 12 келіге арықтаған Фассбендердің талабы зор. Азаттықты аңсаған, Ирландияның біртұтастығын арман еткен Бобби Сэндстың адуын тұлғасы бастапқыда толығымен ашылмайды. Әулие әкей Доминик Моранмен болған сұхбатында да құрған сұрақ қоюдан аспайды. Фильмді көрмес бұрын ИРА-мен, Бобби Сэндстың кім екендігімен танысып алған көрермен – фильмдегі Бобби Сэндстан тарихта қалған Бобби Сэндсты көре алмайды. Майкл Фассбендерге адуындық жетіспейді. Дегенмен, ашығудан бұратылған адамның кейпін айнытпай жеткізеді.

Блог - zholantai: Бобби Сэндс: Мені Құдай жазалайды ма?
Қосалқы актерлерден Дэйви Геллинді сомдаған Брайан Миллиганның ойынын ерек атап өтуге болады. Көзіне үрей мен қайсарлық қатар ұялаған кейіпкердің кейпін айнытпай салған Дэйвидің жанары түрмедегі ахуалды айнытпай жеткізеді.

Блог - zholantai: Бобби Сэндс: Мені Құдай жазалайды ма?
Фильмның ортасына дейін ілесіп келетін тағы бір кейіпкер бар. Ол — тұтқындарды ұра-ұра саусақ терісі ыдыраған түрме офицері. Қарама-қайшылыққа толы кейіпкер.

Блог - zholantai: Бобби Сэндс: Мені Құдай жазалайды ма?
«Ашығудың»» басты мақтанышы – операторлық жұмыс. Фильмнің қоюшы-операторы — Шон Боббит.
Оператордың шеберлігі — Дэйви камераға алғаш келіп түскенде-ақ байқалады. Жаңа келген тұтқынның денесі суық пен үрейден дірілдей бастайды. Сонда қабырғаға айнала көз жүгірткендегі камераның дірілі — камера ішіндегі ауанды нақпа-нақ жеткізеді. Тіпті қабырғаға жағылған нәжіс пен құсықтың иісі мұрынға келгендей болады.
Бобби Сэндстың аштық жариялауы басталысымен оператор да өз күшіне мінеді. Мұндағы әрбір кадрде әсер ету бар. Бобби Сэндстың ашығудан әлсіреп, ажалмен арпалысқан сәтін екі, не үш қайтара айналдырып көру – артықтық етпейді. Әзірейіл кезекті құрбанның жанын алуға келгенде өз «жемтігін» осылай торуылдайды ма екен деген ой келеді. Құйқа шымырлап, дене байғұс тіршіліктің тұтқасына жармаса түскендей болады, камераның оңды-солды, жоғары-төмен жылжуынан тіршілік пен түнектің бір-бірімен арпалысы, арбасуы сезіледі.
«Аштықтан көзі қарауытып, айналасындағы заттарды ажыратудан қалды» деген сөздің бейнеленген түрін де осы кинодан табылады. Тіріліктің соңғы демі үздік-үздік шығып, демнің оттай лебі ауаға араласқанын сезінудің қияметі кадрде тым шебер көрсетіледі.

«Ашығудың» композиторы — Лео Абрахамс пен Дэвид Холмс. Екіншісі небір азулы фильмдерді әуенмен әрлеген композитор. Десе де, «Ашығуда» әуен аз. Фильмнің басым бөлігі табиға дыбыстармен көмкерілген. Мұндағы дыбыс операторы Паул Дэвистің еңбегін атап өту керек-ақ. Қозғалуға шамасы жоқ дененің әлсіз тынысы «Ашығуда» естіледі.
«Ашығу» — Стив МакКуиннің дебюті. Өте сәтті дебюті.
«Ашығу» — империялық билікке қарсы шыққан азғана топтың үлкен әрекетін көрсеткен фильм. Жалпы Солтүстік Ирландияның Ирландия Республикасынан бөлек қалуына протестанттық дін өкілдерінің ықпалы мол болды. Стив МакКуин осыны қалай жеткізеді екен деп ойлаған едім. Режиссер қате кетпеді. Тұтқындардың түрмеге уағыз айтуға келген дін қызметкеріне деген ықыласын бірнеше секундқа созылған кадрмен көрсете отырып, тығырықтан шығып кетті. Католиктер мен протестанттар арасындағы қақтығысты осыбір кадрлерімен-ақ көрсете білді.

Блог - zholantai: Бобби Сэндс: Мені Құдай жазалайды ма?
Бобби Сэндс пен әулие әкей Моран арасындағы 23 минутқа созылған сұқбаттың да айтары жетіп артылады. МакКуиннің дінге деген көзқарасы анық байқалады. Әулие әкей мен өлімге басын тіккен тұтқын арасындағы осыбір әңгімені Стив Маккуин өз жанынан қосып, әспеттегені анық болса, онда Стив МакКуиннің дін хақындағы ойы «Ашығуда» сыртқа шығады.
«Ашығудағы» сөлі сарқылған денеден шыққан көз жасы — фильмді тым биікке көтеріп тастайды.
Әрі қарай

#БББББұзу. Өмірде жақын құрбылар, блогиадада кім бұлар?

Бұзылған нәрсенің бәрі жарамсыз емес. Блогиаданың осы кезеңіндегі 6-туры «Бұзу» деп аталғанын көзі -18 бен +23 арасындағы оқырман жақсы білетін шығар.
Түһ, тағы көп әріп боп кетті. Жарайды, оқыңдар, һәм посттың жартысын суреттер ап тұрғанын ұғыңыздар.

