Нұр-Сұлтан мен Алматыда жұмыссыз режим бір аптаға ұзартылды

ҚР Премьер-Министрі Асқар Маминнің төрағалығымен ҚР Президенті жанындағы Төтенше жағдай режимін қамтамасыз ету жөніндегі мемлекеттік комиссияның селекторлық отырысы өтті, деп хабарлады primeminister.kz.

Еліміздегі санитарлық-эпидемиологиялық жағдай туралы денсаулық сақтау министрі Е. Біртанов, өңірлердегі ахуал туралы Нұр-Сұлтан қаласының әкімі А. Көлгінов, Алматы қаласының әкімі Б. Сағынтаев, Шымкент қаласының әкімі М. Әйтенов, сондай-ақ Қызылорда облысының әкімі Г. Әбдіқалықова, Жұмыспен қамтудың жол картасын іс жүзіне асыру шаралары туралы еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі Б. Нұрымбетов, Жамбыл облысының әкімі Б. Сапарбаев пен Қарағанды облысының әкімі Ж. Қасымбек, аумақтық әскерлерді арнаулы жинақтау туралы қорғаныс министрі Н. Ермекбаев баяндады.

Мемлекеттік комиссия коронавирус инфекциясының таралуын шектеу мақсатында қызметі екі мегаполистің тіршілік әрекетін қамтамасыз етумен және тұрғындардың денсаулығымен байланысты ұйымдарды қоспағанда, барлық кәсіпорындар мен ұйымдар үшін Нұр-Сұлтан және Алматы қалаларында күшіне енген жұмыссыз режимді осы жылдың 13 сәуіріне дейін ұзарту туралы шешім қабылдады.

Мемлекеттік комиссия Шымкент қаласы әкімінің биылғы 4 сәуір күнгі сағат 21:00-ден бастап қалада карантин енгізу туралы ұсынысымен келісті.

Ауруханаішілік жұқпалы аурулардың алдын алу мақсатында Үкімет басшысы әкімдерге инфекциялық, провизорлық және карантиндік нысандардағы санитарлық талаптардың мүлтіксіз сақталуын қамтамасыз етуді тапсырды.

Денсаулық сақтау министрлігінің ұсынысы бойынша Нұр-Сұлтан, Алматы және Шымкент қалаларында тез тұрғызылатын құрылымдардан үш жұқпалы аурулар ауруханаларын салу туралы шешім қабылданды.

Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігіне мүдделі мемлекеттік органдармен бірлесіп, ТЖ кезеңінде жеке қорғаныш құралдарын шығаруға бақылауды қамтамасыз ету бойынша қажетті шараларды қабылдау, Денсаулық сақтау министрлігі мен әкімдіктерге тіршілікті қамтамасыз ету объектілерінде қауіпсіздік пен жұмыс істеудің жекелеген алгоритмін әзірлеу тапсырылды.

Отырыс барысында Жұмыспен қамтудың жол картасын (ЖҚЖК) сапалы жүзеге асыру, оның ішінде Нұр-Сұлтан, Алматы, Шымкент қалалары мен басқа да өңірлерде нақты жобаларды тез арада бастау мәселелеріне ерекше назар аударылды. Оған қоса Үкімет басшысы әкімдерге кем дегенде 240 мың жұмыс орнын құруды, отандық өндірушілердің тауарлары мен қызметтерінің кемінде 90%-ын пайдалануды қамтамасыз етуді, ЖҚЖК аясында жұмысқа орналастыру үшін мобильді рекрут пункттерін құруды, жұмыссыздарды жобаларға Электрондық еңбек биржасы арқылы тартуды тапсырды.

Премьер-Министр төтенше жағдай кезінде табысынан айырылғандардың төлем алуы (42 500 теңге) үшін азаматтарға есепшот ашу жұмыстарын қамтамасыз ету қажеттігін атап өтті.

