Хиджап және мазаққа айналған қыздар
«Ухти айтты, үйлен деп. Ахиға әйел болдым. Алайда, ол мені талақ етіп, тастап кетті». Соңғы уақытта ислам шариғатын бүркеніп, кері уағыз жүргізіп жүргендердің кесірінен, тіркеусіз неке жиілеп, тастандылар көбейіп барады. Мұндай ащы ақиқат — хиджап киген арудың аузынан естілді. Мұсылман әпкесінің кеңесін тыңдап, шариғат бойынша некесін қидырған қыздар, «талақтың» құрбаны болдық, салдарынан хиджап киген көбелекке айналдық, — деп шағымдануда. Талақ, талақ, талақ! Үш мәрте айтылган осы сөз — тағдырымды талқан етті, дегендердің бірі хиджап киген Айша есімді ару. Әдемі бұрымы мен бет-әлпетін бүркемелеген бойжеткен, дінге таяуда ғана бет бұрған. Алайда, санаулы ғана уақыттың ішінде, бір емес, екі рет некелесіп үлгеріпті. Бірінші жары — «талак» деп тастап кеткен. Онда да заңды тіркелмеген некесін әйелі бар ахимен қиған. Алайда, «ахи ағасы» пәктігін қиған қарындастың тағдырын «талақтын» тасасына тастап кетіпті.
АЙША:
— Ухтилер, ягни бұл мұсылманша әпкеміз ғой. Сол кісілер айтты, «ахимен» некеңді қи, намазханмен жұптасуға қарсы шыққаның — Алланың қалауын қылмағанын, Аллахтың қахарына ұшырайсың, — деді. Үш рет хитба болды, яғни кездестік. Содан кейін менімен некесін қиды. Көп уақыт өтпей, талақ еттім деді.
Айшаның айтуынша, мұндай ника, яғни жубайлардың жұптасу некесі мен — ахидың талақ айтуының арасы кей кездері екі үш күнді ғана құрайтын көрінеді. Яғни үш күннен соң, хиджаптағы ару ажырасқан әйелге айналады. Күйеуі талақ еткен әйелге тағы бір намазханның көзі түссе, келесі неке қиылады. Сөйтіп қолдан-қолға өткен хиджапты қыздар, өздерінің жеңіл жүрісті жезөкшелерге ұқсап барамыз, деп қапалы.
АЙША:
— Жақында арамыздагы тағы бір қыз некесін қидырды. Әпкелердің айтуымен әрине. Ол қыз әлі некеге отыратын жаста да емес еді… Бір айға жетпей жатып, күйеуі тастап кетті. Бұл уақытта қыздың аяғы ауырлап қалды. «Талақ» деген еткен ағаны, оның болашақ баласының болатындығы да тоқтатпады.
Ислам шариғаты бойынша, баланы алдыру — үлкен күнә, харам іске қолдары бармаған қыздар заңды әкесі жоқ бөпесін өздері бағуға мәжбүр, дейді Айша. Ең сорақысы — ислам шариғатын теріс бұрмалап жүргендердің үгіттеуімен, иманға енді бет бұрған бойжеткендер тіпті, жазасын өтеп жатқандармен ұялы телефон арқылы некелерін қиғызып үлгеріпті. Тағдыры тәлкек еткен ару баласын құшақтап, өзінше тірлік қылады. Күнкөрістің қамын қылып. Ал, Алматыдағы қылмыскерлерге іздеу салынған тақтада хиджап киген қыздардың сұрауы көп. Мұсылманша киінген бойжеткенді алаяқтық дерегі негізінде, күдікті ретінде іздеуге салған.
Айша да Алматыда сенбі сайын өтетін тәлім сабағына қатысушылардың бірі. Айтуынша, соңғы уақытта сенбілік жиындарға жиі баратындардың ішінде, иманын күшейтуді, мамандық алу үшін, алдып жатқан ілімнен жоғары қоятындар көп көрінеді. Ондай жиындардың біріне біз де бардық, бүркеніп, хиджап киіп… Расында да мұндағы тәлімнің негізі — ахиларды ұлықтап, некені құрметтеуге құрылған. Түрмеге тоғытылғандар өз алдына, қазақтың қызына сонау кавказ елінің қара жігіттері де сөз салып жатыр. Оған мүмкіндікті интернет желісі арқылы «Никях ру» танысу сайты беріп қойған. Мысырлық араб және солтустік кавказ жігіттерін ақидасы адал, иманы күшті деп хиджаптағы қыздар қағып алудың қамын қылып жур. Ал, қаба сақалдылардың ойы — харам ба, әлде халал ма, оны ескеріп жатқан ешкім жоқ.
Ирина Советжанқызы, Думан Сүлейменов, Информбюро.
Бірақ «ухти» деп әйел жынысты, ал «ахти» деп еркек жыныстыны атайтынын түсіндім.
Шынын айтса, ойландырды.
бірақ 1-2 жылда жаңа талақ етілгендер көбейеді деу шындықтың жүзіне тіке қарау дер ем.
Бірақ, ниеті түзі қалпында қалып, иманы әлсіремесе, Алла Тағала мейірімді ғой
Ақылын жұмсамаса адамның қай топқа жатады!
Құдайдың құтты күні есітем осындай сорақы әңігмелерді. «Брат үйленіпті… Әйелі мінезі нашар екен. Алдын жеңіл жүрісте болып дінге келген екен» деген сияқты!
Сөзім үшін кешіріңіздер! Бірақ, малдар да бір-бірін 2-3 рет көре салып жыныстық қатынасқа түспейді. Қызды жігіт, жігітті қыз ең азы 4-5 ай көру керек, осындай нәтижелер болмауы үшін!
Өткенде салафтардың ішінде уағыз айтатын Ринат дегеннің мынадай әңгімесін естідім:
— Егер мұсылманның 4 дейін әйелі болса, және оларды ұнатпай қалса, олардың барлығына талақ беріп, басқаларына үйленуге құқығы бар! — дейді шешессстің! Біләәәә! Қыз өмірінің бір тиындық құны жоқ па сонда???
