Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында

Осынау суретшінің ныспысымен ғана таныс мен бірде оның атышулы картинасы жайлы кездейсоқ естіп қалдым. Сөйтіп түз тіршілігінің біршама өмірсүру дағдысы бейнелеген Николай Гавриловичтің альбомын қолыма түсіріп, парақтай бастағанда бітіп қалмаса екен деп отырдым. Әлгі өзім ерекше сүйсініп жейтін шырынды бүлдіргенді алғаш көргендегідей, үзіп алып, дереу таңдайыма салып, дәмін жоғалтқым келмегендей күйімде тіпті асықпай тамашаладым.

Оның көп сурерттерінен сұрқай түстен аулақ, тек күннің нұры төгілген атырапты, тіршілікті көрдім. Мысалы, «Барымта» деген картинасында жарқ еткен найзағайдың астында жөңкіліп бара жатқан жылқының үйірі сол сәтке оралтып қана қоймай, қараңғы түннің ызғарын сезіндіртті. Дегенмен бүгін сіздерге айтқым келіп отырғаным басқа, яғни Н. Г. Хлудовтың назарынан сырт қалмаған қазақ әйелдерінің келбеті, нақтырақ жартылай жалаңаш қазақ әйелдері.

Бұл шығармалар бізден бұрын өмір сүргендердің де шымбайына батып, баспасөз бетіне өз пайымдарын жазғандай болды. Мәселенки, Ахмет Байтұрсынұлының «Суретші Хлудов неден қателесті?» деген көлдей жазбасы. Онда А.Байтұрсынұлы қазақ өміріне қатысты картиналардағы 18 қателікті атап көрсетеді. Алайда ол уәждер маған тым әлсіз көрінді, қызығушылар болса тағы бірде реттеп салармын. Ендеше көбәріп тергіштей бермей картиналарға зер салсақ.

Блог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында
Блог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламындаБлог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында
Блог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында
Блог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында
Блог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында
Блог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында
Блог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында
Міне ең соңғы әлгі атышулы картина осыыыыыы
Блог - Aya: Жартылай жалаңаш қазақ әйелдері Хлудов қылқаламында
Мұндай ойын түрі «Тайлақтарту» байқауы соңғы рет Құнанбай әкесі — Өскенбайға, Ерден Сандыбайға ас бергенде өткен деседі. Тәртібі бойынша ең сұлу жеті қыз-келіншек лыпасыз күйінде тізгінделген ақ тайлақты тісімен шешіп алу міндет екен. Бұл картинаға жоғарыда аталып өткен А. Байтұрсынұлы «мұндайды өз басым көрген емеспін» дейді. «Мұндай думан қазақ тұрмысында өте ертеде әбден болуы мүмкін. Қариялардың айтуынша, мұндай бәйге ертедегі аса үлкен ас пен тойларда тағылық түрде көңіл көтеру кезінде тігілсе керек. Суретші Хлудов менімен әңгімесінде мұндайды өз көзімен көргенін айтқаны бар. Алайда сене қою қиын» деп екі-ұшты солғындау уәжін алға тартады.
Ал, осы ұлттық ойындарды зерттеуші А. Мұрғабаеваның пікірінше, «Бұл ойын рәміздік мағынаға толы: түйе — түркі халықтарында тотемдік жануар деп есептелінеді және тернарлық әлем құрылымы. Ойын Орталық Азияда пуритандық ислам талаптарымен біртіндеп ас рәсімдерінен ығыстырылып шығарылған. Бұл жерде исламның әдептік-мәдени функциясының маңыздылығын атап өткен жөн». Мен де осы пікірге қосылмастан бұрын, бір ой келді. Ол төсін ашқан, етегі қысқа қыздарды көргенде "қазақтың қарагөздеріне мүлдем жат қылық" деуге «XX ғасырдың басынан кейінгі» деген датаны міндетті түрде қосып айтуды ұсынамын  Себебі осы «түйе шешу» ойыны жиырмасыншы ғасыр басына дейін сақталып келген эротикалық ойын рәсімдерінің бір түрі.
Бөлісу:

43 пікір

Marco
Фигуралар бүгінгі заманның стандарттарымен салынғандай екен.
Gastarbaiter
Бүгінгі заманның стандарты емес, идеалы дер едім. Ал сол кезде стандарт болған.
Kelinshek
Суреттер керемет! Киіз үйдің ішкі көрінісі, қазақтың тұрмыс-салты, ұлттық ойыны жақсы көрсетілген. Сонымен бірге, қазақ әйелдерінің иықтары жұмырланып, төсі үлкен келетінін көрдік. Бүгінгі қылдырықтай болып отыратын әйелдер жоқ сияқты. Алайда сұлулықтың әртүрлі өлшемдері бар ғой. Баласын емізген ана образы ұнады. Менің балам тура солай емеді)))))))))))))))
Бірақ, бұл тақырыпты әлі де зерттеу керек сияқты. Байтұрсыновтан басқалар сын жазды ма деген сыңайда.
Adiletshu
Хлудов Ахметтің құлағынан тіге салған екен
FaraOn1
соңғы суреттің алдындағысында қыздар қазақтың не амазонкалары не сиреналары деп ойлап қалдым бас сүйектерді көріп))))))
Rafaello
Ана сайыс туралы қай кітаптан оқығанымды есіме түсіре алмай отырмын
Real_man
қызыл жебеден оқыған шығарсың
zholantai
орамалдарын шешпейтіні күшті екен, ерекше
bizbike
Түйе шешу туралы мен де оқыдым.
ken
адам сүйектерінің жанында шомылып жүрмейтін шығар. суретші қиялына ерік берген болса керек.
007
сайыста қыздар емес ақ жаулықты әйелдерде жүрғо
justaidyn
Nedegen mal bolyp ketken qazaqtar, kaidagy bir orystyn' otirigine senip.
Sony koldap koshtap otyrgan akymaktar.
Biz musylmanbyz, eshkashan bizdin' analarymyz, senderdin'(sanasyzdar, orystanyp ketken maldar) apa-azhelerin' eshkashan atasynyn' aldynda, boten erkektin' aldynda keudesin korsetpek tugili, shashyn korsetpegen.
Maldar.
zholantai
қойыңыз енді бұ жақ сіз ойнайтын жер емес
zholantai
айтпақшы Құнанбайды көріңіз, түйе шешудің тек суретін емес, видеосын көресіз
Adiletshu
Талай адамның давлениесін көтеріп тастадың ғой
Aya
әхәхәхәхә жекеге жазып жауап бересің ба, дыдң дыдң жетесіз дейд біреулер))
ken
Бұл ойын-сауық үлкен тойларда және астарда уйымдастырылған. Манас эпосында да төмендегідей айтылғаны бар:

“Жамбастан жерді ойсақ – деп, Қазық қағып түйе байлап, “Жап-жылаңаш шешініп, Шешіп ал” – деп, қойсақ деп”.

Үлкен алаңда отырған көрермендердің ортасында шығанақтай терең шұңкыр казылған, ол жерге қазық орнатылған. Оның беліне қымбат-бағалы нәрселерді, кілемдерді, терілерді, киім-кешектерді, жасалғаларды және әр қандай тірішілік бұйымдарды жүктеп түйені байлаған. Алаңның ортасына жаршы шығып, “Төө чечмей” ойынының башталғаны жөнінде жария айтқан. Бұл ойынға қатысуды қалаған әйлдер түйені шешіп, қымбат-бағалы нәрселерді және түйені алып кеткен. Көшпелі қырғыздардың ғұрп-әдеттері ислам діні орнасқан уақытына шейін ашық пуритандық мінезге ие болған емес, сондықтан, бұл ойынға қатысатұрған әйедер әрдайым бар болған.

Осылай бұл ойынға қолында жоқ әйелдер бағалы сыйлықтар үшін қатысысқан. Ойынның шарты бойынша бұл әйелді екі туғаны ұзатқан. Олар байланған түйеден 500-700 метр аралыктағы арнайы тігілген боз үйге кірген. Боз үйде әйел достарының жәрдемі менен тыржалаңаш болып шешініп, кымбат шапан кигізіп, шапанын этегин чогулткан соң, сол туугандары менен көрермендердің ортасы менен түйеге басып барған. 40-50 метр қалғанда бірге ерген әйелдер оның шапанын шешіп тоқтап қалған.

