Роберт Кийосаки немесе оның "Бай әке,Кедей әке" кітабы

Блог - AzamatToyshybek: Роберт Кийосаки немесе оның Бай әке,Кедей әке кітабыҚұрметті оқырмандар жалпы салем! Міне, менің ең алғашқы блог жазбам. Сіздер Роберт Кийосаки жайлы естіген шығарсыздар.Тіпті «Богатый папа, Бедный Папа» қазақшада «Бай әке, Кедей әке» кітабында, оқыған боласыздар.Қазіргі перспективалық жасстардың сүйікті кітаптарының бірі. Сол кісі жайлы айта кетсем, Рәкеннің ата-бабалары Жапониядан арнайы Америкаға қоныс аударған.Роберт 1947 жылы 8 сәуірде дүниеге келген.Ең алғаш мектеп табалдырығын Нью-Йорктағы бір мектептердің бірінен аттаған деседі.Жас кезінен бастап, бала Роберт қиыншылық көрген ба, не басқа себептер болды ма, ақша десе жылтың ете қалатындардың арасынан болды.Орта мектепті тәмамдаған соң, АҚШ әуе-теңіз күштерінде әскери борышын өтеп, Вьетнамда пилот болып қызмет атқарған.
Әскерден оралған соң Xerox компаниясында тауар агенті болып қызметқе орналасады.1977 жылы өзінің жеке бизнесін бастап, компания құра бастады.Оның негізгі табыс көздері жылжымайтын мүліктер және активтер(акциялар,құнды қағаздар) болды.
1995 жылы Кийосаки мен Шерон Л.Лечтер халықаралық «Rich Dad`s Organization» компаниясын құрды.Тікелей қазақшаға аударғанда «Бай Әкелер Организациясы».Комнанияның мақсаты бизнес және инвестиция жайлы пайдалы ақпараттар мен білім беру және кітаптар шығару болды. Осы жылдар аралығында Кийосаки «Бай әке, Кедей әке» кітабын жазып шығарады.Кітап бүкіл әлемде бестселлер болып таралады.Сонымен қатар «Уолл-стрит джорнал», «BusinessWeek» және «Нью-Йорк таймс» сияқты белді басылымдар арасында рейтингісі ең жоғары кітаптардың арасында болды.
«Бай әке, Кедей әке» кітабының танымал болу себебі неде?
Кийосаки өз кезегінде болып жатқан әлеуметтік тұрмыстың қиыншылықтарын дөп басып айтып, тығырықтан шығудың жолын іздестіріп өз пікірін айтады.Кітапта акция, облигация сияқты қаржы мәселесіне қатысты терминдерді қарапайым түрде мысалмен түсіндіреді.Өзінің әкесін «Кедей әке»деп атап, жақын досының әкесін «Бай әке» деп атайды.Екі әкесі де Робертке өздерінің ақыл-кеңестерін береді.Бірақ Роберт Бай әкесінің ақылымен жүріп миллионер атануға тырысады.Әрине кітапта негізінен АҚШ-тағы экономикалық қиын жағдайлар: салық жайлы банктік төлем, кредиттік карточкалар т.б әңгімелер қозғалған.Біздегі ең қиын мәселе «тұрғын үй» мәселесі деп ойлаймын.Сондықтан бізде АҚШ-қа қарағанда салық мәселесі жайлы қатты асып бара жатқан проблема жоқ. Кітапта сонымен қатар адам психологиясының әлсіз тұстарын анық айтып, күресу жайлы кеңестер берілген.Кітапты оқымаған болсаңыздар оқуға кеңес беремін.