Кейін ол: — Бұл пәтуам қателік болды. Мұсылман бауырлар айып етпесін!- деген лекциясың шығарды. Уже ол кезде Шымкенттегі бірнеше жігіттер «Ринат айтты» деп 3 әйелден ауыстырып үлгерген еді(Бұл мен білетіндерім ғана!)…
Тупойлар нах**! (Шектен шықсам айып етпеңіздер!)
түрмеге?КуниқұмарКүніқұмар жжошь!Айтарым жоқ! Мұның бәрі де білімнің жоқтығынан, менімше. Талақ деп үш рет бірден айтуға болмайды, бала көтерсе, ажырасуға болмайды, некеге ата ана келісімінсіз тұруға болмайды дегендерді де білмей ме? Заң қайда қарап отыр! Туууууф, ішің күйеді екен. Осындайда брачный контракт керек, әйтпесе, иманды дегеннің өзінен қорқатын болдық! Капец, ваще не қылған еркектер екен!!!!(аж бесит)
Мен қарсы шығып жатқам жоқ, жай айқындайын деп жатқаным.
Осындай иттердің кесірінен Исламды бүжәй болып көрінеді. Әйтпесе, дінімізде ажырасуға қарсы. Ажырасуға тура келген күннің өзінде жігіт қызды материалды жағынан толық қамтамассыз етуі керек. Мәһір деген міне осы. Үйленгенде дінде үлкен жауапкершілік жүктейді. Осыны дұрыс түсінбейтін иттер ғой.
Сосын Жанасыл айтпақшы, қыздарда да ес жоқ. Біреу айтты екен деп тие сала ма. Өздерінің басы қайда? Үйлену, өміріңнің қалған бөлігін бірге өткізу ғой. Танымайтын, ұнамайтын адаммен қалай бірге боласың?
Рас, кезінде ата-бабамыз көрмей үйленген. Бірақ олардың ата-аналары бір-бірін танып, құда түсуші еді ғой. Жекжаттар құда болса балалары жас кезінде бірге ойнайтын. ДЕмек бұл секілді әрекеттер не қазақ тарихында, не ислам тарихында жоқ.
маған да кезімде (тогда мне 19) бір апай мозги хавала, үйде ұрып керіс, папамның айқайымен (чуть было ременьге жетпеді сол күндері) аман қалғам! АЛЛА сақтасын!
Алланың атымен айтты екен деп қорқа беру керек пе? Адамның өмірге деген жеке көзқарасы болуы керек қой. Қанша жерден Алла айтты десе де оның тереңіне ой жүгірту керек. Жаңағы ағымдағылардың мысалға келтіретіні "… мұсылман әйелдерге мұсылман еркектер, кәпірлерге кәпірлер..." деген Құранның аяты ғой. Ақылы бар адам діни білімі жоқ біреудің осы аятты мысалға келтіргеніне сене ма? Құраннай аятты дәлелге келтіреу үшін де білім керек қой.
Сосын сіздің папңызға мың алғыс. Ужс, анандай болып кетсеңіз масқара ғой
Надандық + жастық кез + қорқыныш + ата-ананың жырақта болуы кей кездері түзелмес қателерге алып келеді.
Жалпы ағымнан қорқамын. Нұршылар дей ме, Кораниты дей ме, тағысын тағы, маған бәрі де жат. Бас айналады. Осындайда діни басқармамыз қайда қарап жүр дегің келеді!!!
Жоғарыдағы жағдайға қарасақ, получается, ер адамның ешқандай жауапкершілігі жоқ! Заң алдында чистенький как стеклышко, өзі ғой тұрмыс құрған деп тайып кетуге дайын. Плюс қоғамда Исламға деген негатив пайда болады. Просто ужас. Ойымды жинақталмай қалдым…
Былай ақ, азаматтық некенің салдарын көріп жүрміз, бірақ онда, хотя бы, дінді араластырмайды ғой. Онда бәрі честно. Все знают к чему идут, а мынандай жағдайда тап таза алаяқтық!!!
көп адамның аузынан шыға бермейтін сөз.
көп адам Сауд Арабиясының салафилері момын ғой деп мақтағанда аузынан суы құриды. әрине Сауд Арабиясы 100 процент салафи-уахаби мемлекет. осындай жағдайға жеткенше Арабияда қаншама қан төгіс болды.
Атып тастау деген шиқанды сылып тастау сияқты оңай операция емес. Және нәтиже беру-бермеуі екі талай.
Сонымен қоса ондай радикалды шешімдер қарапайым мұсылмандарды да жалмап кетуі мүмкін.
Сіз өзіңіздің жай намаз оқып, мешікте жұма сайын барып тұрған бауырыңыздың дарға тартылғанын, не көшеде ит сияқты атып кеткенін қалар ма едіңіз?
Салафилердің әрбір мүшесі тек уаххабист ғана емес, бір отбасының арбалған мүшесі. 15-18 жасар көбісі.
Енді қараңыз, сіз өзіңіздің ағайындарыңызды үкімет тапсырған бағдарламаны орындау үстінде бір мент атып кетсе, тып тыныш қаласыз ба? Әлде айқай шу шығарып, газетке беріп, шындық іздейсіз бе?
Мінекей, бұл бір отбасы ғана. Ал ондай отбасылар қаншама?
Діни экстремизм деген пәле ауруы сияқты бойға таралып кететін қырсық дерт. Оны кесіп тастау қоғамға зиян келтірмей мүмкін емес.
Демек шешімі не? Үлкен ауқымды, өте үлкен ауқымды антипропаганда. Мектепте, ЖОО-да, телебезерде, газетте, барлық жерде уаххабизмді дискредитацияға ұшырататын мақалаларды жасау. Постерлер, демотиваторлар… т.с.с.
Уаххаби уағызшыны қалай анықтауға болады? Оған қандай сұрақтар қойып, оның уағызынан қалай құтылу керегі жайлы барлық ресми мешіттерде жиі-жиі үгіт насихат жасалуы тиіс.
Өйткені көбіне уаххабизмге қарапайым, мешітке атасына құран оқытуға келген жастар, немесе мұсылмандық тәрбие көрген жастар түседі.
Ал атып тастау деген бүгінде болмайтын әңгіме. Бірнеше жыл бұрын болатын еді. Ол кезде олар аз еді. Бүгін көп. ӨТЕ КӨП.
