Ширктің түрлері



Аса Қамқор, ерекше Мейірімді Аллаһтың атымен!


Бауырлар, ширк екі түрлі болады. Үлкен және кіші ширк. Үлкен ширк — ол біреуді немесе бір нәрсені Аллаһқа теңеу. Оттағы көпқұдайшы мүшріктер өздерінің құдайларына не айтатынын Аллаһ тағала Құранда былай баяндайды:
«Аллаһпен ант етеміз, біз анық адасуда болыппыз. Сендерді әлемдердің Раббысына теңейтін едік" — дейді мүшріктер (Шұғара сүресі, 97-98-аяттар).
Яғни олар біреулерді бір нәрседе әлемдердің Раббысына теңеген еді. Ол ширк қосушылар Аллаһтан өзге жәрдем бере алатын біреу бар деп сенген. Өлілер мен пұттардан көмек сұрап, дұға жасайтын. Аллаһтан өзге біреу оларға зияндық жасай алады деп ойлап, қорқатын болған. Олар талдар мен тастардан бата тілеп, құрбандықтарын Аллаһқа емес пұттар мен әулиелерге арнайтын. Міне осы жерде сәл кідіріс жасап, тоқтағым келіп тұр…
Бірде мен пойызда бір адамдармен дін жайында сөзге келіп қалдым. Оларға Исламға дейінгі арабтар арасында кең жайылып кеткен ширк жайында әңгімелеп бердім. Адамдардың ағаштар мен тастардан бата сұрайтынын, құрбандықтарын пұттар мен әулиелерге арнайтынын, ер адамдар сақалдарын бір нәубет келе ме деп қорқып байлап қоятынын, ал әйелдер болса көз тиюден қорқып көзмоншақ тағатынын айтып отырдым. Осы кезде бір адам маған: «Мұсылмандар бұл нәрсені жасамай ма?!» — деді. Мен үндеместен аузыма құм толды… Мен не дей аламын…? Азияның мыңдаған тұрғындары «Арыстанбабқа түне, Қожахметтен тіле» немесе «Мединада Мұхаммед, Түркістанда Қожа Ахмет, Маңғыстауда пір Бекет» деп ұрандатып, әулиелерден жәрдем сұрау үшін Түркістанға ағылып барып жатса әрі Аллаһтан өзгелерге арнап құрбан шалып жатса мен не демекпін? Татарстанның мыңдаған тұрғындары бұрын сол жерде тұрып кеткен жандардың аруақтарынан жарқын болашақ сұрау үшін Бұлғарға ағылып жатса мен не дей аламын? Кавказдың мыңдаған тұрғындары өздерінің шейхтерінен Қияметте жәрдем беріп шапағат етуін сұрау үшін солардың мазарларына, қабірлеріне барып жатса біз не дей аламыз? Әрбір үш мұсылманның бірінің мойнында көз тимесін деп немесе ауру шалмасын деп қорқып тағып алған көзмоншақ-тұмары бар болса біз не дей аламыз? Мен әрбір мұсылманды ес жиюға шақырамын. Себебі бұның бәріне лайықты — ол Аллаһ қана. Ол ғана сақтай алады! Тек Ол ғана жәрдем бере алады! Тек Ол ғана жауап береді! Құрбан шалынуға, дұға жасалуға тек Ол лайықты!
Имран ибн Хусейн былай деп әңгімелейді: «Бірде пайғамбар бір адамның қолынан сары (мыс) сақинаны байқап қалады да одан: «Сен бұны не үшін тағып жүрсің?» — деп сұрады. Ол: «Мен оны әлсіздік шалмасын деп тағып жүрмін» — деді. Сонда пайғамбар: «Жылдам шеш! Ол тек сенің әлсіздігіңді арттырады. Ал егер де сен осы сақинамен өлетін болсаң, онда құтылмайсың» — дейді» (Ахмад 4/445. Ибн Мәжәһ 1167).
Имам Ахмад Уқба ибн Амрдың айтқан мына хадисін келтіреді. Пайғамбар: «Тұмар [1] таққан адамның соңын Аллаһ қайырлы етпейді. Көзмоншақ таққанға Аллаһ пана болмайды» — деген (Ахмад 4/154). Хадистің басқа риуаятында: «Кім тұмар тақса онда ол ширк жасады» — делінген (Ахмад 4/156).
Ибн Масғуд пайғамбарымыздың: «Шын мәнінде (егер онда көпқұдайшылықтың белгілері болса) дем салу, тұмар – ширк болып табылады» — деген сөзін келтіреді (Имам Ахмад 1/381, Әбу-Дауд 5/219).
Әбу Уақид әл-Ләйсиден былай дейді: «Бірде Аллаһ елшісі сахабаларымен бірге Хунайнға жол тартты. Олармен бірге жақын арада Ислам қабылдаған мұсылмандар болды. Кенет, көпқұдайшылар көпке дейін жанынан шықпай, әркез бата сұрай отырып қару жарақтарын ілетін (Зәт әл-ануат деген) бір талдың жанынан өтіп бара жатқанда жақын арада Ислам қабылдаған мұсылмандар: «Иә, Аллаһтың елшісі! Біз де олардыкіндей Зәт әл-ануат болуын қалаймыз» — деді. Сонда Аллаһ елшісі: «Аллаһу әкбар! Бұл бұрынғылардың салты. Жаным қолында болған Аллаһпен ант етемін, сендер Исрайл ұрпақтарының Мұсаға айтқан сөзін айтып тұрсыңдар:
«Бұлардың тәңірлері сияқты бізге де тәңір жасап бер. Мұса оларға: «Шынында сендер надан қауымсыңдар"деді (Ағраф сүресі, 138-аят).