Кітартағы афоризм:

Кедейлер мен орта тап өкілдері ақша үшін жұмыс істейді. Ал ақша байлар үшін жұмыс істейді
Әрі қарай

Мәзір: "Қуырдақ"

Сәлем бердік, достар! Керектің асханасына келмегелі біраз болыпты. Бүгін бұл "қателікті" түзеп жіберейін. Қуырдақтың мәзірімен таныстырмақ ниеттемін. Жалпы, мәзірдің құрамы мен дайындалуы көпшілікке таныс. Қосымша ақпарат артық болмас. Бастайық! :)
Әрі қарай

Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары

«Суалған су миым одан сайын суалып, сумиланып тұрғанымды көрмеймісің!» © KILYZAMAN

Хуиметсіздер ме, херметті охуйрмандар, саламатсыз ба, Назғұл апай, қал қалай. Сені — жақсы, Алматыда деп естідім. Уау, уау, уау. Іхе-іхе, ойын ғой.
«Айтулы аламан болып жатыр, азулы билер отыр» дегесін қозып сала берді. Одан кейін делебем қозсын кеп. Ойлана келе, «Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары» деген фотореп ұсынуды жүн көрдім. Сонымен, назарбтарыңызға 19.05.2014 күнгі күнімді ұсынамын.


Сағат 08:45 АМ
Ояндым. Көзімді аштым да, келесідей бұлыңғыр бейнені көрдім:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары
Бейненің қанықтық коэффициентінен, жарық әлемді сол күйі қабылдауға дайын емес екенімді түсініп, жата тұрайын деп шешім.


Сағат 11:17 АМ
Ояндым. Көзімді аштым да, келесідей бейнені көрдім:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары
Аса хердірменді билер алқасының назарын, бұл картинаны мен — етбеттеп жатқанда көргеніме аударғым келеді. Яки, халымның мүшкілдігін әлден шырамытып отырсыздар.


Сағат 11:19 АМ
Санама бірден келген ой: кешеден міндетті түрде бірдеңе қалу керек. Бірақ қайда тығып қойдым? Тығып қойған себебім — осы күнгі бөтелкелестер ішін сарқып, бөтелкесіне дейін жеп кететін болған. Сондықтан ертеңгі күнге деп, бір жерге тығып қоямын. Қытай соққанда табыла қойсайш!


Сағат 11:19:01 АМ
Алдымен, бөтелке тығатын классикалық қуыс қолтықтарды қарауға беттедім:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары
Ескерте кетейін, «көп ішетін адам — ергежейлі болып қалады» деген — бос сөз. Бұл жерде мен тек төртаяқтап бара жатырмын, хал мүшкіл.


Алғашқы күдікті — унитаздың багі:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары
Қызық: соның ішінде жоқ екенін; соның ішіне тықпайтынымды беске білсем де қарап тұрмын. Сірә әлі де зерттеуді қажет ететін адам псиқалогиясының қараңғы тұстары бар ма деймін.


Келесі күдікті — раковинаның астындағы жәшік:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары
«Анау дихлофосты тартіжверіп, өзімді әлемнен, әлемді өзімнен құтқарсам ба екен...»


Одан кейін — балкондағы қожайынның боқтықтарының қуыс-қолтықтары:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары
Кілемін қараш лібәдтің, өзі сияқты! Маған «жайып алмайсың ба, еден жылы болады ғой» деп жейтінін қайтерсің! Неткен талғамсыздық осы кілем, а?


О! Басты күдікті! Осының артына тықтым, дәл солай!
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары


Бәлкім ішінде…
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары


Менен шығад: мынабір вентиляциялық хуйндырғыға сүңгітіп жіберген болуым мүмкін:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары


Тоңазытқыш пен шкаптың екі ортасы:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары


Тоңазытқыштың арты:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары


Кафканың әңгімесіне бергісіз, жөндеуі ешқашан бітпейтін мына бір опырылған жер:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары
Status! Хех, мұны мен 17.05.2014 күні ішіп қойғам. Және тыққаным Parlament негізі.


