Өнер-білім бар жұрттар...

Соңғы уақытта әлеуметтік желілерде білім беру жүйесіндегі реформаларға қатысты әңгіме көбейіп кеткен соң ба, Білім және ғылым министрі бір топ блогерлермен кездесуге ұсыныс жасады. Келістік. Бардық. Бірақ мемлекеттік қызметкерлердің жұмыс уақытында гаджет, смартфон ұстауға тыйым салатын заңнаманың күшіне енуіне байланысты кездесуге «қару-жарақтарымызбен» кіре алмадық. Сондықтан министр Ерлан Сағадиев мырза айтқан сөздерінің есімде қалғанын, көкейіме қонғанын баяндайын.

Блог - Basic: Өнер-білім бар жұрттар...

Реформа не үшін қажет?
Қазақстандық мектеп оқушылары еуропалық қатарластарынан екі жылға кенже қалған. Бұл PISA (Programme for International Student Assessment) мектеп оқушыларының білім деңгейін бағалайтын халықаралық бағдарлама қорытындысы. Яғни сіздің 8-сынып оқитын балалардыңыздың білімі Еуропалық 6-сынып оқушысының білім деңгейінде. Бұған әсер ететін факторлар әрине көп, бірақ бастысы тіл. Ғылым қазір күн сайын қарыштап дамуда. Ғылым тілі ағылшын тілі екені белгілі. Онда ол ақпарат ағынын аударуға тырысу мүмкін емес. Осы орайда Ерлан Кенжеғалиұлының TEDxте сөйлеген сөзі есіме түсті. Көрмесеңіз, көруге кеңес беремін. Жалпы аудармаға қатысты, тағы бір мәселе — терминдер. Егер қазақ тілін музей экспонаты сияқты сақтағымыз келсе еркіміз. Бірақ біз тілді қолдануымыз, модернизациялауымыз, дамытуымыз қажет. Түсініксіз аудармадан гөрі, түсінікті «кірме» сөздер артық. Мысалы, медициналық оқулықтағы 30 мың сөздің аудармасы жоқ екен. Егер сол сөздерді түгелімен қазақшаға аударар болсақ, мен осы кітаппен оқыған дәрігерге қаралғанша, шетелде емделе берер едім.

Блог - Basic: Өнер-білім бар жұрттар...

STEAM білім беру
STEAM (S – science, T – technology, E – engineering, A – art, M – mathematics) қазіргі кезде әлемге ең қажетті пәндер. АҚШ, Малайзиядағы білім беру реформасы мен экономикасының бәсекелестігін арттырудың синонимі осы STEAM білім беру болады. Қазақстандағы реформа (реформа деу артығырақ, бұл жобаның әзірленіп, қолға алынғанына біраз жыл) бойынша информатика, химия, физика және биология пәндері ағылшын тілінде оқытылмақ. Дәлірек айтқанда, оқулықтар ағылшын тілінде болады. Ал оқытушы өз ыңғайына қарай қалаған тілінде түсіндіруге құқылы. Информатикадағы терминдердің дерлігі ағылшын тілінде екенін ескерсек, бұл логикалық дұрыс шешім деуге болады. Осы өзгерістер бір күн, бір жылда емес, кезеңмен жүзеге асырылады. Алдымен 2017 оқу жылында информатика пәні ағылшын тіліне өтеді. Қалған пәндер 2020 жылға дейін біртіндеп көшіріледі. Кадр мәселесіне келетін болсақ, ниеті, бейімі бар мамандар жазғы демалыс кезінде ағылшын тілін үйренеді. Қазірдің өзінде ҚТЛ, Назарбаев мектебінің оқытушы, оқушылары волонтерлік негізде жұмыс жасауға тілек білдіріп отыр.

