"ШАЛ" фильмін онлайн қара
Дәстүрге берік қазақ киносы салтты бұзбай көп күттірмей онлайнға шығарыпты. Киноға бармағандар осы жерден қараймыз:
P.S Ютубтан түсіріп алғыңыз келсе мына мақаланы оқимыз.
P.S Ютубтан түсіріп алғыңыз келсе мына мақаланы оқимыз.
Шалдың өзіне келсек, алғашық түрінен ақ, жақсы көріп кеттім. Тауқыметті көп көрген, екі бірдей баласысы мен күйеуінен айырылған кішкене қуатын құлағы кереңдеу бір апам бар еді. Мейірімнің бәрі сонда, кім көрінген, тіпті өзінің келіндері де оған зіркілдеп сөйлеп, менсінбей «мына алжыған кемпір де» деп сөйлейді.
Сол есіме түсіп, әу дегеннен көңілге ерік беріп қоя бердім. Бәрін жасында бағып қағып, үйін тап тұйнақтай қылып ұстап отырған, өте кербез, тазалық құмар әйел еді жас кезінде. Шалдың ұлы өлген дегеннен ақ, маған көптеген қылықтары түсінікті бола бастады.
Одан қалды шал адасып кеткенде, есіме бірден баяғы тоқсаныншы жылдары үйден жіберіп алған бұзаулы сиырымыз сап ете қалды. Ол кезде тоғыз-он жасармын.
Ол сиыр бұзауымен қашқан соң жеткізбей алдымызға түсіп қоя берді. Біз әкем бар, мен бар Арлан итіміз бар соңынан қуғаннан басқа ештеңе жасай алмадық. Бұрылып арқан ала келейік десек, ізін суытып аламыз деп қорықтық. Содан мен сиырды қуып кете бердім, оның қарасын көзден тайдырмай жүріп келе жатып, артыма қарасам… Әкем жоқ. Ну шеңгелдің ортасында, «Па-па» деп айқалайм жоқ. Сиырды әрі қарай қуып кете берсем, түбі бір жерге тоқтары анық, түбі тұтылары анық еді, не үйге қуып әкелер едім, бірақ "әкем адасты" деген ойдан жүрегім селк етті. Біз ол мекенген жақында ғана көшіп барған кезіміз еді. Мен жергілікті бұзықтармен ол ауылдың шет-шетін аралап тастағандықтан өзіме сенімді едім, ал әкемді аңқаулығыммен жер білмейді деп ойладым. Тап осы, Шал сияқты далада қалып қоя ма деп қорықтым. Сиырдың соңына бір көз тастап, кері бұрылдым, ойымда: «Сиыр ешқайда кетпей сол жерде тұрса, бірінші әкемді тауып алсам, осы жолмен қайта жүріп отырып тауып аламыз»деп.
Әкемді таппадым, әрі іздеп бері іздеп, жыларман боп үйге жетсем, әкем келмепті. Біраздан соң келді, сөйтсем ол айналып, басқа жолмен алдын орамақ болған екен. «Сен адасып кеткен шығар деп, кері бұрылдым» деп едім, әкем «Ойбуй, балам-ай, деп күлді де қойды. Сол күйі бұзаулы сиырдан айырылдық.
Очм, пензес болдым мен егіл тегіл мына кино біткенше. Нуи, нақ… Соншама дәл тиетін туынды да болады екен ау.
… соңында Шалдан үміттерін үзіп бәрі қайтып бара жатады ғой артқа. Сол кезде Шайтанбек атының басын кері бұрып сай жағалап кетеді ғой. Сол кезде /атының басын бұрып жатқан кезде/ артқы фонда машиналар қайтып бара жатады……
Содан бала сай аралап Атасын тауып, сайдан алып шығып, атынан мінгізіп бері қарай алып шыққан кезде артқы фонда әлгі машиналар бұрынғыдан 1-2 м арыда әлі жылжым бара жатыр…
Шал мықты!!!