«И сразу о главном...» дейтін жаңалықтар дикторлары секілді. Әуелі мұңды нәжіс болмаса да, көңіл көншітпейтін жайттар хақында.
Абзал Сариевқа ұйымдастырушылар атынан алғыс айтқаннан өзге амалы жоқ. Онсыз да қазақы саналы беймарал блогерлердің арқасында бірнеше сатыдан өтіп кеткен бұл азамат осы межеден жарысты тәмамдады. Ақаулар кесірінен бірнеше сағат кеш жариялаған блогерге ұйымдастырушылардың қатаң болғаны да заңды. Жарыс ол жарыс, ереже ол ереже. Алайда, алғашқы үштікке (қой онымен, бестікке де) таласуға лағынеті де, қабілеті де жете бермейтін жігітті қинамай-ақ, өздері де тыныш көңілмен өтінішін қабыл алған щығар. Абзал, еркексің! Блогиададағы жолың үшін рақмет!

Жандос та уақыт тапшылығын көре отыра, үлгермей қалды. Мен үміт күткен айдаһарлардың бірі еді, екі тур қатар жазбасыз қалды. Сәйкесінше, төрттіктен сырғыды. Ресми өтініш жайлы дерек жоқ, дегенмен… Бәрібір рақмет, сегіздіктегі семіз орның құтты болсын, Жандос! Сенің Асқар туралы туындың менің жүре… жарайды, енді, оттамай-ақ қояйын, архивімде мәңгілік қалмақ.

Егер де сіз сенетін барлық рухани субстанциялар жар болып, келесі блогиада боп жатса, соңғы сегіздік қатарынан мұндай жолмен жарыстан кететіндер болмауы тиіс де санаймын. Иә, өмір, иә, тіршілік. Алайда, «осадок-то остался».

Сонымен…
Ернар Бекенов. «Блогиада #20. Менің стереотиптерім қалай бұзылды?». Маған өз басынан өткен жазбалар ұнайды. Бір жылылық, сенімділік, объективтілік (парадокс!) бар секілді.
Алайда, өз басының стеротиптері жайлы айтқанда, Ерлан Оспан есімді азамат айтпақшы, «Стереотип комплекспен шатасып кетіпті». Жо-жоқ, бұлар да стереотип. тек бір адамның өз жеке басына қатысты болғандықтан, масштабы сондай тар көрінеді. Жеке бастың күйі әркез комплекстермен іргелес. Қысқасы, жалпы мағынасында стереотип ұғымы көп адаммен байланысты болуы тиіс. «Принциптер мен стереотиптер талай өзгереді екен. Осыдан бірнеше жыл бұрын өміріңде осындай оқиғалар болады десе сенбес едім.» Міне, міне, бұл принциптар болса керек.
Сөзсіз, жазбаның басым тұстарына — тартымдылығы, жылылығы жатады. Өйткені, онда сіз барсыз. Суреттеріңіз — «и-и, джәні». Базарбайдың сіз жайлы жазбаған тұстарын мына посттан білдік. Техника шебер. Сонсоң, аталған кемшіліктері бола тұра, осынау идеяны, постты осылай жазу бастамасын тамаша дегім келеді. Ерекше.
Блог - Boribay_Bekarys: #БББББұзу. Өмірде жақын құрбылар, блогиадада кім бұлар?

Маралбек Сағынғанов. «Арықтау амалдары: Стереотиптермен күрес».
Жазба тілі жатық. Демотиваторлар (факт жүзінде — мотвиаторлар) — өрт! Иә, бәлкім, көбі орысша дайын демдердің аудармасы шығар. Бірақ ол кімнің шаруасы? Нәтиже біреу — қазақша қағытпа, тамаша материалдар шықты.
Енді, жалпы, тақырып таңдау. Білетін тақырып болғасын, жиі бой ұруға кет әрі еместігіңіз көрініп*-ақ тұр. Өйткені тура бір ай бұрынғы постыңыз да «Арықтау амалдары: Диета әлде фитнес» деп аталып еді ғой. Ой, балдызыңды, сөздеріне дейін бірдей-ақ екен. «Алдыңғы бір постты өңін айналдырып қайта жазып шыққан сияқтя екен» (цитата қаз-қалпында) деген Қожабекова ханым да мұны байқапты.
Сонсоң, стереотиптерді айтып-айтып тастап, олай емес екенін ұқтырғаннан соң, сәл-сәл басқа не істеу керек екенін кеңестеген ләзім бе деп қалам. Мысалы, «Кешкі алтыдан кейін нәр татпа» — стеротип-миф екенін паш еткен соң, онда сол кеште қалай, не, қанша жеген жөн екенін де айта кетсең, қатып кетер ме еді? Білмеймін, «аяқталмай қалудың тұщымды дәмі».
Жалпы, ана айтылғанның бәрі стереотиптер деген тұспал үшін ғана, ақпараттық салмағы үшін ғана тағы да бір сауатты пост дер едім. Дей тұрғанмен, дәлелдеу жүгі онша орындалмаған секілді.
Иә, тағы бір рет айтайыншы, демотиваторлар — өрт!Блог - Boribay_Bekarys: #БББББұзу. Өмірде жақын құрбылар, блогиадада кім бұлар?

