"Уаххабист" деген кімдер?

“Сталин дәуіріндегі “Халық жауы” деген термин білесіздер ме? Біреу саған ұнамаса, оны “Халық жауы”, оның әйелін “Халық жауының әйелі”, баласын “Халық жауының баласы”, көршісін “Халық жауының көршісі” деп ата дегені естеріңізде ме? Дәл сол секілді уахабшы, вахабист деген терминдеріне де қатысты. Мен ол сөзді қолданатындардан анық, ашық “Уахабшы қайда?” деп сұрасам, әрбір адам ол сөзді өзі қалағанша түсіндіріп бағады. Ал негізінде, уахабшы деген сөз қайдан шықты? Осыдан екі жүз жылдай бұрын Сауд Арабиясында Мұхаммед ибн ‘Абдулуаһһаб деген кісі пайда болды. Ол кездері Сауд Арабия аумағында ширк (Аллаға серік қосу) қатты таралып кеткен болатын. “Лә иләһә иллә-Ллаһ” (Алладан басқа құлшылық етуге лайықты ешкім жоқ) деп куәлік беретін мұсылмандардың өзі талдарға, ағаштарға, тастарға, қабірлерге табынып кеткен болатын. Олар сол талдар мен тастардың жанында әулиелер жерленгендіктен мыналар да киелі деп есептейтін болған. Мұхаммед ибн ‘Абдулуаһһаб таухидке шақыра бастады. Сөйтіп, Алланың мейірімен, араб түбегіндегі көпшілік оның дағуатын жылы қабылдады. Сол заманда ағылшындардың отары болған Үндістаннан мыңдаған мұсылмандар қажылық жасауға Қағба қарай ағылып жататын. Олар да дағуатқа құлақ түріп, таухидке бет бұрып жатқан еді, еліне оралған соң олар да жерлестеріне ақиқатты жеткізе бастады. Бұны көрген ағылшындар Ислам таралып, өздері әлсіреп жатқанын түсініп, Осман халифатындағы түріктердің надандығын пайдаланып, “уахабшы” деген сөзді ойлап шығарып, бәріне белгілі “Ағылшын тыңшысының жазбалары” атты кітапты басып шығарды. Мұның барлығын олар таухид дағуатын тоқтату үшін істеген болатын. Ал кез келген мұсылманның жүрегінде “Пайғамбарға ғана еру керек, соныкі ғана дұрыс, қалғандары дұрыс емес” деген сенім бар. Олар болса, соны пайдаланып мұсылмандардың арасына “Мұхаммед ибн ‘Абдулуаһһаб бесінші мәзһаб құрып жатыр” деген сықылды дақпырт таратып жіберді, сөйтіп адамдар таухидтен бас тарта бастады. Содан соң оларға “өзіңе ұнамағанның бәрін уахабшы деп ата” деген сөзді таратты. Солайша, бұл сөз үмбетке дендеп еніп, әлі күнге дейін толастамай жалғасып келеді. Мұсылмандар бірін-бірі уахабшы дейді. Ал олардан: “Уахабшы деген кім?” деп сұрасаң, нақты, түсінікті түрде жауап бере алмайды. Тек біреуді шеттетіп тастағың келсе, оған уахабшы деген лақап бер дегеннен басқа айтары жоқ.

Сондықтан, бауырлар, қазіргі күндегі мұсылмандардың өкініштен өзек өртейтіндей жағдайдан құтылуы үшін ең алдымен таухидтен бастау қажет!”

