Көтібар атамыз көтін ашып жүрген бе?

Ел аузында жүрген соңғы жаңалықтардың бірі: бір шенеунік Қарашаш, Сұлушаш, Алтыншаш деген қазақ қыздарының есімдері қазақ қыздарының шаштарын ашық қылып жүргендігіне дәлел депті-міс.
Шшшшш айтатын сөз қалмағанда адамдардың дінді әңгіме қылатындары бар. Егер сол шенеуніктің сөздеріне қарасақ, Қазақ халқы қыздарына есімді шаштары шыққанда қоятын болғаны. Ақиқаты олай емес. Қазақ перзентіне есімді дүниеге келген сәтте немесе бір апта ішінде қойған қойып та жатыр. Жаңа туылған қыз баланың шашы сұлу, қара, алтындай сары болмайды.

Шенеуніктің сөзіне салсақ, қазақтың Көтібар атты жігіт сұлтандары мен ел қорыған батырлары көттерін ашып жүрген болып шығады. Психикалық ауруға шалдыққан адамның да көтін көрсетіп жүрмейтінін әлгі ченеунік ескермей қалса керек.
Бөлісу:

43 пікір

meirzhan
Небір тақырыптарды қозғайсың
 Шаштың түсі өзгеріп отырады ғой. Кішкентай кезде сары болса, кейін қоңыр деген сияқты.
blackbeard
Көтібар, Майкөт деген қазақ жігіттерінің есімі, қазақ жігіттерінің көттерін ашық қылып жүргенінің жарқын дәлелі © Осы тұжырымнан шыққан тұжырым
know_how88
Шенеуніктің шашының түсі қандай өзі?
know_how88
«Сары» (Плондин)-ау шамасы…
Aldarkose
Көтібар ағамыз көтін ашып жүрген бе?
Білмеймін. Біздің әдебиет пәнінен сабақ берген апайымыз ол кісіні «Бетібар» деп атайтын. Беті ашық жүрген болар
Zilola
Универде тобымда шашы милировкі қыз болды да, соны бір ағайымыз «Алтыншаш» дейтін
Aldeken
Бір қонақта отырғанда ағаларымыздың бірі арғы ата-бабаларымен мақтанып отырып, «біздің әулетімізде Көтімылтық» деген батыр бабамыз болған деп күпінген. Сол батыр бабасының атын дәл осылай коюына не себеп болды екен деп, басым қатып отыр. Көтібар ағамыз көтін ашып жүрсе, Көтімылтық бабамыз не істеді екен?
qisyq
Ол ештеңе істемеген. Ол… оның… просто мылтық болған.
Beytanis
Біріншіден, Көтібарды «аға» дегенің дұрыс емес, өйткені, ол кісінің сүйегі баяғыда қурап кеткен. Ең болмаса ата десең ойға қонымды. Екіншіден, қай қазақ мән-мағынасына қарай баласына есім қойыпты? Итбай, Күшікбай, Қасқырбай, Жаманбай, т.т. дегенді ит, күшік, қасқыр болсын деп қоймаған болар. Қазақта батыр, ержүрек дегенді кейде көті бар екен деп айтып жататыны бар ғой. Біреумен ерегісіп қалғанда «Шығасың ба? Жекпе-жекке көтің тұра ма?» деген әңгімелер де айтылатынын өз құлағыммен естігенмін.
Qojeke
Біріншіден, Көтібарды «аға» дегенің дұрыс емес, өйткені, ол кісінің сүйегі баяғыда қурап кеткен. Ең болмаса ата десең ойға қонымды.
Келістім.
Екіншіден, қай қазақ мән-мағынасына қарай баласына есім қойыпты? Итбай, Күшікбай, Қасқырбай, Жаманбай, т.т. дегенді ит, күшік, қасқыр болсын деп қоймаған болар.
менің айтып отырғанымды түсінсек, мынадай сөздерді жазбас едің. Қазақ халқында бұрындары болған Итбай, Күшікбай деген есімдерді көптің көзі өтпесін деген ырыммен де қойған. Жур-су атауларын қоюға шебер қазақ халқы адамның атын қоюға келгенде сөз таппай қалып па? Жоқ. Ондай сөздер бүгін ғана күлкілі, ал бұрын олай болмаған. Мұхаммет деген асыл есім қазір «Мамбет» болып, ең нашар адамдарға қолданылатын болып кетті.
Қазақта батыр, ержүрек дегенді кейде көті бар екен деп айтып жататыны бар ғой. Біреумен ерегісіп қалғанда «Шығасың ба? Жекпе-жекке көтің тұра ма?» деген әңгімелер де айтылатынын өз құлағыммен естігенмін.
Бұның тақырыпқа қатысы жоқ. Десек те, тұздық ретінде қабылдауға болады.
Beytanis
Тақырыпқа қатысы жоқ емес, тікелей бар. Сен Алтыншаш пен Көтібар есімдеріне параллель жүргізіп отырсың ғой, соған жауап.
Gastarbaiter
Негізі Көті бар -деп ержүрек адамдарды қазіргі ерегестерде ғана емес, ежелден пайдаланған деген пікір бар. Қырғыздарда да «көтсіз» деп қорқақ, ез адамдарды айтады екен.
Beytanis
Және Алтыншаш, Қарашаш, Сұлушаш есімдерімен Көтібарды салыстыруың өте әлсіз аргумент айтайын. Неге дейсің бе? Өйткені, қазақ қанша жерден "қызға қырық үйден тыйым" дегенімен, қыз балаға ерекше қараған. Қыз бала болашақ ана, сол себепті оның есімінен бастап тәлім-тәрбие, жүріс-тұрыс, сөйлеген сөзіне дейін көп көңіл бөлген.
Gastarbaiter
Білә, сен қатыссайш келесі аптаның тасақ таласына?
Beytanis
Рақмет, өзің қатыса бер.
Qojeke
Қатыса алмасаң, көп алып керек емес, дОс.
Beytanis
Мен пікірімді білдіріп отырмын. Пікір білдіру қылмыс па? дОс.
Qojeke
Мынауың тұздыққа да жарамайтын сандырақ екен. аргументіңдіссс
Beytanis
Тұздық дейтіндей қамыр ауқат емес бұл, дОс.
Gastarbaiter
Қыз бала болашақ ана,

