Пернетақтаның жылдам қызыметтері

Білесіз бе? Мәліметтер бойынша АҚШ-тағы интернет тұтынушылардың 90% компьютердің пернетақтасындағы дайын тез жасалатын қызмет түрлерін білмейді екен дейді. Мысал ретінде: Тек көп жұрт Ctrl+C және Ctrl+V дайын дүниелерді көшірудіғана біледі. Көбіміз компьютерде кей бағдарламаларды орындау үшін тінтуірді ары сүйреп, бері сүйреп тінтуірдің оң сол жағын кезектеп басып уақыт аламыз. Сонымен өзге де тиімді тез қызмет ететін пернетақта құпиясын біліңіз. (Windows және Mac компьютерлері үшін)
1. Интернеттегі портал беттерінен іздеу бөліміне өту үшін
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Ctrl+ F (Windows)
• Command+ F (Mac)
2. Компьютердегі өшірілген ақпарат, файлдар бірден қоқ салғыш жәшігіне өтеді. Ал оны тағыда сол жәшікке өтіп өшіреміз. Олда біраз уақыт алады. Ал сіз жұмыс істеп отырып-ақ төмендегі пернетақталардың көмегімен тура өшіре аласыз.
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Shift+ Delete (Windows)
• Command+ Delete, Command+ Shift + Delete (Mac)
3. Браузердегі жабылып қалған соңғы беттерді тура ашу үшін
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Ctrl+ Shift+ T (Windows)
• Command+ Shift+ T (Mac)
4. Компьютерді тез арада құлыптау
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Win+ L (Windows)
• Ctrl+ Shift+ Eject [Power] (Mac)
5. Файл атын өзгерту

Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• F2 (Windows)
• Return (Mac)
6. Сақтау орындарын ауыстыру

Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Alt+ Tab (Windows)
• Command+ Tab (Mac)
7. Excell бағдарламасынан кестені таңдау
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Shift+ Space (Windows and Mac)
8. И-мэйл жіберу

Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Ctrl+ Enter (Windows)
• Command+ Enter (Mac)
9. Текстіні көшіріп paste жасау. Әдетте бәріміз ctrl+v жасаймыз. Бірақ ол кезде көшірген текстілеріміз бір қаріп түріне келмей жатады. Ал сіз төмендегідей жасаңыз. Тәртіп деген осы.
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Ctrl+ Shift+ V (Windows)
• Command+ Shift+ V (Mac)
10. Мониторды көру. Жұмыс жасап жатқанда жұмыс үстелін көргіміз келеді. Бетті жаппай-ақ төмендегідей істестеп көріңіз.
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Win+D (Windows)
• (Fn+) F11 (Mac)
11. Вэб беттеріне өту. Сіз Блогтайм сайтынан келесі сайтқа өту үшін тышқанды сүйреп апарып іздеу бөліміне өтесіз. Ал сіз тура төмендегі командамен-ақ жасай аласыз. Тез әрі тез...
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Ctrl+ L (Windows)
• Command+ L (Mac)
12. Жаңа қалташа (папка) ашу
Блог - KhanagatNurbol: Пернетақтаның жылдам қызыметтері
• Ctrl + Shift + N
• Cmd + Shift + N
Жұмысыңыз тез бітсін… Суреттер онша емес боп тұр.
Әрі қарай

Жібекжолды Ойыл (+100)

Қазақстан ауылдары!: Жібекжолды Ойыл (+100)Ақтөбенің батысындағы аудан. Дәл осы жерде сәрсенбі мен бейсенбі күндері (24-25.09) Ұлы Жібек жолында қайта жаңғырған «Көкжар жәрмеңкесі» атты республикалық этнофест өтті. Картада көріп тұрғаныңыздай, Ойыл Қобда, Шұбарқұдық пен Байғанин және БҚО мен Атыраудың сәйкесінше Сырым, Қызылқоға аудандарымен шектеседі. Ал орталықтан көбіне Қобда арқылы барады. Шалғайлығы қаладан шамамен 250 шақырым — 3 сағаттай, бірақ жолы шынымен де жібек… тек арасындағы асфальт иректері мен Қобданың тым ұзақ жөнделіп кеткен жолдарын есепке алмағанда. Өйткені көлік жүргізіп келе жатып ұйықтап кеткенше, жүрегіңмен қоса қос бүйрегің селк еткеннен оянып тірі қалған – әлдеқайда қабылдарлық нұсқа. Ауданға апаратын түзу тас жол бұрынғы облыс әкімі, қазіргі сенатор Елеусін Сағындықовтың ойылдықтарға жасаған сыйлығы. Трасса қысқа мерзім ішінде тартылды. Ал шараға келсек, бұл тарихи мекен. Неге десеңіз, осында Ұлы Жібек жолы тармақтарының бірі, нақтырақ айтсақ, көне сауда орындары сақталған. Оның үстіне, бұл өңір Исатай мен Махамбет, Құрманғазы, Қазанғап, Мұхит секілді тұлғалардың кездерін жадына сақтаған. Сонымен қатар, кезіндегі рекордсмен – ақ тары атасының туған жері.
Әрі қарай

