Соңғы көш (бірінші бөлім)

Сержанмен таныстырған жазбадағы коменттерден кейін ұққаным: қазақ тарихындағы үлкен оқиға, 1962 жылы Қытайдан қазақтар көшіп келген соңғы көш туралы көп біле бермейді екенбіз. Менің де білетінім көп емес, бқл тақырыпты арнайы қарастырған адам емеспін. Тек оқығаным мен естігенім ғана. КерекИнфо болар, бөлісе отырайын.

Көп естимін: «оралмандар деген ол сатқындар, кезінде жұрт аштықтан қырылып жатқанда малын алдына салып, өз қамын күйттеп қашып кеткендер, оңбағандар» дегенді. Бұлай айтатын адамдар өздерінің білімсіздігін «жирный» қолтаңба қойып мойындап отырғандар.
Моңғолия, Түркия, Үнді асып кеткен қазақтар болмаса, Қытай мен Өзбекстандағы қазақтар өздерінің ата қоныс, кіндік қаны тамған мекендерінде отырғандар. Қытайдағы қазақтар кезінде Абылай ханның саясатымен, қытайлардың жоңғарлардан босатқан жерлерін қоныстанып, ХІХ ғасырдың сексенінші жылдарында Ресей империясы мен аспан асты елін қазақ жерін бөліп алғанда сол отырған мекендерінде қалып қойғандар. Өзбекстандағылар ХХ ғасырдың отызыншы жылдарында кеңес үкіметі Өзбекстан мен Қазақстанның арасындағы шекара сызығын белгілеген кезде сол жақта қалып қойғандар. Негізінен алғанда, енді.
Екінші бір жартысы, әрине, 1928-33 жылдар аралығынлда кәмпескеден, аштықтан қашып, босып барғандар.
Менің өз аталарым, нағашыларым өз жерінде отырғандар, ал әжем малын айдап арғы бетке көшкен байдың қызы.
Оралмандарды жақтырмайтындар айтады: «біз мына жақта аштықтан қырылып жатқанда, ерлеріміз соғыста қырылып жатқанда, тың игеріп терлеп жүргенде олар ана жақта рахат өмір сүріп, содан кейін келе салып, біз жасап қойған нәрсеге ие бола салды» деп. Жоқ, ағайындар, олай емес. Қытайлар қазақтарға тыныштық беріп, өз билігін өзіне беріп қойып, рахааааат өмір сүргізді десеңіздер, қателесесіздер. Оспан батыр туралы тарихты, Қ. Жұмаділовтың романдарын, Қажығұмар Шабданұлының "Қылмыс" романын оқығандар біледі, Гоминдаңы бар, секіріп аттауы бар, тағы бірдеңелері бар, ең соңғы ішкі Қытайдағы жұрт қырылған аштыққа дейін, қазақтарға қарсы бағытталған «движениелер» көп болған. Және Қытайдағы қазақтар қырылып қалмай, 1956 және 1962 жылдары елге келсе, қазір де ақырындап қайтып жатса, ол біздің халқымыздың тап таза геноцидтен аман қалған, көрер жарығы бар өміршеңдігінің арқасында деп білу керек. Қазақтың, қай жерде жүрмесін, тағдыры бір болған!
Бөлісу:

29 пікір

ken
тіпті көшіп кеткендердің өмірі ол жақта қиын болмаған күннің өзінде олай «біз мына жақта аштықтан қырылып жатқанда… олар ана жақта рахат өмір сүріп, содан енйін келе салып, біз жасап қойған нәрсеге ие бола салды» деп айтудың жөні жоқ.
ken
оның себебі көп. жазып отырғым келмеді.
izbasar
Бұлай айтатын адамдар өздерінің білімсіздігін «жирный» қолтаңба қойып мойындап отырғандар.
Сенімен қос қолдап келісемін. Сол кезінде кәмпескіден, саЯси қуғын сүргеннен қашып кеткен қазақтарды. Қуғындап дүниесін талан таржыға салғандардың ұрпақтары солай айтып жүр. Зайыбмды шығарып.
meirzhan
Диаспора — тарихи отанынан жырақ өмір сүретіндер. Ирреденттер — өз ата-баба жерінде тұратын, алайда шекараның өзгеруіне байланысты шет мемлекетте қалып қойғандар.
Қытай, Моңғолия, Өзбекстан, Ресейде — ирреденттер. Басқа мемлекеттегілер — диаспоралар.
Шетелдегі қазақтардың басым бөлігі (нақты ұмытып тұрмын 80-90 пайыз болу керек) ирреденттер. Так что қиындықтан қашты деуге негіз жоқ. Өз жерінде тұрып жатқандар.
Алайда кеңес үкіметі кезеңінде оларды ирреденттер деп атамады, халықаралық қатынастарды шиеленістермеу үшін және ұлттық мәселені көтермеу үшін.
balzaminka
бұрын менің терезем батыс жаққа ашық тұратын, енді шығысқа ашып жатқан жайым бар. Қытайлықтар, қытай өмірі, қытайдағы қазақтар, оралмандар мүлдем қызық болмаған. «Аманай мен Заманайды» оқыдым, жыладым, эхх дедім, бітті, сонымен ұмытылды. Ал, қазір тілдерін үйренгім, өмірлерін іштен білгім келіп жүр. Не дегенмен, "құдайы" көршіміз, жаман айтпай, жақсы жоқ «темная лошадка» ғой, сырын білмек керек деген ой келді.
KILYZAMAN
Не дегенмен, "құдайы" көршіміз
 Сыбызғылатып, сырнайлатып той жасап — күйеу балаларға қарық болып жатқан сыңайлымыз ба өзі? Үш жүздің басын біріктірер деп үміттенген қыздарымыз тым алысқа шабуды әдет қыла бастағандай ма? Балжан?
balzaminka
жиендеріміз мықты болады қайта
VKM
Ой, Бальзаминка, білмейсің ғой, олар арам сондай.(Жақсылары бар, бірақ аз).Көзіңе күліп тұрып, сені алдағысы келіп тұрады. Өз сөзіме дәлелім бар.
balzaminka
оны өз қазағымызға да айта аламыз , бізге адам жақпайды өзі. Өзбектерді олай дейміз, шымкенттіктерді бұлай дейміз, орыс, еврейлер жайлы общым жақ ашудың қажеті жоқ

Алдағысы келіп емес, өз пайдасын ойлап тұратын шығар, а?
VKM
Жоқ, мен бұрын айттым ғой,өз категориямызда 2 орын алдық Қытай чемпионатында деп. Сонда бар ғой, барлық суреттерде партнерым 1 планда)))Болды ғой, менің дұрыс фоталарым, бермей қойды.
Сосын сенің фамилияң ұзын,қытайша қысқа псевдоним ал деп,қанша бас қатырды. За то орыс тренерлер келіп,құттықтап жатты.Шын көңілменАл қытайлар бетіңе күліп,өз саясатын жүргізіп тұрады.
ken
қытайларды өзі солай емес пе? мысалы, олардың орыс тілін оқып жүргендері өздеріне орысша есім таңдап алады.
balzaminka
Венерааа, адамдардың бәрі сондай, белгілі бір ұлтқа қатып қалмаған факторлар ғо, тек ұлт көрінісінде бір қасиет массадан жоғары болады. Мысалыға, қазақ ақ көңіл, қонақжай дейміз, бұл деген бізде өз пайдасын ойлайтын, мансапқұмарлық жоқ деген сөз емес қо, жетеді бізде ондай кісілер, дажы жыртылып айырылады. Ал, қонақ күткенді жақтырмайтын қанша әйел бар, ол туралы сөз басқа  Бастысы, өзімді барлық жағдайға дайын ұстау керекпін, болды
VKM
 дұрыс бәрі, бірақ ұлттық ерекшеліктері сол-қу олар.
satibaldi
бірақ ұлттық ерекшеліктері сол-қу олар.
А ты такая пресвятая, дева Мария, білеміз.
VKM
Туууй, врединасыз осы сіз
Esmeralda
balzaminka әпке, сізге жазғаным еді, дұрыс айттыңыз)
satibaldi
Ал қытайлар бетіңе күліп,өз саясатын жүргізіп тұрады.
Бәрі қаззақтар сияқты жылап тұрып, біреудің саясатын жүргізуі керек пе нақ?
VKM
сәз айтсаңыз болды ғой. Так и есть
satibaldi
Екінші бір жартысы
Осы жерден толығырақ… Толығырақ…
dark_nazgul
жүн жүн деген қытайдың арағын ішіп көріп пе едің? сасық, иә?
satibaldi
Іштік, іштік барлығын да. Арақ өзі былайынша да сасық нәрсе, сондықтан, сасықтардың ішіндегі біреуін сасықтау деп бөліп көрсету — әбестік болар еді.
dark_nazgul
маған ақ арақтың исі ұнайды))) түк те сасық емес)
satibaldi
Пяншік.
dark_nazgul
бірге ішпеп едік қой, қалай тани қалдың?
Aya
Назгүл, жазбаларыңыздағы мардымды ойларыңыз арқылы сізді жақсы көріп қалдым))