Морзенің электромагниттік (жазатын) телеграфына 169 жыл. Дискреттік сигнал. Реле электр сигналдың күшейткіші ретінде

Блог - bake: Морзенің электромагниттік (жазатын) телеграфына 169 жыл. Дискреттік сигнал. Реле электр сигналдың күшейткіші ретінде
Электромагнитті телеграф кілті

1862 жылы Қазақстан аумағында алғашқы телеграфтық қызмет пайда болды. Верный –Пишпек қалаларының арасында алыс қашықтыққа байланыс жүргізуге арналған телеграф желісінің қолданысқа беруіне байланысты пошталық –телеграф қызметі Верныйда (Алматы) құрылды.
1912 жылға Семей, Ташкент қалаларының араларында телеграфтық байланыс орнатылды.
1920 жылы Қазақстан аумағында 42 телеграфтық кәсіпорындар жұмыс істеген. Телеграф желілерінің ұзындығы 7000 километр жетті. Морзе телеграф аппараттары қолданылды.
1939 жылы қазан айында фототелеграфтық байланыс Алматы –Москава араларында орнатылды. Фототелеграф бойынша берілген алғашқы сурет Абай Құнанбаевтің портреті болды.
1959 жылы Ұлы Отан соғысынан кейін Алматы –Москава арасындағы фототелеграфтық байланыс жаңғыртылды. Одан кейін Алматы қаласымен Жамбыл, Қарағанда, Павлодар, Өскемен, Шымкент қаларының арасында фототелеграф байланысы орнатылды.
1970 жылы телеграф кәсіпорындарының саны 1102 жетті. Соның 323 арасында тікелей байланыс болды. Жалпы телеграф каналдарының ұзынды 1,3 миллион километрге жетті.
1980 жылдың басында Қазақстан аумағының кез –келген елді мекеніне телеграмма жіберуге қол жеткізілді.
1990 жылдардың басынан қазіргі кез. Компьютерлік желілер дәуірі.

Байқасақ интернет желілері бостан –бос жерде пайда болған жоқ. Компьютерді ақпарат алмасқанда өңдеуші құрал ретінде қолдану тек уақыттың есесінде еді. Ең күрделі деген техникалық шешімді талдай келсек түбінде санаулы немесе ондаған, мүмкін жүздеген қарапайым шешімдерден тұратына көз жеткіземіз.

Электромагнитті жазатын телеграф. Дискреттік сигнал

Алғаш электр сымдарының бойымен сигнал (ақпарат) жүргенде оны аналогты немесе дискретті деп ажыратпаған көрінеді. Дискретті сигналды алудың ең қарапайым жолы: электр тізбегінде электр тоғын жүргізу немесе тоқтату (кілтті қосу және ажырату арқылы).
Тізбектегі электр тоғын барын немесе жоғын тіркеу арқылы дискретті сигналдарды жинастырып одан ақпарат аламыз.
Дискретті, яғни үзік-үзік болған электр сигналды тіркейтін құрылғының құрылысы. Оны жай ғана «тіркегіш» деп атайық. Тіркегіш бір –бірінен дербес жұмыс істейтін екі құрылғыдан тұрады:
1) Қағаз лентасының үстелдің бетінде бір қалыпты жылдамдықпен жылжуын қамтамасыз ететін құрылғы. Сипаты:
Қағаз лентасы екі барабанға оратылған. Барабан ортасы қағаз лентасымен байланысады. Қағаз жылжу үшін барабанның біреуін өз осі бойынша айналдырады. Осылайша қағаз лентасының қозғалады. Барабанды сағат механизімімен айналысқа келтіріледі.
2) Электромагниттің көмегімен басқарылатын қарындаш. Яғни қарындаш үстел бетіне қатысты екі тұрақты жағдайда бола алады: 1) ұшы үстел бетіне тиеді 2) ұшы үстел бетінен бірнеше милиметр жоғарырақ көтеріліп тұрады. Құрылғының сипаты:
Металдан жасалған күйенте білікте тербеле алатындай орнатылған. Күйенте горизонталь тұр. Қарапайым таразыға ұқсас. Бір басы көтерілсе екінші басы төмен түседі. Бір басында қарындаш бекітілген. Қарындаштың ұшы үстел бетіне сәл ғана жетпейді.
Қарындаш салмағымен күйенте басын өз жағына жығар еді. Бірақ жыға алмайды. Өйткені екінші басына бекілген серіппе бар. Серіппе қарындаш салмағына созылмайды. Дәл сол тұста, күйенте басының үстіңгі жағында, электромагнит орналасқан.
Электромагниттің сым орамдарымен электр тоғы жүргенде оның ортасындағы металл өзек магнитке айналады. Күйенте басы соған қарай жоғары тартылады. Қарындаш төмен түседі. Электромагнит іске қосылмаған кезде (сым орамдарында электр тоғы жүрмегенде) күйенте бастапқы қалыпқа келеді.
Әрі қарай