Спорт сусындары: Амин қышқылдары

Блог - patick: Спорт сусындары: Амин қышқылдары
Амин қышқылдары — бүкіл ағзадағы ақуыз түрлері жинақталған элементтер. Жаттығу кезінде амин қышқылдарына көп көңіл бөлінеді, өйткені онда бұлшықет көлемін ұлғайту үшін қажетті ақуыздар көп. Сондай-ақ түрлі гормондарды, ферменттерді өндіру үшін қолданылады.

Аминқышқылдары бұлшықетті өсіріп қоймай, жаттығудан кейінгі физикалық және психикалық ахуалды қалыпқа келтіру үшін де пайдалы.

BCAA аминқышқылдары
Блог - patick: Спорт сусындары: Амин қышқылдары
BCAA аминқышқылдарының құрамында лейцин деген зат бар. Осы лейцин бұлшықет ұлпасын қалпына келтіреді және ыдыраудан сақтайды, яғни антикатаболикалық әсерге ие. Сонымен қатар BCAA энергиялық қуат алу үшін де пайдаланылады. Оның құрамындағы B5, B6, B12 дәрумендері ақуыздардың, көмірсулардың, майлар мен эриторциттердің синтезделуі үшін үлкен рөл атқарады. Бұған қоса жүрек-тамыр саулығын, гормондық өзгерістерді, иммундық жүйені оңтайландырып, ми мен жүйке жүйесінің жақсы жұмыс істеуіне ықпал етеді.

Аминқышқылдардың басқа да түрлері жетерлік. Негізгі қасиеттері бір-біріне өте ұқсас, дәмінде және құрамындағы кейбір элементтерді өзгешеліктер болады. Толығырақ Scitec Nutrition дүкенінің қызметкерлерінен білуге болады. Мекен-жайы: Наурызбай батыр, 89 (Қабанбай батыр және Шевченко көшелерінің ортасы). World Class Almaty ғимаратының ішінде.

Аминқышқылдарының кері әсерлері болмайды. Пайдалану ұзақтығына да шектеу қойылмайды.

Сабақтас материалдар:
1. Спорт сусындары
2. Спорт сусындары: Гейнер
Әрі қарай

Келер күннің көліктері

Бүгінге дейін адам баласын тасымалдап келген ұшақтар, поездар мен автокөліктердің барлығы да алдағы уақытта тарихи жәдігерге айналып шыға келуі ғажап емес. Өйткені, дамылсыз жылжыған ғылым адамның шарықтаған қиялында пайда болған идеялардың легін өмірде жүзеге асыруға қауқарлы. Толастамаса болғаны…
Сіздің назарға футуристтік көлік құралдарының үздік сегіздігін ұсынып отырмын. Бұл жобалардың орындалу ықтималдылығы — уақыттың еншісінде. Десек те, келер күннің алыстығы жоқ екені тағы бар.

1. Гипертопса

Гипертопсаның авторы — Илон Маск (Elon Musk). Илон Маск деген кім? Оның «PayPal» атты балама банк жүйесін құрғаны былай тұрсын, ол — Халықаралық ғарыш станциясына қолдау көрсету үшін «SpaceX» деген компания мен инновациялық электрлік автокөлік жасайтын «Tesla Motors» зауытының негізін салған миллиардер.
Үш бірегей жобаның құрушысы Илонның ендігі ойға алған шаруасы — қоғамдық көлік саласын жаңғырту. Илон Маск осыдан жарты жыл уақыт бұрын ультражылдамдыққа ие қалаларалық көлік жүйесін құру туралы идеясын жария етті. Жолаушыны Сан-Францискодан Лос-Анджелеске небәрі 35 минут ішінде жеткізеді-мыс.
Гипертопсаның құрылымы былай: жерге нық орнатылған бағаналардың үстімен құрыш түтік жүргізіледі. Түтік ішінде алюминий капсулалар болады. Капсулалар сағатына 1200 шақырым жылдамдықпен қозғалады. Ішінде адам отырады. Басты артықшылығы сол, күн сәулесімен қуаттанады.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Кемшілігі сол, бағасы қымбат. Масктің есептеуінше, Гипертопса құрылысының бірінші кезеңіне 70 млрд АҚШ доллары жұмсалады. Бұл тек болжам ғана. Тіпті, 100 млрд АҚШ долларынан астам шығын кетуі де мүмкін. Сыншылар жүйенің құны тым қымбат екендігін алға тартып ғана қоймай, өте-мөте "әлжуаз жүйе" деп бағалады. Тіпті кейбіреулері жылдамдығы баяу дегенді де айтып қалды.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Әйтсе де, жоспар жүзеге асырылып жатыр. Стартапқа «Hyperloop Transportation Technologies» деген атау берілді. Гипертопсаның прототипі 2015 жылдың бірінші тоқсанында әзір болады. Болжалды дүниеге қатысты болжам осы.