Кеңсірікті қысқашпен қысып тұрып, қожайынның қыс етігіне де қол жүгірттім:
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары


Шаршадым(((
Өткенде, суық тиіп хуяк келген кезде, көңілдесім Аққолтық Бірімжарқызы өзінше күткен болып, қасымда жатып алған. Антибиотик егіп, тұрғызып (мені — ред.) алды әйтеуір. Содан әптек спирті қалуы керек! Дереу дәрілер шкафын ашып қалдым да…
БЛОГИАДААРАЛЫҚ САЙЫС: Алқаштың бір күні. Үйдің қуыс-қолтықтары

Ом манэ падме хуум! Сатирлер мен нимфаларға, Исаға, Олимптегі барлық бұтақбас құдайларға, тіпті қытайларға — мың да бір мадақ! Аллилуйя! Ешқайда тықпаппын ғой! Өмір жалғасады!!! Кеттім!!!
Әрі қарай

Шопоголик

«Шопоголик» фильмін көрген шығарсыздар. Шопинг десе ішкен асын жерге қоятын, қымбат киімдерге жаны құмар, тапқан табысының бәрін және қарызданып тұрып алатын Ребекка есімді жас журналист қыз жайында түсірілген фильм. Шын мәнінде де, Софи Кинселла айтқандай, Ребекка — ол мен немесе менің әпкем немесе кез келген үйінен дүкенге бір минутқа кофе аламын деп шығып, жаңа туфлимен қайтатын адам. Ребекка — дүкенге жаңа ғана көрген пальто таңдандырарлықтай және оны сатып алмай кетуге болмайды деген сенімділікпен кіретін кез келген адам.
Менің де жолдасым ендігәрі далаға банк карточкасымен жібермейтін халде отыр.
Ал Нью-Йорк штатындағы Ямайканың Сауда палатасында үнемшіл тұтынушыларға арналған даңқ бөлмесі бар екен. Мұнда болашақ ұрпаққа үлгі болсын деген мақсатпен ең үнемшіл тұтынушылардың тізімі ілінеді. Жыл сайын Сауда палатасы "Үнемшіл тұтынушы" деген атаққа лайықты кандидаттарды іріктейді.
Сондай жеңімпаздардың бірі Патриция Гейзар бағасы 10 доллардан жоғары тұратын заттарды сатып алмайтын көрінеді. Бұл үнемшіл келіншектің тек арзан-парзан, сапасыз дүниелерді ғана қолданатыны емес, былғары аяқкиім мен жоғары деңгейдегі дизайнерлердің киімдерін киетін ел қатарында. Оның құпиясының сыры, ол тек жаппай сатылымдарда ғана тауармен қамтамасыз етіледі. Яғни өзім сияқты қызыл этикеткасы бар заттарды аңдитын тұтынушылардың бірі болғаны ғой.
Блог - dindar: Шопоголик
Әрі қарай

Эльвира Ерғалина "Кешкі шәйда" қонақта

Жетінші арнаны көресіздер ме?
Сол Жетінші арнада керемет жобалар жасалып жатыр. «Айна сөздік» бағдарламасының өзі не тұрады? "Қыздар арасында" бағдарламасы арқылы түрлі ақпараттарға қанығып жүрген қыз-келіншектер қаншама? «Кешкі шәй» бағдарламасында еліміздің жұлдыздары келіп, шынайы сұхбатымен бөлісіп жатады. Жұлдыз болғанда тек өнер адамдары ғана емес, түрлі саланың өкілдері келеді қонаққа. Соның бірі блогер, өздеріңіздің достарыңыз — Эльвира Ерғалина «Кешкі шәйға» қонақ болды. Түрлі сауалдарға жауап берді. Қасқыр блогерді анықтайтын Блогиада туралы да айтты. Блогерлер арасындағы жұлдыздарын да айтты. Сіздің де атыңызды атаған шығар, көріңіз  