© Ринат Әбу Мухаммад
Бөлісу:

59 пікір

ken
Ол кездері Сауд Арабия аумағында ширк (Аллаға серік қосу) қатты таралып кеткен болатын
Дәлел қайда?
kariim
Менің ойымша Осман халифтарының ширк амалдарының бірі — әлБақиғ қорымына кесенелер салып тастауы еді:

Ал енді Мухаммәд ибн Абдулуаһһаб билікті қолға алған бойда ширктің осы түрімен күресті. Мынау әлБағиғ қорымының осы заманғы суреті:
Serzha
сонда қалай кесене салуға болмай ма?
kariim
Иә, солай! Жәбир есімді сахабадан жеткен хадисте ол: "«Аллаһ елшісі (с.ғ.с.) қабірді сылауға, оның үстіне отыруға және оның үстіне ғимарат тұрғызуға тыйым салды», – деген." (Муслим)
Serzha
қасқалар басынан суннит, шиит, исмаилит және тб ағымдарға тарап жеткен еді ғо
satibaldi

Херемет, тек мұны Қабір мәселесі блогында жарияласаңыз екен.
omarbirat
Мен ол сөзді қолданатындардан анық, ашық “Уахабшы қайда?” деп сұрасам, әрбір адам ол сөзді өзі қалағанша түсіндіріп бағады.
Ринат Абу Мухаммадың бұл сұрақты кімге қойған екен? Діни білім қуып, университеттерде, медреселерде алған діни білімі бар адамдарға ма, әлде жай ғана парызын өтеп жүрген қарапайым адамдарға ма? Уаххабшылардың кім екені туралы діни басқармадағылар қаншама мақалалар жазып жатыр ғой. Ең нақты жауаптар солар деп ойлаймын. Ал онда мәселелерге қатты кірісіп, зерттемеген адамдардың жауаптары, әрине, әртүрлі болады.
ereke_enu1
Уаххабшылардың кім екені туралы діни басқармадағылар қаншама мақалалар жазып жатыр ғой. Ең нақты жауаптар солар деп ойлаймын.
Біздің дінбасылар біржақты жауап айтар еді. Себебі, біздің діни басқарма түріктердің ықпалында. Ал, түріктер өздерінен арабтар бөлініп шыққалы бері оларды жақтырмайды. Біздікілер түріктің сөзін сөйлер еді. Бары осы ғана.

Менің түсінбейтінім, ислам дінінің шыққан жері Саудия болса, Пайғамбарымыз(с.а.с) және оның сахабалары көпшілігі сол жақта өмір сүрген болса, хадистерде Мекке-Медина қалаларының қасиетті екендігі жайында айтылған болса, неліктен біз дінді түріктерден үйренуге тиіспіз?

Қалай түріктер арабтарға олардың ата-бабаларының дінін үйретпек? Қазаққа орыс келіп, "әкел, домбыра тартуды үйретейін" деген секілді ғой. Ақылға сыймайды.

Қазір сондай уақыт, исламға жастар көптеп келіп жатыр, бірақ белгісіздік көп. Бүгінгі Абай, ертең бабай болып шығуы мүмкін. Сондықтан, «анау дұрыс емес, мынау дұрыс» деп бөлініп-жарылмай, "әліптің артын баққан" дұрыс секілді. Құдай берген байлықтың үстінде отырып, іштей бүлінген жаман-ақ. Қанша ашкөз тосып отқанын кім білсін. Қырғыз-мысырдың кебін киіп жүрмейік.

Керек адам түбіне түсіп оқып алар. Әйтпесе, дінді сөз қып не керек? Қателікті көбіне білімі таяз тобыр жасайды ғой. Өзгелер зиянын шегеді. Сол вахаббистер елде бүлік шығарып жүрген болса, КНБ бар емес пе? Олар өте жақсы жұмыс жасайды. Ал, бізге, қазақтарға, білім керек, алдымен. Кім өзін мұсылман санаса, өзі үшін ықыласпен дінін үйренсін. Иман қажет қоғамға. Ертең ештеңе ұрламас үшін, біреу берсе алмас үшін, әділетті болу үшін иман қажет. Қоғамды имансыз, білімсіз емдеуге болады дегенге үлкен күмәнім бар. Исламофобтар Пайғамбарымыз(с.а.с)-дың өмірбаянын білмейді. Әйтпесе, оған, оның әкелген дініне ғашық болмау әсте мүмкін емес.
Onlasyn
Уәббәрәкәлдә!!!
kariim
Мына пікірдің жаны бар. Қосыламын.
omarbirat
Біздің дінбасылар біржақты жауап айтар еді. Себебі, біздің діни басқарма түріктердің ықпалында.
Дінбасылар біржақты жауап айтар еді деп, қарапайым намазхандардан, тіпті білімі жоқтардан сұрауы керек пе еді?

