Ұмытылмас дидарласу немесе автобустағы жалаңбас әжей
Кеш қарайып бара жатыр. Отыз екінші бағыттағы автобус бәсекелесімен жарысып, ызғытып, құйындай ұшып келеді. Солқ етіп тоқтағанда, отырған орыныңнан ұшып кете жаздайсың. Ол бейбақ жүргізшілердің бұлай жанұшыруы күн көріс қамы екенін білгендіктен де, түсіністікпен үндемей қоя салып, жақтырмағаныңды көзіңмен ғана ұқтырумен шектелесің. Тоқтаған аялдамадан жасы жетпіс шамасындағы әжей кірді де, дәл менің алдымдағы орынға жайғасты. Ақ шалған жалаңбасы әуелгіде тосын көрінгені рас. Мен арт жағынан құлағына сыбарладым:
«Әжей, басыңызда неге ақ жаулығыңыз жоқ?». Жалт етіп қарады. Сырлы аяқтың сыны кетсе де, сыры кетпегендей. Көзі ойнақшып тұр екен: «Мен кезінде полиция болғанмын, ендеше маған ондай мұндайларыңның түк қажеті жоқ. Я современная»-, деді саусағын шошайтып. Қатқыл үнінен тік мінезі аңғарылады. Әдетте «не айтары бар екен?» деген қызығушылықпен қарттармен әңгімелескенді ұнататынмын. Екеуімізде ҚазҰУ-дан түсетін болғасын әңгіменің бүйірін қыздыра түстік.
-Желтоқсанда алаңға жиналғандарды тәртіпке салып, ретке келтіріп тұрдым. Өйткені жоғарыдан келген бұйрық сондай болды-, деп сөзін жалғастырды.
-Ол жерде бізді кінәлау орынсыз. Қайта мына Жаңаөзенді айт. Желтоқсаннан пәленбай есе асып түседі. Кешегі өткен желтоқсанды бітпес жыр ғып, мінбеден түспей сарнап жүрген Шаханов сонда қайда қалды?! Үні шықпай отырды да қалды. Бұлардың барлығы өтірікішілер, мен білемін ғой, олар өтірікшілееер. Мен әрқашан шындықты айтамын және шын айтамын-, деп көзін ақшита маған қарады.
Сөз ортасында жалғызбасты екенін айтып қалды. «Полицияны кім алсын?!»-деп зорлана жымиды. Онысы жымиюдан гөрі жылауға ұқсағандай болып шықты.
Жастарға ол әжейдің көңілі толмайды екен.
-Көпе-көрнеу жерде үлкен отыр, кіші отыр демей өліп-өшіп сүйісе кетеді. Мен түнде де көшеде жүре беремін. Сол кезде талай көргенмін. Қазақтың қыздары баяғы, абыройынан айырылып жататын. Бірақ маған неме керек?! Менің балам емес. Маған бәрі бір-, деп бір түйіндеп қойды.
Әмиянынан екі теңгелік, бес теңгеліктерден құрастырып елу теңге жол ақысын төледі. «Дидар — ғайып» демейме. Бағыттармыз басқа болғасын, қош айтысып өз жөнімізбен кете бардық. Айтқандарын ойша саралап келемін.Жастар туралы сөз болғанда әлде біреулерге өшіге, кіжіне сөйлегені көз алдыма қайта оралды. Біреуді кінәлайтындай. «Неге?» деген көкейімді кес-кестеген сауалға «жалғызбастығы себеп шығар» деген жауапты лайық деп таптым.
Бұл аяқасты дидарласу екі буын өкілінің бір-бірінен алар есебіндей көрінді. Ақ жаулығын аяққа таптап, сол заманда құрмет пен атаққа бөленген, замана көшін түзеп, уақыт өз дегенін жасағанда иттен қадірсіз, елеусіз болып қалған бұл әжей сияқтылардың алдында бүгінгі балаларының борышы да, парызы да, қарызы да жоқ екенін көкейіме түйдім. Не дегенмен бұл бір ұмытылмас дидарласу болған еді…
«Әжей, басыңызда неге ақ жаулығыңыз жоқ?». Жалт етіп қарады. Сырлы аяқтың сыны кетсе де, сыры кетпегендей. Көзі ойнақшып тұр екен: «Мен кезінде полиция болғанмын, ендеше маған ондай мұндайларыңның түк қажеті жоқ. Я современная»-, деді саусағын шошайтып. Қатқыл үнінен тік мінезі аңғарылады. Әдетте «не айтары бар екен?» деген қызығушылықпен қарттармен әңгімелескенді ұнататынмын. Екеуімізде ҚазҰУ-дан түсетін болғасын әңгіменің бүйірін қыздыра түстік.
-Желтоқсанда алаңға жиналғандарды тәртіпке салып, ретке келтіріп тұрдым. Өйткені жоғарыдан келген бұйрық сондай болды-, деп сөзін жалғастырды.
