Бүгінгі бала ертеңгі кім?
Отбасы – қоғамның бір бөлшегі болса, отбасындағы әрбір бала – қоғамның бір мүшесі. Балаңыздың тұлға болып қалыптасып, өмірден өз орнын табуы үшін қандай әрекет жасап, қандай тәрбие беріп жатырсыз? Көптеген жұмысбасты ата-аналар бала тәрбиесін балабақша еншісіне қалдырады. Бұл қаншалықты дұрыс? ШҚО, Зайсан ауданы, Зайсан қаласындағы №1 «Еңлік» балабақшасына бару арқылы осы және басқа да сұрақтардың жауабын табуға тырыстым.
Зайсан қаласында осы күнге дейін 2 мемлекеттік, 2 жеке меншік, 1 әскери қызметкерлердің балаларына арналған балабақша болса, биыл қатарға тағы да 2 жеке меншік балабақша қосылған екен. 1970 жылы ашылған №1 «Бөбек» балабақшасының меңгерушісі Айнұр Мұратқызының айтуы бойынша, 140 балаға арналған балабақшада жас ерекшеліктеріне қарай алты топ және ата-аналарға арналған кеңес беру пункті бар.
— Бала тәрбиесіне ата-ананың ықпалы, әлде балабақшаның ықпалы басым ба?
— Бала таңғы сағат 08.00-ден, кешкі 18.00-ге дейін балабақшада болады. Кешке қарай үйіне барып тамақтанады, одан қалса сүйікті мультфильмдерінің бірін көріп, әрі қарай ұйқы құшағына кетеді. Енді осы сұрақты өзіңізге қойып көрейін. Бала тәрбиесінде кімнің ықпалы зор?
-…
— Екіұшты ойда отырғаныңызды түсінем. Бала таңнан кешке дейін балабақшада болғанына қарамастан, оның қандай адам болып шығуы отбасына байланысты. Көз алдыңызға пойызды елестетіңіз. Ата ана – пойыздың паровозы болса, балабақша – барлық жүкті арқалайтын вагондары. Сондықтан да бала тәрбиесі, болашағы ата-анаға байланысты. Егер баланың ата-анасы бір-бірін сыйламай, үнемі ұрыс-керіс болса, бала есейіп, отбасын құрған кезде де не анасының, не әкесінің іс-әрекетін қайталайтын болады. Әкесінің үйдегі айтатын бейәдеп сөздерін балабақшада айнытпай қайталап отыратын балалар болады.
— Тәрбиешілерді жұмысқа аларда қандай шарт қоясыз? Бұл сұрақты қойып отырған себебімді айтайын: бірде Өскемендегі балабақшалардың біріне бардым. Есіктердің бірін ашып едім, ары қарап отырған тәрбиеші жалғыз қалған балаға «Тәртіпті болмасаң өгей әкеңе айтам! Бірінші әкең сені қалай тастап кетті, екіншісі де солай сені тастап кететін болады!» деп ұрсып отыр. Мені көрген тәрбиеші қыздың шыр-пыры шықты. Ол да біреудің қызы ғой деп үндемедім, бірақ бұл әрекетім дұрыс емес екенін білемін...
— Менің қоятын басты талабым – тәрбиешінің баланы жақсы көре білуі. Себебі, бала бәрін сезеді. Осы орайда айтқым келетіні, бізде мамандық бойынша қатысы болмаса да ұзақ жылдар бойы тәрбиеші болып келе жатқандар бар. Олар тәжірибелі болғандықтан, тәрбиеші болуларына еш қарсылығым жоқ. Ал былтыр тәрбиешілерді жұмысқа аларда мамандықтарына да назар аудардым. Бір өкініштісі, газеттегі хабарландыру бойынша келген алты адамның төртеуі басқа мамандық иелері, ал қалған екеуі орта білімді болып шықты.
— Бұл көптеген балабақшалардың ортақ мәселесі. Не себепті маман жетіспеушілік болады?