Өзгенің қаңсығын таңсық қылып...
«Менің Өзбекстанға бірнеше рет сапарым түсті. Тарихы, мәдени жәдігерлері бай ел. Бірақ ол жаққа тағы барғым келмес еді. Себебі кедей халық, төмен тұрмыс деңгейі, жоқшылық. Ал салыстырмалы түрде Азиядағы елдер — Корея мен Жапонияға қанша барсам да қызық. Мәселе мәдениетте емес. Өмір сүру деңгейінде, тұрмыс-тіршілігінде. Өз еліңнің экономикасы, білім-ғылымы, әлеуеті жоғары болса, жастарымыз сакураға тамсанып, кәріс сериялдарын тамашалап, Америка арманы туралы қиялдайды деп ойламаймын. Бай ел әлемді тамсантатын мифті қолдан болса да жасап ала алады».

Блог - Basic: Өнер-білім бар жұрттар...

Ауыл баласының зоотехник болуы шарт емес
Ауыл және қала баласының арасы алшақ. Білім деңгейі әртүрлі. Қазір не үшін ауылдарға интернет тартып әлек болып жүрміз? Уақытын қызықты өткізуі үшін емес, тең мүмкіндік алсын деп. Мектептерде ағылшын тілі енгізілсе, біздің оқушылардың білім көкжиегі де кеңейеді. Ауыл мектебінің түлегі Каир, Кембридж, Оксфорд университеттерінің есігін именбей ашсын десек, ағылшын тілі пәнін енгізу қажет. Тіпті француз тілі 16 мемлекеттің ресми тілі бола тұрса да, француздар 1-сыныптан бастап ағылшын тілі пәнін енгізді. Бұл ұлтының тілін кемсіту емес, болашағын ойлау.

ЖОО туралы бірер сөз
Жоғарғы оқу орындарындағы профессор-оқытушылардың ғылыми дәрежесі мәселесіне келсек. Қазіргі кезде жасы келіп қартайса да, білім берудегі басшылықты уысынан шығарғысы келмейтін профессорлар барын білем. Барлығы емес, кейбірі кәсіби құндылығын жоғалтқан. Сонда да кафедра меңгерушілігіне таласу, өз адамдарын жинау сияқты жоғары білім сапасын кері тартатын әрекеттер жасайды. Бұл оқу процесіне, сапалы мамандар даярлауға кесірін тигізеді. Сондықтан қазір оқытушылар құрамындағы ғылыми дәреже көрсеткішін аздап өзгерту керек. Зейнет жасындағы, кәсіби тұрғыда деңгейі төмендеген профессорларды шығарып салатын кез келді. Штаттық құрамның 30% — PhD докторлар, 60% — магистрлер, қалған 10% — кәсіби практиктер (өз саласында кемінде 2-3 жыл басшылық қызмет атқарған) болғаны жөн.

P.S. Негізі айтқан уәждері осы. Айтпақшы, елді қол жинатып, «жаға ұстатқан» реформалар туралы бірер сөз. Жазғы демалыстың ұзартылуы:
1-сынып оқушыларының жазғы демалысы небәрі 5 күнге кемиді.
Орта және жоғары сынып оқушыларінікі бар болғаны 10 күнге қысқарады.

Қазақ, ағылшын, орыс тілдерінде оқытылатын пәндер (барлық мектептерде):
Ағылшын тілінде информатика, биология, химия, физика пәндері оқытылады (10-11 сыныпқа ғана қатысты).
Қазақстан тарихы, Қазақ тілі, Қазақ әдебиеті қазақ тілінде ғана оқытылады (6-сыныптан бастап)
Орыс тілі мен әдебиеті (бұл екі сабақ бірікітіріледі), дүниежүзі тарихы орыс тілінде оқытылады.
Бөлісу:

19 пікір

Daniar-Alan
Стэллапайым *Angel* :*
asaubota
Дүниежүзі тарихы туралы толығырақ…
Aldeken
барлығы дұрыс. Дегенмен, дүниежүзі тарихының орыс тілінде оқытылуын ақтайтын бір де бір уәж келтірілмегені күмілжітіп тұр. Пы.сы. бірінші мамандығым бойынша тарихшымын.)))))))))
ken
Филиппин Республикасындағы мектептерде барлық сабақтар бірінші сыныптан бастап бітіргенге дейін ағылшын тілінде оқытылады.
Соншама дамып кеткен түгі жоқ.
ken
Нигерияда да солай болса керек.
Aldeken
не ғо, осыдан 22 жыл бұрын елімізде қазақ-түрік лицейлері ашыла бастады. Бағдарламасы бойынша негізгі пәндер ағылшын тілінде оқытылады. Сол кезде оларға ешкім қарсы болған жоқ. Бертін келе халықаралық олимпиадаларда осы лицейлердің түлектері лайықты түрде бәсекелестікке қабілеттіліктерін танытып, еліміздің атын қорғап келеді. Қазір тіпті баласын осы лицейге түсіру де қазақтар арасында өзіндік понт дәрежесіне ие болды. (Понт үшін емес, білім үшін болашақта баламды осы лицейге түсуге даярлауды ойлап жүргенім рас). Енді келіп, жалпы білім беретін мектептерде негізгі пәндерді ағылшынша оқытуды қолға алайын десе, бәрі өре түрегелді. НЕГЕ? Кім көрінгеннің бәрі қазір баласын НИШ-ке түсіруді армандайды, лажы болса, тиын тебенін беріп, соған түсіруге тырысады да. Ал, сол принциппен жалпы мектепте балаңды оқытайық десе, тылағы айрылғанша шаңқылдап, бергісі жоқ. НЕГЕ? Себебі, біздің қазақ баласын білім алсын деп оқытпайды ешқашан, ол баласын өзінің эгосын қанағаттандыру, понт үшін оқытады. Ал, жалпы білім беретін мектептерде ағылшын тілінде сабақтар өткізілсе, ертең оның бәленбай ақша төлеп, НИШ, КАТЕВ, НұрОРДА, Мирас мектептерінде оқытыватырм деген понты әдіра қалады. Міне, жаппай қарсылықтың басты себебін осы арадан іздеген жөн, кедейлікпсихологиясынссссс, тексіздікгеніннссссссс… ИМХО, біләттің!
ken
Мәселе қай тілде оқығанында емес, қалай оқытқанында болса керек. Әне, нигериялықтар да аңғылшынша оқид кен.
Saniya
100 пайыз келісемін!
DinaAbdigalieva
Барлығын тізбектеп шығып жазыпсыз, маған ұнады)))
ken
Өзгенің қаңсығын таңсық қылып…
«Менің Өзбекстанға бірнеше рет сапарым түсті. Тарихы, мәдени жәдігерлері бай ел. Бірақ ол жаққа тағы барғым келмес еді. Себебі кедей халық, төмен тұрмыс деңгейі, жоқшылық. Ал салыстырмалы түрде Азиядағы елдер — Корея мен Жапонияға қанша барсам да қызық. Мәселе мәдениетте емес. Өмір сүру деңгейінде, тұрмыс-тіршілігінде. Өз еліңнің экономикасы, білім-ғылымы, әлеуеті жоғары болса, жастарымыз сакураға тамсанып, кәріс сериялдарын тамашалап, Америка арманы туралы қиялдайды деп ойламаймын. Бай ел әлемді тамсантатын мифті қолдан болса да жасап ала алады».

Мына тырнақшадағы айтылғанды не үшін мына жерге қыстырып қойған? Оқырманға "Өзбекстанда мектептегі сабақтар өзбек тілінде оқытылғандықтан ол ел дамымай қалған, ал Жапония мен Корея мектептерінде сабақтар ағылшынша оқытылады, сондықтан дамып кеткен" деген пікір қалыптастыру үшін бе?

Қарап шықтым, Жапония мен Корея мектептерінде сабақтар жапон және корей тілдерінде жүргізіледі екен. Тек біздегі ҚТЛ секілді арнайы мектептерде ғана ағылшынша болуы мүмкін.
Жалпы Жапония мен Корея әлем елдерінің ағылшын тілін меңгеру индексі бойынша тізімде мына елдерден төмен тұр екен: Эстония, Польша, Венгрия, Словения, Латвия, Португалия, Словакия, Аргентина, Чехия, Үндістан, Индонезия.