Менің түсінбейтінім, ислам дінінің шыққан жері Саудия болса, Пайғамбарымыз(с.а.с) және оның сахабалары көпшілігі сол жақта өмір сүрген болса, хадистерде Мекке-Медина қалаларының қасиетті екендігі жайында айтылған болса, неліктен біз дінді түріктерден үйренуге тиіспіз?
Ибн Таймия, Мұхаммед ибн Абдулуаххабқа дейін Мекке мен Мединенің арабтары солардың ілімдерін ұстанып келген бе еді? Оларға дейін өздерінің істеп жүргендері дұрыс емес екеніне ешқайсысының басы жетпеген бе?

деген сұрақтар туындап отыр.

Жалпы, өзім жоғарыдағыдай кустарный уағызыларды тыңдамауды құп көремін. «Анау дұрыс емес, мынау дұрыс еместі» де көп айтатын өздерін сәләфиміз деп атаушылар. «Намазды мазхаб бойынша оқу, сунна бойынша оқу» деп бөлетін де солар. Сонда төрт мазхабтың намазында сүннет амалдары жоқ сияқты. Сосын, олардың келтіргенін хадистерінен басқа хадистер сахих жинақтарда бар болса да хадис емес. Опшым, осындай тәкаппарлық есіп тұрады.

Осыдан он жыл бұрын «мазхаб неге керек» деп жүруші еді, қазір мазхабты ұстанғанымен өз ақидаларымен жүреміз дегенді шығарып алғандары бар. Қатты бейімделгіш. Неге ондай?
Сөйтіп-сөйтіп бір күні ашари мен матуриди ақидаларына келіп жүрмесе жарар еді
konvict
Осыдан он жыл бұрын «мазхаб неге керек» деп жүруші еді, қазір мазхабты ұстанғанымен өз ақидаларымен жүреміз дегенді шығарып алғандары бар. Қатты бейімделгіш. Неге ондай?

Соны айтамын. Басында келінге сәлем салуға болмайды, дастарқанға бата беруге болмайды дейтіндер(бәрі таниды, кім екенін айтпай-ақ қояйын) бүгінде өздері дастарқанға бата беріп, келіндері сәлем салып жүр.

