Бие сүті мен қымыздың үкімі қандай?


Биенің саумалы халал. Өйткені жылқы еті төрт мәзһаб бойынша, халал болып саналады. Еті халал малдың сүті де адал болмақ. Тіпті бие сүтінің өзге мал сүтіне қарағанда пайдасы молырақ. «Бие сүтінің химиялық құрамы пайыз есебімен алғанда мынадай болып келеді: сүттегі қант 6,7, жалпы белок 2,0, казеин 50,7 альбумин және глобулин 49,3, минералды тұздар 0,3, құрғақ заттар 11,0 пайыз. Бие сүті өзінің химиялық құрамы жағынан басқа малдардың сүтіне қарағанда өзгеше болады.
Ол, әсіресе, лактозаға бай. Оның құрамында 120-ға жуық әр түрлі химиялық заттар болады, оның ішінде 25 түрлі амин қышқылы, 20 түрлі минералды заттар, 7 фермент, 4 түрлі сүт қанты, 3 түрлі гормондар, липоидтер, лимон қышқылы және т.б бар. Биелерді өріске жайған жағадайда В витаминінің мөлшері шамамен 2 есе артады. Сүттің химиялық құрамы мал жеген шөптің түрлеріне қарай да өзгеріп отырады. Бие сүтінің майында өзге малдың сүтінде кездеспейтін октодекадиен және басқа да қышқылдар бо-лады. Бие сүтінде фосфор, калий және кальций, магний тотығы мол кездеседі. Сиыр сүтіне қарағанда бие сүтінде лактоза 1,5 есе, С витамині 10 есе көп болады. Бие сүті сондай-ақ В, А, Е тобындағы витаминдерге және басқа да биологиялық заттарға бай»1.Ал биенің қымызына келсек, оның да пайдасы зор. «Қымыздың әсерінен асқазан сөлінің бөлінуі жақсарады, тәбеті артады, астың қорытылуы жақсарады. Қазіргі ме-дицинада қымызды антибиотиктермен және басқа да дәрі-дәрмектермен байланыстыра отырып, өкпе, сүйек және бүйрек туберкулезін, ішек-қарын және жүрек, қан тамырлары ауруларын емдегенде, сондай-ақ витаминдер жетіспегенде, зат алмасу бұзылғанда қолданады». Сондай-ақ «қымызды жүйелі түрде қабылдаудың әсерінен өкпенің сыйымдылығы, кеуде клеткаларының шебері ұлғаяды, тыныс алу, зат алмасу жақсарады, қан құрамындағы гемогла-бин мөлшері артады, ақ қан түйіршіктері, егер олар жоғары болса, қайта қалпына келеді, ал, қызыл қан түйіршіктерінің шөгу реакциясы жиілесе қайта төмендейді. Нерв жүйесі де қымыздың әсерінен тыс қалмайды. Қымыз ішкен адамның бойында сергектік пайда болады»2.
Осындай пайдалы қымызды халал емес деп айтуға болмайды. Хақ Тағала әрбір нығметін адамның пайдасына берген. Мысалы қауын-қарбыз жазда жеуге арналған. Оны қыста рахаттанып жей алмайсыз. Сол сияқты да түйе мен жылқының орындары әр басқа. Соған орай қазақ халқының өзінде түйені көбінесе ыстық аймақта өмір сүргендер бағып, шұбатын ішеді. Өйткені шұбат күннің аптапты күндерінде ішсеңіз шөліңізді басады. Ал жылқы көбінесе суық жақта өмір сүретіндер бағып, қымызын ішеді. Өйткені қымыз суыққа жақсы. Қымызды аптапты ыстық жерде ішсеңіз шөліңізді баспайды, қайта шөлдете беруі мүмкін. Сондықтан шөлде өмір сүретін арабтар да бие сүтін ішпейді. Ыстық жерде қымыз тез бұзылады. Әйтсе де қазақ халқы сонау сақтар дәуірінен бері жылқы етін жеп, қымызын ішкен соң мінезі де соған ұқсап осынау байтақ жерді қызғыштай қорғап келген. Алайда қазақ елінде соңғы ғасырда тың иігеріліп жылқы азайып, қазақ аттан түскенде, қымыздың орнына ішімдіктің түр-түрін ішкенде өзінің ақсүйектік геніне балта шапқандай күй кешкені мәлім. Ал қазіргі заманда «жығылғанға жұдырық» дегендей жылқы еті мәкрүһ, қымызында спирт бар десек онда біздің ұтылғанымыз. Иә, қымыздың құрамында спирт бар. Әлсіз қымызда 1 пайыз, орташа қымызда 1,5 пайыз, күшті қымызда 1,75-тен 3,0 пайызға дейін спирт болады. Бірақ бұл спирт шараптың құрамындағы спирттен мүлде бөлек. Қымыздағы спирт табиғи жолмен пайда болған спирт. Әрі химиялық молекуласы өзгеше пішінде. Ал адамды мас қылып ақылынан айыратын ішімдіктер жасанды жолмен бұзылу арқылы пайда болған спирт. «Қымыздың құрамында спирт бар, ендеше оны ішуге болмайды» деген адам сиырдың айранын, түйенің шұбатын да ішпеуі тиіс. Өйткені, екеуінде де қымыздікімен бірдей спирт түрі бар3. Әрі айран мен шұбат біздің елге қарағанда Араб түбегінің аптапты ыстығында тез әрі қатты ашиды. Шараптың харам болуының бір хикметі де ішкен адамды есінен адастыру әрі адам организміне аса зиянды нәрсе. Ал қымызға келсек әсте олай емес. Атам қазақ мың жылдан бері қымыз ішіп келеді. Тарихта пәлен жерде қымыз ішіп мас болып, есінен таныпты. Яки, қымыз ішіп ақыры өмірі қор болып, отбасын ойран етіп өліпті дегенді естіп-білген жан бар ма екен?! Қайта қазақтың қазақ болып ұзақ өмір сүруіне арқау болған. Егер қымыз шараппен тең болғанда бұдан мың жыл бұрын-ақ қазақ топырағынан шыққан фиқһ ғұламалары харам деп тыйым салар еді де бұл қазаққа салт болып қалар еді. Алайда ешбір кітапта ондай пәтуа кездеспейді. Бірақ қымыз бен бозаны тең тұтуға мүлде болмайды. Боза ішімдіктің бір түрі. Көшпенді қазақ халқы қымыз тұрғанда бозаға қарамаған. Әрі мұсылман болғандықтан, оның харам екенін де білген. Өйткені оның әсері шараптай болмаса да сырадай болғандықтан көп ішкен адамды есінен алжастырады. Әрі жоғарыда жылқы етінің халал екендігін, ал есек етінің харамдығын айтып, дәлелдеп өттік. Есектің еті харам болғандықтан оның сүті да харам. Ал жылқы еті халал болғандықтан сүті де адал болмақ. Жылқының сүтінің адалдығына қатысты ғалымдар арасында ауыз бірлік бар. Өйткені, Ислам дінінде «Бір жануардың еті халал болса, онда оның сүті де халал, ал еті харам болса сүті де харам» деген қағида бар. Ендеше осы қасаң қағидаға сай жылқының еті халал болғандықтан оның сүті де халал болмақ.
Һәм жылқының сүтінің ашуы яки бұзылуы арқылы ішімдікке ұқас спиртке айналар бір мәселесі болғанда сөзсіз Пайғамбарымыз тыйым салар еді. Алайда хадистерде жылқының етіне рұқсат берілгені айтылып, сүті жайында ешбір хадис кездеспейді. Һәм атам қазақ кеше яки бүгін ғана мұсылман болған халық емес. Қазақ халқының мұсылмандық тарихы мың жылдан асып жығылады. Осы ғасырларда түркі топырағында жүз мыңдаған ғұламалар шыққан. Егер қымыздың адамды аз да болса мас қылатын бір әсері болғанда сөзсіз түркі жұртының ғалымдары «харам» дер еді. Қазақ топырағынан шыққан әс-Сығынақи тәрізді фақиһ ғұламалар харам мәселесіне келгенде бізден әлде қайда сақ әрі тақуа һәм ілімі ұшан теңіз болатын. Алайда бұл туралы кітаптарда «харам» деген пәтуа тұрмақ «мәкрүһ» деген үкімдері де жоқ. Имам Ағзамның өзі жылқы етін «мәкрүһ» десе, жылқының сол заманда «соғыс көлігі» етуіне байланысты айтқан. Имам Ағзамның жылқы сүтінің яки қымыздың мәкрүһтігіне қатысты үкімі кітаптарда кездеспейді.