2. Атом автокөліктері

Laser Power Systems ғылыми-зерттеу компаниясының ғалымдары жаңа турбогенератор жасаудың әлегіне кіріскен. турбогенератор «торий лазерімен» қозғалысқа келтіріледі. Шын мәнісінде, бұл — лазер емес, жай ғана жылу бөлетін құрылғы.
Торий (Th) — радиобелсенді химиялық элемент. Актиноидтар санатының бірінші мүшесі (атомдық нөмері 90, балқу температурасы 2028° K). Автокөліктің «жүрегінде» радиобелсенді элементтің болуы — тәжірибе жүзінде таңсық көрінуі мүмкін. Әйткенмен осыдан 50 жыл бұрын жазылған ғылыми-фантастикалық шығармалардың өзегінде осы концепция да бар еді. Ондағы қиялдың бір ұшы адамзаттың келешегі мини-АЭСларының еншісінде жатыр дегенге келіп тіреліп, түрлі мобильді құрылғылар «мәңгілік» қоректендіру көзінен қуат алады дегенге саятын-ды. Ал бүгінде мұның барлығы да ғылыми фантастика әлемінде ғана қалып қоймай, шынайы коммерциялық жоба ретінде шындыққа айналмақ.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Жаңа турбогенератордың жұмыс істеу принципі де қарабайыр. Торийден бөлінген жылу — автокөліктің турбинді қозғалтқышын іске қосады. Инженерлер осындай қозғалтқыштың үлгісін Тесла қозғалтқыштарының негізінде жасап шықты. Ғалымдардың сендіруінше, сегіз грамм торийдің қуаты автокөліктің 480 мың шақырым қашықтықты жүріп өтуін қамтамасыз етеді. Осылайша, автокөліктің сатып алғаннан кейін де жанармай бекетіне барып қажет емес. Зауыттан «алған қуаты» автокөліктің «бүкіл ғұмырына» жетеді.

3. Суперкавитация (Supercavitation)

Теңіз инженериясындағы осы бір идеяның бірегейлігіне шәк келтіру әзірге мүмкін болмай отыр. Суперкавитация — сұйықтық ішіндегі нысанды айналдыра қоршайтын газ көпіршіктерінен пайда болатын әсер. Су астындағы көпіршіктердің қоршауында қозғалған қайықты елестетіп көріңізші. Газ үйкеліс күшін 900 есе азайтып, су астындағы нысанның әдеттегіден тез қозғалуына жағдай жасайды.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Суперкавитацияның жылдамдықты арттырудан бөлек тағы бірнеше артықшылығы бар:
1. Жанармай аз шығындалады.
2. Қайықтың аса жоғары жылдамдықта қозғалуы мен пішінінің өзгешелігі гидролокаторлардың «көзіне» оңай түсіп қалуға жол бермейді.
3. Тіпті, бұл аз десеңіз, суперкавитацонды қайықтың торпеданы қуып жетіп, басып озуға шамасы жетеді.
«Juliet Marine Systems» компаниясы осындай қайықтың жобасын жасауды қолға алды. ЕЛЕС (GHOST (жобаның атауы) — әскери-теңіз кемелерін қорғау және сауда кемелеріне жасалатын қарақшылық шабуылдарды тойтаруға арналған. Сондай-ақ, жауынгерлерді жағаға жеткізу үшін сал ретінде де пайдаланылмақ.

4. Martin Jetpack

Жаңазеландиялық Гленн Мартин 30 жылдан бері реактивті сөмкенің дизайнын жасаумен айналысып келеді. Енді, міне, 30 жыл бойына әурелеген «сөмке» нарыққа шығуға жарым-жартылай дайын.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
«Martin Jetpack» қысқа диаметрлі әуе винттерімен жабдықталған. 30 минутқа дейін жұмыс істейді. Максимальды жылдамдығы 74 шақырымға жетеді. 900 метр биіктікке көтеріле алады. Мұндай рюкзактар өрт сөндіру және апатты-құтқару жұмыстарында қолданылады. Өйткені, «Martin Jetpackті» жедел әрекет ету қызметтерінің көлік құралы ретінде жасап жатыр. Ашық сатылымға 2014 жылдың ортасында шығарылады. 200 000 АҚШ долларынан сатылады.