Уаххаб пен салаф бізде ғана проблема емес, олар бүкіл дүние жүзі бойынша өріп жүр.
Бұлардың түрлері де көп. Мысалы осы «Уақытша үйлену» деген теманы ойлап тапқан сол Абдулуаххабтың өзі, 18-ғасырда. Негізі шын исламда мұндай нәрсе жоқ.
Болғанда қандай! Қой құсатып, бақыртып тұрып атып тастау керек! Егер шын мұсылман болса, кетсін Жәннәтына, ал енді мұсылмандығы шамалы болса, онда кетсін, тағы кететін жағына. Әйтпесе, тып-тыныш намазын оқып, «енді-енді Исламға бет бұрдым ба...» деп жүргендердің қанын ішіп болды.
Қате түсінуге де құқың өзіңдікі…
Бірақ ахилар мен ухтиларың сол сотыңа пысқырып та қарамайды! Ата Заңымызды «Тағут» деп түсінеді. «Тағут» деп пұтты айтады. Демек, сіз бен біз, яки Ата Заңымызға бағынған адамдар автоматты түрде пұтты табынушы боп шығады екенбіз. Ары қарай ноу коммент!
Әрине! Бірақ ол субъект өзі бетперде етіп отырған діннің аясында әрекет етіп жүр ме, жоқ па? Мәселе осында! Жалпы, осындағы менікімен 1050 болатын пікірдің тоқетері осы жердеп білем. Яғни, пікір алаңына айналып отырған тақырып, өзін бір діннің шынайы ұстанушысы ретінде көрсетіп, бірақ сол діннің ұстындарына қарсы әрекет етушілер туралы болып отыр.
Кез-келген діннің өзінің постулаттары бар. Егер де біреу-міреу өзін өандай да бір діннің өкілі ретінде елге жарнамалап, алайда іс-әрекеттері толықтай ол діннен кереғар болса, онда әр діннің өзінің ішіндегі адамдарға зиян келіп бастайды. Хаос басталады. Біз қазір дәл сондай кезеңдеміз. Сол үшін, қазақ "Іштен шыққан жау жаман" дейді. Барлық дінде ондайларға жаза қатал. Тағы қайталаймын, «джихад» деп соғыс тілеп, өлім қалап жүр ме, (Мына постта әңгімеге арқау болған жамағаттың сондай түсініктері бар) атып тастау керек! Барсын барғысы келген жағына. Есесіне ел тыныш!
кейде көңіл күйі болмай жатқысы келмеген әйеліне «хиджап киген екінші қатын аламын, олар күйеулерін ешқашан қайтармайды» деп ренжитін намазхандарды да білемін…
лібә дейсің просто. орыстар айтпақшы каждому свое. адам өзі қандай, өмірі де сондай болмақ.
Сен сол Құран мәтінін қағазға басқан адамдарды өзің секілді көресің бе? Жоқ, олар адамдардың абзалдары еді. Олар ешқашан өтірік айтпайтын. Олар қағазға басқанда жжүрдім бардым баса салған жоқ. Пайғамбардың аузынан не естіді, соны жазды.
Меніңше сен бұның бәрін адамды ашуландыру, не интрига болуы үшін жазасың. Егер, өзіңнің жазғаныңдай сенетін болсаң саған айтқан ештеңе дауа бермейді. Сені өліммен қорқытқым келмейді. Сонда да айтайын, Аллаһтың бар екеніне өлген кезде көзің жетеді. Бірақ, кеш болып қалады уже. Сенің ниетің түзу жолға түсуді қаламаса сені тіпті пайғамбар тіріоіп келсе де құдайға сендіре алмайды.
Менің таң қалатыным біздің қазақтар өздерін мұсылманмын дейді. Бірақ пайғамбарға, Құранға сенбейді. Иманның алты шартында Аллаһқа, кітаптарына, пайғамбарларға, періштелерге, ақырет күніне және тағдырға иман келтіру керек деп жазылған емес пе? Бұған сенбейтін болсаң мұсылман емессің ғой. Онда біз неге өзімізді-өзіміз алдауымыз керек? Не мұсылман болып, осы алты шартқа кәміл сенейік. не Сержа секілді құдай жоқ, дінге сенбеймін деп айтпаймыз. Не анда емес, не мында емес.
Құдашамның бір құрбысы екінші хотын болып күйеуге шықты, тағы біреуі рәсә білімді қыз, құдашам айтат: — Мына жігітті көрші, қалай екен, тек қорқып кетпе, деп қабасақалды бір жігіттің суретін көрсетіп тұр дит. Сақалды рәсә қойған жас жігіт екен, ешнәрсе айта алмаймын, депті құдашам.
Не де болса өте өкінішті жағдай. Кезінде өзбектердің қазитінен оқып едім осындай мақаланы. Бұл жағдай бізге де жетіп келіпті.
Мәселенің дұрыс/бұрыстығына хиджаб киген қыздарымыз түсініп жеткенше, мұндай некенің біразы қиылатыны анық.
Білімі емес — діни сауаты жоқ деген дұрыс шығар.
— деп естiдiм
Эх-х-х, кімге барып, кімге айтып
Кімге барып, кімге айтып
Кімге барып өтінем…
дееп қуып кетсемСарғайғанда бір келерсің,
Ухти әпкеңнің бааааурына…
Кейбір қыздардың түсіну қиын. "Қыздығымды алып қойды да, кейін жүрмей лақтырып кетті, басқа қызға үйленіп кетті...." осылай бітпейтін мұңды бастарына өздері тілеп алады.
Қайта оқып қарасам, Қазақстандағы КВН-ның мектеп лигасының деңгейінен де төмен болып кетіпті, нақтың. Қайта, сен кешіріп қой.