1 Б. Асылбеков. Қымыз шипалы сусын. 12-13 беттер. Алматы, 1986.
2 Сонда, 7-8 беттер.
3 Һәм картопта да осыған ұқсас спирт бар.

Мұхитдин Исаұлы
«Нұр-Мүбарак» Египет ислам мәдениеті
университетінің профессоры,
теология докторы

www.nurotau.kz/?p=1381
Бөлісу:

73 пікір

Ahi
Жылқы етін жемейтін тек түріктер, мен білетіндерден да!
Onlasyn
Қазақ халқының мұсылмандық тарихы мың жылдан асып жығылады.
Көрдің ба? Ал сен болсаң молаға барма дейсің:)
Ahi
Қашан молаға барма дедім?
Onlasyn
Алғашқы посттарыңның бірінде меңзеп едің ғой
Ahi
Көрсетіңіз!
Onlasyn
Ahi
Мен оның ішінде молаға барма деген сыңайлы сөз көріп тұрғаным жоқ! Егер сіз көрсеңіз, кесіп көрсетіңізші! Ал егер өзіңіз жәй солай түсінген болсаңыз, онда әңгіме осы жерден бітсін: мен ешқашан молаға бару тыйым салынады деп айтқан емеспін!
Onlasyn
Бара беруге бола ма?
Ahi
Болады! Бірақ олардан жәрдесуін сұрауға болмайды! Оларға ешкімге көмектесе алмайды! Бала да бере алмайды, байлық та бере алмайды! Қолдай алмайды да
Onlasyn
Қазақ халқының мұсылмандық тарихы мың жылдан асып жығылады.
Қазақтар медет сұрайды ғой. Ол ше? Бола ма?
Ahi
Жоқ, болмайды! Қазақ емес, әкем болса да! Біреудің ісі оның ұлтымен анықталмайды! Дұрыстық тек Құран және Сүннетпен анықталады!
Onlasyn
Бұл жерде «салмақ» ұлтқа емес, сол ұлттың дінді қанша жыл ұстнғанына беріліп тұр. Яғни, 1000 жыл бұрынғылар Пайғамбарға бізден 1000 жыл жақын емес пе?
Ahi
Онда сол пайғамбарға 1000 мың жыл жақын болғандар дәлелдесін Алладан өзгеден медет сұрауға болатындығын! Әлкесін дәлелдерін Құран не Сүннеттен!
Onlasyn
Шалбардың балағын қысқартудың парыз немесе уәжіп екені дәлелденбеген ғой
Ahi
Сіз не айттып кеттіңіз? Балақтың қымызға не қатысы бар? Қаласаңыз, балақ туралы басқа бір тақырып ашыңыз!
a63a1
@Ahi мені бір сұрақ қатты мазалап жүр! Руың кім?
a63a1
@Ahi кейде сені қазақ емеспе деген ой туындайды ше
Ahi
Олай ойлауыңа не себеп?
a63a1
кейде қазақ салтына түбегейлі қарсы боласызда
Ahi
Қай салтына қарсы шығыппын? Сосын Оңласынның мен үшін айтқан сөзіне де жауап бере салыңызшы)
a63a1
тәптіштеп іздеп отыруға тура қазір уақыт жоқ, жұмыста отырмын, бірақ көбісі көріп жүр
Ahi
Мүмкін солай ойлап қалған боларсыз! Бірақ мен ешқашан қазақы салт-дәстүрді жоққа шығарған емес, әрине ырымның жөні басқа!