Мотоспорт

Мотоциклдің тарихы көлік жасаумен қатар дамып келеді. Алғаш рет 1885 жылдары мотоциклді Готтлиб Даймлер ойлап табады.
Cпорт жаңалықтары: Мотоспорт
1894 жылдары екі шебер Гильдебранд и Вольфмюллер мотоциклге біраз өзгеріс енгізіп, екі дөңгелекті жаңа модельді ойлап табады.
Cпорт жаңалықтары: Мотоспорт
1895 жылдан бастап, Франция автомобиль клубтың ұйымдастыру барысында Парижде мотоспорттан біраз жарыстар өтеді. Бірінші рет ресми түрде Венада 1899 жылдары мотоцикл жарысы өтті. 1904 жылы сегізінші шілде айында Халықаралық Мотоспорт федерациясы құрылды. Расында екінші дүниежүзілік соғыстан кейін мотожарыстың жылдамдығы мен спорттық мотоциклдің түрі дамыды.
Cпорт жаңалықтары: Мотоспорт
Ереже бойынша мотоспортты қауіпсіздік үшін арнайы трассада дайындалуы тиіс.
Егерде мотоспортпен айналысқан жағдайда алдымен техникалық қауіпсіздік ережесін бақылап қадағалап үйреніп алсаңыз, сіз үшін қорқынышты болмайды. Тек қағидаларды сенімді түрде үйренген жақсы.
Бұл спортпен айналыспас бұрын алдымен дәрігерлік кеңестен өтіп алған жақсы. Әсіресе жүйкеңіз шыдамды болуы тиіс. Қаншалықты жүйкеңіз шыдамды болса, соншалықты болмашы кейбір жарақатқа аса байсалды қарауға көмектеседі.
Егер осы спортпен айналысуға бел бусаңыз нюаныс жағын ойлауды ұмытпаңыз!
Ең бастысы спорттан ләззат алу,

Бұл спорт түрінен Қазақстанда бар. Бірақ аз деңгейде дамыған. Әйелдер арасында әзірге жетеу. Соның бірі Екатерина Огнева
Cпорт жаңалықтары: Мотоспорт
Cпорт жаңалықтары: Мотоспорт
Әлі де кеш емес деп қызықсаңыз мына сайтқа кіріңіз де ақпарат сұрауға болады. Your text to link... Қазақстан қалалары: Қостанай, Ақтөбе, Астана, Алматы да бар.
Әрі қарай

Инженерлік мүсін. Компьютерлік графика. Безье қисық сызығы

1955-75 жылы шыққан Citroёn DS автомобилін қараңызшы темір мен шыныдан жасалған нағыз мүсін. Автомобилінің кузовының бетінің доға тәріздес иіліп, бетіндегі әр сызық түйісіп көлемді көріністі құрайды. Орнында тұрғанын өзінде алға ұмтылып ұшып бара жатқандай әсер береді.
Блог - bake: Инженерлік мүсін. Компьютерлік графика. Безье қисық сызығы
Сурет-1. Citroёn DS
1950 жылдардың басында АҚШ-тың Массачусетс технологиялық институтында CNC -компьютерлік сандық командамен басқарылатын станок ойланып табылды. Келесідей мәселелер өз шешімін күтті:
— детальдің цифрлы моделін алу жолын қарастыру;
— детальдің цифрлық моделі бойынша өңдеп шығаратын станокты басқаратын программаны жасау.
Жоғарыда әңгіме етілген Citroёn DS автомобилінің кузовы «инженерлік мүсін»-ді дәл жасап шығару үшін оны математикалық аппаратпен сипаттауды қажет етті. Автокөлік жасау, аэрокосмос салаларының тапсырыстары бойынша әртүрлі зерттеу топтары үш кеңістегі модельдеу мүмкіншілігін зерттеуге кірісті.
1959 жылы Citroёn автокөлік жасау компаниясына жұмыс істеген француз математигі Поль де Кастельжо «бақылаушы нүктелер» көмегімен геометриялық қасиеттерін сипаттау арқылы «тегіс беттерді» алу жолын ұсынды. Бірақ та ол ашқан сызықтар басқа француз Безье атымен аталады. Поль де Кастельжо жаңалығы «өндірістік құпия болып» сақталынды.
1962 жылдары «Рено» автокөлік компаниясының инженері Безье Пьер көпшілікке өз жаңалығын ұсынды (Поль де Кастельжодан дербес дәл сондай жаңалық жасады). Көп уақыт UNISURF автокөлік кузовтарын жобалайтын компьютерлік бағдарламаны жасаумен шұғылданды. Аталған компьютерлік программаны жасау барысында өнертабыс жасап компьютерлік графиканы дамытуға өз үлесін қосты.
Әрі қарай

Қазақ тілі пәнінің сағатын азайту керек!