Блог - kaztube: Эльвира Ерғалина Кешкі шәйда қонақта
Әрі қарай

Қызыл бояулы асығым

Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Бүгін Асық Party-дің үшінші аптасы басталды. «Асық Party» кубогы екінші рет ойналды. Бірінші кубокты Сәдуақас есімді тоғыз жасар балақай жеңіп алған болса, бұл жолы кубок Бәйтеректің түбінде «Бәйтерек» тобының мүшесі Нүркен Өтеуловқа бұйырды.
Бұл Асық Party-дің алдыңғы екеуінен ерекшелігі Блогиада сайысын ұйымдастырушы Азаматхан Әміртай мен Керектік блогерлердің көптеп келуі болды
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Асық ойнауға бұл жолы адамдар өткен екеуінен де көп жиналғандықтан, ойнамаса да қарап тұрған көрермендер де көп болды. Солардың бірі Данияр
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Содан көрермендер қауымы құр қарап тұрғанша біз де өзімізше кішігірім шеңбер сызып, қапшықта қалған соңғы асықтарды алып, 1 дана қызыл асықты сақа етіп, ойынды бастап кеттік
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Адам көп, асық аз болғаннан соң ойынның шартын Аршат аға бір ғана қызыл асықпен ойнаймыз, сол асық қайда түссе келесі ойыншы сол жерден атады деп бекітті.
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Ойыншылардың көбі боялған қызыл асық жеңіл, ол сақа бола алмайды деп қызыл асығымызға бір тиісті, оны өзге асыққа алмастырып жібере тастады, оны жоғалтып та үлгердік...
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Бірақ Аршат аға ойынның шарты бойынша боялған қызыл асықтың бекітілгенін айтып, оның жеңілдігі ойынға кедергі емес деп, жеңіл қызыл асықпен ойнаудан мастер-класс көрсетіп жіберді.
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Сөйтіп, «боялған қызыл асық» сақа болған топтың жігіттері сенбіде біраз денелерін шынықтырып, қыздар таза ауа жұтып үй-үйімізге тарастық!
Блог - rakisheva: Қызыл бояулы асығым
Әрі қарай

Естен кетпес естелік

Дос болам десең,
Досымды сыйла, қымбаттым!
Досыңа сонда,
Досыммен ғана қымбатпын.
Дос болам десен,
Мендегі доспен достасқын,
Сендегі доспен дос болып сонда тұрмақпын. © Мұқағали

Биыл бірінші рет туған жерімнен алыстааа туған күнімді қарсы алдым. Туған күн маған сондай бір үлкен мереке болмаса да, адамдардан құттықтау алып, жылы-жылы сөзде есту кімге жақпасын  Сонымен қатар бұл күні саған арнайы таңдалған сыйлықтар ұсынылады. Ол да күштііі ғой

23-ші туған күнім жылдағыдай кәдімгідей басталды. Бірақ биыл туған күнімде ең бірінші болып, түңгі сағат 12:00-де бетімнен анашым мен әкешім, сіңілім мен інім емес, мен өмірімде кездестірген ең позитивті екі адам тілектерін айтып, бетімнен сүйді. Оны мен алдағы жылым позитивке толы болады деп жорыдым. Солардан позитив жұғып кетсе екен деп.

Ертеніне күн кәдімгідей өтті. Ерекшелігі күні бойы жұмыста телефоным шырылдап құттықтаулар алдым және сүйкімдііі әріптестеріммен торт жегендігіміз болды
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік

16 мамыр жұма болғандықтан, бұл күні жұмыстан кеееш шықтым. Себебі барлық блогиадалықтарға аян шығар
Алдында бәріміз Керуенге Асхат ағай келіп сонымен кездесуге барамыз деп келіскен болатынбыз. Бірақ мен Дарикоға кездесуге келе алмайтындығымды айтқанда, ол жұмыстан шығып келе бер, кездесуден кейін Керуенде отырамыз деген. ОК деген соң Керуенге барамын деп отырған болатынмын. Бір уақытта кешке жұмыста үш күн ұйықтамағандығын айтып Абылай жүр. Қайтпайсың ба енді десем жұмысым бітпеді дейді. Бірақ өзі қайта-қайта далаға шығып кете береді. Сөйтсем жұмысымызға Азамат Тілепов келген екен сол кезде оның аяқ астынан біздің жұмыста жүргені странно көрінбеді.  Постымды аяқтай алмай отырғаннан соң онысына аса мән де бермеппін сол кезде. Бір уақытта олар Керуендегілер күтіп қалды ғой деп тездетіп сыртқа шықтық.

