Жарияланымдар

Антижуристік өмір салты. 6. Аттыкіндей төрт жыл оқу

(Ертайы. Басы мында)

Бұл әңгімеде, журистикаға неменеге аттай 4 жыл «оқытатынын» сөз қылсақ. Шынымен, ең бай мемлекеттер екі ай ішінде курс түрінде оқытывжіверіп, тоғытып жатқанда, бізге не крест жорығы деген заңсыз сұрақ туады. Ендеше конспирологиялық бір болжам бар.

Совиет Үкіметі саяси сауатты адамдардан әрқашан қорқатын болған. Сондықтан ба, бір ай ішінде ұшқыш дайындап шығарса да, журик немесе басқа да қоғамдық салмағы болуы мүмкін мамандықтарды оңнан солға, жоғарыдан төмен шырмап тастаудың керемет жүйесін жасаған.

Мысалы, адамды екі-ақ ай оқытса, ол журик емес, журналист боп кетер еді. Себебі, мұнша қысқа
Әрі қарай

Антижуристік өмір салты. 5. Тыңшы журье мен олардан қорғаныс

(Ертайы. Ұшы — өткен постта)

Әңгіменің ресми, бейресми түрлері болады. Таныстарыңа «білә, бұтағымды жеген заң ғой» дейсің де, мінберге шығып: «Заң жобасында әлеуметтік жеңілдіктерді есептеу әдістемесі жағынан әлі де шикілік бар сияқты» дейсің. Бұл ешқандай да екіжүзділік емес, бұл қалыпты жағдай. Себебі, қоғамда жалпыға бірдей ресми хабар тарату стилистикасы бар. Бетіне айта алмағандықтан емес, жалпыға құрмет ретінде басқаша сөйлейсің.
Міне, тап осы тұста, әсіресе, мансап жолын жаңа бастап жатқан идеалист-журьеден бойыңды аулақ
Әрі қарай

Антижуристік өмір салты. 4. Қашу

(Тасының асты. Басы — өткен постта).

Адамдардың күйеліағаш түрлері болады. Олар ішіп жұмысқа бармайды. Шығарам десе — «Гытыканы шақырам нақ!» деп, айбат шегеді. Мал әнаңңдарға Шива бірақ актерлік шеберлік пен сондай момақан көздер мен келбетті аямай берген. Журье көбіне сондайлардың сойылын соғып жүреді. Өздерін Робиннің көтіндей сезінеді, типінақ, жоқ-жітіктердің жарылқаушысы, жепті нақ.

Әлеуметтік бағдарламалар мен жаңалықтардың пидор тұсы сол: онда тіпті он мың мөр басылған қағаз
Әрі қарай

Антижуристік өмір салты. 3. Сұқбат беру қауіпсіздігі

(Тасы. Басы — өткен постта.)

Былайғы өмірде біреудің ала жібін аттамаған, қой аузынан шөп алмаған, бірақ ретін салса, шалт еткізіп дөп айтатын, бірге жүзграммдатып жүрген танысыңның, досыңның — тоқ-шоуға барып, хайуани кейіпке еніп, көзінен от, аузынан көбік атып, біреуге сөз бермейтін, сөзін ешкімге бермейтін
Әрі қарай

Антижуристік өмір салты. 2. Ақпаратты камералды тексеру

(Басы — өткен постта)



Негізі, журьеге табиғи иммунитет қалыптастыру редакциялардың ішкі асханасын бір рет көру жеткілікті. Атақ-даңқы мақаласынан ұзын шалдар басқаратын БАҚ-тарда күнұзақ рухани әңгіме айтылады. Жаңалық шығарумен ақпараттық негірлер айналысады. Бар бәле сол осырақтар ақпаратты интеллектуалды өңдеуді де зәңгі журьеге тапсырған кезде басталады. "Ұржіверу, соғжіверудің" небір құбыжық порымдарын көруге болады.

Ең қиыны мынау: кейбір маңызды шаралардан эксклюзивті жаңалық беруге хақысы бар тек осы журиктер. Қайтпек керек?
Әрі қарай

Антижуристік өмір салты. 1. Оларды тыңдамау

Баспасөз қызметтеріне өз бетіңше жазылывал!

Журналист бар, журик бар. Журналист жібергелі отырған жаңалығындағы парақор екі мың алды ма, әлде жеті мың алды ма — дәлірек білу үшін тергеушінің көтін сауып, кешке дейін жүреді. Түнейд нақ түрменің алдында. Ал журик болса, «маңыздысы — жаңалықтың фабуласы, ал екі мың ба, әлде жеті мың ба, халыққа бір қой емес пе нақ!» дейді де, жаңалыққа «бірнеше мың» дей салып,
Әрі қарай

Хард-әдебиет. Давид Мұқанов. "Көкше"

60+

Давид Мұқановты біздің алқаш ақындар мен пяншік прозаиктер салып алған сүрлеуден басқа жол тапты деп айту қиын. Сол баяғы қатардағы сарын: цистерна-цистерна ішімдік, оқырман көзайымына айналған кісі өлімі мен майып болулар. Бірақ кейде Давид өлтірген кейіпкерлерді өзіңнің де өлтіргің келіп отырғаныңды байқап қаласың. Міне, Давидтің қаламы осы жерден ұтады: оқырман кейіпкерді отқа күйдіріп, қазыққа қағып не дарға тартқысы келіп отырған тұста, ол да осыны сезгендей, кейіпкерін буындырып өлтіре қояды. Қараиық прозашымыз Давидтің сондай бір тырнақалды және қолтықэпиляция шығармасын назарбтарыңызға ұсынуды жүн көрдік. Шешесстің.



Давид Мұқанов. «Көкше»
Әрі қарай

90 жылдардан қалған әңгімелер. Райым Кляйн. "Ырғыздағы "қырғын" (үйрек қалпында)

Осындағы қолданушылардың біреуі, Гастарбайтер ме еді («Гастербайтер» болып жазылмай ма?" © Ақзере), сол ма дейм (вахтыда болмаса: «мен танымайтындай тапал емес едім» деп шығад қазір, қара да тұр), очм сол кісі Бетібоқтағы парағында аузын ашса өкпесі көрінетін, әңгімені қыздырып, өзі ерікті-еріксіз супермен-бастыкейіпкер бов кетеверетін ғақылия амиголар туралы айтып өтіпті. Әлгі, «көздееееееееп тұрып, басып жіберіп едім: үш қоян үш жерде жалп ете қалд!» девалып, қолындағы мылтық — әңгіменің басында дараоқты карабин болғанын есіне салсаң — сені дереу жек көріп қалатын; сосын жалғыз оқты Ньютон механикасына кереғар ұшырып, әйтеуір үш қоянды ақыры бір оқпен құлататын көпірме амиголар ше? Ендеше, сондай аңғал да ниеті ақ жандардың әңгімесі жерде қалмасын деп, «Хард-әдебиет» бөлімінде «90 жылдардан қалған әңгімелер» деген субайдар ашуды жүн көрдік.




Преәлгібула

Райым Кляйн — 1994-1998 жж. аралығында Ырғыз кенттеріне спирт пен «SARATON» деген сасық темекі
Әрі қарай