Мемлекет саяси ерік-жігер танытып, елде доминантты бір дін, оған қосымша ретінде екі дінді қалдырып, қалғанының бәрін жоқ қылу керек деп ойлаймын. Кім болсын, мейлі, біреу айтсын, қазақтарға исламның осы бағыты сай. Сұмдық атеисттер мен скептиктерден құрылған комиссия: «Бопты. Он айқын айғағы бар осы бағытты ұстанаД, халық. Ұстанбаса, ұстанбасын. Бірақ, басқасын ұстанам дейді екен. Пәкістанның ба, Мысырдың ба, Ливанның ба азаматтығын алсын да, сонда барып тұрсын. Әйтпесе, тұқым-тұқиясымен камера мен дәліздерінің биіктігі 1.5 метрден аспайтын Қарақалпақстандағы діндарлар түрмесіне жібереміз, нақ.»- десін. Әлбетте, мұным саяси романтизм деуге келетін дүние. Ибо, әр ағымның астында біреулердің мүдессі, біреулердің ақшасы жүр. Әм, ол әлде бір үшінші күштер, не сырттан әсер етушілер де болмауы мүмкін. Кәдімгі өзіміздің «элитаның» да бизнесі болар…
ол жақта біздегідей проблема жоқ. өйткені бізге қарағанда діни сауатты халық. көпшлігі бір мазхабты ұстанады. бізде егер жетпіс жыл орыс колониясы болмағанда халық та діни сауатынан айрылмас еді. қазіргідей кім бірінші келсе соның айтқанына еріп кетпес еді.
тақырып бірнәрсе, аффторы -зынданға ма еді, Сатыпалды ака?)))
MEshittegi imamdar ualisiz (yagni akesiz) nikesin kidira berse arine osindai okigalar kop boladi,ari de arta tusetin boladi. Nege bizdin meshit imamdarimiz, sharigatka sai kimaidi nikeni? kelgen adamnin nikesin kiyip bere beredi.
jane de birneshe hijab kigen kizdardin jagimsiz kiliktarin korip, barlik hijab kigen kizdar solai deuge bolmaidy, hijab kimegen kizdardin birneshe jagimsiz kiliktarin korip, hijab kimegenderdin bari solai dei almaimiz goi.
Menin tusinbeitinim hijab kigenderdin katelikterin, jagimsiz kiliktarin jurttar nege sonsha andip juredi?
mina jerde hijab kigenderdin bilai da olai da kemshilikteri aitilip jatir, kak budto osi jerdegilerdin bari tap taza kemshiliksiz adamdar otkandai seziledi, birinshi ozimizge karap alayik prejde chem osujdat drugih, sipirsa sipirsin etegimen ne bopty, sen juayin dep jatkan joksin goi.Kyuriktarin sahip jurgennen jaksi emes pe, otirganda shalbarari jarti kyurigin gana jauip turgannan jaksi emes pe? enkeise, butyndagi shalbari tusip, aldindagi koftasi ashilip, jabatyn jeri kalmaid. eshe barlik jerimdi jauip jurmin dep oilap koyadi kizdar, «natashalardan» ayirmashilik kalmagan siyakti kazir. eshe sondai kizdar " Vot durak, tak smotrit, kak emu ne stidno?!" dep koyad kizdar. solai sh kaskir siykaty karagandarin jaktyrmasandar UYATTY JERLERINDI JAUIP JURINDER, KIZDAR!
(siz)осындай ма?
Мужу не дозволяется избегать секса со временной женой более, чем четыре месяца (в постоянном браке он должен вступать с ней в близость, как минимум, раз в четыре дня).Соғыс заманында да, "Өмір тамаша" деп өткен адамдар бар ғой. Солар құрлы неге болмайсыңдар осы!
Бұған ұқсаған сорақылық оңтүстік аймақтарда жиі кездеседі (дінмен байланысты емес). Бірақ дәл мынадай дүмшелердің әрекеттері барып тұрған надандық екен. Жүрсін енді есін жиып, әркім бір киіп тастаған ауылдағы гәлөш болып.
«Мейірімді де Рақымды Алла Оның дінін Өзіне иман келтіргендер үшін қарапайым, ыңғайлы әрі қуанышты еткендерін қалайды. Алла, сондай-ақ, Оны немесе Оның кітаптарын терістеп, жоққа шығаратындар өзі мен ізінен ерген өз жақындарының өмірін зиянға ұшыратытынын да аян қылды. Ол Құранда біздер үшін дінімізде ешқандай қиындық қылмағанын есімізге салады (қараңыз: Құран 22:78). Алла, сонымен бірге, Оның кітабы — Құранда ақиқатқа бойұсынғандарға бірнеше үкім етті. Ол үкімдерді бұзу, бұрмалау немесе қайсібірін жоққа шығару — жазықтылардан болып, өзіне кесір-кесапат, тура жолдан адасу, мәңгілік күйзелтуші азап тілеп алу деген сөз. Мұсылман әйелдерге арналған киіну тәртібі (дресс код) тәрізді мәселенің басын ашу үшін, біздер іс-әрекеттеріміз үшін алдында жауапкер болатын Жаратушымыз, Құдіреті күшті Құдай парыз қылған осы үкімдердің кейбіреуін қысқаша қарастыруымыз қажет. Әрбір үкім маңызды және де, әрбір үкім өз міндетін атқарады.
(1) Құран – тәмамдалған кітап; (қараңыз: Құран 6:19, 38, 114, 115; 12:111 және 50:45)
Естеріңізде болсын, Алла Оның кітабы тәмамдалғанын айтса, бұл оның 100% тәмамдалғандығын білдіреді.
(2) Құран кемел; онда қателер жоқ, жалғандық жоқ, мағынасыз бос сөз жоқ. (Қараңыз: Құран 41:42, 12:40, 30:30, 30:43 және 98:5)
(3) Құран егжей-тегжейлі түсіндірілген және де, Алла Оның кітабын егжей-тегжейлі түсіндіргенін айтса, бұл оның толықтай түсіндірілгендігін білдіреді. Алла жұмысты жарым-жартылай істемейді. (Қараңыз: Құран 6:114, 7:52, 11:1, 41:3, 10:37 және 12:111)
(4) Алла Оның кітабын толықтыруға зәру емес. Алла бізді Құранда Оның сөздері таусылып қалмағанын және де, егер Ол қалаған болса, бізге Құраннан басқа, жүздеген, мыңдаған немесе миллиондаған кітаптар түсіруге әмірі жететінін (қараңыз: Құран 18:109) үйретеді. Құран тәмамдалған, кемел һәм түсіндірілген кітап болып табылатындықтан да, Алла бізге басқа ешқандай кітаптарды түсірмеді.