Әйгерім Кеулімжай. «Шетелде білім алу туралы 7 миф».
Пост тілі — қарапайым, түсінікті. Еңбек көзге ұрып тұр. Тамаша пост!
Бірден: «Біздерде мынадай бар, мынадай бар» (С.Т.) дейтұғын тұжырымдардан гөрі, мынадайлардың бар екенін оқырманның өзіне дәлелдей көрсете отырғаның — жақсы жүріс. «Статистиканы қара, еу, маубас!» деп шұқып көрсету — қалай болғанда да әккілік (әкулік?  ) Дегенмен, бірінші мифтегідей көрнекі статистканы басқаларға да көрсетуге болар еді. Мәселен, оқу ақысы туралы пунктте. Дәніктіріп жібердің жай.
«2. «Шетелге оқуға түсу және шетелде оқу тым қиын»» — сауалнама қорытындысы бойынша, халықта бұндай стереотип жоқ екен, шынымен де солай деген сияқты нақты қорытынды жасай кетсең, біз секілді ноқалай ноқаттарға тәуір еді. Әйтпесе, тақырып стереотип бұзу болғасын, біз жарым-жартылай оқып, сондай стереотип бар деп ойлап қалармыз. Егер терең үңілсең, логикалық шырмалуға ұшырап қаласың. Жалпы ботқа, бірақ ол сенің постыңа байланысты болмауы мүмкін. Менің басыма байланысты болуы да ықтимал.
«Ал сіз осыған байланысты қандай мифтерді білесіз? Айта қойыңыз, қарсы тұжырым табылып қалар.» Поһ, не деген паңдық, не деген сенімділік! «Бүге-шігесіне дейін білем, келіңдер нақ!» дейсің бе?
бы.зы. Шетелде оқитын таныстарың көп екен. Жазба — құнтты, алда жаңа жетістіктер тілеймін!
Блог - Boribay_Bekarys: #БББББұзу. Өмірде жақын құрбылар, блогиадада кім бұлар?

Асқар Базарбай. "ҮЗДІК 10 «ЖЕГЕН ЖӘРДЕМ». Өліп болмайтын өтірік амалдар хит-парады". Көрейік.
Стиль, тіл — орынды. Жоқ, материал суперрррро! Мысалы:
"Әрине, ондай кезде әрбір «шәкәрімтанушы» табан астында медицина ғылымының докторы боп кетеді."
«Ақтөбе облыстық жедел дәрігерлік көмек көрсету ауруханасының оташысы — Арыстан Базарбай» — Сыбайлас қамқорлық?
Бірақ, мен «кажется, сапсем ақуел». Мынаны қарашы. "Ұшық, яғни герпес суық тию арқылы емес, вирус әрекеті нәтижесінде пайда болады" дегеніңе сене отыра, оны дәлелдейтін дәйек іздеп отырмын. «Асқар айтты ғо» — негізі, аргумент, дей тұрғанмен… Тағы бірдеңе қоссаң, қарабайыр ажалды ғалымдар сөзі, статистика, меднұсқаулық үзіндісі. Жай, қалау.
Жоооқ, мына «подачаны» қарашы! Түууу!
«Сондықтан, тағы да қайталаймын, білмесең — түртпеші бейшараны.»
«Сатпаев пен Гагарин көшелерінің қиылысын меңзеп, ұлы тұлғаларды масқаралау үшін тұрған жоқ.» — Құрманғазы?
Болдым. Цитаталап отырам ба енді осылай?
Жалпы, пост — күшті-күшті. Маған өзіме көп кеңес түйгізді. Менің қара жұмысымда, айналамда талай «ауыштар» жүргенде пайдалы ма деп қалдым. «Келесі жазбаңызға автоматты түрде 10 ұпай қоямын деп отырмын. Тіпті далбаса жазсаң да.» (Ерлан Оспан) — неннадда так.  Бірақ мен де осылай жеткізер ем эмоциямды. Назгүл 9 қойды, хехе!
Асеке, шаба бер!
Блог - Boribay_Bekarys: #БББББұзу. Өмірде жақын құрбылар, блогиадада кім бұлар?

Эльвира Ерғалина. «Көлік тізгініндегі әйел — граната ұстаған маймыл? Ха!»
Пост танымдық ақпараттарға толы. Стиль — аралас, алайда, бұл жерде — бұл артықшылық.
«Астанада әр бесінші көлікті әйелдер жүргізеді екен. Жол ережесін бұзған 30 көлік тоқтатылса, оның ішіндегі бір жүргізуші ғана әйел жынысты болып шығатын көрінеді… Демек, әйелдер тірлікке ғана емес, автоға да өте ұқыпты қарайды». Суыртпақтаған тұжырым ғой, феминистка! Қой, қауіпсіздік қызметкерлері кейде жай әйел екенін көріп, тоқтатпай қоя салады.
Жалпы, өте сапалы пост. Жарып жіберетін ештеңе болмағанымен, әр бөлшегі орнында секілді. Есіңізде ме (не сұрақ мынау? сіздің есіңізде болмағанда, кімнің есінде болад?), «Көктем — кей бизнестің басы, кей бизнестің аяғы» атты жазбаңызда жезөкшенің пікірмен аяқтап едіңіз ғой. Сол секілді қою нүкте болса деймін де. Мысалы, қатты айдайтын (мәшинені) қатынның видеосы. Жай, өз толғанысым. Рақмет, сізді лав екенімді айтып па ем өткенде?
Блог - Boribay_Bekarys: #БББББұзу. Өмірде жақын құрбылар, блогиадада кім бұлар?