— Көп себептердің бірі – жалақының аз болуы. Тәрбиеші болу жауапкершілігі мол жұмыс болғандығына қарамастан, жалақы мөлшері аз. 30-35 мыңға қазіргі уақытта күн көру мүмкін бе? Ата-аналар үйдегі бір-екі балаларын бағып-қағуда шаршап, жүйкелері тозып кетеді. Ал таңнан кешке дейін 20-25 балаға бас-көз болып қана қоймай, уақытылы тамақтандырып, киіндіріп, ұйықтатып, тәрбие берген оңай жұмыс па?
— Мен білетін көптеген, тіпті барлық дерлік балабақшалардағы балалар ұл, қыз деп бөлінбей, бір бөлмеде ұйықтап, бірге дәретке отырады. Бұл қаншалықты дұрыс деп ойлайсыз?
— Өткенде Сарытерек ауылында ашылған жеке меншік балабақшаға барып көрдім. Ол жерде ұлдар мен қыздар бөлек бөлмелерде ұйықтайды екен. Ол көріністі көріп өте қуандым. Негізі балабақшаларда баланы ұл, қыз деп жынысқа бөлмейді. Бірақ психологиялық тұрғыдан алып қарағанда, бала үш жастан бастап адам бойындағы айырмашылықтарды біліп, саралай алады. Сондықтан, әрине ұл мен қыздың бөлек бөлмелерде жатуы құба-құп. Бірақ бұл біздің ғана емес, көптеген балабақшада қарастырылмаған. Оны айтасыз, ауылдарда бір бөлмеде сабақ қарап, ұйықтап, ойнайтын балабақшалар да бар.
Бала тілі – бал
Қоғамның кішкентай мүшелерінің өзімен тілдесіп көруді жөн көрдім. Оларға «Өскенде кім болғың келеді?» деген сұрақ қойып едім, көбі мен көрмеген мультфильмдердегі мен білмейтін кейіпкерлердің атын атай бастады. Дегенмен арасында езуге күлкі үйірер жауаптар да болды.(Балалардың есімдерін ұмытып қалдым)
— Өскенде кім болғың келеді?
— Биші болам.
— Қандай би билейсің?
— Осындай би билеймін, былай-былааааай.
— Өскенде кім болғың келеді?
— Әлі белгмейммм… Ойланам.
— Өскенде кім болғың келеді?
-Сұулуууу!
— Ал апа болғанда ше?
— Сұулуууу апа болам.
— Өскенде кім боласың?
— Әрине футболист!
— Өскенде кім боласың?
-Суретші.
— Не саласың?
— Мамамды…
— Сосын?
— Сосын папамдыыыы…
— Сосын?
— Ағамды. (салатын адамдар тізімі ұзыыын)
— Өскенде кім боласың?
— Айқын!
— Айқын Төлепберген бе?
— Жоға! Айқын — менің атым. Айқын деген адам болам.
— ааа жақсы… Адам бол, аман бол!
— Өскенде кім болғың келеді?
— Апай.
— Апай?
— Иә, апай болғым келеді!
— Өскенде кім болғың келеді?
— Назарбаев.
— Ол кім?
— Пезидент қой!
Балабақшаның да бала өмірінде өз орны бар. Өйткені ол осы жерде әріп үйреніп, осы жерде дос табады. Осы жерде өзге де балалармен араласып, тұлға болып қалыптаса бастайды. Дегенмен, ешкім де, ешнәрсе де ата-ананың орнын алмастыра алмайды. Бала қашан да ата-ана мейіріміне, назарына мұқтаж! Оның балалық шағының бақытты өтуі болашағының жарқын болуына себепші бола алады. Ендеше, қолыңыз қалт еткенде балаңыздың қасынан табылыңыз. Мейлі бір сағат болсын, мейлі бір минут болсын… Ол үшін Сізбен өткен әрбір сәт маңызды!