Onlasyn
Қазір ойыңды дәлелдеуіңе тура келеді:)
a63a1
Ұлы халықтың ұрпағымыз! Арабтарың әдірәм қалсын Қазақтардың қасында
asaubota
түріктердің ғылмихалында жылқы еті мәкрүһ делінген. сондықтан жемейді, ал темекі де мәкрүһ болса да өкіртіп тартады темекіні :)
Onlasyn
«Түріктердің ғылмихалы» деген бола ма? Мүмкін мұсылмандардікі шығар
asaubota
енді түрікше редакциясы ғой
a63a1
түріктердің ғылмихалында жылқы еті мәкрүһ делінген
қыртқан екен олар,
Onlasyn
Иә, қымыздың құрамында спирт бар. Әлсіз қымызда 1 пайыз, орташа қымызда 1,5 пайыз, күшті қымызда 1,75-тен 3,0 пайызға дейін спирт болады. Бірақ бұл спирт шараптың құрамындағы спирттен мүлде бөлек. Қымыздағы спирт табиғи жолмен пайда болған спирт. Әрі химиялық молекуласы өзгеше пішінде.
Мына сөйлем рас па? Химиктер бар ма арамызда?
Ahi
Біздегі мектептегі биологиядан беретін мұғалімдер химиядан да беретін
Onlasyn
Бізде Д-Ш-дан беретіндер музыкадан да беретін:)
edige
Бізде 9 сыныпқа дейін 1 мұғалім сабақ өткен… :)
мамандығын білмейм бірақ…
Onlasyn
Біздің Д-Ш-дан беретін мұғаліміміз мектебіміздің директоры еді:))
izbasar
7 сынып есімде бір мұғалім биология, қазақ тілі, әдебиеті, тарихтар, географиядан беруші еді.
Abilakim
Үкім-мүкімдерін білмеймін. Өзім ауыл жақтан «майский» қымыз ішіп кеп рахаттанып отырмын
qisyq
Лібә… ішті күйдірмеші…
Abilakim
Бүгін үлгеріп үйіме бас сұққандарға қымыз бар! ертең бітіп қалатын секілді))))
a63a1
мен де кеше келдім))) Дәрігер қымыз ішпей 10 күн жүр деген еді. Қымызды көргенде дәрігерді ұмытып кетіппін)))
edige
Бір досымнан "Қымыз оразада болады ма?" десем, «Мас болып қалмайын» деп ішсең болаверет деді. 3 адам жиналып 1 жарты ашу «Мас боп қалмайықтың» әрекеті емей не деп күлгеніміз бар.
qisyq
Scheschesse:)))))))))))))))))))))))))))
Ahi
Осылардың бір заттың үкімін шығарудағы тәсілі ұнамайды. Алдымен «пайдасын» айтып-айтып келеді да, енді бұл қалай харам болсын дегенге келтіреді не болмаса, қазақтың мың жылдық тарихы бар, арасынан арасынан қаншама ғұлама шыпаған, енді олар қайда қарап отыр дегенге келтіріп тұр да. Қазақтың арасынын қаншама ғұлама шықса, не болыпты? Олар үндемеді деп бәрін рұқсат етілген дей бермейміз ғой, олар темекі туралы да, кальян туралы да ештеме айтпаған. Не істейміз енді, олар айтпады екен деп кальянды да рұқсат дейміз бе? Мәселе, қымыздың халал не харамдығында емес, мәселе сол бір үкімді таңдаған кезде соны дәлелдеу тәсілдерінің шорқақтығын айтам да.
Onlasyn
Сонда кімге қарап үлгі аламыз?
Кімнің дәлелін ұстанамыз?
Ahi
Біздің өміріміз екі саладан тұрады: біреусі тұрмыстық (дүнияуи), екіншісі діни. Осыны жақсы ұғып алсаңыз кез-келген істің не заттың үкімін анықтау оңай болады. Енді дүнияуи және діни жағын айта кетейін.
Дүние мәселесіндегі негіз (әсл) — халал (яғни рұқсат етілген). Тек Алла және Оның елшісі исключение жасамаса! Мысал келтірейін, бананның үкімі халал ма, харам ба? Сіз бірінші оның өміріміздің қай саласына жататын анықтап алыңыз, анық діни емес, демек ол дүнияуи мәселе. Оның негізі халал, сондықтан харам екеніне дәлел келмейінше өз негізінде қалады.