Айтпақшы, олар өздерінің әрекетін «фитнә» туғызбау керек деп ақтап алады.
omarbirat
Қазір сондай уақыт, исламға жастар көптеп келіп жатыр, бірақ белгісіздік көп. Бүгінгі Абай, ертең бабай болып шығуы мүмкін. Сондықтан, «анау дұрыс емес, мынау дұрыс» деп бөлініп-жарылмай, "әліптің артын баққан" дұрыс секілді. Құдай берген байлықтың үстінде отырып, іштей бүлінген жаман-ақ. Қанша ашкөз тосып отқанын кім білсін. Қырғыз-мысырдың кебін киіп жүрмейік.
Дұрыс. Алауыздық керек емес. Дінде жүргендердің әрқайсысы өз білімдеріне сай әрекет қылса деймін де, көтере алмайтын шоқпарды белдеріне байламай. Дін төңірегінде айтысу-тартысу білімі бар адамдардың ісі болуы керек.
omarbirat
Құдай берген байлықтың үстінде отырып, іштей бүлінген жаман-ақ. Қанша ашкөз тосып отқанын кім білсін. Қырғыз-мысырдың кебін киіп жүрмейік.
Бірақ бар ғой, осындай ел арасында талас-тартыс тудыратын ағымдарды да сыртқы күштер осындай мақсатта енгізіп жатқандай көрінеді.
kariim
Дәл солай! ПАйғамбардың (с.ғ.с.) бір хадисінде "Өзінікі дұрыс бол тұра, жанжалдасудан тыйылған кісіге жұмақтан бір сарай тұрғызалыд" — делінген.
konvict
Менің түсінбейтінім, ислам дінінің шыққан жері Саудия болса, Пайғамбарымыз(с.а.с) және оның сахабалары көпшілігі сол жақта өмір сүрген болса, хадистерде Мекке-Медина қалаларының қасиетті екендігі жайында айтылған болса, неліктен біз дінді түріктерден үйренуге тиіспіз?
Компьютерді америкөттер ойлап тапса да, қытайлық өнімін тұтынып жүрміз. Сол секілді ғой.
Қалай түріктер арабтарға олардың ата-бабаларының дінін үйретпек? Қазаққа орыс келіп, "әкел, домбыра тартуды үйретейін" деген секілді ғой. Ақылға сыймайды.
Бұл да дұрыс емес. Өйткені Ислам тек арабтардың ата-бабасының діні емес.
Қазір сондай уақыт, исламға жастар көптеп келіп жатыр, бірақ белгісіздік көп. Бүгінгі Абай, ертең бабай болып шығуы мүмкін. Сондықтан, «анау дұрыс емес, мынау дұрыс» деп бөлініп-жарылмай, "әліптің артын баққан" дұрыс секілді. Құдай берген байлықтың үстінде отырып, іштей бүлінген жаман-ақ. Қанша ашкөз тосып отқанын кім білсін. Қырғыз-мысырдың кебін киіп жүрмейік.
Мына сөзге қосыламын, сондықтан муфтиятқа бағыну керек. Ал сәләфилер секілді дау туғызғыштар бар кезде бір пікірге келу мүмкін бе?
Serzha
… деп ата дегені естеріңізде ме?
жоқ
Onlasyn
Уахаббисттердің де түрі көп сияқты ғой менің білгенім. Сәләфи де осы уаххабтардың ішіне кіріп кеткенбе қалай
ken
уахабилер өздерін уахабиміз демейді, сәләфиміз деп атайды
toha9566
мынау не? Түсіндіріп жібересіңдер ма
ken
Әзірбайжан тілінде жазылыпты. «Уахаби (Сәләфи) намазы және ерте дәуірлерде (ертеректе) етілген (орындалған) ғибадат (амал, намаз). Назар аударыңыз» деп түсіндім бірінші жазбаны.
«Сәләфилердікі басқаша» деген мағынада жасалған ролик сияқты.
omarbirat
Сәләфилердің намаз кезінде қолдарын қусырып қол байлаулары Исламға дейінгі тас пұттардың қол байлауларына ұқсайды деп түсіндім.
toha9566
Уахабтар әр түрлі болып бөліне ма қалай өзі
omarbirat
Такфиршілер, мадхалиттер, ихвандар дегендерді естіп жатамын өзім