Шынында сендер бұрынғылардың салтымен жүресіңдер"
— деді Аллаһ елшісі (Тирмизи 5/218).
Алиден: «Аллаһ тағаладан басқаға құрбан шалғанды Аллаһ тағала лағынеттеген» — деген хадис келген (Муслим 1978).
Тариқ ибн Шихабтан пайғамбар: «Бір шыбынның себебінен бір адам жәннәтқа, ал екіншісі отқа кірген» — дейді. Адамдар одан: «Иә, Аллаһ елшісі, бұл қалай?!»-деп сұрайды. Сонда пайғамбар: «Бірде екі адам бір дінсіздер тайпасының жанынан өтіп бара жатады. Жанынан өтсең міндетті түрде соған құрбан шалу керек болған бір пұттары бар екен. Сонда пұтқа табынушылар екі жолаушының біріне: «Әйтеуір бір нәрсені құрбандыққа шал» — дейді. «Менде құрбан етерлік ештеңе жоқ»-дейді әлгі адам. Әлгілер қоярда-қоймай: «Тым болмаса бір шыбынды құрбан ет» — дейді. Ол адам шыбынды құрбандыққа шалып еді, оған жолын әрі қарай жалғастыруға рұқсат береді. Осы үшін ол отқа кірген. Кейін отқа табынушылар екінші жолаушыға: «Сен де бірнәрсе болса да құрбандық ет» — дейді. Сонда ол: «Мен тек қана Аллаһқа құрбан шаламын» — дегенінде оның басын кесіп алады. Ал ол болса жәннәтқа кіреді» — деген хадис келген (Ахмад «Әз-зуһд»).
Убада ибн Самит былай дейді: «Пайғамбар уақытында мұсылмындарға әртүрлі зияндықтар жасайтын екіжүзді адам болған. Сонда мұсылмандардың кейбіреулері: «Бұл екіжүзді адамға қарсы пайғамбарымыздан көмек сұрайық» — дейді. Бұл хабар пайғамбарымыздың құлағына жеткен кезде ол: «Менен емес, Аллаһтан көмек сұрау керек» — дейді (Ат-Табарани 10/109).
Сол үшін де кімде-кім біреуді немесе бір нәрсені махаббатпен, қорқып, үміттеніп, ұлықтап, құрбан шалу арқылы Аллаһқа серік етіп қосатын болса, онда ол үлкен ширк жасаған болып есептеледі. Ал Аллаһ тағала ол жайында Құранда:
«Аллаһ тағала өзіне серік қосылуды кешірмейді. Ал бұдан өзгенің бәрін қалаған адамына кешіреді» — деген (Ниса сүресі, 48-аят).
Ширктің екінші түрі – кіші ширк. Бұл ширкке көзге көрінуге тырысу, яғни рия жасау, Аллаһтан өзгемен ант ету, «Аллаһ және сенің қалауыңмен…» дегендей сөздерді айту сияқты нәрселер кіреді.
Имран ибн Хусәйн пайғамбарымыздың: «Шын мәнінде сендер үшін қорқатын нәрселерімнің ішіндегі ең қорқыныштысы — сендер кіші ширк жасап қоя ма деп қорқамын» — дейді. Адамдар оның не екенін сұрағанда пайғамбар: «Бір істі көзге көріну үшін атқару» — дейді (Ахмад «Муснад» 5/428).
Әбу Һурайра пайғамбарымыздың: «Қиямет күні ең бірінші сұраққа түсетіндер ол — Құран оқушы, Аллаһ жолында күресуші және өз мүлкін құрбан етіп, садақа жасаушы.
Білім іздеп, Құран оқушы адамды алып келіп, оған берілген нығметті көрсетіп, оның істеген істері жайында сұрайды. Сонда ол: «Мен Құран оқып, оны басқаға үйреттім» — дейді. Сонда оған: «Сен жалған сөйлейсің. Сен ол істі тек «Қари» (яғни «оқымысты») деп айту үшін оқыдың. Ол айтылды» — делінеді де оны отқа қарай бетімен апарады.
Аллаһ жолында күресушіні алып келіп, оған берілген нығметті көрсетеді де одан істеген істері жөнінде сұрайды. Сонда ол: «Мен жауыммен Сенің жолыңда күрестім, Сен үшін, иә, Жаратушым!» — дейді. Оған: «Сен жалған айттың. Сен тек сені «Батыр» деп айту үшін күрестің. Ол айтылды» — делінеді де оны да отқа қарай бетімен апарады.
Сосын мал-мүлкін құрбан етіп, садақа таратқан адамды алып келіп, оған берілген нығметті көрсетіп, оның істеген істері жайында сұрайды. Сонда ол: «Мен садақа бердім» — дейді. Сонда оған: «Сен жалған айттың. Сен бұны «Жомарт» десе екен деп атқардың, ал ол айтылды» — делінеді де оны бетімен отқа тастауды бұйырады»
— деген хадисін келтіреді (Тирмизи 2304).