Дала қараңғыыы...

Азамат жоқ болып кеткен. Тығылып темекі шегіп жатқан шығар деп қойдық.

Абылай аяқ астынан невтему әңгіме айтып кетті… Дым түсінбей қалдым...

Сөйтсееееем… surpriіііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііііse...

Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Жандарымааау! Менің құттықтау үшін далада Астананың «наглый» масаларына таланып бір жарым сағатқа жуық уақыт тұрыпты ғой. Кім білген боталарымның бұлай істерін. Білгенде 7-де жұмыс біте салысымен далаға атып шығар едім ғой
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Шарики-шарики
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік

Толығырақ бәсекелесім Абзал Сариетің репортажынан көріңіздер


Үйге келгеннен кейін іші ақша, алтынға толы сандығымды қайта аштым:
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Мафия жазған ып-ыстық хаттарды оқыдым:
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Блог - rakisheva: Естен кетпес естелік
Маған тілеген тілектерің Алланың құлағына шалынып, қабыл болуын тілеймін
Тосын сый дегенді естіген едім, бірақ ол дәл осындай болады деп ойламаппын. Мені таңқалдырып, туған күнімнің күштііі өтіне себепші болғандардың барлығына үлкееен рахмет! Сендер сиақты достарым болғанына шексіз ризамын боталар!
Әрі қарай

Келер күннің көліктері

Бүгінге дейін адам баласын тасымалдап келген ұшақтар, поездар мен автокөліктердің барлығы да алдағы уақытта тарихи жәдігерге айналып шыға келуі ғажап емес. Өйткені, дамылсыз жылжыған ғылым адамның шарықтаған қиялында пайда болған идеялардың легін өмірде жүзеге асыруға қауқарлы. Толастамаса болғаны…
Сіздің назарға футуристтік көлік құралдарының үздік сегіздігін ұсынып отырмын. Бұл жобалардың орындалу ықтималдылығы — уақыттың еншісінде. Десек те, келер күннің алыстығы жоқ екені тағы бар.

1. Гипертопса

Гипертопсаның авторы — Илон Маск (Elon Musk). Илон Маск деген кім? Оның «PayPal» атты балама банк жүйесін құрғаны былай тұрсын, ол — Халықаралық ғарыш станциясына қолдау көрсету үшін «SpaceX» деген компания мен инновациялық электрлік автокөлік жасайтын «Tesla Motors» зауытының негізін салған миллиардер.
Үш бірегей жобаның құрушысы Илонның ендігі ойға алған шаруасы — қоғамдық көлік саласын жаңғырту. Илон Маск осыдан жарты жыл уақыт бұрын ультражылдамдыққа ие қалаларалық көлік жүйесін құру туралы идеясын жария етті. Жолаушыны Сан-Францискодан Лос-Анджелеске небәрі 35 минут ішінде жеткізеді-мыс.
Гипертопсаның құрылымы былай: жерге нық орнатылған бағаналардың үстімен құрыш түтік жүргізіледі. Түтік ішінде алюминий капсулалар болады. Капсулалар сағатына 1200 шақырым жылдамдықпен қозғалады. Ішінде адам отырады. Басты артықшылығы сол, күн сәулесімен қуаттанады.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Кемшілігі сол, бағасы қымбат. Масктің есептеуінше, Гипертопса құрылысының бірінші кезеңіне 70 млрд АҚШ доллары жұмсалады. Бұл тек болжам ғана. Тіпті, 100 млрд АҚШ долларынан астам шығын кетуі де мүмкін. Сыншылар жүйенің құны тым қымбат екендігін алға тартып ғана қоймай, өте-мөте "әлжуаз жүйе" деп бағалады. Тіпті кейбіреулері жылдамдығы баяу дегенді де айтып қалды.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Әйтсе де, жоспар жүзеге асырылып жатыр. Стартапқа «Hyperloop Transportation Technologies» деген атау берілді. Гипертопсаның прототипі 2015 жылдың бірінші тоқсанында әзір болады. Болжалды дүниеге қатысты болжам осы.