(5) Алла Оның кітабы — Құранды ең үздік хадис деп атайды. Ол ақиқат бойұсынғандарды басқа ешқандай хадистерді кемел діннің түп нұсқасы ретінде мойындамауға шақырады (Қараңыз: Құран 7:185, 31:6, 39:23, 45:6 және 77:50).
(6) Алла ақиқат бойұсынғандарды Құдай сөзіне емес, дінбасылардың сөзіне еріп, пұтқа табынушылар тұзағына түсіп қалмағандарына көз жеткізуге шақырады. (Қараңыз: Құран 9:31)
(7) Алла Ол харам етпегенді харам ететіндерді шектен шығушылар, жалған сөйлеушілер (өтірікшілер) және кәпірлер деп атайды. Кімде-кім дүние тіршілігінде Аллаға серік қосса, кешірілмес күнә арқалайды. (Қараңыз: Құран 5:87, 9:37, 7:32, 6:119, 6:140 және 10:59)
(8) Мұхаммед пайғамбар туралы тек Құран куәлік етеді. Мұхаммед Алланың елшісі және пайғамбарлардың соңы (қараңыз: Құран 33:40). Ол сол (Мұхаммед) болғандығы үшін емес, өзіне уахи етіп түсірілген Құранды күллі әлемге жеткізу үшін де, Алланың елшісі болған еді. Ислам – бұл Алла осы хабарды (Құранды) үмметіне жеткізу нығметіне бөлеген Мұхаммедтің ғана емес, Алланың абыройлы діні. Мұхаммедтің өз жоспары болған жоқ. Оның міндеті Алла оған аманат еткен Құранды әлемге паш етуде еді. (Қараңыз: Құран 42:48, 13:40, 5:99-100)
Мұхаммед өз қалауынша халалды харам немесе харамды халал деп ұйғара алмайды. Солай (халалды харам) етпек болғанында, Құдай оны әшкере етіп, мінеді (қараңыз: Құран 66:1).
66:1 аяты бізге әлденені харам немесе халал етуші жалғыз Алла екенін есімізге салады. Ешкім де Мұхаммедке Алла оған Құранда бермеген құзырды тән ете алмайды. Бұны істеуге тырысатын кімде-кім өзінің Құранда баяндалған ғибраттар мен Құдай сөзін жасынға (жалғанға) шығарып, оған ортақ қосатынын айғақтайды.
(9) Ақиқатқа бойұсынғандар Алла әлдене айтса, Ол дәл соны меңзейтінін, ал, Ол ештеңе хақында айтпаса, Ол, сондай-ақ, сонысын сездіретінін біледі. Бізге Құранда үкім етіліп, берілгеннің бәрі алдын-ала ұйғарылып жіберілген, ал, қалып кеткеннің бәрі, сондай-ақ, алдын-ала ұйғарылып қалдырылған.
Алла ештеңені ұмытпайды (Қараңыз: Құран 19:64). Біздің бұл дінге Алла алдын-ала ұйғарып қалдырылғанды қосып, оны Одан немесе Оның елшісінен деп жария етуге пәрменіміз жоқ. Оның елшісі тек бір хабар әкелді, ол хабар Құран болып табылады. Алла бізге Оның сөзі сарқылмағанын айтты (Қараңыз: Құран 18:109).
(10) Алла біздің Оның кітабы — Құранға түзетулер енгізгенімізге зәру емес, бірақ, біз өміріміздің әрбір көрінімінде (мезетінде) Оған қатты зәруміз. Құранға түзету енгізе аламыз деп ойлайтындар бар болғаны өз пұттарының жалғыз Аллаға теңдес тәңір ретінде танылуына қол жеткізгісі келеді.
(11) Алла ақиқатқа бойұсынғандарды өздері көрген, естіген немесе оқыған кез-келген мағлұматты тексеріп, көз жеткізіп отыруға шақырады (қараңыз: Құран 17:36).
Сонымен, өздеріңіз тексеріп, көз жеткізіңіздер. Исламдағы әйелдер дресс кодына арналған үш ереже:
Бұл – Құрандағы негізгі дресс код ережесі. Бұл — Исламдағы әйелдер дресс кодының бірінші ережесі.
Екінші ереже: омырауларыңызды бүркеп жүріңіздер
Бұл екінші ережені Құраннан табуға болады (қараңыз: 24:31). Бұнда Алла әйелдерге қайда, қашан барса да, кеуделерін жауып жүруге әмір етеді. Бірақ, 24:31 аятын келтірмес бұрын, әуелі осы тақырыпқа қатысты дәйім ауызға алынатын кейбір басты сөздерді талдайық, ол сөздер: «Хиджаб» және «Химар».
«Хиджаб» сөзі (Құранда «Хиджаб») – бұл мұсылман әйелдердің көпшілігі бастарына тағатын (киетін, орайтын) және үнемі емес, кей-кейде, екі немесе бір көзінен өзге, бет-жүзін бүркеп, жауып жүруіне пайдалануына болатын бас киімдерін атау үшін қолданатын термин. «Хиджаб» деген араб сөзін «бетперде, шілтер» немесе «бүркеншік» деп аударуға болады. «Хиджаб» сөзі, сондай-ақ, басқа да мағыналарға ие, атап айтқанда: дидар, жапқыш, жамылғы, перде, шымылдық, далда, қаға беріс немесе тасалап тұратын нәрсе.
«Хиджаб» сөзі Құранда кездесе ме?
«Хиджаб» сөзі Құранда 7 рет кездеседі, бұған қоса, 5 рет «Хиджаб», 2 рет «Хиджабан» делінеді. (Қараңыз: Құран 7:46, 33:53, 38:32, 41:5, 42:51, 17:45 және 19:17).
Бұл сөздердің ешбірі мұсылман әйелдеріне арналған дресс код турасында сөз болғанда, қазіргі дәстүрлі мұсылмандар “Хиджаб” сөзіне үстейтін мағынасында Құранда пайдаланылмайды. Мұхаммед пайғамбарымыз дүниеден өткен соң арада бірнеше ұрпақ ауысқаннан кейін мұсылмандардың «Хиджаб» сөзін Ол ешқашан уәжіп етпеген дресс кодты атау (белгілеу) үшін қолдана бастайтынын білді. Алла, «Хадис» сөзіндей, бұл сөзді де олардан едәуір бұрын пайдаланды. Құранда Хиджабтың мұсылман әйелдеріне арналған дресс кодпен ортақ ештеңесі жоқ.