Қутайладан мынадай хадис жеткен: «Бірде пайғамбарға яһудилердің бірі келіп: «Сендер ширк жасайсыңдар. Сендер «Егер Аллаһ және сен қаласаң» — деп айтасыңдар және де Қағбамен ант етесіңдер» — деп айтады. Осыдан кейін пайғамбар «Қағбаның Иесімен ант етемін» және «Егер Аллаһ қаласа сосын сен» деп айтуды бұйырды» (Ан-Насаи 7/6).
Омар ибн Хаттабтан жеткен хадисте, пайғамбар: «Аллаһтан өзгемен ант еткен ширкке түседі» [2] — деген (Тирмизи 5/253).

___________________________
[1] Бәле-жаладан сақтайды деп ілінген кез-келген нәрсе «тұмар» болып есептеледі.
[2] Оған бүкіл Аллаһтың атымен емес басқа біреудің атымен ант ету кіріп кетеді, мысалы «анамның ақ сүтімен», «түн жамылып тұрмын ғой», «нан ұстайын» және т.б. жатады.
Бөлісу:

87 пікір

Aizhantabyn
Menin akem aulie bolgan adamdardyn basyna barudy armandaidy, birak olar uwin ALLAga Kuran bagywtau uwin gana. Menimwe, kazir kop adamdardan olardan surau uwin emes, tek Kuran bagywtau uwin baratyn sekildi.
Alaida, bir kurbym bolgan, ol ata anasynyn `pozdnii` balasy. Ata anasy bir molaga baryp, bir aulienyn basynda kongan son gana, anasynyn kursagyna bala bitip, kurbym duniege kelgen eken. KUlagynda suiel sekildi teriden `narost` bar, sol bir suiel belgi deidi. Sogan senedi. Birnewe jyl boiy bala kotere almai, sodan kein bala kotergen anany ew narse oiynan kaitara almaidy dep oilaimyn…
haos
Тағы бір әдемілеп тәтті нәрсемен қапталған У!
haos
Дұрыс нәрселермен араластырып У!!! салып жіберілген!
Ahi
Сіз сол у-ды тауып берсеңізші, жалғыз өзіңіз жасырып отпай. Жалғыз өзіңіз біле бересіз бе, айтыңыз, жұрттар да естісін. Ал былай «у», «у» дей бергеннен түк пайда жоқ. Дәйекпен жазыңыз! Ақиқат қай кезде де тәтті болмаған…
Gastarbaiter
Дәйекпен жазыңыз! Ақиқат қай кезде де тәтті болмаған…
Дін деген догма емес пе, дәлелді материалисттер талап етеді. Ал дінде маңыздысы сенім.
Ahi
Дінде дәлел жоқ деп кім айтты? Сол дініңде илан деп бұйрылған нәрселерді дәлелдеу қажет! Әйтпесе кез келген нәрсеге сене беретін болса, ол — анық адасушылық. Діндегі сенім соқыр сенімге негізделмейді!
Gastarbaiter
Дәлелдегенде логикаға жүгінесіздер ме?
Ahi
Исламдағы дәлелдер:
1) Құран мен Сүннет
Әбу Һурайрадан келген хадисте, пайғамбарымыз былай дейід: «Мен сендерге екі нәрсе қалдырдым. Олардан кейін сендер ешқашан адаспайсыңдар – Аллаһтың кітабы және менің Сүннетімді» (әл-Хаким. «Сахих әл- Жәми`» 2937);
2) Сахабалардың сөздері
Аллаһтың елшісі былай дейді: «Менің үмметім жетпіс үш ағымға бөлінеді, олардың барлығы тозақта, тек біреуінен басқа». Одан: «Әй, Аллаһтың елшісі, олар кімдер?», – деп сұрағанда ол: «Олар менің және сахабаларымның артынан ергендер», – деді (Ахмад 4/102, Әбу Дәуд 2/503, Тирмизи 3/367, ибн Мәжәһ 2/479, әд-Дәрими 2/241, әл-Хәким 1/128).
3) Ижмә' (ғалымдардың бірауызды келісімі)
`Умар мен Әнәстан жеткен хадисте, пайғамбарымыз: «Расында, Аллаһ Мұхамедтің үмметін толығымен адасу үстінде жинамайды», – деді (Ахмад 5/145, Ибн Мәжәһ 3950, әл-Хәким 1/115).
4) Қияс (аналогия).
Дінді бекітетін логика емес, бекітетін — Аллаһ Тағала! Діннің бүкіл заңнамасын орнататын да Сол!
Gastarbaiter
Дінді бекітетін логика емес, бекітетін — Аллаһ Тағала! Діннің бүкіл заңнамасын орнататын да Сол!
Қоя ғойшы, дәл қазір дін туралы әңгімені сен қозғап отырсың, Алла емес.
Мүмкін діни соғыстардың барлығын да бастаған Алла шығар?
Аллаға жауапкершілікті ысыра салма.
Аллаға дін керек емес. Адамдар Алланы тану үшін сондай бір ілімнің қажеттілігі туған, Алла оны салбыратып бере салмаған, адамның санасында туған нәрсе Құран да, Тәурат та, Зәбур да, Інжіл де.
Ия билік, мадақ, марапат, аудитория, тыңдарман, оқушы, еруші жинау үшін, сосын ұпай жинау үшін жасаған.

Егер Мухаммед мен өзім шығарған кітап! Десе, оның соңынан ерушілер азаяр еді.
Қазір де аспаннан хабар келді, параллель әлемнен маған ақиқаттар келді деп қуатын пайғамбарлар жетеді. Бірақ адамзат сол кездегідей аңқау емес, Леня Голубковтың МММ-мінен кейін қазір ешкім ештеңеге оңайлықпен сенбейді.