Айнұр Ракишева. «Танымал тағамдар: стереотиптер мен шындық».
Классикалық әйелдерский жұмыс. Ізденіс бар. Безендіру — зор!
Ал жұмыс орташа. Сіздің сегіздікке сай пост жазбауыңызға себептердің ішінде -" пост жаза салсам болды" дегендей пиғыл байқалатындай ма… Турнирлік жағдайға орай, таныс алқаш Бәжөн айтатындай, "Өмір сүру — зайпал, өлу — западло" деген ұстаным ойға келеді. Сонда да, соңына дейін жазып жатқаныңызға ризамын.
Блог - Boribay_Bekarys: #БББББұзу. Өмірде жақын құрбылар, блогиадада кім бұлар?

Тоқетері: көрдік, шолдық. Қазақтілді контентті ұлғайтып жатқандарыңызға рақмет! Назгүл Қожабекованың осы аптадағы қазылығына ерекше алғыс айта отыра, бір ауыз (бір тіл, 29 тіс) сөз:
Маралбекте тың идеялар, парасат ауқымы кең еді, осы турдағы жазғаны блоги стильдік тұрғыда сапалы болғанымен, төрттікке кіргендегі немқұрайлылықтың белгісіндей болды. Мәке! Жиналыңызшы! Жарайды, Асқар, қияр с ним, бірақ ана екі пері қызды тур шеңберінде шайнап алатын қабілетіңіз бар ғой!
Ернар мен Айнұрға айырып-айырып алатын, блогиадағы құлыпсыз есікті әдемі тарс жабатын сәт келді. Әдемі пост күтеміз. Айнұр, сіздің талғамыңызбен көсілетін кезіңіз осы тур екенін өзіңіз де сезетін шығарсыз?
Асқар — өз бабында. Маньяк!
Және… Әзірге рейтингтегі әзірге екінші орынға тамаша тартыс боп жатқанын айтқым келеді. Ох, Эльвира, ох, Әйгерім! Ох, кербездер! Бірінен-бірі өтіп сілтеген арулар осынау турнирлік жағдайда шын шеберлік көрсетіп жатыр. "Өмірде жақын құрбылар, блогиадада кім бұлар"? Өз артықшылықтарына ие қасқыр қарсыластар, менің пікірімше… Бір-біріңмен алыссаң да, бір-біріңді қамшылай отырып, Базарбайды тақтан құлататын мүмкіндіктің мүңк еткен исін сеземіз әлі…
P.s. Өткенде біреулеріңіз мәймөңкелеп, «бұ гім болды, қай танысым тыраштанды?» деген шығарсыздар?
Біле жүріңіздер, керекинфоға тіркелмей оқитындар тіркелгендерден көбірек. Халық санасында оқып алып, ештеңе жазбай, тіпті пікір білдірмей кете беру — қалыпты секілді көрінеді. Арамтамақтық сана. Мен де 3 жылдан бері жай оқыдым, тіркеліп жазғандағым осы болды. Енді жұрттан қағып кеткен стильдер, тіркестер болды, әрине. Сонда да өзімнің журналистік «началым» тегін емес, қабілетім болуынан деп санаймын.
Мен — Бөрібаймын. Және маған сендердің артық пайымдарыңыз емес, осындай шолудағы фотогерлік, безендіру мәселесіндегі кеңестеріңіз қажет.
Бейбітшілік, достық, блог!

Келесі кезекте… Вуа -ля! Математика! Фотореп!

Суреттерді ықыласпен ұсынған Медет Жансановқа алғыс айтамын.
Әрі қарай

"Күнәһардың" күнәсі

Арнайы "Үздік киномінші" байқауы үшін

"… Бір кино көрсетпей қайтармаймын!
Көрерменге Люмерлерді сағындыртам,
Бла-бла-бла-бла-бла-бла..."…
деген сияқты — пафосқа толы кіріспемен бастағым келген әуелде, херметті хуйреремендер мен охуйрмандар.
Әрі қарай

Шалдарын керек қылмайтын мекен

Арнайы «Үздік кино сыншысы» байқауы үшін

«Жақсы көретін киноң қайсы!?» деп әлдебіреу шалғайға жармаса кеткенде, «Мә!» деп ұстата салатын фильмге келгенде, алдымен аузыма ілігетіні – осы. Ағайынды Коэндердің «Шалдарға еш жерде орын жоқ» («No Country for Old Men») туындысы. Біздің «ауылда» «Старикам тут не место» деген атаумен танымал.
Әрі қарай

Малефисента: қанаты барлар түсінеді

Екі адамның бірі сапалы, әрі күшті фильмді ажырата алмайды.

Блог - BekzatIsambergenov: Малефисента: қанаты барлар түсінеді

Қанаты барлар түсінеді. Қанаты бар дегенде өзінің ерекшелігі бар екенін түсінетін адамдарды айтып жатырмын. Елестетіп көріңіздерші, сені индивидуал қылатын нәрседен айырылып қалдың. Әрбір адам индивидуал деуге болады, бірақ сонда да… Егерде жәй адамды алсақ, оның екі аяғы немесе екі қолын жұлып алсақ… Жарайды, фильмде әйел-пері, одан басқа ешкімде сондай қанат жоқ, сондықтан біз еркекті алайық, оның жыныстық мүшесін жұлып алайық (әрине мені кешіріңіз, бірақ мен Малефисентаның жағдайын соншалықты қиын көремін), оның өмірлік мәні жоғалатыны анық. Сондықтан, Малефисентаның орнында болсақ, біз жылауға мәжбүр боламыз. Мен осы фильмді үш рет көріп, үш ретте де жылап шықтым. Бұл фильм негізі – ертегі. Білуімше, ертегі – жарқын болашаққа үміт беретін әңгіме. Ал бұл фильм – сол үмітті үзіп тастап көрерменді жылататын фильм. Жәй ертегі болса да, оның түбі бар. Енді осы түбінде бір адамның шынайы оқиғасы жатыр. Әрине, ешкім ұшқан жоқ, ешкім махаббаттан қайғырып мыстанға айналған жоқ. Бірақ түбінде адамның тәжірибесінің қорытындысы жатыр.