Діннің негізі (әсл) — харам. Дінде еш нәрсе істеуге болмайды, тек Алла және Оның елшісі исключение жасамайынша. Мысал келтірейін, біреу үйдің төбесінен секіріп түсіп, қайта мініп қайта секіріп жатыр делік, одан не істеп жатсыз деп сұраңыз, ол мен Аллаға құлшылық етіп жатырмын дейді де, соның денсаулыққа пайдасын айтып кетеді. Біз оған бірден істеп жатқаныңыз харам дейміз, себебі діннің негізі — харам және ол өз негізінде қалады. Діни тұрғыдан еш нәрсе істеуге болмайды, қашанға дейін? Алла және Оның елшісінен нұсқау келмейінше! Түсініксіз болып жатса, тағы сұрарсыз!
qisyq
Тұрмыстық сала мен діни саланың шекарасы қай жерде? Қалай ажыратылады олар?
Ahi
Тұрмыстық сала — дінге қатысы жоқ нәрселер, яғни діннен деп айтылмайды. Діни сала — діннен деп айтылған кез-келген нәрсе (сенім болсын, не жоралғы болсын, не дене амалы болсын, не тілмен айту болсын).
Ahi
Ау, халайық, бұл ережеңе дәлел қандай деп сұрайтын біреуің бар ма?
edige
Дәлел іздеу сенімсіздерде болады…
Ahi
Аллаһ Тағала былай дейді: «Олар: “Яһуди немесе христиандардан басқа Жаннатқа ешкім кірмейді” – деді. Бұл олардың өз ойлары ғана. (Мұхаммед оларға): “Егер айтқандарың рас болса, дәлелдеріңді келтіріңдер!” де» (әл-Бәқара сүресі, 111-аят).
Шейх ’Абдур-Рахман әс-Са’ди айтады: “Яһудейлер өздерінен басқа ешкім Жәннәтқа кірмейді деді. Христиандар да өздерінен басқа ешкім Жәннәтқа кірмейді деді. Олар Жәннәт тек өзіміз үшін арналған деп есептеді. Алайда, дәлелмен, дәйекпен бекітілмейінше, кез-келген бос пайымдау қабылданбайды. Егер олар ақиқатты айтқан болса, дәлелдерін әкелсін. Кез-келген адам өз сөздерін растау үшін дәлел келтіруге міндетті. Егер ол дәлел әкеле алмаса, онда оның негізсіз сөздері мен оған қарама-қарсы басқа негізсіз сөздердің еш айырмашылығы жоқ. Міне, біз осы дәлелдер арқылы түрлі пайымдау мен мәлімдемеулердің қабылданатынын немесе теріске шығарылатынын анықтаймыз”. (Қараңыз: “Тәфсирул-Кәрими-Ррахмән” 42).
‘Абдур-Рахмән әл-Әсәм айтады: “Бір күні Әнәс ибн Мәликтен намаздағы тәкбирлер туралы сұрағанда, ол былай жауап қатты: “Тәкбирді тұрғанда, иілгенде, сәждеге барғанда, сәждеден бас көтергенде және келесі рәкәтқа тұрғанда айту керек”. Сонда адамдар одан: “Сен бұны кімнен естідің?!”, – деп сұрады. Әнәс: “Аллаһ елшісінен (оған Аллаһтың игілігі мен сәлемі болсын), Әбу Бәкрден, ‘Умардан естідім”, – деді де, үндемей қалды. Сонда одан: “Ал ‘Усманнан ше?”, – деп сұрағанда, ол: “Бұны ‘Усманнан да естідім”, – деп жауап берді”. Ахмад 3/257. Сенімді иснад.
Сонда Әнәс ибн Мәликтің қасындағылар сенімсіздер болғаны ма деген ой келеді да…
`Али ибн Әби Толиб айтқан: «Кімде-кім маған Аллаһ елшісінен хадис айтса, мен одан оны Аллаһ елшісінен естігеніне ант етсін деп талап ететін едім. Сонда, егер ол ант етсе, мен оған сенетінмін» (Әбу Дәуд 1521, әт-Тирмизи 406, Ибн Мәджаһ 1395. Имам Әбу ‘Исә әт-Тирмизи, имам Ибн Хиббән, әд-Дия әл-Мәқдиси, имам Ибн ‘Ади, хафиз Ибн Хәжәр сенімділігін растаған).