Ahi
Аллаһ Тағала былай деді: «Сенен бұрын да елшілерді өтірікші деп санаған, алайда олар оған сабыр еткен. Біздің көмегіміз келгенше қиыншылықтар көрген» (Ән`ам сүресі, 34-аят).
Тағы да Аллаһ былай деген: «Міне осылай, олардан бұрынғыларға қандай елші келсе де, олар міндетті түрде: “Ол – сиқыршы, не жынды!” — дейтін еді» (Зәрият сүресі, 52-аят).
Тағы да Аллаһ Тағала: «Осылайша, Біз әрбір пайғамбарға күнәһарлардың ішінен жау істедік», — деді (Фурқан сүресі, 31-аят).
Аллаһ Тағала былай деді: «Сабыр ет! Шын мәнінде, Аллаһтың уәдесі – хақ! Анық сенбейтіндер сені жеңілтектікке апармасын» (Рум сүресі, 60-аят).
Gastarbaiter
Дұрыс қой, алаяқтар бұрын да, қазір де, келешекте де бола береді. Оныңа қарсылығым жоқ.
haos
Ваххабиттер жақсы нарсе айтса да тыңдамау керек!
Aizhantabyn
p.s. keibir mewitterde Kurannyn sureleri jazylgan kiwkene kagazdy beredi de, moiynga tagyp juruge bolady degendi aitady. Sol tumarga jata ma?
Ahi
Егер сіз «жол қауіпсіздік ережесін» оқып, оған амал етпей, әрі машинаңыздың қақ маңдайына оны іліп қойып, осыны тақсам болды, енді аударылмаймын десеңіз, бірінші бұрылыста-ақ апатқа ұшырайсыз. Кісі оның ішіндегін оқып қана машинаны басқарасыз. Дәл сол сияқты Құранмен де.
Gastarbaiter
Егер сен өзің соған сенбесең, түк пайдасы болмайды. Ал егер қатты сенсең, қойдың құмалағы да пайдалы болуы мүмкін. Медицинада оны «эффект плацебо» деп атайды.
meirzhan
Осындай сарындағы мақала жазуыңыздағы мақсат қандай?
Ahi
Өйткені, Аллаһ Тағала адамдарды тек Өзіне құлшылық ету үшін ғана жаратты. Яғни адамның осы дүниеге келудегі мақсат — тек Аллаға ғана құлшылық ету. Ол туралы Аллаһ Тағала былай дейді: «Мен жындар мен адамзатты тек Өзіме құлшылық етулері үшін ғана жараттым» (Зәрият сүресі, 56-аят).
Бүкіл пайғамбарлар Аллаһқа ғана құлшылық етіңдер, басқа ешкімге құлшылық етпеңдер деп келген. Ол туралы Аллаһ тағала былай дейді: «Расында, әрбір үмметке: “Аллаһқа ғана құлшылық етіңдер және тағуттан аулақ болыңдар”, — дейтін елші жібердік» (Нахл сүресі, 36-аят).
Аллаһ Тағала бүкіл әлемді адамдар үшін жаратты, ал адамдарды Өзіне ғана құлшылық ету үшін жаратты. Адам баласының жаратылу мақсатын бұзатын — ширк! Осы мақсатты құртатын ширк болғандықтан ең алдымен ширктен сақтандыру керек. Мұхаммед пайғамбарға да он жыл бойы намаз парыз етілмеген, ол бүкіл халықты осы ширктен сақтандыру үшін келген. Себебі, адамдар ширкке белшесінен батты. Соны түсіндіру үшін тырысып жатқандығымыз ғой. Таухид, ширк туралы қозғалатын әңгіме әлі көп! Исламның негізі — Лә иләһә илләЛлаһ сөзі болса, ол да сол тақырыпқа арналған.
meirzhan
Бүкіл ислам дінінде ширктан басқа мәселе жоқтай.
Ahi
Бүкіл Ислам діні таухидтің үстіне құрылған, егер адам таухидті ұстанбай, керісінше ширкке бататын болса — оның Исламдағы бүкіл амалдарының мәнісі жоқ! Еш сауап алмаған былай тұрсын, Тозаққа мәңгі бақи кетеді! Ол туралы Аллаһ Тағала былай дейді: «Негізінде, (әй Мұхаммед) саған да, сенен бұрынғыларға да: “Егер серік қоссаң, онда амалдарың міндетті түрде жойылып кетеді, әрі өзің де, әлбетте зиянға ұшыраушылардан боласың”, — деп уахи еттік» (Зумәр сүресі, 65-аят).
Тағы да, он сегіз пайғамбардың есімдерін атап болған соң Аллаһ былай деді: «Егер де олар ширк қосқанда, олардың істегендерінің барлығы жойылар еді» (Ән`ам сүресі, 88-аят). Таухидсіз амал ешқашан да құлшылық болып саналмайды.
meirzhan
Ислам діні Таухид негізінде құрылса, мүмкін таухид туралы да айту керек шығар. Тек ширкті ғана айта бермей.
Ahi
Лә иләһә иллаЛлаһ сөзінің мәнін білетін шығарсыз. Ол екі шартқа негізделген:
Лә иләһә — құлшылық етілетін бірде-бір лайықты нәрсе жоқ (нәфи — бүкіл құлшылық етілетін нысаналарды жоққа шығару);
ИллаЛлаһ — құлшылыққа тек Аллаһ қана лайықты (исбәт — құлшылыққа тек қана Аллаһ лайықты екенін бекіту).