P.S қай ауылдың антеннасы НТВ+ Футбол ұстайды?
P.S.S ауыл Испанияда ма? күн жарық екен Реал — Барса ойнап жатқан кезде.
(кино ғо просто дерсіз, ал мен кинодан реализм іздейтіндерденмін және біз жалғыз емеспіз)
Қазақ киносында расымен де өсу байқалады. Мүмкін өсіп жатқан тек осы Тұрсынов қана болар, дегенмен өсу бар. «Менің атым Қожа», "Қыз Жібек" секілді қанша қайталап көрсеңде көруге жалықпайтын, жыл сайын теледидардан көре беретін дүние бола қоймас. Бірақ, жақсы түсірілген. Операторларға алғысым шексіз негізінде. Қасқырмен бетпе-бет келген кездерін барлығын жақсы ала білген.
Актер шалдың образын тамаша алып шыққан. Аша білген. Біреулер айтқандай қазақ шалы ондай емес дегім келмейді. Режиссер осындай шалды көрсеткісі келген екен және көрсете білді. Соғыстан кейінгі он жылдықта туылған балалардың көбі дәл қазір тура осы шал тектес. Ермек төбенің басында бір қырынан жатып алып ақыл айтатын шалды түсіргісі келсе түсірер еді. Бірақ, ондай образ Алпамыс жайлы фильмде бар. Қайталаудың не керегі бар.
Балаға келер болсақ, бала образы қазақ киносында сол баяғы «алты жасар Алпамыс», "Қожа" образдарынан кейін (КСРО кезіндегі кинолардан кейін) ешқашанда сәтті таңдала алмай жүрген секілді.
Қасқырлармен түсірілген қазақ киносы өте аз. «Көксерек», «Адамдар арасындағы бөлтірік»(бұл жерде көрсетілетін тек бөлтірік қана), «Келін» (Ерекең осы аты шулы фильмінде кемпірге қасқыр саудырды ау деймін ұмытпасам), тағы бір кино бар секілді еді, есіме түспей тұр. Обшым, қасқырлармен сәтті шыққан картиналар қатарына жатқызуға болады. Тек қана қазақ киносында емес, әлемдік деңгейде десем артық бола қоймас.
Тәңіршілдікті көре алмадым.Сірә, көргісі келгендер ғана көретін болар. Мешіт салған азамат екеуінің диалогы кезінде әлгі байшыкештің мешітті "Құдаймен сөйлесетін жекеменшік үйім" деп атайды. Бірақ, ондай өркөкірек, орашолақ ойлайтын қазақтар жеткілікті. Шал просты оны орнына қойып тастады.
Кинода ляптар жеткілікті. Оларды түртіп көрсететін жеке пост ашу керек шығар. Ляп қай кинода болмасын кездеседі. Бұған қарамастан кино жап-жақсы дәрежеде дер едім.
Диалогтардың ең сәтсіз жерінің бірі «Хаммер» мінген аңшылар кеткен кезде немересінің «Неменеге жалпаңдадың, машиналарын көрісімен құрдай жорғаладың» сынды орынсыз сөздері дер едім. Шал жалпаңдамаған сыңайлы. Қасқырды атпаңдар деді, жол сұрағандарға жол көрсетті, болды. Немересіне оның аңшылардың артынан қол бұлғағаны ұнамаған тәрізді.
содан кейін бір ескертер жайт. Ауылда ешкім ер-тоқымға жалаңаш отырмайды. Яғни, ер тоқымның үстінде бір көрпеше болады, бұл жерде оны байқай алмадым.
Фильм әдейі тек ляптардан құралып түсірілген сияқты. Мүмкін, режиссердің шешімі шығар
Диалогтары, айтылған сөздері ұнады бәрінен де.
Диалогтарының қай жері күшті???
Менің көңілім босағаны — соңында Марадонаны қасқырлар жеп кетті ма деп ойладым.
«Шал»дан басқа актер көрмедім кинодан…