Али де сенімсіздерден болғаны ма деген ой мазалайды да…
Егер `Али пайғамбардың хадистердің сенімділігін анықтап алмайынша, әрқайсысы шыншыл әрі лайықты болған сахабалардың өзінен қабылдамаған болса, онда олардан кейінгілер жайлы не айтуға болады?!
edige
Әнәс ибн Мәлик, Абдур-Рахман әс-Са’ди, Дербісәлі, Майкл Джексон, Барак Обама… Зверев те… Барлығы пенделер емес пе?
Саумалдың пайдасы орасан зор бірақ… Ашымағаны
Ahi
Йә, пенделер болса не болыпты? Пайғамбарымыз да пенде, қандай проблема?
edige
Соны айтам дә… Іше берсейш енді
aues
осы көп мөлшерде мас қылатын нәрсенің бір тамшысы да харам дегенді естіген едім.
konvict
Міне, сондықтан да қымызды ішуге болады. Себебі, дөнен қымыз болсын, айғыр қымыз болсын көп мөлшерде ішсең мас болмайсың. Аздап басқа әсері болуы мүмкін. Бірақ тура сондай әсер шай ішкенде де болады.
Abilakim
Пайғамбар заманында қымыз болмаған шығар әсілі?
asaubota
жазылып тұр ғой анда, арабтарда күн ыстық болатындықтан қымыз ондай климатқа келмейді, ашып кетеді деп.
Abilakim
Оны оқыдым ғой, жалпы сол замандарда қымыз, песи, кола деген ұғымдар болды мына доп іспеттес жер шарында
Abilakim
егер Герадотты пайғамбардан үлкен десек, онда қымыздың болғаныд еген ой сұрағымнан кейін келді қауашағыма
edige
Пайғамбар /с.ә.у./ қымызды ұнатпаған да болуы мүмкін.
Сүт қосылған шәй, горох, сарымсақ жемеймін мен мысалы. Бірақ оны БОЛМАЙДЫ, ХАРАМ деп айтпаймын ғой
Abilakim
Және пайғамбар емессің
konvict
Өте дұрыс айттың Едіге! Мен колбаса, сосиска, капуста, баклажан және т.б ларды жемеймін. Жемеу деген харамдықты білдірмейді.
Abilakim
ал, мен колбаса, сосисканы жеймін. Жеу дегенде адалдықты білдірмейді кей кездері
edige
Халалдың барлығы «Халал» екені де күмәнді екені тағы бар
konvict
Менікі @ushkin-ға алдын-ала ескерту еді… ;)
konvict
Өте дұрыс айттың Едіге! Мен колбаса, сосиска, капуста, баклажан және т.б ларды жемеймін. Жемеу деген харамдықты білдірмейді.
Біз шайды ішеміз
Ottegin
Қымыздың (археологиялық, биохимиялық зерттеулердің нәтижелеріне сәйкес)ең ерте пайда болған уақыты — біздің дәуірімізге дейінгі 2500-2300 жылдар, ал орыны-Солтүстік Қазақстан, Ботай, Қызыл Жар, Васильков қонысында табылған қыш ыдыстардың ішкі қабырғасын зерттегенде оларға қымыз құйылғаны анықталды. Ал бұл ескерткіштер ботай мәдениетіне жатады.

Мына сілтемелерді қараңыздар:
humanities.exeter.ac.uk/archaeology/research/projects/title_84579_en.html
www.carnegiemnh.org/anthro/olsen-botai.html

Осылардың бәрін айтып отырғаным:
Осы зерттеушілерді жеке танимын, археологиялық зерттеулерді ұйымдастыруға қатысқан болатынмын
Gamk
Қазақ «жылқы — адамның жаны, қымыз — адамның қаны» деген. Арабтар мүмкін жүзімді де, бидайдан жасалған тағамды да жемейтін шығар, спирті бар ғой.
boztorgai
жылқы етін жемейтін тек түріктер
ал мында http://ertai.dosym.kz/?m=20101021 арабтар жемейді делінген
Ahi
Бауырлар, қымызды ешкім харам деп жатқан, мәселе тіптен басқада!
anjella
жылқы еті халал емес, мәкруһ шығар!
AL-ASTER
Айтады ғой, ненің етін жесе соған ұқсайды деп.  

Сонда жылқынікін алу керек) Ол үнемді сосын, қымбатырақ болғаны болмаса