Яғни адам ширкті теріске шығармастан, таухидті ұстана алмайды! Ширк пен таухид бір жерге сиыспайды! Алдымен жоққа шығарамыз, сосын бекітеміз!
meirzhan
Ширк туралы ғана көп жазу біржақтылықа әкелетін сияқты.
Ahi
Әрине, Алла қаласа, таухид туралы да мақалалар шығарып қалармыз. Алдынғы посттар да соған арналған еді негізі.
meirzhan
Е-е, дұрыс екен.
Zilola
Суретте Бекет атаның кесенесі ғой деймін.
Ескерту мен ол жаққа бармағанмын, тек көрген адамға түсінікті болу үшін жаздым!!!
KILYZAMAN
Әбу Һурайра пайғамбарымыздың: «Қиямет күні ең бірінші сұраққа түсетіндер ол — Құран оқушы, Аллаһ жолында күресуші және өз мүлкін құрбан етіп, садақа жасаушы.
Білім іздеп, Құран оқушы адамды алып келіп, оған берілген нығметті көрсетіп, оның істеген істері жайында сұрайды. Сонда ол: «Мен Құран оқып, оны басқаға үйреттім» — дейді. Сонда оған: «Сен жалған сөйлейсің. Сен ол істі тек «Қари» (яғни «оқымысты») деп айту үшін оқыдың. Ол айтылды» — делінеді де оны отқа қарай бетімен апарады.
Аллаһ жолында күресушіні алып келіп, оған берілген нығметті көрсетеді де одан істеген істері жөнінде сұрайды. Сонда ол: «Мен жауыммен Сенің жолыңда күрестім, Сен үшін, иә, Жаратушым!» — дейді. Оған: «Сен жалған айттың. Сен тек сені «Батыр» деп айту үшін күрестің. Ол айтылды» — делінеді де оны да отқа қарай бетімен апарады.
Сосын мал-мүлкін құрбан етіп, садақа таратқан адамды алып келіп, оған берілген нығметті көрсетіп, оның істеген істері жайында сұрайды. Сонда ол: «Мен садақа бердім» — дейді. Сонда оған: «Сен жалған айттың. Сен бұны «Жомарт» десе екен деп атқардың, ал ол айтылды» — делінеді де оны бетімен отқа тастауды бұйырады» — деген хадисін келтіреді (Тирмизи 2304).
— Не болып кетті өзі? Ылғи қарама қайшылық емеспе?
Aizhantabyn
өткенде мен жазған жазба мәні осыған келеді. Мейлі сен не істеме, жұрт сен жайлы не демесін, бастысы Құдай қабыл алу керек.
Gastarbaiter
Оның қбыл алғанын тек өлген соң ғана білесің ғой, парадокс?
Ahi
Аллаһ Тағала былай деген: «Олар: “Тек біздің дүние өміріміз ғана бар. Әрі біз тірілмейміз”, — дейді. Бірақ егер сен оларды Раббысының алдында тоқтатып қойылғанын көрсең еді. Ол былай айтады: “Бұл шындық емес пе?!” Олар: “Әрине, Раббымызбен ант етеміз!” — дейді. Сонда Ол: “Сенбегендерің үшін азап татыңдар!” — деп айтады» (Ән`ам сүресі, 29-30-аяттар).
Тағы да Аллаһ былай деген: «Ол Күні теріске шығарушыларға өкініш! Сый-жаза Күнін теріске шығарушыларға. Ал оны тек әрбір шектен шығушы және күнәһар теріске шығарады. Оған Біздің аяттарымыз оқылған кезде: “Бұрынғылардың ертегілері”, — деп айтады. Жоқ! Олардың жүректерін өздері тапқан нәрселері тоты басып бүркеді. Расында, олар сол Күні Раббыларынан перделенеді. Кейін олар әлбетте Тозаққа кіреді. Сосын оларға: “Міне, теріске шығарғандарың — осы”, — делінеді» (Мутаффифин сүресі, 10-17-аяттар).
Аллаһ Тағала: «Олар Қияметті теріске шығарады. Біз Қияметті теріске шығаратындарға От әзірледік», — деді (Фурқан сүресі, 11-аят).
Тағы да Ол: «Біздің аяттарымызға және Бізбен жолығуға сенбейтіндер, Менің мейірімнен күдер үзді, әрі соларға ұлы азап болады», — деп айтқан (`Анкәбут сүресі, 23-аят).
Алла Тағала тағы былай дейді: «Кәпірлер: “Қайта тірілмейміз”, — деп пайымдайды. (Оларға) айт: “Раббыммен ант етемін! Сендер әлбетте тірілесіңдер, кейін істегендерің жайлы хабар аласыңдар. Бұл Аллаһқа оңай!”» (Тағабун сүресі, 7-аят)
Ahi
Егер мұқият оқыған болсаңыз, хадистің үстінде "Ширктің екінші түрі – кіші ширк. Бұл ширкке көзге көрінуге тырысу, яғни рия жасау..." деген сөйлем бар еді, яғни Құранды жатқа білетін кісі, Аллаһ жолында күрескен кісі және байлық берілген кісі сол берілген нығметтері үшін сұралады деген сөз! Олар оны шын ниетімен Аллаһтың разылығын қалап істеді ме, әлде басқа біреуге көрсету үшін істеді ме?! Егер хадисте келгендей басқаларға көрсету үшін болса кіші ширк қылған болады!