Мемлекеттік комиссия мектеп оқушыларының төртінші тоқсанда қашықтан оқу мәселесін қарастырды. «Білім және цифрлық даму министрліктеріне қашықтан оқыту процесіне мониторинг жүргізіп, әдістемелік қолдау көрсетуді тапсырамын», — деді А. Мамин.

Азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ету және әскери міндеттілерді Қарулы күштердің аумақтық әскерлерін жасақтау үшін арнаулы жиындарға шақыру мәселелері, сондай-ақ экономиканың секторларында төтенше жағдайдың енгізілуіне байланысты аса зардап шеккендерді Қызмет түрлерінің тізіміне енгізу үшін қажетті ұсыныстар қаралды, олар 1 сәуірден 1 қазан аралығында еңбекақы төлеу қорынан салықтар мен басқа да міндетті төлемдерді төлеуден босатылады.

Жеңілістің басты себепкері-өзіңізсіз!

Жеңіс пен жеңіліс-тең ұғым.Жеңіс-жаныңызға қуаныш нұрын сепсе, жеңіліс өрден итереді.Кейбір кездері асуларды ала алмай, басыңызды тауға да тасқа да ұрасыз.Ендеше жеңіліске бастайтын әдеттермен таныс болыңыз:
1.Таным-түсінігіңізді кеңейте алмайсыз, жаңашылдықты қаламайсыз.
Мәселен, сіз балалық шағыңыздан жақсы таныс достарыңызбен еркін қарым-қатынас құра аласыз.Бірақ, сіздерге ұмытылмас сәттер мен ерекше естеліктер тән.Ал, бұл жағдай сізді жаңашылдық пен өзгеріске бастамайды.Бойыңыздағы қорқынышты жеңе білуге тырысыңыз.
2.Өзгерістерден қашқақтайсыз.
Жаңа мүмкіндіктерді пайдалану-еш уақытта артықтық етпейді.Өзгеріп, жан дүниеңізді жаңартыңыз, тың серпіліңіз.
3.Тәуекел етуді қаламайсыз.
Егер сіз ішкі сезімдеріңізді басқара алмасаңыз немесе көңіліңізде күдік басым болса, олардың болашағыңызға тигізер зияны жөнінде ойланыңыз.
4.Жаңа жетістіктерге жетуді жөн көрмейсіз.
Мүмкіндікті жоғалтқыңыз келмесе, жаңашылдықпен жүздесіңіз.
5.Өзіңізге сенімділік таныта алмайсыз, шешім қабылдаудан қорқасыз.
Еңбекқорлық пен ақылдылық-бастаманың кілті.Көңіліңіз жабырқаса, пайдалы кітаптарды оқып, жаңашыл ойлардың тереңіне бойлап, өз ісінің шеберімен қарым-қатынас құрыңыз.Өзіңізді тым төмен бағаламаңыз.Сіз-жарты әлемнің құраушысысыз әрі оның маңызды бөлігісіз.Жеңіске жетудің жолы-өз бағаңызды биіктету, ішкі түйсігіңізге сену екенін естен шығармаңыз.

Ұстаздық ету-келешекке даңғыл жол салу

"Ұстаз болу-жүректің батылдығы.
Ұстаз болу-сезімнің ақындығы.
Ұстаз болу-мінездің күн шуағы,
Ұстаз болу-адамның ақылдығы",-деп алты Алаштың ардақты азаматтары жырлағандай, саналы ұрпақты білім нәрімен сусындатып, ұшқыр ойлы етіп тәлім беру де-ұлы іс.Бүгінгі сұқбатым білім ордасында елеулі қызмет көрсетіп жүрген қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің маманы Назира Бопинаевамен болмақ.