2. Атом автокөліктері

Laser Power Systems ғылыми-зерттеу компаниясының ғалымдары жаңа турбогенератор жасаудың әлегіне кіріскен. турбогенератор «торий лазерімен» қозғалысқа келтіріледі. Шын мәнісінде, бұл — лазер емес, жай ғана жылу бөлетін құрылғы.
Торий (Th) — радиобелсенді химиялық элемент. Актиноидтар санатының бірінші мүшесі (атомдық нөмері 90, балқу температурасы 2028° K). Автокөліктің «жүрегінде» радиобелсенді элементтің болуы — тәжірибе жүзінде таңсық көрінуі мүмкін. Әйткенмен осыдан 50 жыл бұрын жазылған ғылыми-фантастикалық шығармалардың өзегінде осы концепция да бар еді. Ондағы қиялдың бір ұшы адамзаттың келешегі мини-АЭСларының еншісінде жатыр дегенге келіп тіреліп, түрлі мобильді құрылғылар «мәңгілік» қоректендіру көзінен қуат алады дегенге саятын-ды. Ал бүгінде мұның барлығы да ғылыми фантастика әлемінде ғана қалып қоймай, шынайы коммерциялық жоба ретінде шындыққа айналмақ.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Жаңа турбогенератордың жұмыс істеу принципі де қарабайыр. Торийден бөлінген жылу — автокөліктің турбинді қозғалтқышын іске қосады. Инженерлер осындай қозғалтқыштың үлгісін Тесла қозғалтқыштарының негізінде жасап шықты. Ғалымдардың сендіруінше, сегіз грамм торийдің қуаты автокөліктің 480 мың шақырым қашықтықты жүріп өтуін қамтамасыз етеді. Осылайша, автокөліктің сатып алғаннан кейін де жанармай бекетіне барып қажет емес. Зауыттан «алған қуаты» автокөліктің «бүкіл ғұмырына» жетеді.

3. Суперкавитация (Supercavitation)

Теңіз инженериясындағы осы бір идеяның бірегейлігіне шәк келтіру әзірге мүмкін болмай отыр. Суперкавитация — сұйықтық ішіндегі нысанды айналдыра қоршайтын газ көпіршіктерінен пайда болатын әсер. Су астындағы көпіршіктердің қоршауында қозғалған қайықты елестетіп көріңізші. Газ үйкеліс күшін 900 есе азайтып, су астындағы нысанның әдеттегіден тез қозғалуына жағдай жасайды.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Суперкавитацияның жылдамдықты арттырудан бөлек тағы бірнеше артықшылығы бар:
1. Жанармай аз шығындалады.
2. Қайықтың аса жоғары жылдамдықта қозғалуы мен пішінінің өзгешелігі гидролокаторлардың «көзіне» оңай түсіп қалуға жол бермейді.
3. Тіпті, бұл аз десеңіз, суперкавитацонды қайықтың торпеданы қуып жетіп, басып озуға шамасы жетеді.
«Juliet Marine Systems» компаниясы осындай қайықтың жобасын жасауды қолға алды. ЕЛЕС (GHOST (жобаның атауы) — әскери-теңіз кемелерін қорғау және сауда кемелеріне жасалатын қарақшылық шабуылдарды тойтаруға арналған. Сондай-ақ, жауынгерлерді жағаға жеткізу үшін сал ретінде де пайдаланылмақ.