Онан соң ол жалғыз, басынан аяғына дейин жеткен, турасы 10-15 см.лік чачпак болған. Ол қазық менен шұңқырға келіп төрт аяқтап туруп, жиналған адамдардын көзүнчө түйенің тізгінін тісімен шеше бастаған. Бұл әрекеті отыз минуттан елу минутқа дейін созылған, өйткені тізгін әрқалай шимелеп және қатты түйінмен байланған. Іс игілікпен аяқталғанда ол тұрып, оны ұзатқан әйелдер шапан тастап, онан олар түйе мен сыйлықтарды боз үй жаққа алып барысқан оның бұдан кейін меншігі болып саналған.

Бұл ойынның басқа варианты да бар болған. Бұл учурда түйенің тізгінін шешкен әйел бие деп аталған. Осы учурда еркек кісі де қатысқан, оны айғыр деп атаған. Әйел төрт аяқтап түйенің тізгінін шешуге міндетті болған, бұл мезгілде еркек кісі оған тосқауыл болған. Әйел одан аяқтарымен ғана тебінуге рұқсат берилген. Еркек кісі әйелге тізгінді шештірмеуге және оны иелеп алуды көздеген. Егерде әйел жеңуші болып шықса онда бүтін сыйлықтарды алып кеткен.

Төө чечмей
bizbike
Жалаңаш билеу

„Жалаңаш билеу" (ескі салт). „Тырдай жалаңаш жас әйел майданға шығып, осыны шешіп алып, билеп жұрт алдынан өтсін,— дейді" (Ә. Марғұлан).Мұндай би ерте замандарда ойын-сауық, қызық ретінде қалыптасқан сияқты. Оның түркі елдерінде, оның ішінде қазақ елінде болғаны түрлі жазба деректерде, аңыздарда да кездеседі. Бидің шарты үстіне қалын кілем жауып, асыл бұйымдар артқан түйенің бұйдасын жалаңаш әйел тісімен шешіп алуы керек. Және оған жас келіншек немесе жас қыз шығады. Мысалы, «Манас» жырында осындай салтқа Ороңқа шығып, түйені шешіп әкетеді.

Мұндай салт қазақ даласында да болған. Өткен ғасырда Ұлытау баурайында болған аста „жалаңаш биге" шыққан әйел „үлкендерің көрген жерің, кішілерің туған жерің" деп келіп, шөккен түйенің бұйдасын тісімен шешіп әкетіпті. Арқада өткен аста осындай биге қатысқан жалаңаш жас келіншек ұзын бұрымын тарқатып жібергенде бүкіл денесін шашы жауып кетіп еті көрінбепті. Ол сол бойымен келіп, түйені жетектеп кеткенде нар тіккен жақ „жалаңаш шықпады" деп дау шығарып, биге жүгініпті. Сонда әділ би „келіншек киімімен шыққан жоқ, шаш әйелдің қудай жаратқан мүшесінің бірі, оған дау жүрмейді" деп даугерді тоқтатыпты.