Бір-бірінің артын шұқылаудан алдарына жан салмайды десе де болады. Ютюбте роликтер толы жүр: бір-біріне телефон соғып, бір-бірінің арттарын ашып жатқан салафиттер. Бір-бірін мезі қылатындары сонша, Сауд Арабиясындағы шейхтарының бірі "Қазір тіпті телефонымды өшіріп тастап жүретін болдым" депті.
toha9566
әйтеуір дақұя, әр қайсысы әр түрлі
Соңғы түзету:
omarbirat
Қазақтілділерінің көбі Дарынға тиіседі. Басқаларына да телефондар соғылып жатады.
omarbirat
toha9566
Андағы манхадж деген не?
omarbirat
Манхадж” – это весь образ жизни мусульманина.
депті бір жерде. Ең жиі салафиттердің сайттарында қолданылатын сөз.
satibaldi
Мәзгәебтардың мәзхабынанмын нақ.
satibaldi
Сонымен, барлығың білімдарлықтың вә дегдарлықтың шуағын шашып, пензесс болдыңдар, тіпті көзімді қарып кетті. Мен сияқты Аидтың көңіл-күйіне қарай жер басып жүрген қараңғы адамдарға бір сөзбен айтыңдаршы:
Дегенмен, «Уаххабист» деген кімдер? А нақ?
kariim
Түріктердің істеп отырғаны деп білемін. Ал түріктерді айтақтап отырған алпауыт топтар бар. Солардың ісі бұл. Хақ дінді қоя берсе, 10-15 жылда дамып кететінін біледі олар. Хақ діндегілерді құбыжық етіп көрсетудің таптырмас бір жолы ретінде атаулар ойлап табу керек екенін жақсы түсінеді олар.
satibaldi
Түріктермен араздастырмай-ақ, уәхабист дегеннің кім екенін түсіндіруге қал-қадір таба алмас па екенсіз?
kariim
Көзге оғаш әрекет жасайтындардың барлығы да уахабист:
— Дүйсенбі-бейенбі күндері, әр айдың оратсында үш күн, Арафат күні, Мұхаррам айының алғашқы он күнінде ораза тұтатындар — уаххабист;
— Әр дәреттен соң, аср намазының алдында, түннің соңғы үштен бір бөлігінде, т.с.с. қосымша намаз оқуды әдетке айналдырғандар — уаххабист;
— Аурудың көңілін сұрайтын, міскінді тамақтандыратын, жаназаға қатысып онымен қабірге дейін еріп баратындар — уаххабист;
— ПАйғамбардың (с.ғ.с.) ешбір сүннетін алаламайтын, керісінше өлі сүннеттерді орындау ароқылы тірілтетіндер — уаххабист;
— Қабірге табынбайтын, әруаққа сыйынбайтын, сақтайды деп тұмар тағынбайтын, көліктің артына қызыл шүберек байламайтындар — уаххабист;

осылай тізсең кете береді. Қоғамда қалыптасқан ұстанымдардың арасынан ырым-жырымдармен күресетін, оның орнын сафф сүннетпен алмастырып жүрген жандар деп білемін.
konvict
Бұлар уахабист емес, кез келген мұсылман осындай. Уахабист деген топқа кіретіндерді былай айтады:

— Әр сөзіңе дәлел сұрайды. Сотка сатып алдым десең, дәлелің бар ма? Пайғамбарымыз сотка ұстап па еді дейді. Өзінің қолында айфон немесе самсунг гэлэкси.
— Балағын шорт кесіп тастаған. Өйткені сондай хадис бар. Айтпақшы, бұл сөзін әжетқанаға кіргенде былғанбайды, жерге тимейді деп түсіндіреді. Бірақ өзі туалетке кіргенде балағын қайырып, шығарда аяғын жумайды. Әрі әжетін тұрып өтейді.
— Сақалын бей-берекет өсіріп алған. Түрінен кішкентай бала қорқады. Сөйте тұра мұсылмандар әдемі болуы керек дейді.
— Өте аггрессивті. Сәл бір нәрсе десең, жағаңнан алуға әзір. Пайғамбарымыздың насихаттаған көркем мінезін қыстырмайды.
Ойыма бірден келгені осылар болды
nurjanbay
— Қабірге табынбайтын, әруаққа сыйынбайтын, сақтайды деп тұмар тағынбайтын, көліктің артына қызыл шүберек байламайтындар — уаххабист;
деген соңғы пункттен басқасын өшіріп таста.
omarbirat
Уаххабист деген — шартты атау. Кезінде ибн Таймия деген кісі негізін қалап кеткен кейіннен Мұхаммед ибн Абдулуаххаб деген кісі қазіргі Сауд Арабиясын билеп отырған Саудтар әулетінің арғы атасының көмегімен кеңге жайған діни ілімді ұстанатындарды сыртынан біліп немесе білместікпен* солай атайды. Ондай атауға, әрине, бұл ілімді қуалаушылар ренжиді. Уаххаб деген — Алланың бір аты. Алланың атына тіл тигізіп жүрсіңдер деп. Уаххаб = Алла, демек Аллашы атану т3л тиг3зу емес6 комплимент болуы керек сияқты
Бұрын мазхабтармен жүріс-тұрыс бойынша айырмашылықтары бар еді, кейін ақида (сенім), әсіресе Алла туралы түсініктері бойынша өте қатты айырмашылықтары бар екенін білдім.