5. Велосипедтер қаласы (Velo-City)

Жұмысқа әр күні велосипедпен барғанға не жетсін?! Бұл үшін дене дайындығы мен күш-қуат қажет-ақ. Алайда, таяу уақытта велосипед тебу де оңай шаруаға айналады. 2006 жылы Торонто қаласының әкімшілігі «жоғары жылдамдықтағы, бүкілмаусымдық, экологиялық таза, ультратыныш транзиттік жүйенің» жасалатыны туралы мәлімдеген болатын. «Мұнда адамдардың өздерін жақсы сезінуі үшін қажеттінің барлығы болады» деп те уәде етілді. Қала әкімшілігінің жоспарында «стероидтардағы» велосипед жолдарын салу бар-тын.
Крис Хардвик (Chris Hardwicke) есімді торонтолық сәулетшінің идеясымен әзірленген жобаның өзегі: жерде орнатылған бағаналарға бекітілген түтіктердің ішіне үш жолақты велосипед жолын жүргізу.Түтіктер бағыттарға бөлінеді. Осылайша түтік ішінде ауа айналымы қалыптасады. Жолай жетелеген жел пайда болады. Велосипед тепкен жұртшылық желі ескен түтіктердің ішінде сағатына 50 шақырым жылдамдықпен ызғиды.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Велосипедтер қалашығы (Velo-city) жобасы ауа райы суық аймақтарда да тиімді болмақ. Өйткені, құбырдағы велосипедшілер түрлі ауа райы құбылыстарынан қорғалады.
Энтузиазмге толы жоба бүгінде қаржының жоқтығынан тоқтап тұр. Алайда, ұмытылған жоқ. Алдағы уақытта жүзеге асырылуы кәдік.

6. Next

Googleдің адам басқаруынсыз жүретін автокөліктері хақында естімеген адам кемде-кем шығар. Ал осы Googleдің автокөліктеріне ұқсас Next жобасы туралы естігендер некен-саяқ. Бұл — жартылай такси, жартылай Segway.
Томмасо Гекчелин (Tommaso Gecchelin) есімді дизайнер смартфон арқылы басқарылатын Next автономды жүргізу модульдерінің әлемін жасауды арман етіп жүргеніне не заман?!
Next модульдерінің функциясы былай: сіздің смарфоныңызбен басқарылатын модуль төрт доңғалағын шығарып қойып, жол бойымен ызғып бара жатады. Алдынан өзі сияқты модульдер тобы ұшырасса, сіздің модульдің төрт доңғалағы екі доңғалаққа бірігіп, модульдер тобына жақын барып, олармен түйіседі. Түйіскен жақ панелі ашылып, автобуста, не поезда кетіп бара жатқандай әсерде қалдырады. Модуль қаншалықты оңай түйіссе, соншалық тез ажырайды. Белгіленген орынға жеткенде өздігінен ажырап, сіздің түсіп қалуыңызға «ыңғай жасайды».
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Бұл — фантастикалық идея. Өкінішке қарай, Nextті қолдануға қазіргі техниканың мүмкіншілігі жетпейді.
Гекчелин өз жоба-жоспарында Nextті жаппай қолданысқа енгізуге дейін жасалуы керек технологиялардың тізбегін көрсеткен. Арзан наноматериалдар, жүргізушісіз басқарылатын автокөлік, қуаттылығы мол аккумулятор және үлкен сыйымдылықтағы арзан күн батареяларының өндірісі жаппай жолға қойылу керектігі айтылған. Гекчелиннің есептеуінше, Nextты қолданысқа енгізу 2025 жылдан кейін басталуы мүмкін. Адамзат әзірге дайын емес.

7. Колелинио

Зип — лайн жолдары шындыққа айналуы әбден мүмкін. Бұған Колелинио концепциясы сеп болмақ. Концепцияны 2010 жылы Салоники қаласында өткен TEDx-те Мартин Ангелов (Martin Angelov) ұсынды. Ангелов сол кезде аспанды «тілгілеген», ауада түйісетін сымдар желісі жобасын таныстырған еді. Адамдар сымдардың бойымен бір мекеннен екінші мекенге орын алмастырады.
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Оның идеясы автожолдар салу және ауыр автокөліктер жасау секілді шығыны мол әрекеттерддің машақатынан құтқаратын еді. Сонымен қатар, экологиялық таза көлік инфрақұрылымен құруға сеп.
Сымға бекітілген аккумуляторден қоректенетін орындықтар адам аяғы аз жерлерде жерге жақын қашықтықта зымырап, халық саны тығыз аудандарда биікке әуелей көтеріліп, сырғиды.
Алайда бұл жобаның да бірнеше кемшіліктері бар. Колелинио қандай да бір қолайсыз ауа райынан қорғаныш бола алмайды. Биіктіктен қорқатын жандарға жарамайды. Қауіпсіздік мәселесінде де шешімін таппаған түйткілдері жетерлік. Десе де, инновациялық идея.