1.Сәлеметсіз бе, Назира ханым! Сұқбат беруге келіскеніңіз үшін алғысымды білдіремін.Әңгімемізді ұстаздық қызметіңізден бастасақ.Осы жолды неліктен таңдадыңыз?
-Сізге де рахмет.Жалпы алғанда, мен ұлағатты ұстаздың отбасында өмірге келдім.Бір жағынан асқар таудай әкемнің де ұстаздық қызметке келуіме өзіндік ықпалы болды.Жақын жандарымның бәрі де -ұлағатты ұстаздар.Ал мен сол кісілерге еліктеп өстім.Сонымен бірге өскелең ұрпаққа сапалы білім, саналы тәрбие беруді мақсат тұттым.Бұл мамандық білімділікті ғана емес, сабырлылық пен жан-жақтылықты талап етеді екен.Ұстаздық ету-келешекке даңғыл жолды салу.Сол себепті де мен осы қызметті қаладым.
2.Ұстаздарды ұлықтау-асыл іс.Қазіргі таңдағы ұстаз бен оқушының арасындағы сыйластыққа көңіліңіз тола ма?
-Бүгінде қоғам арасында түрлі келеңсіз жайттар орын алып жатқыны даусыз.Кейбір мектеп оқушыларының жағымсыз қылықтары көңілімді түсіреді.Ұстазға сыйластық таныту қажет.Иә, мұғалім тарапынан қателік кетпейді деп айта алмаймын.Бірақ, білікті ұстаз-шәкіртін жақсылыққа ғана жетелейді, білім көгіне шығарады.Меніңше, кез-келген мұғалім оқушының бойындағы сыйластық қасиетін оятуы қажет.
3.Ұстаздық қызмет нені қажет етеді деп ойлайсыз?
-Ұстаздық ету-ғибратты іс.Ол-тәлім мен тәрбиені ұштастыру, шәкірт болашағын күйттеу және оқушыны биік белестерге жетелеу.Келешек ұрпақты ұлтжандылыққа тәрбиелеу де-ұстаздың парызы.Ертеңгі ел жақсыларын қалыптастыру жолында аянбай тер төгетін де-ұстаз.Сондықтан да оның бағасы биік.Ұстаздық қызметтің мұраты сан қилы деп білемін.
4.Шәкірттерді жеңіс тұғырына шығару үшін ұстаз талмай еңбек ететіні хақ.Оқушы бойындағы қызығушылықты ояту үшін қандай шараларды қолға алу қажет?
-Шәкіртін білімділікке тәрбиелеу үшін ұстаз бойында этика мен эстетиканың болуы шарт.Әр сабағын қызықты әрі есте қаларлықтай етіп өткізсе, оқушының да талабы оянады.Ұстаз шәкірттерін бөліп-жармауы керек.Осы бағытты ұстанамыз деп оқушының қызығушылығын жоямыз.Бар кінәні оның бойынан іздейміз.Ал, шәкірттерді қанаттандырушы-ұстаз.Сабақты ұғынымды түрде түсіндірсек, қызығушылықты да оятатынымыз айдан-анық.
5.Әңгімемізді жеке өміріңізге ойыстырсақ.Бала күніңізде кімге еліктеп өстіңіз?
-Мына жарық дүниедегі шуағын төгер жақсыны-ақ сүт берген аяулы ана тәлім бере отырып, бойына бар бағалыны сіңіртеді.Биік бастаманы қалауыма себепкер болған да-менің ардақты анам.Ес білген шағымда:"Қызым, ешқашан да адамдықтың арынан аттама.Күндей күлімдеп, өзгелерге ыстық мейіріммен қарасаң, нұр үстіне нұр болады.Кез-келген істі байыппен баста.«Сабыр түбі-сары алтын» деген.Сынақтарға мүжіліп, өзіңді құрдымға кетіре көрме" деп үнемі асыл сөздерін жадыма тоқитын.Осындай тұнып тұрған даналықтың иесі-анашымдай қадірлі тұлға болғым келеді.
6.Мына әлемде не нәрсеге алғыс айтар едіңіз?
-Ең әуелі, Жаратушының сыйлаған әрбір күніне ерекше алғысымды білдіремін.Жақын жандарым мен аяулы шәкірттерімнің қамқорлығы мен құрметі жанымды ерекше жадыратады.Көңілімді көктемдей құбылтатын ұстаздық қызметіме айтар алғысым бір төбе.
Сұқбатыңызға көп рахмет.Сізге шығармашылық табыстар тілеймін!
Аружан Самидин