Зайсан қаласында осы күнге дейін 2 мемлекеттік, 2 жеке меншік, 1 әскери қызметкерлердің балаларына арналған балабақша болса, биыл қатарға тағы да 2 жеке меншік балабақша қосылған екен. 1970 жылы ашылған №1 «Бөбек» балабақшасының меңгерушісі Айнұр Мұратқызының айтуы бойынша, 140 балаға арналған балабақшада жас ерекшеліктеріне қарай алты топ және ата-аналарға арналған кеңес беру пункті бар.
— Бала тәрбиесіне ата-ананың ықпалы, әлде балабақшаның ықпалы басым ба?
— Бала таңғы сағат 08.00-ден, кешкі 18.00-ге дейін балабақшада болады. Кешке қарай үйіне барып тамақтанады, одан қалса сүйікті мультфильмдерінің бірін көріп, әрі қарай ұйқы құшағына кетеді. Енді осы сұрақты өзіңізге қойып көрейін. Бала тәрбиесінде кімнің ықпалы зор?
-…
— Екіұшты ойда отырғаныңызды түсінем. Бала таңнан кешке дейін балабақшада болғанына қарамастан, оның қандай адам болып шығуы отбасына байланысты. Көз алдыңызға пойызды елестетіңіз. Ата ана – пойыздың паровозы болса, балабақша – барлық жүкті арқалайтын вагондары. Сондықтан да бала тәрбиесі, болашағы ата-анаға байланысты. Егер баланың ата-анасы бір-бірін сыйламай, үнемі ұрыс-керіс болса, бала есейіп, отбасын құрған кезде де не анасының, не әкесінің іс-әрекетін қайталайтын болады. Әкесінің үйдегі айтатын бейәдеп сөздерін балабақшада айнытпай қайталап отыратын балалар болады.
— Тәрбиешілерді жұмысқа аларда қандай шарт қоясыз? Бұл сұрақты қойып отырған себебімді айтайын: бірде Өскемендегі балабақшалардың біріне бардым. Есіктердің бірін ашып едім, ары қарап отырған тәрбиеші жалғыз қалған балаға «Тәртіпті болмасаң өгей әкеңе айтам! Бірінші әкең сені қалай тастап кетті, екіншісі де солай сені тастап кететін болады!» деп ұрсып отыр. Мені көрген тәрбиеші қыздың шыр-пыры шықты. Ол да біреудің қызы ғой деп үндемедім, бірақ бұл әрекетім дұрыс емес екенін білемін...
— Менің қоятын басты талабым – тәрбиешінің баланы жақсы көре білуі. Себебі, бала бәрін сезеді. Осы орайда айтқым келетіні, бізде мамандық бойынша қатысы болмаса да ұзақ жылдар бойы тәрбиеші болып келе жатқандар бар. Олар тәжірибелі болғандықтан, тәрбиеші болуларына еш қарсылығым жоқ. Ал былтыр тәрбиешілерді жұмысқа аларда мамандықтарына да назар аудардым. Бір өкініштісі, газеттегі хабарландыру бойынша келген алты адамның төртеуі басқа мамандық иелері, ал қалған екеуі орта білімді болып шықты.
— Бұл көптеген балабақшалардың ортақ мәселесі. Не себепті маман жетіспеушілік болады?
— Көп себептердің бірі – жалақының аз болуы. Тәрбиеші болу жауапкершілігі мол жұмыс болғандығына қарамастан, жалақы мөлшері аз. 30-35 мыңға қазіргі уақытта күн көру мүмкін бе? Ата-аналар үйдегі бір-екі балаларын бағып-қағуда шаршап, жүйкелері тозып кетеді. Ал таңнан кешке дейін 20-25 балаға бас-көз болып қана қоймай, уақытылы тамақтандырып, киіндіріп, ұйықтатып, тәрбие берген оңай жұмыс па?
— Мен білетін көптеген, тіпті барлық дерлік балабақшалардағы балалар ұл, қыз деп бөлінбей, бір бөлмеде ұйықтап, бірге дәретке отырады. Бұл қаншалықты дұрыс деп ойлайсыз?