8. Скайлон (Skylon)

Скайлон Конкорданың (Concorde) ізбарасары іспеттес. Конкорда — дыбыс жылдамдығынан жылдам ұшатын ұшақ. Осыдан 10 жылдай уақыт бұрын қолданыстан шығарылды.
2013 жылы Ұлыбритания билігі Скайлонды жасау үшін 90 млн АҚШ долларын жұмсауға «кет әрі емес екендіктерін» хабарлады. Скайлонның жылдамдығы дыбыс жылдамдығынан бес есе артық. Жердің орбитасынан шығып, ғарыш кеңістігінде самғауға шамасы жетеді. Әлемнің кез-келген ұшу-қону жолағынан ұшады, сәйкесінше қона да алады. Бортына 300 жолаушыны тиеп, Лондоннан Сиднейге 4 сағатта «ентікпей-ақ» жетіп барады. Одан бөлек, Халықаралық ғарыш станциясына 15 тонна жүк жеткізуде де еш "қиналмайды".
Ал сол кезде...: Келер күннің көліктері
Ұшақты жасау жұмыстары енді басталды. Массачусетс технологиялық институтындағы әуе тасымалы бойынша Халықаралық орталығының басшысы Джон Хансманның (John Hansman) айтуынша, Скайлон — ғылыми фантастика тұрғысынан қарағанда теңдессіз жоба көрінеді. Әйткенмен, оны жасау — өте қиын.
90 млн АҚШ доллары тек бастапқы шығынды ғана жаппақ. Жалпы құны бір миллиард АҚШ долларынан асып жығылады.
Осынау қиыншылықтарға қарамастан, көптеген ғалымдар мен ғылыми журналисттер Скайлон жобасы жөнінде оптимисттік көзқарастарынан тайқымай отыр.
Жоспардан ауытқымаса Скайлонның прототипі 2017 жылы дайын болады. Ал ұшу құрылғысы бірнеше жыл ішінде құрастырылады.

Міне, футуристтік дизайн мен идеялар жиынтығының бір парасы осы. Ендігісі — күту.

тәржіма пост, орыс тіліндегі нұсқасы мұнда
Әрі қарай

Қара жолдың үстімен арба жүрер...

Қазіргі заманда көліктің түр-түрі көп. Екі аяқты, төрт аяқты, ұшатын, жердің үстімен жүретін, судың астымен жүретін көліктердің сан түрін көзімізбен көріп жүрміз. Көзіміз үйренген көліктердің арғы атасы-арба. Қажеттілікке байланысты арбаның да түр-түрі бар. Қол арба, екі аяқты жеңіл арба, жүк арбасы деп кете береді. Тарихқа терең сүңгімей-ақ, арбаға көлік ретінде мінген соңғы ұрпақтың бірі ретінде, арба жайлы аз-кем айта кетсем деп едім. Мақсатымыз сапалы контент болғандықтан дәл осы тақырыпты алдым. Алып алдым да «Қазақша «Википедия» не депті ?", «Ел.кз» не деген екен ?" деп қарасам екеуінің жазғаны бір дүние. Құрылымы жайлы сөз жоқ. Біздің қолымызда толыққанды іске жарап тұрған арба бар делік. Еді, осы арбаны атқа жегу үшін бізге қандай заттар қажет және олардың атқаратын қызметі жайлы не білеміз?Ат-ер қанаты (ат әбзелдері, ер қаруы бес қару) қауымдастығы: Қара жолдың үстімен арба жүрер...
Қамыт. Ат арбаны тартқанда барлық күш тек аяғына не беліне түседі десек қателесеміз. Аттың арбаны тартудағы ең үлкен рөл атқаратын мүшесі-мойын. Ат арбаны мойнымен тартады десек те қателеспейміз. Қамытты көрмеген жадар болса түсіндіре кетейін Сырт кейіпі таға тектес құрылғы. Бірақ, көлемін олай елестетсеңіз қателесесіз.Тек, астыңғы бөлігі аттың мойнына киілген кезде қажетінше талтаятын және түбіндегі қамытбауды тартып байлаған кезде екі ұшы бір-біріне біріге қалады.
Доға. Арбаның екі жетегін керіп тұратын, арбаның қисайып кетпеуін, ат бұрылған кезде жетек арқылы арбаның да бұрылуын қамтамасыз етіп тұратын құрылғы. Бұл қамыттың сыртынан аттың желке тұсында тұратын зат. Жылқының еш жеріне тиіп, не киіліп тұрмайды.
Аттың үстінде тұратын ершік. Бұл ершіктің де атқаратын рөлі ерекше. Арбаның ұзын екі жетегін тек доғаға іліп қойсақ бұнымыз атқа да арбаның жетегіне де көп күш түсірер еді. Сол үшін осы ершікте көтерме баулар орналасқан. Осы баулар арқылы доғаға жетектер сәлде болса жеңіл байланады және арбаның біраз салмағы аттың беліне осы баулардың жетекке байлануы арқылы түседі.
Шілә(шля). Тармақ-тармақ болып атқа киілетін баулар. Кәдімгі ер-тоқымдағы құйысқан, өмілдіріктердің рөлін атқарады. Арбада тежегіш жоғы бәрімізге белгілі. Атты тоқтатқан кезде арбаның екпінімен қамыттың ат мойнынан сыпырылып кетпеуін қамтамасыз етеді. Яғни, ойлы-қырлы жерлермен жүргенде қамытты алға жібермей тұрады.
Енді, атты немен ырқымызға көндіреміз. Әрине, мұндайда жай жүгендер қолдануға жарамайды. Арбаға арналған жүгеннің екі тізгіні өте ұзын болады. Аттың езуінен басталған бұл тізгіндер екі сауырдың тұсынан салбырап, арбадағы адамның қолына емін еркін жететін болуы шарт. Бұны «Божы» деп атайды. Божыны екі жағынан қағып-қағып жіберіп, «шарт» еткізіп атты қамшылап отырасыз.
Арбаның құрылымы жайлы айтып болған соң аздап лирикалық шегініс жасауды жөн көрдім. Басында айтқанымдай бала кезімде арбаға міндім. Біздің үйде атамның әкесінен қалған ескі арба болды. Менің мектепке әлі бармаан кездерімде атам мен әжемнің осы арабмен қонаққа баратын кездері есімде. Өзім де сан рет міндім. Бертін келе заман талабына сай арбалар да жетіле бастады. Ортасы ағаш, сырты темірмен қапталған дөңгелектердің орнына шаруашылық машиналарының дөңгелектері салынып, қаңқасын да жеңіл материалдардан жасаған кездерде әлгі арбамыз біздің ойыншығымызға айналып қала берді. Ауырлығы сондай, 5-6 ойын баласы орнынан қозғалта алмайтынбыз. 7-8 жасар кезімде бір дөңгелегін әрең домалататыным есімде.
Соғыс бітіп, жұрт оң-солына қайта қарай бастаған тұста атамның әкесі әлгі арбасымен біздің ауылдан 300 шақырымдай қашықтықта жатқан бір ауданнан жамағайындарын көшіріп әкелген екен дейді. Қазіргідей «Жүк тасымалдау» фирмалары қаптап жатқан заманда көшуіміз мұң болып жүрген біздерге бұл ертегі секілді көрінуі мүмкін. Арбаға мінген бабалар армандап кеткен заманда өмір сүріп жүрген біздерде де талай арман бар…
Ат-ер қанаты (ат әбзелдері, ер қаруы бес қару) қауымдастығы: Қара жолдың үстімен арба жүрер...
Суретті алған жерім
Әрі қарай