Бастаманың кілті

Әрбір туынды көңіл көкжиегіңізді кеңейтіп, болашаққа бағдар жасауға септігін тигізеді.Ендеше, әлем шығармаларында қамтылған пайдалы кеңестермен таныс болыңыз:
1.Мүмкіндікті бағалаңыз.Оны жүзеге асыра біліңіз.
2.Кругозорыңызды кеңейтеңіз.
3.Табысқа апарар жолды іздестеріңіз.
4.Өмірлік мақсаттарыңызды жоспарлаушы болмаңыз.Жоспар-айқындылықты күшейткенмен, жолыңыздан жаңылыстырады.
5.Өзіңізді төмен бағаламаңыз.
6.Кез-келген адам қабілетті болып келеді.Бірі-тумасынан, бірі-қоршаған ортасынан.
7.Сіздің көңіл-күйіңіз стресстен құтылуыңызға көмектеседі.Сол себептен, күлімдеңіз.
8.Ортаңызды қабілеті жоғары жандармен толықтырыңыз.
9.Шешім қабылдамас бұрын, жан дүниеңізге құлақ асыңыз.Әрбір істі бастамай тұрып, «неліктен?»сұрағын өзіңізге қойыңыз.
10.Сыннан қорықпаңыз.
11.Ой таразысын тазалаңыз.
12.Бірнеше жұмысты бір уақытта атқаруға тырыспаңыз.Әуелі, маңызды іспен айналысқаныңыз дұрыс.
13.Мидың міндеті-ойлау.Алайда, ол кейде арнасынан ауытқиды.
14.Жеңіс тұғырынан қол үзбеңіз.
15.Белсенді тыңдаушы болыңыз.Әрбір тұлғаның айтқан кеңестерін іштей саралап, қорытындыға келіңіз.
16.Жоспарларыңызбен бөлісуші болмаңыз.
17.Есіңізде болсын:өзгеріс енгізу үшін тәртібіңізді емес, мінезіңізді түзеңіз.
18.Қарым-қатынаста ашық-жарқын болыңыз.Ойыңызды бүкпесіз жеткізуге тырысыңыз.

Кітап жайлы таңғаларлық деректер

1.Әлемдегі ең бағалы кітаптың бірі-«Лестерлік кодекс».Бұл шығарманың авторы-Леонардо да Винчи.Ғылыми трактат су мен жерге, аспан денелеріне арналған.Леонардо да Винчи өз туындыларын айналық қаріппен жазған.Оны оқу үшін сізге айна қажет болады.Бүгінде «Лестерлік кодекс» трактатының қожайыны-Билл Гейтс.Ол әлемдік деңгейдегі туындыны 24 миллион долларға ұсынған.
2.Ал, қазіргі таңда сұраныстағы қайталанбас туынды-«Апокалипсис» аталады.Оның авторы-Жозефем Форе.Кітап 100 миллион франкқа бағаланған.Бүгінгі күнде Париждің танымал мұражайында сақтаулы.
3.«Медицинаның терең құпиялары» кітабы-небәрі 100 бетті құрайды.Шығарма иесі-Герман Бурхав атты дәрігер әрі ғалым.Кітап аукцион кезінде 10 мың долларға сатылған.
4.Ағылшын жазушысы Уильям Шекспирдің шығармаларында «махаббат» сөзі 2259 рет, «жек көрушілік» сөзі 229 рет қайталанған.
5.Орта жастағы тұлғалар кітап оқуға 6,5 сағат жұмсайды екен.
6.Көлемді роман жазуға 475 сағ жұмсалады.
7.Уақытын рухани баюмен өткізетін жандар еріктілікпен айналысады немесе спорттық шараларға белсене қатысады.
8.Әлемдік аренадағы сөздіктер қатарына «Deutsches Wortetbuch» жатқызылады.Сөздік 34519 бетті құрады және 33 томнан тұрады.
9.Ең қызығы- Стивен Блумберг атты адам әлемнің 268 кітапханасынан 2300-ге жуық сирек кездесетін кітаптарды қолды қолған.Ол өз коллекциясын құрып, кітаптарды 20 миллион долларға саудалаған.