Блог - BekzatIsambergenov: Малефисента: қанаты барлар түсінеді

Шарль Перро өзінің кешірімсіз қателігіне ренжіген әйелін, оның бетпақ болып кеткен түрін Малефисента арқылы көрсеткісі келген сияқты. Оны біз білмейміз. Бірақ, сол пері қараптан қарап мыстан болып кеткен жоқ. Ертегінің оригиналы, әрине, періні бірден мыстан қылып көрсетеді. Сондықтан да «Малефисента» фильмі бізге әр нәрсені басқа ракурстан көруге, әр жағдайдың түбін, себебін біліп алып, қорытынды шығаруға мүмкіндік беріп жатыр: бірден анау жаман, мынау жаман дей бермей.

Блог - BekzatIsambergenov: Малефисента: қанаты барлар түсінеді

Фильм басында үмітіңізді қайшымен қырқып тастаса да, соңында бізге кішкене ғана иненің тесігін жарып шыққан жарық сыйлайды. Ал енді осы Малефисентаның образындағы Анджелина Джолиге әнгіме жоқ! Базар жоқ! Бис! Бииииис!!! Әрине енді фильмнің сапасы осы образды дәл тапқан режиссер – Роберт Стромбергтің арқасы. Көрмеген адамдарды мен бар болмыссымен аяймын.

Блог - BekzatIsambergenov: Малефисента: қанаты барлар түсінеді

«Естеріңде болсын! Осы фильмді көрмесеңдер біржола мәңгілік ұйқыға кетесіңдер! Менің қарғысым бұлжымас әрі мәңгілік!» ©
Әрі қарай

ДӘРЕТХАНАҒА "ЖІБЕРМЕГЕН" ФИЛЬМ...

Арнайы „Үздік кино сыншысы“ байқауы үшін!
Бұл жәй комедия емес, әзіл-шыны аралас, лирикалық комедия!
Блог - ErnarAlmabekov: ДӘРЕТХАНАҒА ЖІБЕРМЕГЕН ФИЛЬМ...
Неге бұл жанрды таңдағанын Ермек аға: "Қазақ өн бойында әзілге жақын, оны түсіне алатын халық. Өзіне-өзі күле алатын ұлттың ғана болашағы жарқын болмақ" — деп түсіндірді. Әр түрлі әлеу­мет­тік, саяси-экономикалық, рухани жағ­дай­лардағы келеңсіздіктерге іштей күйіне оты­рып, соны сыртқа әзіл арқылы шығаруға болады. Аталмыш фильм де соның дәлелі. Егер үстірт қарасаң, қарапайым комедия, ал сәл, сәл ғана тереңірек үңілсең, қарапайым комедияның айтары бар екенін түсінесің.
Көрсетілім өтетін жерге 2 сағат ерте келіп алыппын, содан күтуге тура келді, күтемін деп бірнеше кесе шайды қалай ішіп тастағанымды да байқамай қалдым. Сонымен, бәрі жиналып, режиссер мен актерларды ортаға алып сұрақты жаудыратын баспасөз конференциясы да басталып кетті. Фильмнің бас кейіпкері Күлпаш апа: «Шай көп ішсем, жиірек барамын...» дегендей, мен де осы кезде түсіндім, шынымен шайды көп ішіп қойыппын. Не керек, шыдауға тура келді. Маңызды нәрселерді жіберіп алсам, 2 сағат күткенім зая болмақ. Конференция біте салысымен заттарымды жинап, залға асықтым. Ойымда бір нәрсе: «Орын алып, қайта шығу...» Жол жөнекей су сатып алғаным тағы бар. Кезекте ұзақтау тұрып қалған сияқтымын, залға кірсем орын аз екен, ал фильм басталып кетіпті. "Қой, басын көрейін, ортасында шығып келемін ғой..." — деп ойладым да, бос орынға отыра кеттім. Ал, басынан баураған фильм мені жіберсейші сыртқа. Жібермеді, мен шығуға талпынбадым. Енді неге олай болғанына тоқталайын.
Фильмнің айтары көп. Ел телеарналары түсіретін ток-шоуларда шулап талқылайтын мәселелер бұл жерде жеңіл әзіл арқылы жеткізілген. Басты тақырып «Жетпісбайлар мен Сексенбайлар», одан кейін Ермек аға өзі көп жазған, алдыңғы фильмдерінде де көрсеткен ұрпақтар сабақтастығы мен жаңаның ескінің орнын басуы, атасының ісіне ғана мақтана алатын, бірақ өзі сол атасымен салыстыруға да келмейтін ұсақталған ұрпақ, уақыттың зулап өтіп бара жатқандығы жайындағы тақырыптарды қозғаған. Тіпті «Солай боп қалды...»-ларға да бір әзілімен тиіп өтті. Ермек ағаның сұрауы бойынша ары қарай жазбай-ақ қояйын, жазсам қызықсыз болып қалар. Жақсы әзілдерге күліп, күле отырып жылауыңыз мүмкін, бірақ ол соған тұрарлық. Сеніңіз!
Суымды ішіп отырып, бірде жымиып, бірде ішек-сілем қатып күліп, бір кадрға бола көзіме жас үйіріліп 96 минутқа созылатын фильмнің қалай аяқталғанын байқамай да қалдым. Фильм біте сала Ғазиза апа мен Қадірбек атаны кинодағы алғашқы басты рөлдерін жақсы сомдап шыққандарымен құттықтап, сыртқа асықтым…

