Ертегі

Ертеде бір Құбыжық өмір сүріпті. Жоқ, заты құбыжық емес, азан шақырып қойған аты Құбыжық. Тілдей куәлігіне Құбыжық деп жазылып кеткен соң амал бар ма. Сүндет тойынан бір жылдан соң молда алдына тіл сындыруға барғанда барлық балалар «Сенің атың да Құбыжық, затың да құбыжықсың!» деп мазақтап ойнапты. Алтыға келгенше адам баласын көрмей, тауда әкесінің етегінен ұстап қой баққан балада қайбір түр болсын. «Құбыжық болсам болармын» деп сырттай көнген түр жасағанымен, ішінде қатып жатқан кекті ешкім білген жоқ…
Әрі қарай

Керемет, бірақ ыңғайсыздау жұмыс!

Жақында бір сыныптасым кездесіп қалды. Аман-саулық сұрасқаннан соң не кәсіппен айналысып жатқанын сұраған едім…
— Ауылда жұмыс жоқ. Қалаға келіп, әупірімдеп жүріп «говновозға» (боқ соратын мәшине) жүргізуші болып жұмысқа тұрдым. Жаман емес, тіпті жақсы жұмыс екен ғой. Күніне жалақыдан бөлек 4000-5000 теңге «шабашка» жасап тұрамын. Тек… бір жаман жері бар екен… «Брат, қаншаға сорасың?» — деп сұрайтыны…
Әрі қарай

Мектеп демекші...

Мектепте өте тәртіпті, ұлгілі балалардың қатарынан болдым. ҰБТ тапсырып шыққанымша темекі шекпедім, алькоголь қабылдамадым.
Бірақ ҰБТ-ның қорытындысы шыққан күні бұрын ішіп көрмегеніміз бар, ішуді қойып кеткендер бар обшм ұлдардың барлығы жиналып алып, Қарли үйінің қасында(дүкенші) 2 литрлік баклашкада пиві сатып алып жуғанымыз бар.
Ішердің алдында аздап опытныйлардан ақпараттанып аласың ғой "Қалай болат?", «Мас болып қалмаймын ба?» деген сияқты. Сонда біреуінің «К… ке тебе бастаған кезде, көзіңе барлығы қосқостан көріне бастайды» демесі бар ма… Содан әр ұрттаған сайын столбыға қарап нмесе айға «нешеу» деп қарап отырушы едім. Екеу-үшеу бола басағанда тоқтай қалатынмын. Алғашқы тәжірбием сәтті болып, әлі күнге дейін кондициядан шықпаймын)))
Сол күні кейбір вундеркинт балдарымыз доканца ішіп, қуып кетті. Жерде жатқан бұтақ бөрене болып елестеп, секіре бастады.
Екі аяқпен кіресің, төрт аяқтап шығасың
немесе
әліппе ұстап кіресің, бөтелке ұстап шығасың
 
Бұл басым тарихтан берген, маңдайында дәу меңі бар ағайдың шалбанын әлі помнит қой…
Бұл басым математикадан берген, әрі сынып жетекшіміз болған тәтиімнің агрессиясын әлі ұмытпайды. Ара -тұра тақта арқылы, басымыздың қуыстығын, ми тығыздығын, бас сүйегіміз арқылы тақтаның беріктігін тексеріп алатын. Соңғы қоңыраудың сыңғырынан бұрын, сол ұстазымыздың әр анықтаманы айтып бергеннен кейін міндетті түрде қойылатын «Неге?» деген сұрағы құлақта әлі жаңғырып тұр. Бірақ өз басым осы ұстазымды қатты сыйладым. Қанша қатал болғанымен адамгершілігі мол, сабақ үйрету әдісі ерекше болатын.

ПыСы: Биыл мектеп бітіргеніме де 5 жыл болып қалыпты
Әрі қарай

Бағындырған белестер аз емес, дегенмен де...




Еліміз тәуелсіздік алғалы 20 жылдай уақыт өтті. Осы жылдардағы бастан кешірген тарихи оқиғаларды ой елегінен өткізер уақыт жетті деген ойдамын. Небәрі 20 жыл уақыт ішінде жеткен жетістіктеріміз, асқан асуларымызбен бағындырған белестеріміз аз емес. Дегенмен де, тілдің мәселесі сол қалпы, “ Баяғы жартас, сол жартас ”. Қазақ тілінің қолдану аясын кеңейту мақсатында Қазақша КТК ойындары, қазақша курстар, қазақ тіліндегі көптеген сайыстар, жасалып жатқан игі іс-шаралар аз емес. Алайда, кей адамдарға бұл қызықты емес, әлде жасалып жатқан іс-шаралар қызықтырмайды ма немесе тілге деген менсінбеушілік пе ол да бір көкейкесті мәселе болып қала бермек. Көше кезіп бара жатқан кезде қой көзді қазақ жастарының не қазақша, не орысша сөйлей алмайтындығын байқаған кезде бір жағынан өкінішті болғанмен де екінші жағынан еріксіз езу жиюға тура келеді. Бір қызығы, тек қана қазақтар бөгде тілде сөйлейді екен. Орыс қазақша сөйлемейді, өзбек орысша сөйлемейді, ағылшын қазақ тілін білмейді. Бұл өзге ұлттардың патриоттық сезімінің жоғары деңгейде екендігін көрсетеді. Жақында “Саз әлемі” бағдарламасында кәріс ұлт өкілдерінің біздің халықтың әнін нақышына келтіріп айтқан кезде жүрегімді бірден елжіретіп жіберді. Сол топқа қарап, егер кей қазақтарымызда намыс болса, осы әнді естіген соң қазақша үйренуге ұмтылысы болады деп үміттендім.
Осы қарбалас заманда барлығы білім мен тілдің еншісінде. Егер қазіргі жастарымыз осындай деңгейде болып тұрса, келер ұрпақ қандай болмақ деген сауал туады. Ол,әрине, уақыттын еншісінде. Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін Абай атамыздың мынадай сөздерімен аяқтағым келеді: “ақ қағазбен қара сияны ермек қылайын, кімде-кім ішінен керекті сөз тапса, жазып алсын, я оқысын, керегі жоқ десе өз сөзім өзімдікі”
Әрі қарай