Рухани баюдың 8 тәсілі.

Кез-келген кітаптың ішкі әлеміне үңіле білу-үлкен өнер.Кітап-айнымас жолдасыңыз, бағалы құндылығыңыз, рухани байи түсудің өзгермес шарты.Жан дүниеңізге жақын әдеби туындыны таңдау-ғұмырыңызға жаңа леп кіргізеді.Кітап оқудың да өзіндік қағидаларымен танысыңыз:
1.Қалауыңызға қарай әлем әдебиетімен немесе төл туындылармен сусындау.
Ішкі түйсігіңізді тыңдаңыз.Сізге ләззат пен пайда әкелмейтін кітаптарды оқуды доғарыңыз.Адамдар кітаппен достасу арқылы естен кетпес саяхат жасай алады.Әрине, бұл өзіңізге ұнаса ғана.Дегенмен, байқап көріңіз.
2.Кітап оқуға уақыт бөліңіз.Бұл үшін сіз жоспармен жүруді әдетке айналдыруыңыз керек.Бір күндік уақытты жеке бөлікке бөліп,2сағатыңызды кітап оқуға арнаңыз.Орташа есеппен алғанда, осы арқылы сіз бір айда 2 немесе 3 кітапты оқып, тауыса аласыз.
3.Оқыған шығармаңызбен бөлісіңіз.
Кітап оқиғаларын жадыңыздан шығармау үшін жақын досыңызбен не болмаса танысыңызбен осы жөнінде әңгімелесіңіз.Бұл-есте сақтаудың керемет тәсілі.
4.Кітап авторымен диалог құрыңыз.Туындыны оқу барысында сіз келіспейтін тұстар болуы да мүмкін.Туындаған сауалдарыңызды ішкі әлеміңіз арқылы авторға қоя аласыз, тіпті сұрақтарға жауап та табасыз.
5.Өз ойыңызды күнделікке түртіп қойыңыз.
Өзгелердің көзқарасымен шектелмей, өз пікіріңізді бүкпісіз жеткізіңіз.Кітап оқудың тактикасы-шахмат ойынына ұқсас.Жеке сөйлемдерге тоқталып өтіңіз.
6.Арнайы тізім жасаңыз.
Тізім арқылы кітап оқуды жалғастыру-шабыт сыйлайды.Өз тізіміңізді жасау арқылы туындылардың негізгі идеяларымен танысасыз.
7. Мейлінше мұқият оқыңыз
Ия, мұқият әрі баяу оқығаныңыз жөн.Сіз әрбір сөйлемнен ләззат алуға тиістісіз.
8.Кітапты ақыл-ойыңызды дамыту көзі деп біліңіз.
Шығармаларды эмоцияларыңызды білдіру және шабытқа бөлену үшін оқығаныңыз жөн.Комикстермен танысыңыз, алайда жеке туындыларды оқу-интеллектіңізді шарықтататынын ұмытпаңыз.

ДӘСТҮР ЖӘНЕ ҒҰРЫПТЫҚ ӘН БАЙҚАУЫ

Түркістан облысының орталығы Түркістан қаласында алғаш рет «Ұлттық құндылық – ұлт болмысы» атты дәстүр және ғұрыптық ән байқауы өтті. Байқауға облыстың 8 ауданынан келген өнерпаздар қатысты. Үміткерлер ұмыт болып бара жатқан дәстүрді жаңғыртты, ғұрыптық ән-жырларды сахнаға алып шығып, тақырыбына сай салт-дәстүрмен сабақтастырды.