Aizhantabyn
ужас деймін де. Маған бір досым осы жайлы айтқан еді, анығы философиялық ой толғау болды деуге болады. Әр бір қадамның шын көңілден бе, әлде «жаннаттық» болу үщін жасалғанын қайдан білуге болады???
Құдай сақтасын! Қорқынышты бар ғой!!!
Ahi
Айжан, әрбір қадамың үшін қорқудың қажеті жоқ! Ол үшін уайымдамаңыз, мәселе адамның дүниедегі әрбір ісін қадағалау емес, мәселе құлшылықты кім үшін істеп жатқаныңда абай болу! Байқап қарасаңыз хадисте үш кісі де құлшылықтарын Алладан басқа біреу көрсін деп істеген, хадисте кәдуілгі өмірдегі әрбір сәт айтылмаған, керісінше құлшылықты арнаудағы сәттер айтылған!
Gastarbaiter
Құдай бізді отпен қорқытып, өзін мадақтап, өз кітабында «Мен сондаймын, мен мұндаймын, ұлықпын, мықтымын» деп мақтанып, өзіне құлшылық ету үшін жаратты ма? Әлде адамға арнаған әлдебір достойный рөлі бар ма?
Ahi
Аллаһ Тағала айтқан: «Ол Аллаһ өлім мен өмірді, сендерді қайсыларың істеріңмен жақсырақ боласыңдар деп сынау үшін жаратты» (Мулк сүресі, 2-аят).
Gastarbaiter
Жалғызсыраған ғой Құдекем. Сонау сұлу әлемді алты күнде жаратып тастап. Енді осының барлығын көрсетіп, мақтанатын бір әлсіз бірақ құдіретті түсіне алатын мақұлықты жасап шығарған де.
konvict
Қаталсың ау! Ох Қаталсың ау!
Onlasyn
— Не болып кетті өзі? Ылғм қарама қайшылық емеспе?
Қарама-қайшылық емес. Мұнда айтылайын деп жатқаны нәрсе — барлық жақсы амалды"показуха" үшін емес, шын ықыласпен істеу.
Janasil
Мойныма есімді білгелі тұмар бар. Бұхарада бірнеше жыл оқыған атам жазып берген. Ішінде сүре жазылған кішкене ғана қағаз. Менің мұны тағып жүруім құдайға сенбеймін, тұмарға табынамын деген сөз емес.!!! Ал «Бекет ата» секілді орындарға сиыну үшін емес, тарихи мекенді көру үшін барғым келеді.
Ahi
Тұмар таққан адам Құдайға сенбейді деп кім айтты? Тұмар былай тұрсын, басқа пұттарға табынған ширк қосушылар да Құдайға сенген, сондықтан тұмарды тағып, оны Құдайға сенемін деумен ақтап алуға болмайды! Міне, Аллаһ Тағала ширк қосушылар туралы былай дейді: «(Әй Мұхаммед)“Аспан мен жерден сендерді кім ризықтандырады? Есту, көру қабілеттеріңе кім иелік етеді? Өліден тіріні және тіріден өліні кім шығарады? Әрі істермен басқаратын кім?” — деп сұра! Олар (ширк қосушылар): “Аллаһ!” — деп жауап береді. “Неліктен қорықпайсыңдар?!” — деп айт» (Юнус сүресі, 31-аят). Байқадыңыз ба, ширк қосушылар Аллаһтың біздің есту, көру қабілетімізді басқаратынына, өліден тіріні, тіріден өліні шығаратынына сенген! Мұсылман тек Аллаһқа қана құлшылық етіп, басқа бүкіл құлшылық етілетін объектілерді жоққа шығармайынша нағыз мұсылман болмайды, яғни Аллаға да сенем, көмектеседі деп тұмарға да сенем, әруақтарға да сенем деуге келмейді да!
Serzha
әруақты әруақ қылған кім?!
Gastarbaiter
Топасқа «намаз оқы десең, маңдайын жарып алады» -ның кейіпі ғой.
Топастар тек діни ортада емес, ғылыми ортада да кездеседі. СаянҮш сияқты ғылыми еңбектің ішінен бір сөзге жабысып алады да (осы жерде «Ширк» мәселесі сияқты) соны мыжғылай береді мыжғылай береді. Қазақ емес "Қассақ" деу керек дегені сияқты.
Оны дәлелдеу үшін мың куәлік іздеп кетеді.
Жан жақты қарай алмайды. Әр қайсысы Құранның әр сөйлемін негізге алып, әлі қырық бөлінеді. Айтпады демеңдер. Кейін жүз жылдан соң, менің мына жазбамды біреу тауып алса, мені де пайғамбарға балап, айналасына насихаттайтын бір ақымақ табылады десе таңқалмас едім.
Janasil
Шайтанды аластататын сүрелер бар екені рас па?
Ojdan
Ahi, Сенің дінге пайдаңнан зианың көп болып жатыр!!!
Janasil
Білімді деп кімді айтамыз?
satvaldo
«жеңілдетіндер, ауырлатпандар!
