Даяшылардан пайдалы кеңестер
— Бардағы фирмалық коктейль деген нәрсе бөтелкелердің түбінде қалып қойған ішімдіктер жиынтығы немесе арзан ішімдіктерден құрылған сұйықтық. Бұл коктейлді 2-ші рет сұрасаңыз дәмі алғашқындай болып шықпайды. Көбінесе бұл біраз ішіп алған клиенттерге беріледі.
— Солянкаларды біраз тұрып қалған шұжықтардан істейді.
— Үлкен банкет, тойларда тамақ пен ішімдіктің 30 пайызы үстелдерге бармай қалады.
— Алкоголь көбінесе мөлшеріне жеткізілмей құйылады. Мұны клиент әрине байқамайды, ал кафе табысы арта береді.
— Әдетте қымбат арақтың орнына салқындатылған немесе мұз салынған арзан арақ құйылады. Дәміне қарап мұны айыру мүмкін емес. Тіпті қымбат арақ шишаларына арзан арақ құйылып қойылады.
— Оңбаған клиенттердің кальяндарына тек түкірілмейді, сиіледі де.
— Ескі сыраны блендермен шайқайды, сонда көбігі бетіне шығып жаңа сияқты болып тұрады.
— Тез көтерілген нәрсе жерге түскен болып саналмайды :)
— Барлық жерде ішімдік, сусын, сыра бәріне су қосылады, мұз салынады.
— Кейбір аш даяшылар клиентке бара жатқан тамақтан ауыз тиіп жүре береді.
— Шайлық тастамайтын клиент қанша жерден жақсы адам болса да даяшылар үшін оңбаған адам болып саналады. Сондай адамдар үшін көп жерлерде арнайы «лохтар аймағы» деп аталатын үстелдер болады.
— Жақында ашылған, жаңа ресторан-кафелерге барыңыздар. Ол жерлерде клиенттерге жақсы қарайды.
— Көп нәрсе даяшыларға байланысты: тамақтың жақсы, тез, сапалы өнімдерден дайындалуы. Олар үнемі бір-біріне ақпарат беріп жүреді, қай клиенттің жақсы, қайсысының жаман екені туралы.
— Арзан бизнес-ланчтардан қашыңдар. Ондай ақшаға сапалы тамақ дайындату мүмкін емес.
— Егер даяшыны ренжітсеңіз, сөзге келіп қалсаңыз ол сізге баратын тамаққа түкіру ештеңе емес әдейі жерге былғап алуы да мүмкін.
— Ең сүйкімсіз клиенттер — айқай-шумен жүретін мәмбеттер және бір бокал шампан немесе сырамен бір кеш бойы жүретін, сол түн үшін айқын мақсатпен келген қыздар.
— Тамақтың кешігу себебі көбінесе тамақтың ұзақ дайындалуы емес, даяшының ол туралы аспаздарға айтуды ұмытып кетуі.
Құрметті керектіктер, даяшылық немесе кафе-ресторанда жұмыс тәжірибесі болғандар осында жаза отырыңдар естеліктеріңді. Мынау менің естелігім.
Қазақ тойларының 90 пайызында солай ғой. Дастарханға жетпей жатып жоқ болып кетеді. Қонақтар тарқасымен, дастархан ту-талапайға түседі.
Кезекті бір той барысында қуыста қазыны шайнаңдап тұрған даяшыны көріп қалғанын айтып еді танысым.
Бізде қызмет көрсететін персоналдардың кәсіби деңгейі мен этикасын біраз қайрау керек әлі.
Даяшыға «Ей!» деп дікеңдеп сөйлей алатынымды мәртебе санамай-ақ қойдым, құрысын
жай ғана күлудемін)))өзім детой жасаушы клиенттің ыңғайына қарай жұмыс істейміз. Оңтүстікте белгілі, той десе қу бас домалайды))) Той жасаушылар да жік-жікке бөлінеді, осындайда адам тануды да үйрендік. Біреу сараң болса, біреу аңқау, біреу ақкөңіл, біру қызымы… кете береді.Той иесі сараң болса, біздің де жұмысымыз «сараң» болушы еді. Тіпті кей даяшылардың қалай екенін қайдам өштескен клиеттің тойында ішімдік бар ма, сусын барма ашылмаған күйі топ-тобымен алушы еді. Одан қалса үйіп-төгіп конфет-печеньесі бар аямай-ақ тонайтын. Әсіресе жаңа құдалар жақ сұмдық, олар жаңа құдалар болғандықтан бірнарсе деуге ұялады да, үндемейт. Даяшылар «ашып әкеп берем» әкеткен виносын сол күйі ұмыттырады. Ұмытпай соңына түссе ашып жартысына кола араластырып беруші еді. Небір сұмдықтар болатын. Мен старшакпын ғой, бүркегенім үшін бөліседі)))
Сосын бүгінгі клиенттің кім? қандай адам екенін алдын ала біліп алатындарына таң едім, ылғи жеткізіп отырушы еді «бүгінгі адамдар андайкен-мындайкен» деп… мектеп бітіріп, жаздыгүні екі қолға бір жұмыс деп істеп жүрген кездер-ай. Тіпті, айта берсем көп екен-ау)))
Сондай-ақ шай құймас бұрын Вашингтонның ыдыстарға еңкейіп, түкіріп жатқаны жазылып қалған видеожазба да табылды. Оған азық-түлікті қасақана бүлдірді деген айып тағылып отыр. Сол әрекеті үшін жас жігіт жиырма жылға бас бостандығынан айырылуы мүмкін. Шериф кеңсесінің өкілі Лора Кэмпбелл (Laura Campbell) айтып өткендей, азық-түлікті бүлдіру адам өміріне қауіп төндіруі мүмкін.
дереккөз
Үйге шайды алып кеткенін ұқпадым)))