Елбасының «Болашаққа бағдар: Рухани жаңғыру» бағдарламалық мақаласына орай өткізілген байқаудың мақсаты айқын. Байқаудың мақсаты — қазақ халқы рухани жәдігерлерінің ішіндегі замана сүзгісінен өтіп, бүгінгі ұрпаққа жеткен құндылықтарымызды халық арасында кеңінен насихаттау арқылы Елбасының «Болашаққа бағдар: Рухани жаңғыру» бағдарламалық мақаласына үн қосып, санаға сіңіру еді.

Соңғы жылдары салт-дәстүріміз ортамызға келді дегенімізбен, кейбір тұстарының өзгертіліп кеткенін көзіміз көріп жүр. Тіпті, кірме дәстүрлерге де төрімізді ұсынып қойдық. Мұның бәрі көп жағдайда өз ұлтымыздың болмысын терең танымағанымыздан орын алып жатады. Осы орайда, мыңдаған жылдар бойы көнеден келе жатқан халық даналығынан қалыптасқан қазақ халқының әдет-ғұрып, тұрмыстық салт-дәстүр түрлерін өзгертуге әуестік дұрыс емес деп ойлаймын. Өйткені, ол ұлттық дүниетаным, сенім, сезім, тіл, мінез-құлық, тіпті, халықтың әлеуметтік-тұрмыстық жағдайына байланысты туып, қалыптасқан құндылықтар. Осындай ұстанымдағы ұйымдастырушылар байқау жариялау барысында қатысушылармен егжей-тегжейлі әңгіме жүргізді. Дәстүрді орынсыз өзгертудің өзі ұлт болмысына үйлеспейтіні ескертіліп, байқау шартында көрсетілді. Байқауда дәстүрлеріміздің заман ағымымен ұмытылып бара жатқан тұстары жаңғыртылып, тұсаукесер, жар-жар, бесікке салу, тойбастар ғұрыптары егжей-тегжейлі дәріптелді. Қатысушылардың үлкен дайындықпен келгені көрініп тұрды.

Әсіресе, сахнадағы беташар осы күнгі келін түскенде орындалатын дәстүрлі беташардан айтарлықтай ерекшеленді. Жатттандылықтан ада, айтылып жатқан әр жыр қатары тәрбиеге тұнып тұрды. Үлкенге құрмет, кішіге ізет, әзіл мен қалжың, осының бәрі көрініс тапты. Бүгінгінің айтып жүрген сыни көзқарасы беташардан ойып тұрып орнын алды. Байқауды көріп отырғандардың көңілінен шыққанының бір белгісі, шара демде өте шыққандай әсер қалдырды.
Қазылар алқасының шешімімен Шардара ауданы бас жүлдені иемденіп, 2-орынды Созақ ауданы қанжығаларына байлады, 3-орынды Сайрам және Бәйдібек ауданы тең бөлісті.

Іс-шара соңында «Ұлттық құндылық – ұлт болмысы» атты шығармашылық эссе байқауының жеңімпаздары марапатталды. 14 пен 29 жас аралығындағы жастар арасында жарияланған байқауға қатысқан 215 қатысушы ішінен 76-сының жұмысы талапқа сай деп танылды. Ал, 8 қатысушы жүлделі орындардан көрінді. Ұлттық құндылықтардың бірегейлігін өзіндік ой-толғамымен шебер насихаттай білген Бисейіт Ғалияның «Бір сандықта бір тарих» тақырыбындағы еңбегі үздік деп танылып, 1 орынды иемденді. Байқаудың жүлделі 2 орнын Медет Мұзапбарұлы мен Дарибаева Жайна Жанәліқызы иеленді. Ал, жүлделі 3 орын Әбдіхалық Олжас, Тұрысбек Айғаным мен Ойылханова Венераға бұйырды. «Үздік эссе» номинациясымен Темірхан Нурилла және Көбеева Ажар марапатталды.


Аталған байқауларды Түркістан облыстық қоғамдық даму басқармасының тапсырысы бойынша «Жалын» қоғамдық бірлестігі жүзеге асырды.

Ұлбосын Серікбаева