сүйіншілеңдер, (жақсы хабар айтыңдар,
қызықтырыңдар) қорқытпандар!» деп пайғамбар (с.ғ.с.) айтқан емес пе едi. ағылшын тiлiн үйретуге келген миссионерлер маған не үшiн ұнайтынын бiлесiздер ме? олардың көздерiнде Құдайларыңа (Исаға деп оқыңыз) деген махаббатты көрем. олар менің "қате" сенiмiмдi «жоям» «дұрыстайм» демейдi. Исаға деген махаббатымен бөлiсуге келгенін айтады. мейлi зымиян пиғылмен келсе де, қарапайымдылығымен адамның жүрегiне жол таба бiледi. ал, «Мұхаммедидтер» (бәрі демейм) бiр-бiрiмен қырылысып адамды дiннен жирендiрiп, үркiтедi. ренжiмегiн, құдды бiр «кiмдiкi ұзын» деп шаптыра жарысқан балақайлар секiлдi.
кiтап күйiнде дiнде бәлкiм мiн жоқ болар. бiрақ сол сенiмдi жанындағыға сездiретiн ic-әрекеттерің екенiң ойланған жөн. ал, мақала жазып, лекция таратуға келер болсақ, ақылға ой саларсын бәлкім. бiрақ жүректе зәррәдай өзгеріс болмауы бек мүмкiн, амалдарын жөндi болмаса. (мен сияқтылардың делебесi қозады бұл тақырыпқа келгенде) бip ғана мысал, жыл сайын араққа қарсы компания жүргізiлiп, лекциялар берiледi. ал пайғамбырымыздың 23 жылда жасағаныңа неге татымайды?
Ahi
Соңғы абзац әдемі! Осындайда «Ислам тап-таза пәк жол, бірақ сол жолдағылар пәк болмауы мүмкін» деген қағида есіме тұсып тұр! Ағаттық кеткен жерлерім болса, кешіріңіздер!
Аллаһ Тағала былай деді: «Айт: “Бұл – менің жолым. Мен және артымнан ілескендер Аллаһқа анық білімге сүйеніп шақырамыз. Аллаһ Пәк, ал мен серік қосушылардың бірі емеспін”» (Юсуф сүресі, 108-аят).
Gastarbaiter
маркетингілік білім жетіспейді десейш бейбақтарға…
Ojdan
Ojdan
Уаххабшылар бар болса немесе олардың қатесін түсінемін деушілерге!
Gastarbaiter
Сіз әрине өзіңізді әркімге жатқызғыңыз келмейді, сондықтан «түсіндім» деген тәкаппарлығыңызды тынышталдырады:)
Ojdan
Құран кәрімді әркім түсіне алмайды

мен де сол түсіне алмайтындардың Ең басында шығармын!!!
Ojdan
Құран кәрімді әркім түсіне алмайды

сол жердегі мақаланың аты ғой(cілтеме)… Уаххабшыларға арналған
Ojdan
немесе Gasta сені қате түсіндім ба?
Gastarbaiter
Негізі мың жыл өмір сүріп жүрмін ба, сол мың жыл ішінде діни таластың бір мардымды тірлікке, ия шешімге жетелегенін көрмеппін. Сондықтан бұл тақырыпты Кемтарлардың Олимпиадасының бір дисциплинасына жатқызуға болады.
Ojdan
Сондықтан бұл тақырыпты
ашықтасан
konvict
Иса сені қолдасын!
Rahmanberdi
Құранда анық нәрселер бар, оларды қарапайым адам да, үйреніп келе жатқан кісі де түсінеді. Солар арқылы жаратылыстарға құжат (дәлел) жеткізіледі. Сол сияқты Құранда тек ғалымдар ғана түсінетін нәрселер бар.
Иә, Құран мен Сүннетте тек наыз мужтәһид қана ұға алатын нырселер бар, алайда оларда қарапайым халық та түсінетін көптеген нәрселер бар. Мысалы, Аллаһ Тағала былай деді: «Аллаһқа құлшылық етіңдер де, Оған ешкімді серік қоспаңдар» (Ниса сүресі, 36-аят). Тағы да Аллаһ: «Расында, кім Аллаһқа серік қосса, оған Аллаһ жәннатты харам етеді, әрі оның орны тозақта болады. Залымдар үшін еш көмекші болмайды», — деді (Мәида сүресі, 72-аят). Тағы да Ол былай айтты: «Зинаға жақындамаңдар» (Исра сүресі, 32-аят). Тағы да Аллаһ: «Сендерге өліксе тыйым салынды», — деп айтты (Мәида сүресі, 3-аят). Сондай-ақ, Аллаһ Тағала былай деді: «Иман келтіргендерге көздерінтүсіріп жүрсін, әрі жыныстық мүшелерін сақтасын деп айт» (Нұр сүресі, 30-аят).
Бұл аяттар түсінікті ғой, оны қарапайым жұрт еститін болса, әлбетте түсінеді.
Аллаһ Тағала: «Неге олар Құранға ой жүгіртпейді?», — деді (Ниса сүресі, 82-аят). Бұл барлық мұсылмандарға қатысты.
Әрбір адам Құраннан, Аллаһтың жеңілдеткенін түсіне береді. Қарапайым кісі өзінің дәрежесіне сай, үйренуші өзінің дәрежесіне сай, білімде орныққан ғалым өзінің дәрежесіне сай түсінеді. «Ол аспаннан су ағызады, сонда әрбір ойпат мөлшеріне қарай селге толады» (Ра`д сүресі, 17-аят). Сол сияқты, Аллаһ түсірген білім де, оны әрбір жүрек өз мөлшеріне сай қабылдайды. Әркім өз түсінігіне сәйкес аяттардан пайда алады. Ал енді Құранды нағыз мужтаһидтен басқа ешкім және мүлдем түінбейді деу, әрине дұрыс емес.