1920 жылдар ішінде Торғай даласына есімі көпке белгілі Қараман Досай хажының асындағы қалы кілем жабылған нарды Нарыш деген жас келіншек шешіп әкеткен.
Simona
Свет аке (Похититель света) деген қырғызша фильмде түйе мен қызға байланысты осыған ұқсас бiр ескi ырымдарын көрсетедi.
Nodar
Мен де бір жерде бір кездері оқыдым осындай дәстүр туралы.
temir1986
Ілияс Есенберлиннің Көшпенділерінде осындай салт туралы айтылады. Сосын тағы бір жазушыда бар осы туралы, енді онда құлдыратып суреттейді. Ал Есенберлин майын тамызып жеткізіеді бұл туралы. Ал жалпы кімнің ата-бабасы кім болмаған. Мұндағы суреттердің ішінде сарқырамада және жалаңаш отырып кір жуып отырған әйелдің суреті суретші қиялынан туған ба деймін. Ал бала емізіп отырған әйелден ерсілік көріп отырғам жоқ. Елге қарап ашып отырмайақ теріс қарап бала емізе бермейме әйелдер. Еділ-Жайық ертегісінде тіпті жезтырнақта солай етеді. Ал жалпы көрініске қалай қарау әркімнің көзқарасына қарай болу керек шамасы. М.Шолоховша айтқанда — әйелдің жалаңаш аяқтарына жәдігөй жанарларыңмен сүзіле қарасаң — істемей жатыпта бітіре салуың ғажап емес (Сатыбалды ма, Гастербайтерма әлде әлгі порносказка жазатын біреу болуышы еді осында — солар айтпақшы) Сосын баяғыда дегеннің өзіде шынымен сенімсіз әңгіме ғой.
ken
Василий Ян деген орыс жазушысының сақ заманы туралы жазған «Огни на курганах» деген повестінде де бар бұл салт. Примечаниесінде Орта Азия халықтарының кейбірлерінде әлі күнге дейін сақталғанын айтады. Өзі 19 ғасырдың екінші жартысында туылып, 20 ғасырдың ортасына дейін өмір сүрген адам. Яғни жоғарыдағы суретші екеуі замандас екен.
Соңғы түзету:
temir1986
Суға түсіп жатқан қыздарды аңдымадық я қыздармен бірге суға түспедік деген адам мектепте отличник, дін туралы түсінігі жоқ бала кезінен молда болып туған шығар. Сосын Хлустовтың да қамыс арасына тығылып әйелдерді елдің бір жыртақай жігітімен бірге тамшаламады дегеніне сенгім жоқ. Айтпақшы мұндағы діндарларға айтарым «Мың бір түн» араб халқына тиесілі емеспе не?
Adiletshu
Қыздар купальникпен суға түседі. Аңдығанмен толкы жоқ
temir1986
Айтпақшы бассүйектер өтірік. Хлустов мұнда таза өтірік айтқан.
qonyrbai
Хуйдожник анық өтірікті өте әдемі түрде эврикалатып, өзіне керемет хуйяр жасапты. Әй, Хуйядов-ай!
zholantai
кім айтты анық өтірік деп
asaubota
биыл Арал қаласындағы музейден Тарас Шевченконың салған суреттерін көрдік. содан кейін осында жазамын деп ұмытып кетіппін. бұрын қазақ әйелдер емшектерін ашып жүру бірқалыпты нәрсе болған сияқты


Т. Шевченко. Трио. 1851
Aya
Жантайып домбыра тыңқылдатып отырған еркектің көзқарасын да жаман салмапты:)
ken
Шевченконың суреттеріндегі қазақтардың бет-әлпеті еуропалық нәсілділерге ұқсайды. Қиялына ерік беріп ұра берген ғой деймін.
MeihuaZheng
а неге бұл әйелдер бритые прям?
точно фейк емес па? чем раньше брились?
Aya
Тексудағы қыздар ғой.
asaubota
ФБда бөлісіп едім. қарсы пікірлер жазылса да емшегі құрғыр жақсы просмотр әкеліп жатыр :)
www.facebook.com/groups/1562399913988545/permalink/1571429396418930/
Aya
топ па бұл? Әлде өшіріп тастағансыз ба? Мен де қолжетімсіз деп шығып тұррр
zholantai
өшіріп тастаған
Real_man
«Баласын емізген ана» деген екі суретінде де неге баланың басының төбесі тақыр қылып салғанын түсінбедім, шаштар тек жан-жағынан ғана шығып тұр бұйраланып)
Aya
Кекіл мен Тұлым ойбай, соны да білмейс па? Ұжыс.
ZamiraQambar
Қазақтың қай анасын көрдіңдер төсiн ашып жүрген? Бұл нағыз келеке ғой, қаным қарайып отыр мына суретшіге ((( Оқырмандар да бей берекет отыр ау, талқылап.
qonyrbai
Охуйрмандар Иегово куәгерлерінің 47-концлагерінде үш ай подкурс оқыған. Курстың жетекшісін ақыры Сталин ату жазасына кесіп жіберді, әлгі жерін де.
zholantai
не ғо, жоғарыда атауы айтылған кітапта тағы да басқа суреттері бар ма?
Aya
Жәнібек дені осылар, бұдан өзге шешініп түскен суреттер жоқ енді))
Daniar-Alan
Сол кездегі қазақ қыздарының төстері шынымен осындай толық болған ба?
Согезде өмір сүрсең ғоо )))
asaubota
қазақтар тек кинодағыдай болған! өтірік мынау!