Авторы: Ернар Алмабеков
Әрі қарай

Тақтардың ойыны немесе керемет фэнтези

«Арнайы „Үздік кино сыншысы“ байқауы үшін»
Блог - ibnabbas: Тақтардың ойыны немесе керемет фэнтези
Көптеген кітаптарда басты кейіпкер ешқашан өлмейтін кейіпте сипаттайды, ал мен оқырмандар бойына үрей орнатқанды және барлық қойылымдар шынай болғанын қалаймын. Меніңше керемет нәтижеге қол жеткізудің бірден-бір жолы- әу бастан-ақ өмірде басты кейіпкергеде қылыш тақалса өлетінін түсіндіру. Сіз батыр немесе жақсы адам болсаңызда бұл қасиеттер сіздің өміріңізді сақтап қала алмайды. Соғыста адамдар өледі және өлетіні туралы ащщы болсада жазу керек.
Джордж Мартин

2012 жылы 17 сәуір айында HBO телеарнасында Джон Мартиннің “Отпен мұздың жыры ”атты кітабына негізделген “Тақтар ойыны” көпсериалды киносы көрсетілді. Көрермендер фэнтези жанры деп байсалдылықпен қабылдағынымен үшінші маусымы(“Жүретін мәйіттер”) аяқталмай жатып көгілдір экран алдына 6,272 млн көрерменді жинап рекорд орнатты. Сериал соңына дейін түсірілмей жатып миллиондаған хаттар мен алғыстар Джон Мартин жәшігіне түсіп жатты. Фильм ортасында стоп батырмасын басып, фильмнің әсерінен орнында отыра алмай қаншама көрермендер тұрып кетіп жатты. Өзге сериалдардан қалыптасқан стеретоптердің барлығы быт-шыты шықты. Мидың қабылдау процестері өзгерді.Өйткені 5-6 сериал бойы басты кейіпкер болғандар өз қателіктерінен бастарын қылыш жалмап жатты. Өмірге шынайы қарайтындар санын арттыруға өз септігін тигізді.

Сериалдың ерекше артықшылығы:

1. Әлемдік картаның өзгеше болуы, бірақ киімдер үлгісі мен салт дәстүр ортағасырлық европаға ұқсас
2. Сюжеттік жол. Көптеген персонаждардың бір-біріне байланыстыра білген.(Мысалы: даму, қартаю)
3. Айдаһар. Айдаһар ұрпағы болып саналатын Таргариан үйі.
4. Жасанды тіл. Арнайы сериал үшін дотрак тілі әзірленді
5. Қоғам. Заманауи әлемде орналған қоғамдық проблемалар қамтылған.Мысалы: әйел құқығы, азаматтық соғыс, саясат, дін, заң және т.б
6. Адам баласын жер бетінен бір жолата жойып жіберетін гуманоид нәсілі немсе “Ақ жүргіншілер”.Гуманоид нәсіліні қарапайым адамдардан артықшылығы: Бойы ұзын, ақ шашты, дене терісі құрғақ болғандықтан мумияға ұқсайды, көз жарық көк, тілдері скрот тілі. Қарайпайым қарумен өлітру мүмкін емес, тек қана вулкандық шыныдан жасалған пышақпен өлтіріледі.
7. Жеті хандық. Вестерос континентінің ресми атауы. Старк үйі, Хаор үйі, Арен үйі, Ланнистер үйі, Дюрандон үйі, Гарденер үйі және соңығы Мартелло үйі. Әр хандықтың өз қорғайтын аймақтары бар. Қазіргі тілмен айтқанда Ресей Федерациясы және оның құрамындағы мемлекеттер.
8. Қабырға. Жеті хандықты гуманоид нәсілінен құтқарып тұрған 250 метрлік қабырға.Бұл қабырғаның өз қорғаушылары бар және көбісі бас бостандығынан айрылған қылмыскерлер.

Кейіпкерлерге кішігірім талдау:

1. Эддард Старк рөлінде Шон Бин.
Блог - ibnabbas: Тақтардың ойыны немесе керемет фэнтези
1-ші маусымның басты кейіпкері. Эддарад Старктің негізгі міндеті Вестерос континенттінің солтүстігін қорғау. Жеті хандыққа басшы болған Роберт Баратеонға көмекке келіп, сол жерде саясаттың құрбаны болады. Өзінің батылдығы құрбандықтан құтқара алмады.

2. Робб Старк. Эддард Старктың тұңғыш баласы.
Блог - ibnabbas: Тақтардың ойыны немесе керемет фэнтези
Әкесінің өлтірілген естіп кек алу мақсатында бірнеше мың әскерді жинап соғысқа аттанады. Жаста, батыл жігіт бірнеше тайпаның басын қосады.осылай 4-5 сериал басты кейіпкер болған жігіт соңында сатқындықтың арқасында анасы, әйелі және барлық әскерлері айуандықпен өлтіріледі.(Дәл осы жерде өзімді өте жайсыз сезініп кеттім.)