Қызықты деректер

Сәлем! Ғаламтордан орыс тілінде алып, қазақшаға аударған мәліметтерім))) керек болып қалар  Блог - salta: Қызықты деректер

Мысықтарға тесіктерден еш кедергісіз өту өтпеуін анықтауға мұрттары көмектеседі.

Атақты Бред Питтің ең алғашқы жұмысы тауық костюмін киіп билеу болды. Ол Эль Полло Локо мейрамханасына келуішілердің санын көбейту үшін көшеде биледі.

Антон Чехов өлер алдында Шие бақшасы шығармасын өзі жазбағанын, ол досы Василий Дряновтың шығармасы екенін мойындады. Өйткені, кітапты танымал адамның атымен шығару пайдалырақ болды.

Акулада торсылдақ жоқ, сондықтан олар суға батып кетпеуі үшін үнемі қозғалыста болады.

Антарктика ресми түрде мемлекет емес, ол тек ғылыми қорық.
Әрі қарай

Сәнімгүл Бердалиевнамен өткен бірінші түн

1 – курстың бірінші семестрін тәмәмдап қалған кезіміз. Қысқы сессия уақыты. Алғашқыдағыдай емес қалаға біраз үйреніп қалдым. Сессия деп қиналып та жүрген жоқпын себебі жөндеу жұмыстарымен айналысатынымды білетін кураторым үйімның тұсқағазымен ленолимін ауыстыры беруімді өтінген қайтарымына әрине оқытушылармен сөйлесіп бағаларымды қойдырып беріп жүрді. Басында ақша ұсынған бірақ өзім одан бас тарттым. Одан ақша алып не табам әлі алды үш жылым бар деп ойладым. Бір бөлмелі пәтердің қонақ бөлмесінің тұсқағазымен ленолимін группадағы бір баланы жаныма алып 4 күнде ойдағыдай аяқтадым. Сенбі күні люстра алуға баратынын және люстра ауыстырып беруімді өтінді. Жексенбі күні қайтып сол үйге бардым жалғыз өзім, апай мені тастап өзі университет бітіргелі кездеспеген бір құрбысымен кездесетінін айтып кетіп қалды. Ақсап тұрған электр сымдарын қайта жүргізіп, люстраны ауыстырып болғанша кеште болып қалыпты. Жұмысымды аяқтап сәл демалып алайын деп диванға жантая салғам,ұйықтап кетіппін есікке кілт салынып тақырлаған дыбыстан ояндым. Апайымда келіп қалыпты. Көңілді жүр сәл пәл қызып алған секілді. Сапалы жасалған жұмысқа да риза болып одан сайын көңілі көтеріліп қалды. Енді жазға қарай дәретхана мен ваннаны жөндеп берсең деді. Мен оны жазғы сессия кезінде қатырып берем деп сөз бердім.