Дұрыс!
Себебі ме? Бірнешеу!
Өйткені бұрын аз болған, 2007 жылғы 25 қаңтардағы ҚР БҒМ-нің №25 бұйрығының негізінде факультатив сабақтардың есебінен 2010 жылы қазақ тілі пәнін 2 сағатқа көбейтіп жіберіпті. Ал бұл өзге тілдегі мектептердегі бағдарламаны шым-шытырық қылған да қойған.
Әрі қарай

Балаларға арналған анимациялық фильм

Шымкент қаласында "Әлеуметтік бастамалар орталығы" МКМ-нің арнайы тапсырысымен даярланған балаларға арналған анимациялық фильмінің тұсауы кесілді. Қазақтың рухани, ұлттық және отбасылық құндылықтарын бала тілімен дәріптейтін бұл туынды кішкентай бүлдіршіндеріміздің көңілінен шығады деген үміттеміз.
Әрі қарай

Қонақта болдым...

Бүгін түске дейін Дәруішөлген елді мекеніне барып қайттым.
Антуан Шәріп Ханның үйінде қоНАҚта болдым… өлтіріп тұрып былтырғы полторашкасын, коттедж қылыпты…
Әрі қарай

Ақтөбедегі КВН

  • КВН
Ақтөбе Квн яғни Жайдарман болды.Бірақ бұл жолғы Жайдарманның ерекшелігі орыс тілінде болды.

Ақтөбедегі КВН
Квнге 5 команда қатысқан болатын.Әзілдер әрине әр түрлі тақырыптарды қамтыды.Ойын жоғары дәрежеде,өтті.Командалар жақсы дайындықпен келген. Көрермен аздығы болмаса, бәрі керемет өтті.Бірақ, соның өзінде көреремендер жақсы қолдау көрсетті.
Әділ қазылар қатарында Ақтөбе филиалының директоры, «Экспресс» квн командасының капитаны, Жастар ісі жөніндегі комитет басшысы болды.

Жүлделер жөнінде айтсақ, екі мадақтау дипломы және бірінші, екінші,үшінші дәрежедегі кубоктар және үздік ойыншы кубогы болды.
Үздік ойыншы атағын алған көршілес Оралдан келген квн командасының капитаны.
3 орын Қостанай жайдарман тобы
2 орын Ақтөбе құрамасы
1 орын Мәртөк және Хромтау аудандарының құрамасы (3 ақ жігіт болып 1 орынды жеңді)

Әрі қарай

Cәтсіздікке ұшыратқан сәнқойлық

Блог - melek: Cәтсіздікке ұшыратқан сәнқойлық

Тоуерс Чандлерді Нью Йорктің самала шамдары сәуле шашқан кешкі көшелерінде көрген адам сөзсіз байлығы асып тасыған бақуат адамның қатарына жатқызар еді.Іс жүзінде тіптен олай еместігінен ешбір жанның хабары жоқ тұғын.Оның тап тақыр кедей екенін тірі жан білмейтін.Чандлер жиырма екі жасқа енді жеткен уыздай жас бозбала.Офистегі архитектор қызметінен алатын жалақысы аптасына бар жоғы 18 долларды құрайды.
Әрі қарай

"Шахтер" ФК-ның Еуропа Лигасы ойынындағы кездесулер кестесі

Your text to link...

19/09
ПАОК
Шахтер Караганда
Тумпас ПАОК

Маккаби Хайфа
АЗ Алкмар
Кирьят Элизер
03/10
АЗ Алкмар
ПАОК
Стадион AFAS

Шахтер Караганда
Маккаби Хайфа
Астана-Арена
24/10
Шахтер Караганда
АЗ Алкмар
Астана-Арена

ПАОК
Маккаби Хайфа
Тумпас ПАОК
08/11
АЗ Алкмар
Шахтер Караганда
Стадион AFAS

Маккаби Хайфа
ПАОК
Кирьят Элизер
28/11
АЗ Алкмар
Маккаби Хайфа
Стадион AFAS
— Шахтер Караганда
ПАОК
Астана-Арена
13/12
ПАОК
АЗ Алкмар
Тумпас ПАОК

Маккаби Хайфа
Шахтер Караганда
Кирьят Элизер
Әрі қарай