4. Martin Jetpack

Жаңазеландиялық Гленн Мартин 30 жылдан бері реактивті сөмкенің дизайнын жасаумен айналысып келеді. Енді, міне, 30 жыл бойына әурелеген «сөмке» нарыққа шығуға жарым-жартылай дайын.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
«Martin Jetpack» қысқа диаметрлі әуе винттерімен жабдықталған. 30 минутқа дейін жұмыс істейді. Максимальды жылдамдығы 74 шақырымға жетеді. 900 метр биіктікке көтеріле алады. Мұндай рюкзактар өрт сөндіру және апатты-құтқару жұмыстарында қолданылады. Өйткені, «Martin Jetpackті» жедел әрекет ету қызметтерінің көлік құралы ретінде жасап жатыр. Ашық сатылымға 2014 жылдың ортасында шығарылады. 200 000 АҚШ долларынан сатылады.

5. Велосипедтер қаласы (Velo-City)

Жұмысқа әр күні велосипедпен барғанға не жетсін?! Бұл үшін дене дайындығы мен күш-қуат қажет-ақ. Алайда, таяу уақытта велосипед тебу де оңай шаруаға айналады. 2006 жылы Торонто қаласының әкімшілігі «жоғары жылдамдықтағы, бүкілмаусымдық, экологиялық таза, ультратыныш транзиттік жүйенің» жасалатыны туралы мәлімдеген болатын. «Мұнда адамдардың өздерін жақсы сезінуі үшін қажеттінің барлығы болады» деп те уәде етілді. Қала әкімшілігінің жоспарында «стероидтардағы» велосипед жолдарын салу бар-тын.
Крис Хардвик (Chris Hardwicke) есімді торонтолық сәулетшінің идеясымен әзірленген жобаның өзегі: жерде орнатылған бағаналарға бекітілген түтіктердің ішіне үш жолақты велосипед жолын жүргізу.Түтіктер бағыттарға бөлінеді. Осылайша түтік ішінде ауа айналымы қалыптасады. Жолай жетелеген жел пайда болады. Велосипед тепкен жұртшылық желі ескен түтіктердің ішінде сағатына 50 шақырым жылдамдықпен ызғиды.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Велосипедтер қалашығы (Velo-city) жобасы ауа райы суық аймақтарда да тиімді болмақ. Өйткені, құбырдағы велосипедшілер түрлі ауа райы құбылыстарынан қорғалады.
Энтузиазмге толы жоба бүгінде қаржының жоқтығынан тоқтап тұр. Алайда, ұмытылған жоқ. Алдағы уақытта жүзеге асырылуы кәдік.

6. Next

Googleдің адам басқаруынсыз жүретін автокөліктері хақында естімеген адам кемде-кем шығар. Ал осы Googleдің автокөліктеріне ұқсас Next жобасы туралы естігендер некен-саяқ. Бұл — жартылай такси, жартылай Segway.
Томмасо Гекчелин (Tommaso Gecchelin) есімді дизайнер смартфон арқылы басқарылатын Next автономды жүргізу модульдерінің әлемін жасауды арман етіп жүргеніне не заман?!
Next модульдерінің функциясы былай: сіздің смарфоныңызбен басқарылатын модуль төрт доңғалағын шығарып қойып, жол бойымен ызғып бара жатады. Алдынан өзі сияқты модульдер тобы ұшырасса, сіздің модульдің төрт доңғалағы екі доңғалаққа бірігіп, модульдер тобына жақын барып, олармен түйіседі. Түйіскен жақ панелі ашылып, автобуста, не поезда кетіп бара жатқандай әсерде қалдырады. Модуль қаншалықты оңай түйіссе, соншалық тез ажырайды. Белгіленген орынға жеткенде өздігінен ажырап, сіздің түсіп қалуыңызға «ыңғай жасайды».
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Бұл — фантастикалық идея. Өкінішке қарай, Nextті қолдануға қазіргі техниканың мүмкіншілігі жетпейді.
Гекчелин өз жоба-жоспарында Nextті жаппай қолданысқа енгізуге дейін жасалуы керек технологиялардың тізбегін көрсеткен. Арзан наноматериалдар, жүргізушісіз басқарылатын автокөлік, қуаттылығы мол аккумулятор және үлкен сыйымдылықтағы арзан күн батареяларының өндірісі жаппай жолға қойылу керектігі айтылған. Гекчелиннің есептеуінше, Nextты қолданысқа енгізу 2025 жылдан кейін басталуы мүмкін. Адамзат әзірге дайын емес.

