Хуснизан мен Суизан



… Ол “Музыканың барлық түрі харамға жатады. Ымырасыз!” деген пәтуамен жүретін. Менің сірә өзгелерде шаруам шамалы…

… Жұмысқа әдеттегідей жаяу келе жатқан бетім. Құлағымда наушник. Күртемнің бас жапқышын киіп алғам. Артымнан келіп амандасқанын қапелімде көрмедім де, естімедім. Үңілгеннен соң ғана құлағымдағын шешіп, амандастым. Алғашқы сөзі “Музыка тыңдап келемісің?” болды. Сасып қалдым да “Жоқ! Уағыз…” дедім. Одан әрі бір-екі ауыз тілдестік те, ол өз алдына мен өз жайыма кеттім. Әңгіме осымен аяқталды.
Кешкісін жұмыстан шығып, үйіме бара жатқанда таңертеңгі оқиғаны есіме алып, езу тарттым. Былай қарағанда қарапайым, күнделікті, екі адамның арасындағы диалог. Бірақ ойланып қарасаң… Екеуміз де қателік жасадық.

Исламда “Хуснизан” және “Суизан” деп аталатын екі термин бар. Онда да өте маңызды терминдер. “Хуснизан” деп өзге мұсылман бауырың туралы жақсы ойда болу. Оның Исламға жат әрекет жасағанын көрсең де, өзгелерден ол туралы жағымсыз хабар естісең де ол туралы жақсы пікірде болу. “Мүмкін емес, бәлкім ол былай жасағысы келген болар? Оның жаман пиғылы болмаған шығар?” деген секілді ойда болу. Ардақты болған Пайғамбарымыздың (алейхи уассалату уассалам) сахабалары тұсында осы тақырыпқа қатысты мынадай оқиға орын алыпты:

Қателеспесем, алғашқы халифа Әбу Бәкір (р.а.) заманы. Елде бұрын-соңды болмаған қуаңшылық. Бір үзім нан табу қиынға айналған кез. Осы сәтте саудагерлікпен айналысып жүрген, жағдайы өзгелерден көш ілгері хазіреті Осман (р.а.) (кейін үшінші халифа болады) Сириядан жүз түйенің жүгіндей мөлшерде астық алып келеді. Бұл бидайды сатып алу үшін сахабалар оның қасына жүгірісіп келеді. Қанша саудаласып, алушылар астық құнын ең қымбат бағаға алмақ болса да Осман (р.а.) көнбейді. Оларға “Cіздерден жақсы, сізден мол ақы беретін алушым бар” дейді. “Мына аштық жағдайында саудасын жүргізіп қалмақшы” деп сағы сынып, ұнжырғасы түскен сахабалар бұны Әбу Бәкірге (р.а.) жеткізіп, Османның (р.а.) бұл әрекетіне реніштерін білдіреді. Әбу Бәкір (р.а.) хазіреті Османды (р.а.) бәрінен жақсы танығандықтан, оларға:

-Ол Расулалланың күйеу баласы болу арқылы құрметке ие болды. Жәннатта да – Оның (алейхи уассалату уассалам) жолдасы. Сіздер оны қате түсінген боларсыздар. Жүріңіздер, бірге барып жағдайдың анық-қанығын өзінен сұрайық,- деді.

Халифа Әбу Бәкір (р.а.) хазіреті Османға (р.а.) барып:

— Ей, Осман, сахабалар сенің сөздеріңе ренжіпті. Олардың меселін неге қайтардың?- дегенде, Осман (р.а.):

— Ей, Расулалланың халифасы! Олардан жақсы алушым бірге жеті жүз береді. Мен де бидайды бірге жеті жүз берушіге саттым,- деді.

Осман Зун-нурәйн (р.а.) бұл сөздерімен керуендегі мал-мүлкін Аллаһ жолында садақа қылып бергендігін айтқан еді. Аз уақыттан соң жүз түйеге артылған астықты Мәдинадағы пақыр сахабаларға тегін таратып жіберді. Хазіреті Әбу Бәкір (р.а.) бұған қатты қуанып, Османның (р.а.) маңдайынан сүйді.

Бұл жердегі “бірге жеті жүз беруші” деп атағаны – Аллаһ Тағала болатын. Яғни, хадистерден білетініміздей, Ұлы Жаратаушы өз құлының істеген бір сауапты ісіне жеті жүз есеге дейін сауап жазады.

Өздеріңіз байқандарыңыздай, оқиға орын алған кезде Осман (р.а.) арамза саудагерге ұқсағанымен, Әбу Бәкір (р.а.) бұл жерде мәселені хуснизан, яғни өз бауыры туралы жақсы ойлау арқылы шешеді.

Ал “Суизан” дегеніміз, “Хуснизанның” антонимі. Дәлірек айтқанда, өзге бауырың туралы жаман ойда болу. Ол туралы хабар естігенде, оны сан-саққа жүгіртіп, қалайда кемшін тұсын табу. Егер сізде осындай қасиет болса, онда шаруаңыздың біткені! Тез арада емделіңіз. Дауасы – жаман ойлағыңыз кеп тұрған кісінің күнәларын кешіруін өтініп, оған жар болуды өтініп, Аллаға ол кісінің атынан дұға ету. Сол кезде ғана екі мұсылманның арасын айыруды, екі мұсылманды бір-біріне жау қылып көрсетуді армандайтын Шайтан (лағнетуллаһ) сізден түңіліп, берекесі қашады. Демек, Аллаға бір табан жақындайсыз.