— Өткенде Сарытерек ауылында ашылған жеке меншік балабақшаға барып көрдім. Ол жерде ұлдар мен қыздар бөлек бөлмелерде ұйықтайды екен. Ол көріністі көріп өте қуандым. Негізі балабақшаларда баланы ұл, қыз деп жынысқа бөлмейді. Бірақ психологиялық тұрғыдан алып қарағанда, бала үш жастан бастап адам бойындағы айырмашылықтарды біліп, саралай алады. Сондықтан, әрине ұл мен қыздың бөлек бөлмелерде жатуы құба-құп. Бірақ бұл біздің ғана емес, көптеген балабақшада қарастырылмаған. Оны айтасыз, ауылдарда бір бөлмеде сабақ қарап, ұйықтап, ойнайтын балабақшалар да бар.
Бала тілі – бал
Қоғамның кішкентай мүшелерінің өзімен тілдесіп көруді жөн көрдім. Оларға «Өскенде кім болғың келеді?» деген сұрақ қойып едім, көбі мен көрмеген мультфильмдердегі мен білмейтін кейіпкерлердің атын атай бастады. Дегенмен арасында езуге күлкі үйірер жауаптар да болды.
— Өскенде кім болғың келеді?
— Биші болам.
— Қандай би билейсің?
— Осындай би билеймін, былай-былааааай.
— Өскенде кім болғың келеді?
— Әлі белгмейммм… Ойланам.
— Өскенде кім болғың келеді?
-Сұулуууу!
— Ал апа болғанда ше?
— Сұулуууу апа болам.
— Өскенде кім боласың?
— Әрине футболист!
— Өскенде кім боласың?
-Суретші.
— Не саласың?
— Мамамды…
— Сосын?
— Сосын папамдыыыы…
— Сосын?
— Ағамды. (салатын адамдар тізімі ұзыыын)
— Өскенде кім боласың?
— Айқын!
— Айқын Төлепберген бе?
— Жоға! Айқын — менің атым. Айқын деген адам болам.
— ааа жақсы… Адам бол, аман бол!
— Өскенде кім болғың келеді?
— Апай.
— Апай?
— Иә, апай болғым келеді!
— Өскенде кім болғың келеді?
— Назарбаев.
— Ол кім?
— Пезидент қой!
Балабақшаның да бала өмірінде өз орны бар. Өйткені ол осы жерде әріп үйреніп, осы жерде дос табады. Осы жерде өзге де балалармен араласып, тұлға болып қалыптаса бастайды. Дегенмен, ешкім де, ешнәрсе де ата-ананың орнын алмастыра алмайды. Бала қашан да ата-ана мейіріміне, назарына мұқтаж! Оның балалық шағының бақытты өтуі болашағының жарқын болуына себепші бола алады. Ендеше, қолыңыз қалт еткенде балаңыздың қасынан табылыңыз. Мейлі бір сағат болсын, мейлі бір минут болсын… Ол үшін Сізбен өткен әрбір сәт маңызды!
Уақытың тығыз болды ау деймін Ә? :) Пост толық зерттелмегендей әсер қалдырды. Тәрбие әлбетте маңызды. Бірақ осылай деп жауап беретінін біліп тұрдың ғой? ;)
Проблеманы аяғына дейін көтере алмағансың. Мәселен, кадр мәселесі. Балабақшаға білуімше «Мектепке дейінгі оқыту» деген мамандықпен қабылдайды. Тура сол мамандықты… енД чығысты білмеймін, оңтүстікте 15-20 пайыз ЖОО бітірген қыздарда бар. Кейбіреулерінде екінші мамандық.
Сіздерде ол мамандықты неге оқығысы келмейді?
Айлық аз. деп отыр ғой өзі де. Мұның екінші жағы бар. Балабақша қызметкерлеріне балаларын кезексіз қабылдайды. Көп тәрбиеші сол үшін ғана кіреді. Әлбетте мамандықты сүйіп емес :)
«Текучесть кадров» дейді ғой… бұл салада сұмдық енД…
очм — 6 балл.