Кетуге ыңғайланып жатқанмын, кенет, апай шәй ішіп кет дегенсоң қала тұруыма тура келді. Сонымен шәй үстіндеміз. Әңгімемізде жарасып отыр. Ұзақ отырдық. Айтылмаған әңгіме қалмады. Менің бір сұрағымнан апайдың кенет көңілі бұзылып көзіне жас үйірілді.
Ол «неге жалғыз тұрасыз?» — деген сұрақ еді.

Аз кем паузадан кейін апай әңгімесін былай бастады: Біреудің еркелетіп өсірген жалғыз перзенті едім. Ата – анамның менен басқа не ұлы, не қызы жоқ еді. Әкем совхоздың директоры, анам мұғалім болды ештеңеден таршылық көрмедім, ақ дегенім алғыс қара дегенім қарғыс, бәрі менің сөзімді сөйлейтін. Соның кесірінен менде көкірек мінез қалыптасты. Мектепті бітіріп Алматыға арман қуып келіп студент атандым. Оқу үлгерімім өте жақсы өзіммен өзім сабағыма барып келіп жүрдім әкем бар жағдайымды жасап қойған болатын. Бірақ сол көкірек мінездің арқасында ешбір жігітті менсінбедім. Небір сайдың тасындай нарқасқа жігіттер сөз айтып келгенде олардың жігерін құм етуші едім. Сөйтіп жүргенде 5 жылда өте шығып институттыда қызыл дипломға бітірдім. Институттан кейін әкемнің ескі таныстары арқылы МГУ-дің аспирантурасына түстім. Оны бітіріп Алматыға қайта келіп өзім оқыған білім ордасына жұмысқа орналастым.

Қарасам жасымда біразға келіп қалыпты бірақ тұрмысқа шығуға әлі асықпадым себебі кандидаттық диссертация жазуды бастап кеткен болатынмын. 5жылда ғылым кандидаты болдым, үкімет осы үйді де беріп үлгерген еді. Айналама қарасам бұрынғы құрбы құрдастарымның бәрі отбасылы, балалары мектепте оқиды тіпті кейбіреулерінің балалары мектептің соңғы сыныптарында оқып жатыр екен. Сол кезде ғана маған тұрмыс құру туралы ой келді, бірақ бәрі кеш еді. Маған одан кейін жас жігіттер сөз айтпайтын болды. Кафедрадағы әйелі қайтыс болған бір профессор біреу арқылы ойын жеткізгенде намыстан жарылардай болдым.

Солай жүргенде жасымда қырықтан кетті бірақ дәл сол кездерде докторлық диссертациямды қорғап соған алданып жүргем деп шкафты ашып ішінен жартылай ішілген коньякті алып қырлы стақанның ортан беліне дейін құйып қағып салды да терең бір демалып дәл осылай көптен бері ешкіммен әңгімелеспеп едім, біреумен әңгімелессем болды бәрінің айтатыны бір отбасы, бала шағасы. Ондай әңгімелерді көп тыңдап тұра алмаймын деді. Коньяктан дәл солай тағы құйып іштіде білесіңбе тіпті мен жұмыс,ғылым деп жүргенімде ешбір еркекпен болып махаббаттыңда ләззәтын татып көрмеппін, еркектің ыстық құшағын аңсап өткен ұйқысыз түндерім қаншама еді деп көзіне тағы жас келіп өксігіне тұншыққандай болдыда өмірдегі ең жаман нәрсе жалғыздық екен деді.