Оқырмандар арасында жалған пікір қалыптастыруға тырысқанға қарап, билікпен кездесу барысында билік былогерлерді сатып алған ба деген ой келіп тұр.
ken
Реформа не үшін қажет?
Қазақстандық мектеп оқушылары еуропалық қатарластарынан екі жылға кенже қалған. Бұл PISA (Programme for International Student Assessment) мектеп оқушыларының білім деңгейін бағалайтын халықаралық бағдарлама қорытындысы. Яғни сіздің 8-сынып оқитын балалардыңыздың білімі Еуропалық 6-сынып оқушысының білім деңгейінде. Бұған әсер ететін факторлар әрине көп, бірақ бастысы тіл.
PISA-ның құрытындысын (яғни талас тудырмайтын ақпаратты) айтып келіп, оның соңын «Бұған әсер ететін факторлар әрине көп, бірақ бастысы тіл» деп жалғастырыпсыз. «Басты фактор тіл» деп PISA айтып отыр ма, әлде өзіңізден қосып отырсыз ба??
Basic
өзім қосып отырмын
ken
Ауыл баласының зоотехник болуы шарт емес
Ауыл және қала баласының арасы алшақ. Білім деңгейі әртүрлі. Қазір не үшін ауылдарға интернет тартып әлек болып жүрміз? Уақытын қызықты өткізуі үшін емес, тең мүмкіндік алсын деп. Мектептерде ағылшын тілі енгізілсе, біздің оқушылардың білім көкжиегі де кеңейеді. Ауыл мектебінің түлегі Каир, Кембридж, Оксфорд университеттерінің есігін именбей ашсын десек, ағылшын тілі пәнін енгізу қажет. Тіпті француз тілі 16 мемлекеттің ресми тілі бола тұрса да, француздар 1-сыныптан бастап ағылшын тілі пәнін енгізді. Бұл ұлтының тілін кемсіту емес, болашағын ойлау.
Пән туралы талас жоқ қой. Ағылшын тілі пәні оқытылмайтын мектептер болса, енгізілсін. Жалпы біздегі көптеген мектептерде ағылшын тілі пәні бұрыннан бар. Ағылшын тілі дұрыс оқытылмайды, содан оқушылар мектепте ол тілді меңгере алмайды. Меңгерту үшін басқа сабақтарды ағылшынға көшіру шарт емес, пәннің өзі дұрыс оқытылу керек. Солай, мадам.
Basic
Ағылшын тілі бұрыннан бар. Осыған дейін мектепте оқыған 9 миллион адамның нешеуі ағылшын тілінде сөйлейді екен? Мәселе тіпті тілді білуде емес, оны пайдалану. Әлбетте анда санда шетелдікті көргенде, не шетелде шыққанда жөн сұрасу шін емес. Өзін өзі жетілдіруі үшін.
Жалпы, ағылшын тілін түсіну, сөйлесу аздық етеді, ол тілде ойлау да артық етпес, меніңше
ken
Соны айтам, мадам, мектептеріміздегі ағылшын тілі пәнінің бүгінгі (һәм кешегі) бағдарламасы арқылы ағылшынша үйреніп шыққан оқушыны көрген емеспін. Бұл дегенің, оқушының мектеп қабырғасында тілді меңгере алмауы – сіз солай етіп көрсетуге тырысып отырғандай басқа пәндердің ағылшын тілінде оқытылмауынан емес, ағылшын тілі пәнін оқыту сапасының тым нашар болуынан.
zholantai
Basic деген Бэлла ма? Ят-ай, білмей келіппін
zholantai
PISA турасында келісем. Быт шытпыз. Әр үш жылда бір өтетін сынақ қой. Жылда қырылып жатамыз нәтиже жағынан