3. Кателин Старк. Эддардың әйелі.
Блог - ibnabbas: Тақтардың ойыны немесе керемет фэнтези
Өте батыл әйел. 3 ұл мен 2 қызды дүниеге әкелді. Өз перзенттері мен күйеуі үшін бірнеше рет отқа түседі.бірақ күймейді.

4. Кхалисия Таргариан.
Блог - ibnabbas: Тақтардың ойыны немесе керемет фэнтези
Айдаһар ұрпаңының соңғы тұяғы. Өте көрікті.Сол көріктігімен Кхал Дрого атты жабайы адамдардың басшысына тиіп алады.Бірақ бала тумайды, оның орнына 3 айдаһарды басып шығады.

5. Тирион Ланнистер рөлінде Питер Динклэйдж.
Блог - ibnabbas: Тақтардың ойыны немесе керемет фэнтези
Түрі өте ұсқынсыз, бойы кішкене болғандықтан лақап аты ”Карлик”. Сериалдың негізі қызығы осы Карликпен байланысты. Көп оқыған, өте білімді. Білек бірді, білім мыңды жеңеді деген қағиданы басты назарда ұстайды

Саундтрек.
Сериалдың негізгі саундтрекі Стивен Варбек орындау керек болатын, бірақ 2011 жылдың басында ол жобадан бас тартады.Сөйтіп оның орнын Рамин Джавали басады.Классикалық музыкаға скирпка үні қосылып тыңдаушыға “ерлікке талпыныс” альбомын суреттейді.
Тыңдау

Қоғамда орын алған кейбір қызықтар.
Норвегия еліндегі бір мектептін мұғалімі шулаған оқушыларына тынышталуын өтініп егер айтқанына құлақ асса “тақтар ойыны” романын оқып беертінін айтады екен. Оқушылар бірден тынышталып сабақ соңында мұғалімнің оқығанын ұйып тыңдайды екен.

осы уақытқа дейін 4 маусымы түсірілді. соңғы маусым 2014 көктемінде жарық көрді. 5- ші маусым 2015 жылдың көктемінде жарық көреді. Келесі маусымдарда қандай өзгерістер болатыны белгісіз, бірақ көрермендер арасында қызу талқылану бар.Ол өз алдына бөлек тақырып.
Әрі қарай

Сұлулық тек әлемді құтқармайды (рецензия)

Арнайы "Үздік кино сыншысы" конкурсы үшін

Соғыс гүлдері / The flowers of War фильміне рецензия
Блог - Erkekyz: Сұлулық тек әлемді құтқармайды (рецензия)
Өз басым соғыс туралы фильмдерді ұнатпаймын. Ұнатпағанда эмоцианалды тұрғыдан ондай жанрдағы фильмдерді қарау мен үшін сондай ауыр. Сол себепті менен соғыс туралы қандай фильм көрдің деп сұрасаңыз эээ… ммм… деп қалуым ықтимал. Дегенмен, мына бір соғыс туралы фильмнен теріс айнала алмай кеттім. Негізі фильмді, сөздің шыны керек, соғыс туралы деп ойламадым. Сенесіз бе, тіпті, жеңіл комедиялы фильм деп те ойладым. Фильмнің сюжетін оқымаған едім, постеріне де назар салып қарамағанмын. Тек актерлік құрамына ғана көз жүгіртіппін.
Сонда басты рөлде қолында қос оскары бар, красавчег Кристиан Бейл ойнайтынын білдім. Фильм қандай болғанда да, жаман болмау керек деп шештім де, жүктеп алып, жайғасып қарадым. Әсерленгенім соншалық, уақыт тоқтап, 1937 жылдың 13 желтоқсанында болған Қытай-жапон соғысына тап болғандай болдым.
Фильм маған өте ұнады, әсерлендірді,әйтеуір биылдыққа бұдан артық әлі әсерлі дүниені қарамадым. Дей тұра, супер, қызықты деп те айтуға аузың бармайды екен. Соғыс көріністері, жапон солдаттарының хайуандығы, адам мүрделері, жарылыс, қан − мұндайды көре тұра «мәәә, қандай қызық!" дей алмасың анық.

Блог - Erkekyz: Сұлулық тек әлемді құтқармайды (рецензия)

Фильмнің сюжеті қытай-жапон соғысы кезінде болған шынайы оқиға желісімен түсірілген. Басты кейіпкер, америкалық табытшы Джон, қайтыс болған дін қызметшісін көму үшін, шіркеуге келеді. Сонда ол жасырынған шіркеу қыздары мен көрші көшенің жезөкшелерін көреді. Қыздарды жапондардың хайуандығынан құтқару мақсатында, ол өзін дін қызметішісі етіп көрседі.
Қысқа да нұсқа сюжеті осындай.
Сипаттамасына қарасаң, сондай бір барлық Голливуд киноларына сай банальды сюжет сияқты, иә? Сондай банальды сюжеттен фильмді кереметтей әсерлі еткен, ол – актерлер. Енді Кристиан Бейл оскарларды бекерге алып жатқан жоқ қой, оның талантына шүбә келтірмейміз. Ал қыздар ше? Қыздар жағына келсек, басты рөлдегі актриса Ни Ни үшін (оның өзіммен жасты екенін білгенімде, аздап шок болдым) бұл кино әлеміндегі алқашқы дебюті екен. Ом мане! Түріне, ойынына қарап, Қытай кинематографиясына еңбек сіңірген әртісі дерсің. Қалған қыздар да рөлдерін өте сәтті ойнап шыққан, бәрі орнымен, еш артық немесе кем нәрсе байқамадым.