*Бастауын ибн Таймия бастағанымен, атауға келгенде Абдулуаххабтың көлеңкесінде қалып кеткен.
Бар білгенім, осы.
sozak
Бұл жерде қозғайтын тақырып емес…

Омарбрат біраз ізденген екен(Алла разы болсын сізге).
konvict
Жалпы қазіргі өздерін мұсылман деп санайтындарда обьективтілік қалмаған. Мысалы мені түріктер сәләфи деп есептейді, ал сәләфилер түрік болып кеткен деп ойлайды. Сондағы менің бар «кінәм» өзге бір мұсылманды адасқан деп атамайық дегенім ғана.
konvict
Мені қоя берші, біздің ҚМДБ-ны да «уахабшылар», «түрікшілер» жайлап алған деп даттайтындар көп
omarbirat
«Бізге мектеп қажет емес — ол бізге шіркеу салуды үйретеді. Бізге шіркеу қажет емес — ол бізге Құдай туралы қызыл-кеңірдек болып айтысуды үйретеді. Біз, адамдар, күнделікті өмірдегі нәрселер үшін ұрысып қалуымыз мүмкін, бірақ Құдай туралы бір-бірімізбен сөзге келмейміз. Бізге ол керек емес» — деген екен бір үндіс көсемі.
Бір-екі уағыз тыңдап алып, өздерін ғалым сезінген боқмұрындардың «Менің кунгфуым сенікінен мықты» деген айтыстары жайлап кеткен мына ептібайымайт заманда ең дұрыс ұстаным жоғарыдағыны айтқан үндістікі ме деймін нақ.
Adiletshu
Төрелігін kariim айтсын
ken
жоқ, nurjanbay айтсын
ereke_enu1
Ешкім айтпай-ақ қойсын)) Комменттерде қате айтқандар, асырып айтқандар да бар, оларды түзегеннен құлақ аса қояды деп ойламаймын. Керісінше, өрши түседі. Егер бір адам қоғамға зиян келтіріп жатса, КНБ-ға айтпай ма. Біздікілер онсыз да мұның бәрінен хабардар. Ал, экранның ар жағында отырып алып, біреудің балағын, сақалын, т.с.с нәрселерді сөз қылу төмен ойлы адамның тірлігі секілді.

Жалпы, жұрт біле бермейтін, білсе де мән бермейтін мәселелер көп қой бұл турада. Бірақ, шындық — өте анық. Шын ықыласымен ізденген оңай жетеді оған. Дін — жай бір тақырып емес, ол — біреулердің өмірі. Сол үшін, байқап сөйлесек. Қиямет күні әр сөзімізге жауап беретінімізді ұмытпайық. Егер дініңе аса мән бермейтін болсаң, бар ғой ондай кісілер(«светские»), бос сөйлемең. Әділетті болайық та, бойламасаң біреудің өміріне қол сұғып не қажет? Ал, дін ұстансаң, шын ықыласыңмен ізден, шындыққа жет, кейін көрге кіргенше сол шындықтан бас тартпа дегеннен басқа айтар жоқ. Құр сөйлей бергеннен не пайда келіп жатыр?!
omarbirat
Егер бір адам қоғамға зиян келтіріп жатса, КНБ-ға айтпай ма.
Әр нәрсе өз уақытымен
ereke_enu1
Келісемін. Уақыт көрсетеді әлі. Кімдікі дін, кімдікі саясат екенін.
satibaldi
Құр сөйлей бергеннен не пайда келіп жатыр?!
Контент көбейватыр
ereke_enu1
Онда бұ жерге біздің ауылдың апаларын да тіркейік. Талайларыңды шаң қаптырып кетеді-ау))
toha9566
ооо мұнда бір діндар пайда болыпты
SaryQazaQ
Ринат ертегіні жақсы құрастырады екен. «Уахаб Алланың бір есімі...» деп басталатын жауаптан тәуір екен