Onlasyn
Әрбір адам Құраннан, Аллаһтың жеңілдеткенін түсіне береді. Қарапайым кісі өзінің дәрежесіне сай, үйренуші өзінің дәрежесіне сай, білімде орныққан ғалым өзінің дәрежесіне сай түсінеді.

Айналайын, Рахманжан! Егер қарапайым адам мен ғалымның түсінгені сәйкес келмей қалса не болады? Ислам екіге бөлінеді. Құранды түсінемін деп оқитын млн адам бар. Енді ойлай бер секталар, ағымдар (салаф, уаххаб, хизбут) қайдан шықты?!
Rahmanberdi
Біріншіден, мен Рахманжан емеспін. Рахман ол — Аллаһтың ғана есімі.
Егер қарапайым адам мен ғалымның түсінгені сәйкес келмей қалса не болады?
Екіншіден, ондай таңдау боп жатса, әрине ғалымдардың түсінігіне жүгіну керекпіз.
Алла Тағала: "Егер білмесеңдер, білім иелерінен сұраңдар!" деп бұйырды.
Енді ойлай бер секталар, ағымдар (хизбут, сопы, таблиғ және т.б.) қайдан шықты?!
Олар ғалымдарға Құран мен Сүннетті түсіну барысында жүгінбеген.
Onlasyn
Екіншіден, ондай таңдау боп жатса, әрине ғалымдардың түсінігіне жүгіну керекпіз.
Алла Тағала: «Егер білмесеңдер, білім иелерінен сұраңдар!» деп бұйырды.
Өзіміз оқымай-ақ (яғни қазақшасын), бірден ғалымдарға жүгіне берсек болмай ма?
Rahmanberdi
Онда Алла: "(Білсеңдер де, білмесеңдер де,) білім иелеріңнен сұраңдар" дейтін еді ғой.
"Егер білмесеңдер" деп шарт қойды. Бекер емес шығар!
Onlasyn
Сен қайдан білдің Аллаһтың не дейтінін? Бұл құраннан сенің шығарған түсінігің ғой
Rahmanberdi
Жақсы! Онда былай:
бірден ғалымдарға жүгіне берсек болмай ма?
Алла: "Егер білмесеңдер" деп шарт қойды.
Onlasyn
Білмейміз ғой (ешнәрсе)
Rahmanberdi
Мүлдем ештеңе білмейтін мұсылманды елестету қиын. Алла қаншау екенін де білмеймісіз?
«Білем» десеңіз —
Білмейміз ғой (ешнәрсе)
деген сөздеріңіз қайда қалды?! Алла қанша екенін Құраннан қарап түсінуге болмайды ма екен? Ғалымдардан сұрау керек па тек қана?
Алла анық айтты ғой: "Тәңірлерің — жалғыз ғана тәңір"
«Білмейм» десеңіз — мұсылман адам бұны білмеуі мүмкін бе?
Ал екіншіден, сіздің ешнәрсе білмегеніңіз барлық адамға қатысты ма?
Onlasyn
Айналайын білгішім!
Аллаһтың қанша екенін білу үшін құран оқып отыру шарт емес. Фиқһи кітаптар бар, солардан оқимыз. Ислам кеше түскен жоқ. 14 ғасыр болды келгеніне. Қаншама ғалымдар құранды ашықтап, (біз сияқтыларға) түсінікті етіп жазып қалдырған, солардан оқимыз. Мүмкін сен дәрет алуды да құраннан үйренген шығарсың?
edige
айып болмасын. Постка тастадым камментті
konvict
Зайып ал! Діндарлар қазақ.руға кетіңдерші
korabek
Ahi бүлік шығарады да жүреді
haos
Ahi Кетсе жақсы болар еді барлық мақаласында соғыс! Бір нәрсені мыжи беред
Ahi
Пайғамбар соны 23 жыл мыжған ғой, ал сіз бір аптаға шыдамай жатсыз!
haos
өзіңді кімге теңеп тұрсын!
Ahi
Өзімді емес, «мыжған» тақырыптарды салыстырып айтып жатырмын!
haos
тақырыбың ды теңедін ба енді
Ahi
я, а қандай проблема?
haos
Сен кім ПАЙҒАМБАР КІМ
Ahi
Пайғамбардың айтқан хадистерін, аяттарын қайталаған адам пайғамбармен теңескен бола ма сонда? Сіздің пікіріңіз қызық екен!
Gastarbaiter
Ахи, сұрағым бар, шалғайда вахтада жүріп «дрочить еткен» зинақорлыққа жата ма?
haos
Ожданның сілтемелерін оқысай жақсы жазылған екен
nurbolsaparbai
haos
Ахи мырза баршамызды тозактык істерден аулак болсын.Аллахтағала бар екенін ұмытпасын дейді.
Onlasyn
Ахи мырза біздің (Ислам) дінімізді қорлатып, аяқ-асты қылғаныңыз жетер. Өтініш, ендігі мақалаларыңызды осындай коменттер (дінді мазақ қылатын) жазылмайтындай етіп жазсаңыз…
edige
каммент жазбайтындай етіп жазған дұрыс ау.
Onlasyn
Немесе солай…
nurbolsaparbai
Онын жазғандары шындық.
Шындық шындықты жасырсан келеді басына сұмдық.
nurbolsaparbai
Бұл дүние өткенше дүние,
Шайтанын лас айласына алданып жүрме.