7. Колелинио

Зип — лайн жолдары шындыққа айналуы әбден мүмкін. Бұған Колелинио концепциясы сеп болмақ. Концепцияны 2010 жылы Салоники қаласында өткен TEDx-те Мартин Ангелов (Martin Angelov) ұсынды. Ангелов сол кезде аспанды «тілгілеген», ауада түйісетін сымдар желісі жобасын таныстырған еді. Адамдар сымдардың бойымен бір мекеннен екінші мекенге орын алмастырады.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Оның идеясы автожолдар салу және ауыр автокөліктер жасау секілді шығыны мол әрекеттерддің машақатынан құтқаратын еді. Сонымен қатар, экологиялық таза көлік инфрақұрылымен құруға сеп.
Сымға бекітілген аккумуляторден қоректенетін орындықтар адам аяғы аз жерлерде жерге жақын қашықтықта зымырап, халық саны тығыз аудандарда биікке әуелей көтеріліп, сырғиды.
Алайда бұл жобаның да бірнеше кемшіліктері бар. Колелинио қандай да бір қолайсыз ауа райынан қорғаныш бола алмайды. Биіктіктен қорқатын жандарға жарамайды. Қауіпсіздік мәселесінде де шешімін таппаған түйткілдері жетерлік. Десе де, инновациялық идея.

8. Скайлон (Skylon)

Скайлон Конкорданың (Concorde) ізбарасары іспеттес. Конкорда — дыбыс жылдамдығынан жылдам ұшатын ұшақ. Осыдан 10 жылдай уақыт бұрын қолданыстан шығарылды.
2013 жылы Ұлыбритания билігі Скайлонды жасау үшін 90 млн АҚШ долларын жұмсауға «кет әрі емес екендіктерін» хабарлады. Скайлонның жылдамдығы дыбыс жылдамдығынан бес есе артық. Жердің орбитасынан шығып, ғарыш кеңістігінде самғауға шамасы жетеді. Әлемнің кез-келген ұшу-қону жолағынан ұшады, сәйкесінше қона да алады. Бортына 300 жолаушыны тиеп, Лондоннан Сиднейге 4 сағатта «ентікпей-ақ» жетіп барады. Одан бөлек, Халықаралық ғарыш станциясына 15 тонна жүк жеткізуде де еш "қиналмайды".
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Ұшақты жасау жұмыстары енді басталды. Массачусетс технологиялық институтындағы әуе тасымалы бойынша Халықаралық орталығының басшысы Джон Хансманның (John Hansman) айтуынша, Скайлон — ғылыми фантастика тұрғысынан қарағанда теңдессіз жоба көрінеді. Әйткенмен, оны жасау — өте қиын.
90 млн АҚШ доллары тек бастапқы шығынды ғана жаппақ. Жалпы құны бір миллиард АҚШ долларынан асып жығылады.
Осынау қиыншылықтарға қарамастан, көптеген ғалымдар мен ғылыми журналисттер Скайлон жобасы жөнінде оптимисттік көзқарастарынан тайқымай отыр.
Жоспардан ауытқымаса Скайлонның прототипі 2017 жылы дайын болады. Ал ұшу құрылғысы бірнеше жыл ішінде құрастырылады.

Міне, футуристтік дизайн мен идеялар жиынтығының бір парасы осы. Ендігісі — күту.

тәржіма пост, орыс тіліндегі нұсқасы мұнда
Әрі қарай