Тарихи дерек:
Көптеген мұсылмандар «Хиджабты» исламның дресс коды атағанда, олар хиджабтың дресс код ретінде не Исламмен, не Құранмен ортақ ештеңесі жоқ екенін мүлде елемейді, ескермейді.
«Хиджаб» немесе бетперде бағзы өркениеттер дәуірлерінен бері белгілі болған. Бұл киім кескінін (бейнесін) ертедегі және кейінгі рим және грек өнері туындыларынан табуға болады, бұны қыш бұйымдар, суреттер (картиналар) немесе азаматтық заң қолжазбаларының жұрнақтары түріндегі археологиялық табыстар айғақтайды.
Грек-рим мәдениетінде әйелдер де, ерлер де өздерінің діндарлығын таныту үшін бас киім киетін болған. Әйелдердің бетперде тағуы және ерлердің бас киім киюі дәстүрін соңыра еврейлер қабылдап, бұл дәстүрді Талмудта рәсімдеп, бекіткен, ал, одан кейін оны христиандар қабылдады. Әлдебір раввин бірде бір топ еврей қыздарына былай деп түсіндірді: «Біз Торадан әйелдердің міндетті түрде бастарын жауып жүруіне тікелей нұсқау таппаймыз, бірақ, біз бұл салттың мыңжылдықтар бойы сақталып келгенін анық білеміз». Мұхаммед пайғамбар қайтыс болғаннан кейін хадистер авторлары осы басты бүркеу көне дәстүрін қолдап, қуаттап отырды. Хадистер авторлары бұл дәстүрді, басқа да көптеген дәстүрлер сияқты, еврейлерден алған, сөйтіп, Құранда ондай нұсқау жазылмағандықтан, оны Пайғамбарға теліген (тән еткен).
Еврей дәстүрлерін немесе діни кітаптарын оқып-зерттей отырып, еврей әйелдерінің (ерлерінің де) бас киім киюі раввиндер мен діни көсемдер тарапынан қошталып-қуатталатынына көз жеткізуге болады. Діни жөн-жосықты берік ұстанатын еврей әйелдері әлі де күннің басым бөлігінде, әсіресе, синагогаларда, тойларда және діни мейрамдар кезінде бастарын жауып жүреді.
Христиан әйелдері көптеген діни шаралар кезінде бастарын бүркейді, ал, монахинялар үнемі бастарын қымтап жауып жүреді. Әсілі, дәстүрлі арабтар қай дінді – иудей, христиан немесе мұсылман дінін ұстансын, мейлі, Исламның ықпалымен емес, дәстүрге орай бас киім немесе “хиджаб” киюге дағдыланған деп топшылауға болады. Сауд Аравиясында күні бүгінге шейін ерлердің көпшілігі Ислам солай талап еткендіктен емес, қайта, дәстүр бойынша бастарын бүркейді. Солтүстік Африкадағы туарегтер тайпасында әйелдердің орнына, мұсылман еркектер „хиджаб“ киетіндігі белгілі. Ондағы хиджаб кию дәстүріне сай, ерлер мен әйелдердің рольдері өзара орын алмасқан. Егер Хиджаб кию ізгі де діндар мұсылман әйелдің бірден-бір белгісі болып табылса, онда Тереза Шешейді солардың біріншісі һәм бірегейі санауға болар еді.
Тұжыра айтқанда, хиджаб – бұл Исламға және, жалпы, дінге еш қатысы жоқ дәстүрлі киім. Әлемнің кейбір аймақтарында хиджабты тек ер адамдар, ал, басқа бір аймақтарында тек әйелдер киеді. Дінді дәстүрмен шатыстыру пұтқа табынушылықтың көрінісі болып табылады, өйткені, дәстүрді жақтаушылар өздері ұстанатын амалдарды небір дереккөздерден алады, бірақ, қайдан алса да, тек Қасиетті Жазбаға (Құранға) жүгінбейді, сөйтіп, онымен қоймай, оларды Құдайдың үкімдері ретінде жария етеді. Кімде-кім Аллаға ортақ қосатын болса, кешірілмес күнәға батады.
Алланың Оның кітабында ғұзыр еткенін елеусіз қалдыру және Құран бекітпеген, ойдан шығарылған амалдарды ұстану Алла мен Оның жолдауын құрметтемеушіліктің айқын белгісі болып табылады. Дәстүр Алла өсиетінен жоғары қойылған кезде хақ дін екінші қатарға ысырылады. Алла ешқашан екінші орында болуға келіспейді, Алла әмісе бірінші болуы тиіс, екінші орын Оған мінәсіп емес.
«Химар» – Құранда кездесетін араб сөзі (қараңыз: Құран 24:31). Егер мұсылман әйелдерге арналған Дресс Кодтың бірінші негізгі ережесі Құранның 7:26 аятында баян етілген болса, әйелдерге арналған дресс кодтың екінші ережесі Құранның 24:31 аятында баяндалған.
Кейбір мұсылмандар хумурухина (химар сөзінен болған) сөзіне сілтей отырып, 24-сүренің 31-аятын хиджаб немесе бас киім туралы айтылатын аят ретінде келтіреді, бұл ретте, олар Алланың Құранда бірнеше рет “хиджаб“ сөзін пайдаланғанын естен шығарады. Дінге адал ізгі жандар бұл аяттағы «химар» сөзі «хиджаб» немесе бас киімді атау үшін қолданылмағанын ұғына алады. Осы аятты алға тартатындар, әдетте, “хумурихина“ сөзінен кейін (бас киім) деп, жақшаға алып қосады, себебі, бұл — Алланың емес, солардың аятқа өз жанынан қосқаны (Қараңыз: Құран 24:31).
«Химар» – жамылғы, бүркеніш мағынасын беретін араб сөзі. Кез-келген жапқыш, перде – ол химар; көйлек – ол химар; үстелдің тақтайын жауып тұратын дастарқан — ол химар; жамылғы – ол да химар және т.б. Араб тіліндегі «хамра» сөзі масайтатын сусынды білдіреді, «Химар» сөзімен түбірлес. Химар терезені, тәнді, үстелді, т.б. жабады, ал, «хамра» психикалық күйді «бүркейді».