-Ол жерде бізді кінәлау орынсыз. Қайта мына Жаңаөзенді айт. Желтоқсаннан пәленбай есе асып түседі. Кешегі өткен желтоқсанды бітпес жыр ғып, мінбеден түспей сарнап жүрген Шаханов сонда қайда қалды?! Үні шықпай отырды да қалды. Бұлардың барлығы өтірікішілер, мен білемін ғой, олар өтірікшілееер. Мен әрқашан шындықты айтамын және шын айтамын-, деп көзін ақшита маған қарады.
Сөз ортасында жалғызбасты екенін айтып қалды. «Полицияны кім алсын?!»-деп зорлана жымиды. Онысы жымиюдан гөрі жылауға ұқсағандай болып шықты.
Жастарға ол әжейдің көңілі толмайды екен.
-Көпе-көрнеу жерде үлкен отыр, кіші отыр демей өліп-өшіп сүйісе кетеді. Мен түнде де көшеде жүре беремін. Сол кезде талай көргенмін. Қазақтың қыздары баяғы, абыройынан айырылып жататын. Бірақ маған неме керек?! Менің балам емес. Маған бәрі бір-, деп бір түйіндеп қойды.
Әмиянынан екі теңгелік, бес теңгеліктерден құрастырып елу теңге жол ақысын төледі. «Дидар — ғайып» демейме. Бағыттармыз басқа болғасын, қош айтысып өз жөнімізбен кете бардық. Айтқандарын ойша саралап келемін.Жастар туралы сөз болғанда әлде біреулерге өшіге, кіжіне сөйлегені көз алдыма қайта оралды. Біреуді кінәлайтындай. «Неге?» деген көкейімді кес-кестеген сауалға «жалғызбастығы себеп шығар» деген жауапты лайық деп таптым.
Бұл аяқасты дидарласу екі буын өкілінің бір-бірінен алар есебіндей көрінді. Ақ жаулығын аяққа таптап, сол заманда құрмет пен атаққа бөленген, замана көшін түзеп, уақыт өз дегенін жасағанда иттен қадірсіз, елеусіз болып қалған бұл әжей сияқтылардың алдында бүгінгі балаларының борышы да, парызы да, қарызы да жоқ екенін көкейіме түйдім. Не дегенмен бұл бір ұмытылмас дидарласу болған еді…
Әдетте ондай әжейлер, "өзі үшін" бала туады.
Мысалы сіз өзіңіз «журналист» деген қазақтың әп-әдемі сөзін жорналист деп бұзып отырсыз
аа ондай да сөз бармед, кешірерсіз
Содан екеуі мысықша жатын бөлмеге өтіп кетпек болып, дәлізбен ақырын ғана келе жатса, шам жарқ ете қалыпты да, алдарынан пақаны шығыпты.
— Өй шешелеріңді сендердің, түнде не жүріс?
— Не ғой папа, мынау жолдас балам ед…
— Жолдас балаңның шешесін!
— Сол, тым кеш боп кетті де…
— Кештің шешесін!
-Қараңғы болғасын…
-Қараңғының шешесін!
-Үйге қон деп мен…
-Сенің шешеңді!
— Папа қойсайш, ұят емес пе енді?
— Ұятыңның шешесін!
— Ой білә, үлкен кісі болып сен де, дым понятиең жоқ екен! — деп, есікті лақтырып кетіп бара жатса, арттарынан пақаны:
-Есіктің шешесін! — деп айқайлап жатыр екен дейд.
сосын, сол бабушкалар-кемпір-әжейлер де өмір сүргісі, тіршілік еткісі келеді де…
олар да тек әншейін адамдар ғой.
Мынa әжей дe жaлaңбaс, шляпa не тәждi aяқ aстынa тaптaп…
"өзіңнің шашың мен фигураң жасырулы ма?" деп сұрамай-ақ қояйын. өйткені ол менің шаруам емес және аса қызықтырып та тұрған жоқ)))
Сіз айтып тұрған ахи браттар мен ухти сестраларыңызға менің еш қатысым жоқ.«Жәй ғана болжаймын» деп шатакаласып кеткен екенсізДарынның уағызын тыңдайтындардың қатарынан емес едім, кешіріп қойыңыз. Әрі бұл болжамыңыз маған жала сияқты бір түрлі, ек сұмдық болып көрінгенін және айтып қояйын. Менің ол жерде айтайын дегенім, ол кемпірдің бір замандарда жарты құдайдай болып, Советтік кезеңде шолақ белсенділердің бірі болғандығы еді. Сол уақытта байы мен баласын бағып, қағып отырса бүгінде мен көргендегідей міскін күй мен мүсәпірлікке түспес еді деген ойым ғана еді. Және Әбіләкім айтпақтай, еш ақыл айтайын деген ойым жоқ. Айналадағы құбылыстарға қарап отырып, мендік «ас қортыу» ғана болғандығын жеткізгім келеді!!!
Дайте дожить нормально.