Блог - Erkekyz: Сұлулық тек әлемді құтқармайды (рецензия)
Аа иә, айтпақшы, мен қалай фильм режиссері туралы айтпай отырмын? Ол деген Чжан Имоу ғой! Одан құсық туынды күтіп көр! Ол кім еді десеңіз, бұл кісі «Герой», «Дом летающих кинжалов» сынды әлемдік кинематографияның алтын қорына енген шедеврлердің режиссері. Байқап отқаныңыздай, бұл кісі фильмдерінде зұлымдық пен бірге сұлулық да қатар алып жүреді.

Қорытынды: Фильм соғыс драмасы. Мұнда соғыс атмосферасы өте жақсы берілген, қарап отырып, денең түршігеді. Фильм − ауыр, салмақты, қыздардың іс-әрекеттері ойландырады, әсерлендіреді, жігерлендіреді. Сондай режиссерімен, актерлік құрамымен, орнымен әрленген әуендерімен өте жоғары деңгейдегі жасалған фильм деп ойлаймын. Барлығына қарауға ұсынамын (әсіре қыз балдарға))).

10/10

Марапаттары:
Фильм 2012 жылы шет тіліндегі ең үздік фильм номинациясы бойынша «Алтын глобусты» жеңіп алды.
Актриса Ни Ни Азия киноакадемиясының «алғашқы дебют» номинациясын жеңіп алды.

Білесіз бе,
Фильм Гэлин Яньнның «Нанкиннен шыққан 13 гүл» атты романы бойынша түсірілді.
Басты рөлге Кристиан Бейлді Стивен Спилбергтің өзі ұсынған екен.
Қытай тарапынан «шет тіліндегі ең үздік фильм» номинациясы бойынша 2012 жылы Оскарға ұсынылды.
Әрі қарай

12

Арнайы Үздік кино сыншысы үшін…
Блог - SamayaSchastlivaya: 12

Кейбір фильмдер болады, Онда фильм барысында небір жерлер, қалалар, керек десең бірнеше елдерде түсірілсе де адамның санасына жатталып қала алмайтын, қорытылуы қиын, біткенде сенде сол көрілген сюжет ұзамай-ақ өшіп қалатын, керек десең көруге кеткен уақыт үшін біржерің ашитын…
Ал енді тағы бір фильмдер болады, ол кино барысында бір ғана жерде пәлен жағдай, құбылыс, сезім, үміт, оның үзілуі бәрі орнын табады, біткеннен кейін ұзақ ойыңда сақталады. Достарыңа көруді рекомендеп те қоясың сөз арасында. Мысалыға, «Тірідей көмілген»-«Погребенный заживо» киносын алуға болады. Мағынасы бар, көру барысында неше түрлі сезімде боласың, соңын асыға күтесің, көргеніңе өкінбейсің…
Блог - SamayaSchastlivaya: 12
Сол сияқты мағынасы жағынан да, түсірілу барысынан да, онда жүргізілген пікірсайыстар мен диалогтар сені жай фильм қарап отырғандай емес, сол пікірсайысқа қатысып отырғандай ана кінәсіз баланың өмірі сенің қолыңда тұрғандай күй кешіретін сезімде қалдыратын «12» фильмін атап көрсетер едім.… Көрдім, өкінбедім, ұнаттым. Сіздерге де ұнайды, көріп, көргендеріне өкінбейді деген үміттемін. Бәлкім, көрмеген адам да қалмаған шығар өзі?! Мейлі…
Блог - SamayaSchastlivaya: 12
ПЫСЫ: негізі «12» фильмін ұсынып тұрмын, ал анау «Тірідей көмілген» мысал ретінде қолданылған, типа көрнекілік)))
Әрі қарай

"Мисс Хан шатыр". 10 000$ қай сұлуға бұйырды?

Кеше Хан шатыр ОССО сұлуы аруы таңдалды. Сұлулардың байқауын тамашалауға келген адам санында шек болмады. Астанада осынша көп халық барына таң қаласың әрі қуанасың.
Блог - kaztube: Мисс Хан шатыр. 10 000$ қай сұлуға бұйырды?

Динара Сәтжан бастаған қызылар алқасы 18 қыздың сұлулығы мен өнеріне, мүсініне, дене бітіміне баға берді.
Блог - kaztube: Мисс Хан шатыр. 10 000$ қай сұлуға бұйырды?

Былтыр Хан шатыр аруы байқауына басқа елдерден де қыздар келіп қатысса, биыл тек қана еліміздің арулары ғана қатысуда екен.
Блог - kaztube: Мисс Хан шатыр. 10 000$ қай сұлуға бұйырды?

Әрине, сұлулық сайыстарының бәрі суға шомылғанда киетін киімнің көрсетілімінсіз өтпейді ғой. Көрермен жігіттердің көз құрышы қанып қалды-ау, ә  
Блог - kaztube: Мисс Хан шатыр. 10 000$ қай сұлуға бұйырды?

Бас жүлдеге ие болған ару 10 000$ ие болды. Керемет! Құтты болсын дейміз!
Блог - kaztube: Мисс Хан шатыр. 10 000$ қай сұлуға бұйырды?

Ал, бұл әдемі шарадан түсірген видеомызды порталымыздан көре аласыздар
Әрі қарай