Құранның 24:31 аятында Алла әйелдердің бастарын яки шаштарын емес, кеуделерін бүркеу үшін, көйлек, пальто, жейде, кеудеше, галстук, бөкебай, т.б. болсын, әйтеуір, жамылғы, бүркеніш (химар) пайдалануын ғұзыр етеді. Егер де Алла әйелдердің бастары мен шаштарын жабуын қалаған болса, Оған бұл қалауын аян етуіне ештеңе кедергі болмас еді. Алланың сөзі таусылмайды. Алла ештеңені ұмытпайды. Алла әйелдерге бастары мен шаштарын жабуға әмір еткен жоқ.
Алла Ол үшін сөздерді өзгертуге, бұрмалауға әлі жетеді деп пайымдайтын әлдебір дінбасына сүйенбейді!
Араб тілінде омырау, төс, кеуде мағынасын беретін «жәиб» сөзі бар, 24:31 аятта кездеседі, бірақ, бас мағынасындағы «раас» немесе шаш мағынасындағы «шаар» сөздері бұл аята жоқ. Бұл аятта келтірілген өсиет айқын: омырауларыңды бүркеп жүріңдер.
24:31 аятының соңғы бөлімінен дененің жекелеген бөліктері ашық бола алатындығы немесе бас киімдеріңізбен емес, үстеріңізге киген көйлектеріңізбен бүркелетіндігі мәлім болады.
Сондай-ақ, 24:31 аяттағы ойдың тұжырымдалуына назар аударыңыздар.
Көпшілікке бұл тұжырым көмескі көрінуі кәдік, демек, олар оның астарына үңіліп, Алланың кеңшілігі мен мархабатын ұғына алмаған. Бұл ретте де Алла әрқайсымыздың бір-бірінен өзгешеленетін айрықша жағдайымызды ескере отырып, өзімізге «қажетті нәрсені» таңдау еркіндігін беру үшін, өте-мөте жалпылама терминді пайдаланады. Не дінбасына, не әлдебір басқа адамға бұл терминнің нақты не мағына үстейтінін ұйғару құзыры берілмеген. Алла бұл терминнің мәнін айқындауды әрбір әйелдің өз қалауына беруді қалайды және де, оның бұл құқығын ешкім тартып ала алмайды. Бірінші негізгі ережені ұстанатын, яғни, Құдайдан қорқатын тақуа әйелдер жүректері ауытқымай, тәнінің қандай бөліктерін ашуға болатындығына байланысты қайырлы дұрыс шешім қабылдары шүбәсіз.
Үшінші ереже: киімдеріңізді ұзартыңыздар
Мұсылман әйелдерге арналған дресс кодтың бірінші ережесі — Құранның 7:26 аятында, екінші ережесі — Құранның 24:31 аятында және үшіншісі Құранның 33:59 аятында баян етілген.
Құранның 33:59 аятында Алла Тағала Пайғамбардың өмірі тұсындағы мұсылман әйелдерге арналған дресс кодтың тағы бір ережесін бекіткен.
Бұл аят Пайғамбарға бағышталған болса да, яғни, онда баяндалған ереже, Құранның 49:2 аятында жазылған ереже сияқты, соның өмір сүрген кезеңіне қатысты болса да, берілген ереже Ислам рухына сәйкес келеді және бізді көп нәрсеге үйрете алады.
Егер сіздер Алланың Пайғамбарға әйелдеріне, қыздарына, иманды ерлердің әйелдеріне киімдерін ұзартуларын айтуды әмір еткендігі баян етілетін осы аятты ой елегінен өткізіп, саралар болсаңыздар, сіздер ең дана, ең рақымды Құдайдың шексіз даналығын ұғынасыздар.
Бұл аятта Алла алдын ала ұйғарып (және де, барша ақиқатқа бойұсынушылар Алланың айтқанының, істейтінінің немесе істегенінің бәрі алдын ала ұйғарылғандығын біледі), оларға киімдерін ұзартуды айтты, бірақ, қаншалықты екенін айтпады. Алла оларға киімдерін қызыл асыққа дейін немесе жіліншігінің орта шеніне дейін, немесе тізеге дейін қысқартуға нұсқау бере алар еді, бірақ, Ол оны істеген жоқ. Ол бұны ұмытып кеткендіктен емес, кеңшілік және рақымдылықтан істеді, өйткені, Алла ештеңені де ұмыт қалдырмайды. Алла біздің әр түрлі қауымдарда тіршілік етіп, әр түрлі мәдениетке ие болатындығымызды біледі және де, Ол бұл дресс кодтың қосалқы (екіншілікті) шарттарын сақтау, орындау әрбір қауымдастық адамдарының өз қалауына қалдырылғанын талап етеді.
Жоғарыда келтірілген аяттар Құран бойынша мұсылман әйелдерге арналған дресс код тақуалық пен ұяңдыққа саятынын айқын білдіреді. Алла осы ұяңдықтың мәні әр түрлі қауымдастықтарда түрліше тарқатылатынын біледі, сол себепті де, Ол бұл мәселені шешуді – тақуалықты негізге ала отырып, «ұяңдық» дегеннің не екенін шешуді — біздің өз ықтиярымызға берді. Өйткені, Мәскеуде тұратын әйелдің ұяңдығы Ташкентте тұратын әйелге тиімсіз болуы мүмкін. Ташкентте тұратын әйелдің ұяңдығы Сауд Аравиясында тұратын әйелге мүлде қолайсыз болуы кәдік.
Сауд Аравиясындағы Джиддада тұратын әйелдің ұяңдығы дәл осы елдің құмды аймағындағы оазисті мекендейтін әйел үшін тиімсіз болуы мүмкін. Осы ұяңдық мәнін пайымдау өзгешелігі Аллаға әбден аян. Ол бізді жаратты және Ол бізге осы бір ұлы дінде оңайлық қалайды, ешқандай ауыртпалық қаламайды. Ол ұяңдықтың қандай болуы керектігін шешуді біздің еркімізге қалдырды. Егер кімде-кім өзінің құзырынан тыс ұяңдық мәселесінде кесімді түрде меже жүргізіп, тыю салып, Алланың орнына ұйғарым жасар болса, онда ол еркек/әйел Құдайдан көп біледі деген сөз.