Осы тұжырымды естісем, ішегім көтеріліп, басым айналып, жағымсыз күйге түсемін. Жо-жоқ келіспейтіндіктен емес. Тек әбден мойны созылып, тізесі шыққандығы мен пафосы үшін. Өйткені логикалық тұрғыда бұл сөйлем «жұмыртқа болашақ тауық» деген сияқты тұжырым.
Qojeke
Кетшей на өлтірмей )
Gastarbaiter
немесе «спермотозойд болашақ ата» деген сияқты.
Qojeke
Жанып біткен күлге керосин құйма!
Gastarbaiter
Ашулысың ғо… а?
Qojeke
Олай емес нахты. Күлкілі смайлдар болмай қалды.
meirzhan
Бұл жай констатация (негізі бұл сөз келмейді, бірақ басқа сөз таба алмай отырмын) емес қой. Предостережение болсын деп айтады.
Gastarbaiter
Мейіржан, менің шыдамым бір-екі ғана комментке жетеді. Пікірталаспайықшы. Тап қазір менің ойыма милисекундына он мысал мен, он дәлел келіп тұр. Жалғастырғым келмейді. Адам өзі «запойдан» шыға алмай жүрсе, сен келіп әдейі ақымақ сөздер жазып, қолды қышытасың.
meirzhan
Өзгерістерді байқадым.
Beytanis
Сен не демейсің, уәқәқәқәқәққә
a63a1
Біздің өңірде Жалаңашкөт деген палуан болыпты, дамбалының шешілгеніне қарамастан күресті тоқтатпай жеңіске жетіпті.
Beytanis
Оның өрлігінен қарсыласы мандыраж болып ұтылған шығар )))
a63a1
Солай болуы да мүмкін, можыт төрешілер кілең нәзік жандылар болуы мүмкін
Beytanis
можыт төрешілер кілең нәзік жандылар болуы мүмкін

олай болуы де-факто мүмкін емес.
a63a1
сонда қалай? Дәлел айтайын деп жатсыңызба?
Beytanis
Мәселе былай ғой, Әбеке, сөздің қысқасы, калбасаның ұзыны жақсы демекші, төрешілер арасында нәзік жандылар яки әйелдер отырды деу ертерек кезеңдер үшін *мүмкін* дегеннің өзінде ойға қонымсыз секілді.
a63a1
Ой бәрін тікелей түсініп қалатының қалай? Кішкене көңілдірек, көңілдірек қане миды терең ойлардан босатамыз. Ыраз ыдва тағы тағы, қайталаймыз )))
Beytanis
Жарайды, арқаны кеңге салып, бел босаттық қыздармен беймарал фылудтаймыз!!!
Aqiqat
Көтібар деп аттың қойылуы туралы үлкен бір дастархан басында бр ақсақал әңгімелеп берген. Ас жетіп тұрғалы отырғанда бастап айтып 30 минуттай отырып қалған едік. Сондағы қуығыма түскен нагрузканы сендердің бастарыңа салмай-ақ турасын айтайын: «Келіні айдалада босанып, енесі оны атасына естірте барғанда, „Кім туды“ дегенге айтқан жауабы „Көті бар“ болған екен. Содан әлгі шал немересіне Көтібар деп азан шақыртып ат қойыпты.»
AKY
Не деген подкаблучник шал.
Aqiqat
Мынаны айтқанын жазбасқа болмас
Кейін Көтібар өсіп азамат болғанда, оны іздеп біреулер келеді ауылына. Ауыл шетінде су алып жүрген қыз-келіндерден «Мынау кімнің ауылы» десе «Сізде бар, бізде жоқтың ауылы» деп жауап беріпті.

Онда ол кісінің аты Бұтағыбар бар болуы керек қой деп протестовать еткім келген, қуығым шыдас бермеді