Алматы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына қатысты бірер сөз...

«Guerilla» жарнама агенттігі Алматы қаласы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарын қазақ батырларының қалқаны түрінде бейнеледі. Мұндай қалқан — қақпақтар қала көшелеріндегі бірнеше нүктелерге қойылды.
Ал сол кезде...: Алматы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына қатысты бірер сөз...
Ал сол кезде...: Алматы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына қатысты бірер сөз...
Серікбол Хасан есімді журналисттің «Айқын» газеті сайтындағы кәріз люктері қақпақтарын батырлардың қалқаны түрінде бейнелеуіне қарсы пікір білдірген «БАТЫРЛАРДЫ» БАСЫП КЕТПЕЙІК» атты мақаласы қоғамның назарын аударды.

Ал сол кезде...: Алматы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына қатысты бірер сөз...

Айқын сайтында шыққан мақала тек қазақ тіліндегі ғана емес, орыс тіліндегі аудиторияның да арасында пікірталас тудырды.

Сонымен, қала дизайнындағы осы бір әрекетке қатысты менің айтарым:

Біріншіден, бұл стрит-арт. Ал, қақпақты батырлардың қалқаны түрінде көрсету — әдемі шешім. Тәнті болдым. Дизайн-студияға респект.
Жалпы, қала дизайны үшін кәріз люктерінің қақпақтарын қала көшелерінің сәнін келтіретін деталь ретінде пайдалануға ұмтылыс жасау әрекеті қуантады. Шымкентке де келсе ғой.

Екіншіден, люк қақпақтарына символдарды бейнелеу — әлемдік қолданыста бар тәжірибе. Төмендегі суретте түрлі қалалардағы кәріз люктерінің әсем қақпақтары жинақталған.
Ал сол кезде...: Алматы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына қатысты бірер сөз...

Үшіншіден, кәріз люктерінің қақпақтарына тұлғаларды бейнелеу аясында осыған ұқсас "қарсылық" өткен жылы Ресейде болды.
Сынап-мінеу әрекеті Артемий Лебедев студиясының Мәскеу қаласы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарын безендіру жобасына бағытталды. Лебедев студиясы Мәскеу көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына Гиоргий Победоносецті бейнелеген.
Ал сол кезде...: Алматы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына қатысты бірер сөз...
Ал сол кезде...: Алматы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына қатысты бірер сөз...
Ал сол кезде...: Алматы көшелеріндегі кәріз люктерінің қақпақтарына қатысты бірер сөз...

Лебедев студиясының «Мәскеу қаласындағы кәріз люктері қақпақтарын безендіру» жобасының жұмысын студияныңсайтынан толық көруге болады.

Гиоргий Победоносец бейнеленген алғашқы екі қақпақ 2014 жылдың қазан айында Мәскеудегі Забелина көшесіне орнатылды. Православ белсенділері мұндай безендіруге қарсылық танытты.
«Гиоргий Победоносецті қорлады» деген тақырып ығымен мақалалар жарияланды. Сондай бірнеше мақалаға сілтеме:

1. ЗАЯВЛЕНИЕ: против кощунства в отношении Святого Великомученика Георгия Победоносца

2. Москвичи будут топтать Георгия Победоносца

Ал, сіз қалай ойлайсыз, оқырман?
Алматы көшелеріндегі кәріз люктері қақпақтарын қазақ батырларының қалқаны түрінде бейнелеу жобасы қазақ батырларын қорлау ма, әлде қала көркін ашатын, сәніне сән қосатын бірегей идея ма?

Айтпақшы, бұл пост мұның алдын фейсбук әлеу.желісіндегі парақшамда жазылды. Ондағы жазылған пікірлерді постқа өтіп, өз айтарыңызды сонда қалдырсаңыз болады
Бөлісу:

11 пікір

ken
Таласты былай шешуге болады. Батыр бейнеленеді, бірақ есімі жазылмайды. Тіпті батырдың ұлты да айқындалмайды. Батырды әркім өзінің қалауынша қабылдайды. Кейбіреулер үшін — қазақ, қарсы болып жатқандар үшін — қалмақ.
zholantai
дауласқандар үшін тож вариант,
zholantai
айтпақшы, Бөгенбай батырдың қалқанында пропорция сақталмаған
merekeee
«Бөгенбай батырдың қалқанын ұрлап, өткізіп жіберіпті» дейік сосын )
Аргументтерің, әсіресе, «екіншіденің» бұлтартпас, бірақ, символ, сурет салу мағынасында. Ал, оған ешкім қарсы емес. Батырды салу мен басқаны салудың айырмасы бар шығар.
Неге біржола дау туғызбайтын дүние жасамасқа? Фантазиясы бар адамдар жақсы бір нәрсе ойлап таба алады ғой: жануар, өсімдік, мультфильм т.б.
Мен мұндайды байқамаппын, басып, аттап өте алмас едім бірақ…
zholantai
«Аргументтерің, әсіресе, «екіншіденің» бұлтартпас, бірақ, символ, сурет салу мағынасында. „
енді ол сурет емей, немене? әңгіме тек сурет хақында болып отыр.
zholantai
Мен мұндайды байқамаппын, басып, аттап өте алмас едім бірақ…
неге басып өте алмайсыз? не кедергі келтіред, басып өтуіңізге? түсіне алмай отырм, сізді?
merekeee
Аяқпен басып өтуге кедергі жоқ, таптап өт деп те ешкім итермейді. Просто баспаймын.
Сенің суретің тұрса таптай салар едім, бірақ, сен кім, ол кім дегендей ғой :)
Білмеймін, Жәнібек, бірақ, мен бұларын принципті түрде жақтап, ақтап отырғым келмейді.
Қарсылар жоғарыға хат жазыватса қол қоям )
zholantai
неге баспайсыз? сонда суретін бассам, батырдың рухын қорлаған болдым деп есептейсіз бе?
Сенің суретің тұрса таптай салар едім, бірақ, сен кім, ол кім дегендей ғой :)
уот, мәселе қайда жатыр, сіз бұл жай ғана сурет дегенмен келісе отырып, артынан тайқып кетіп отырған сияқтысыз :)
merekeee
«Батырды салу мен басқаны салудың айырмасы бар шығар» — дедім, және ол ойымнан тайқыған жоқ сияқтымын. Сенбесең, пікірлерімді оқы )
Түсінесің бе, менің ұғымымда тұлғалардың суретін музей, театр төріне ілу, кітапқа шығару — құрмет, ал, табан астындағы люкке салу — емес ) Әйтпесе, дәл сенің я оның табанынан батырға нұқсан келе қоймас.
Рахмет, әрине, бірақ маған Сен дей бер )))
omarbirat
Дұрыс шығар деп ойлаймын. Люкті баспай, айналып өткеннің қауіпсіздік жағынан да пайдасы бар. Адамдар люкке түсіп кетіп жатқан оқиғалар да болған. Өз өмірі мен денсаулығын ойламаса да, батырға құрмет ретінде айналып өтетін шығар ендігі. Айналып өтуді «Айналайын» деген сөзбен де байланыстыруға болады, бір шетінен. Кезінде ел мен жерін қорғаған батырлардан қалай айналмайсың?

деп қыртып отырсаң :)

Не ғой, мынау пәленше батыр, анау түгенше батыр деп салып жатқан суреттер сол батырлардың нақ өздерінің суреттері ме, әлде қиялдан туған ба? Салынған суреттерде батырлардың барлығы бір-біріне ұқсайтын сияқты. Барлығында сақал-мұрт бар, барлығы міндетті түрде дулыға киген түрінде бейнеленген.