Оны аяп кеттім, иығына қолымды салып жыламаңыз бәріде жақсы болады деп бір жағынан сол сұрақты қойғаныма өкінгендей боп тұрғанымда олда маған басын қойып белімнен құшақтағандай болды. Ал менің қолым автоматты түрде төмен түсіп май құйрықтан мытып – мытып жіберді. Ол сол күйі тұр. Кет әрі емес. Не керек сонымен құшағымыз жазылмай қонақ бөлмеге кіріп оны аймалап шешіндіре бастадым. Өзім білетін эрогенді зоналардың барлығынан қоздырып барып іске кірісе бергенде үңгірдің есігінен кіру мүмкін емес. Ал оның әр бір кіргізуге әрекет жасағаныма қиналған даусы. Оның алдында айтқан ешбір еркекпен болып махаббаттыңда ләззәтын татып көрмеппін деген сөзінің байыбына енді жете түсіндім. Солай біраз арпалыстым бірақ оның асыл тұңғиығына еніп кету мүмкін болмады. Біраз үзіліс жасамасам өліп қалатын түрі бар сияқты. Жарты сағаттан кейін тірлікті қайта бастадым бірақ бұл жолы тіптен шыңғырып зәремді ұшырды. Оның үстіне көршілер естіп полиция шақырама деп тағы тоқтаттым. Әлден уақыттан соң ұлы мүшемді сайлап алып тағы бастадым. Біраз итеріп бар күшімді салып кеп жіберіп едім пырт еткендей дыбыс шықтыда ар жағына бірақ өттім оныңда жан даусы шығып қимылсыз қалды. Ары бері итерістіріп менде тірлігімді бітіріп шаршағаным сондай жанына құлай кеттім. Ол әлі қимылсыз жатты. Таңертең оянсақ әлі солай жатырмыз тек оның көздеріне тағы жас үйіріліп жатыр. Мен орныман тұрып киініп алдымда үнсіз үйден шығып кеттім. Жолай үйге соғып сөмкемді алып университетке бардым 4 сабақ соның сабағы еді. Келді. Көңіл күйі онша емес. Бірі – біріміздің бетімізге қарамадық.
Әрі қарай

Алып кашу операциясы

Блог - Meyirim: Алып кашу операциясы

2-курс окып журген кез. Группада Жази есiмдi кызбен жаксы достар болып кеткенбiз. Колымыз босаса ол маган — жатакханага, мен оган кыдырып барып турамыз. Ол жалгызбасты апкесiнiн уйiнде туратын. Апкесi катал болгандыктан, уйiне ол кici жок кезде шакыратын.
Жазидiн мiнезi кызык, конiлдi, ошм екеумiздiн басымыз бipiксе ооой куамыз гой(куганда сол, билеймiз, бакырып олен айтамыз, баттастырып боянып коремiз, агентте тролить етемiз т.сс). Бiз ушiн кызык едi сонын баарi.
Дал сондай кундердiн бipiнде Жазидiн уйiнде куыватканымызда есiк кагылды, келген Жазидiн агалары екен. Агалары сал отырды да кайтып кеттi. Ертесiне Жази маган бip агасы жайлы ангiмелер, керемет мактаулар айтыыып отырды да, сол агам сенi унатып калыпты деп ангiмесiн аяктады гой. -Кечiна )) деп назар аудармай коя салгам…
1аптадай уакыт откенде Жази- уйде ешкiм жок -, деп шакырып, алгi агасымен таныстырып, сойлестipiп койды. Екеумiзде уялшяаакпыз, отырдык сызылып =).
Жаксы араласып кеттiк, ол кинога апарды (сол уакытта Анджелина Джули ойнайтын Турист фильмiн корiп кайтканымыз алi есiмде ше). Кафелеттiк, кыдырдык, ол соз салды. Мен «ойлану устiнде» жургем. Жази звондады, апкем Астанага срочно ушып кеттi, уйде жалгыз коркам, келшi-, деп. Сагат 23, общежитья жабылган, охраникке тусiнiктеме жазып журiп шыктым, Жази класстас кызы екеуi таксимен келiп тур екен, мiндiк. Жази алдынгы жакка, Жадыра екеумiз артында отырдык, сал журе бергенде екi жiгiт такси токтатты(бауырым по пути ала кетсей деп). Оларды да мiнгiзiп алды. Такси iшiнде алгi екi жiгiт танысайыкта деп, бiз танысып, мазбiз )). Руларын не?- десе -кулшыгаш, кай жактансындар?-десе -Шардара !- деп коям (негiзi олай емес, Жазидiн адреciн айтып отырм озiмше). Бiр карасам каланын сыртында кетiп барамыз!!! Менiн байкаганымды коре сала анау екi жiгiт тырп еткiзбей устап отыргызып жатыр, сол кезде бip-ак бiлдiм гой Жази менi агасына алып кашып бара жатканын! Окipiп, бакырып, шынгырып, бар шамам жеткенше карсыласып отырмын, Ол жiгiттi жаксы корiп турсам да по любому жастык, кыздык (!) шагынды кимайсын гооой (((. 3 жарым сагаттык жол.
3жарым сагат бойы жылаган адамда ал калушы ма едi, алсipeп, кулауга шак калып турганымда басыма орамал жауып, шымылдыктын артына топ еткiздi! Жазиге урсып, капа болганымды айтып отырм, ол кешipшi, кешipшi -дей бередi. Айтеуip, такси iшiнде айтканымдай: кулшыгашпын, Шардараданмын болып шыга келдiм гой.
Әрі қарай