Енді әңгіменің ауанын менің жағдайыма бұралық. Оның қатесі – ол өзі музыканы харам деп білетін болғандықтан, менің наушникпен келе жатқанымды көріп “Музыка тыңдап келе жатыр. Болмайды ғой олай. Харам ғой” деп ойлады да менен “Солай ма?” деп дереу сұрады. Осы күні біреу наушник тақса, міндетті түрде музыка тыңдап келе жатыр деудің жаңсақ пікір екенін білмеді. Менің қателігім – екеу. Біріншіден, “Жоқ…” деп ақталдым. Ал Исламда ақталу жоқ! Ешқашан “Пәлен де түген, солай да былай” деп ақталуға болмайды. Бұл туралы, бір күндері тоқталмасам, ұзаққа кетуіп қалуым мүмкін. Екіншіден, “Уағыз тыңдап келемін” деп жауап беру арқылы рия жасадым. Ал “рия” өз кезегінде кіші ширкке (Аллаға серік қосу) жатады. “Рия жасадым” деу себебім, уағыз тыңдап, Алланы еске алу да ғибадатқа жатады. Ал Алла разылығы үшін жасаған ісіңді өзгелерге айту, мақтан етіп, кеуде керу, өзгелер сенің жасаған ғибадатыңды “көрсін, білсін” деп ойлау – рияға апарады. Мұсылман үшін бұл да өте қауіпті.

Бұл жазбаны оқыған кейбіреулер “Сонда ойлануға да болмай ма?” дер. Ойлаған көп жағдайда ештеңе емес. Жаңылыспасам, Пайғамбарымыздан (алейхи уассалату уассалам) “Менің үмметім жаман ойлағаны үшін оны әрекетке айналдырмайынша жауап бермейді” деген хадисі бар. Сондықтан, тек жаман ойыңыз туралы айта көрмеңіз.

Ендеше, Тимур саған айтамын, нәпсім сен тыңда, абай бол!

timurrr.co.cc
Бөлісу:

20 пікір

omarbirat
Шынымен уағыз тыңдап келе жатқан болсаң, басқаша жауап нұсқасын көрмей тұрмын.
timurrr
Көп қой. Менде мысалы жауап бермей-ақ қоюға болатын да вариант бар. Немесе «жоқ» дей салған да жеткілікті.
nurjanbay
біреуде шаруаң болмасын. әрі жүр деу керек *54
Abilakim
агент деген пәле бар ғой.соның микроблогында бір танысымның сөзі жарқ ете қалды.«Достар, мен намазға жығылдым!»деген.Жұрттар құтықтап жатыр, мен де құттықтай отырып«сонша жар салғаның не, оқысаң өзің үшін оқисың ғой»деп жаздым.Іле жекеге«Сен кәпірден жаман болдың ғой, менің намаз оқығаныма неге шошыдың?» деді.Мен «Парызды орындау міндет, алла бізге емес, біз оған мұқтажбыз.Сенің намаз оқыған-оқымағаныңнан Жаратушыға келіп кетер ештеңе жоқ»дедім.Осыны айтқан аузымның қисайып кетуін ол тіледі, «Пайғамбарымыз бұдан да сорақы сөздер естігінде бұлай демеп еді, сенің әлі иманың төмен екен»деп мен қалдым.
Бір білгіштен сұрап едім сенің қаты кеткен жерің «Алаға келіп-кетер ештеңе жоқ» дегеніңде деді.Екеумізде жетіспедік.Бірақ әлгіндей жариялаудың қажеті жоқ шығар?
nurjanbay
майлрудың админдеріне ұсыныс жасап агентке сәжде жасап жатқан адамның суреті мен «Читаю намаз» деген жаңа ыстатус қостырту керек екен *54
timurrr
Бір имамның хұтпада «Сендер ойламаңдар „Жұмаға келмей қалсам Құдайдың күні тоқтап қалады екен. Намазға жығылмасам тағы бірдеңе боп қалады екен“ деп. Аллаһ біздерге емес, керісінше біздер оған мұқтажбыз» дегені бар еді. Шындығында Аллаға келіп-кетер ештеңе жоқ! Бүкіл әлемді Жаратқан Аллаһ, қалайша мақұлығының өзіне құлшылық еткеніне тәуелді, мұқтаж болу керек? Аллаһ — Мұңсыз!
sozak
Шымкенттік Абдуғаппар Сманов айтқанын естігенмін.
asaubota
рахмет, Тимур! күшті мақала екен, хуснизанды болуға тырысу керек енді.
timurrr
Мархабат, админ Аршат!
nurjanbay
хуснизан мен суизандарға құран мен сүннеттен дәлел келтір. әйтпесе бір сөзіңе сенбеймін *54
monti
осы бар ғо инеттің арқасында мен тақуа боп кететін шығарм :) тока бола алмай жүрмін, себебі. поток инфо сондай көп. терминдер. харам/халал, т.б.
nurjanbay
«виртуальный тақуа» деген жаңа термин қосуға болады *54
timurrr
Муахаха… Әдемі әзіл.
muza
Иа вирт такуа жаксы азилинде жаксы екен.Алайда шынында да оз басым осындай такуалык болмасын, колында сырасы бар компютер басында отырып алып неше турли уагыз берген жандарды да корип журм.басында 2-3 рет айтасын сонында коясын.Оган азил, ал кейбир жандар онын азилин шындыкка алып бирдемеге ушырына ма деп коркам.Тимур макала жаксы екен.Жаксылык суйгиш халыкпызгой.Хуснизанды бола берейкта халайык…
timurrr
Рахмет, muza! Айтсын!