Алла бұл мәселені біздер үшін ашық қалдырды және ешкімнің де берілген мәселені әлдебір қалыпқа салып, шектеуге уәкілдігі жоқ. Ол ашық күйі қалуы тиіс.
Осы аяттағы «зинатахунна» сөзі жүрген кезде (әсемдігі) дене қимылымен айқын көрінуі ықтимал әйел тәнінің кейбір бөліктеріне қатысты айтылады. Бұл сөздің, бәзбіреулердің түсіндіргені немесе аударғанындай, жасанды әшекейлерге еш қатысы жоқ. Осы аяттың соңында Алла көмескі зиналарын (зейнеттерін) көрсетпеу, білдірмеу үшін, әйелдерге табанын тапылдатпауға әмір етеді. Жүрген кезде аяқты тапылдатып басу тәннің жекелеген бөліктерін өрескел ерекшелеп, бөлектеп көрсетуі, селкілдетуі ықтимал, ал, олай айрықша айқындау ерсілік, жөнсіздік болады. Жүргенде, табанды тапылдату басқа, шашқа немесе бетке, яғни, Алла осы аятта көмескі «зина (зейнет)» атаған дене бөліктеріне жатпайтын бөліктерге ондай өрескел әсер етпейтіндігін есте тұтқан абзал.
Алладан басқа кімнің тарапынан болса да келетін нұсқауларды орындау оған ортақ қосу, пұтқа табынушылық болып табылады. Міне, осы себепті де хиджаб пен химар туралы мәселе байыпты зерделеуді қажет етеді. Дәстүрге орай немесе ұнағандықтан да Хиджаб киетін әйелдер Хиджаб киюді осы кемел дін уәжіп етпегендігін түйсінгенге дейін күнәһар саналмайды. Ал, Хиджабты тек, өз ойларынша, Алла әмір етті деп санайтындықтан киетін әйелдер пұтқа табынушылыққа ұшырайды, өйткені, оған Алла емес, дінбасылар жарлық еткен. Ондай әйелдер өздеріне тәмамдалған, кемел әрі толық түсіндірілген Құранды жіберген бірден-бір жалғыз Алладан басқа, мұсылман болу үшін, бастарын бүркеп, жауып жүруі тиіс деп үкім айтатын басқа тәңір тауып алған.
Кімде-кім Аллаға ортақ қосып, өле-өлгенше пұтқа табынатын болса, кешірілмес зор күнәлі болады. Қараңыз: Құран 4:48.
Алла үй-іші жағдайында әйелдерге қиындық тудырмайды және оларға өздерінің дресс кодын жеңілдетуге мархабат етеді. Егер Құранның 33:35, 24:60 аяттарын ой елегінен өткізер болсақ, Алланың бұл дресс кодты жеңілдетудің неден көрініс табуы тиістігін анық нұсқамағанын аңдауға болады, өйткені, бұл әрбір нақты жағдайға байланысты.
Мүмін әйелдер ерлеріне, әкелеріне, қайын аталарына, өз ұлдарына, өгей ұлдарына, аға-бауырларына, олардың ұлдарына, әпке-сіңлілерінің ұлдарына зейнеттерін көрсетпеуі тиіс. Әйел өзінің дресс кодын аға-бауырының әйелдердің ұятты жерлерін білмейтін төрт жасар ұлының алдында жеңілдете алады, бірақ, өзінің он алты жасар ұлы алдында зейнеттерін көрсетпеуі, білдірмеуі тиіс. Ойымша, менің өз отбасымның ортасында дресс кодымды жеңілдетуге қақым бар.
Мешітке арналған дресс код үшін Құранның 7-ші сүресінде 31-ші аятты қараңыз.
Қараңыз: Құран 7:31
Осы діндегі ауыртпалықтар:
Мейірімді де Рақымды Алланың ұйғаруымен Оның тәмамдалған кітабын жоққа шығарып, басқа нұсқаларды басшылыққа алғандар, яғни, оған серік қосушылар үшін дүние тіршілігінде де, ахиретте де азап бар. Алла ешқашан иман келтіргендерге ауырлық қаламайды. Ауыртпалықтарды күпірлікпен Аллаға кереғар әрекет етіп, бәрін және баршасын – төсектің қай жағында ұйықтап, қай аяқтан тұру керектігінен бастап, сорпаға шыбын түсіп кетсе, не істеу керектігіне, жұбайыңызбен жыныстық жақындығыңыздағы мінез-құлық, іс-қылығыңызға шейін — ережемен шектеп, реттеп отыру үшін, өз заң-тыйымдарын ойлап шығарған дінбасылары туындатады.
Аллаға иман келтіргендер үшін және, Оның кітабы ТӘМАМДАЛҒАН, КЕМЕЛ ЖӘНЕ ТОЛЫҚ ТҮСІНДІРІЛГЕН болып табылатындығына иланатындар үшін, Раббымыз жағынан жеңілдік бар (қараңыз: Құран 10:62-64, 16:97), ал, Аллаға сене алмай, Құраннан өзге дереккөздерге жүгінуге ұмтылушылар осы дүниеде де, ахиретте де күйзеліс пен кесір-кесапатқа кезігеді. Қиямет күнінде олар Құдайға: «біз Аллаға ортақ қоспаған едік» деп шағынады, бірақ, Алла олардың істегендерінен ғапыл емес. Алла залымдарды толық білуші (қараңыз: Құран 6:22-24).
Your text to link...
Егерде екеуінің арасының ашылуынан қауіптенсеңдер, еркектің ағайынынан бір төреші, әйелдің ағайынынан бір төреші жіберіңдер. Егер ол екеуі жарастыруды қаласа, Алла да, екеуінің арасын үйлестіреді. Күдіксіз Алла толық білуші, анық хабар алушы. (35)» -деген. Міне осылай отбасы проблемалары шелілуі керек. Сәл сөзге келгенге «талақ» деп айту ол нағыз наданның дұмысы. Бұл талақ бергіштерге айтарым. Ал сондай қыздарға айтарым, "өздері