Тәрбиенің маңыздысы сөзсіз ғой. )) Бұл жазбадағы мақсат кімнің тәрбиесі маңыздырақ екенін түсіндіру еді. Балабақша бала өміріндегі ата-ана тәрбиесінің орнын алмастыра алмайтынын көрсеткім келді.
Бұл жеке тақырып болатын мәселе. Баланы балабақшаға баруға дайындау, балабақшада кездесетін мәселелер, оның шешу жолдары, ата-ана мен тәрбиешінің қарым-қатынасы, кадр мәселесі және басқа да толып жатқан мәселе жеке-жеке тақырып бола алады. Бір жерге сыйғызып жазу көп әріптің көп әрпі болып кетеді және бұл жерде тақырыпқа арқау болып отырған БАЛАЛАР. Ал балабақша тақырыпты ашу үшін қолданылды.
Жазған пікіріңізге және бағалауыңызға рахмет!
осы стандартты сұраққа олардың посттағыдай стандартты жауап беретінін білдің ғой? :) жоқ білмедің бе? :) кез-келген балабақша/мектеп т.б. осылай жауап береді :)
10 ұпай
: ысқасы, былай, бүгін үлкен ұлымыздың тобында жақында келе жатқан Жаңа жылдық уртенник, онда баламызға якобы алыстан келетін 20 000-дық Аяз атамыздың якобы тегін (1500-3000) сыйлығы бойынша және сол бақшаның білдей меңгерушісі Ханым-апайға не үшін екені белгісіз жинайтын ақшамыздың сомасын шығару бойынша ата-аналар жиналысы болды. Бақшамыз кәдімгі мемлекеттік бақша, тіреп тұрған қымбат та емес, зәулім сарайдай ғимаратта да емес, қарабайыр, қарапайым бақша, Тек педагогтарының аттарына бола көп ата-ана біз ұқсап осында келуге барын салатын сияқты жалпы. Сонымен ата-аналар төрайымы болып не үшін қабылданғанымды 2 жылдан бері енді түсінгендей болып отырмын. Жиналыстың басында тәрбиешілеріміз звондап мән-жайды түсіндіргенде: Несі бар, айтамыз Аяз атаны сатып алу керек болса, бала үшін бәрі беруге тиіс, сыйлықтың арзанын тек кәмпиттен тұратынын алып қайтеміз, киндердікін, жейтінін, қымбатын алу керек баламыз үшін, Ана Меңгерушіге де жинасақ че там, жинаймыз деп барып жиналыста бір кісідей оратор сезініп өзімді жинайтын ақшамыздың жалпы сомасын қаржы маманы екенімді де пихать еттім бе есептеп әлгі жерде қарсы шыққысы келгендерге ехидно жауап бере отырып жеңіп шықтым, мен де мәз, біраз орыс, кәріс ата-аналар мен тәрбиешілер де мәз. Миссия выполнена, баламды алып қайтып келе жатсам, бір қыздың әжесі: -Қызым, ол қымбат сыйлықты үйлеріңде де алып бере берсеңдерші, мында бәрінікі бірдей қарапайым бола бергені дұрыс қой, алаламай, ол сыйлық пен аяз ата түгілі бақшаның ақысын әрең жеткізіп отырмыз өзіміз" деген сиқты біраз нәрселер айтты. Ұялдым, шын ұялдым. Бірге ауладан шықтық, қоштасып ол ары қарай 2 аялдамада тұратын үйіне жаяу қайтты, а мен шіреніп болмаса да машинама отырып тиіп тұрған үйіме көлігіммен қайттым.
Енді мындай сұрақ туындап отыр менде, осы мемлекеттік бала бақшалардың бәрінде біздегідей сабын, туалет қағазы, комет, ыдыс жуғыз сұйық сабындарға дейін ата-анаға алдыртады ма? Тек бізде ғана ма???
Түх, көп сөйлейсің десе ренжуші ем, ойым жеткізу неткен алыс боп кетті?(((
балалармен видео да болғанда тамаша болар еді
9